Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ConD

Sivuja: [1] 2 3 ... 100
1
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 08.10.21 - klo:17:44 »
Kiitti, on järkeenkäypää. Halusin vaan varmistella että asia korjaantui mielestäsi myös.

Tosiaan ko pumppu on käytössä vain S/S sammutuksen aikana ja softa joka pumppua tarkkailee on herkähkö. Koska pienikin koodausmuutos voi asiaan vaikuttaa, voisi vaikkapa tuon vaihteiston softapäivityskin auttaa, mutta takuita ei ole.

Tonni(e)n remppa jonkin "turhan" asian vuoksi on... No... Turhaa mielestäni.

2
A3 8P (03–) / Vs: Radion koodaus / mitä tilalle
« : 08.10.21 - klo:10:12 »
Johan tossa lukee, että väärin koodattu. Radio luulee että siinä on puhelinmoduuli kytkettynä, jonka vuoksi herjaa väärästä koodauksesta kun ko. puhelinta ei ole.

Oikea koodaus olisi "0310101"

Koska autossa on tuo "Digital sound system" ja "Sound system, no passive speakers" ainakin koodausten mukaan, niin siellä on siis vahvistin jossain joka joko osaa tai sitten ei osaa käsitellä sitä jälkiasennusmankkaa. Todennäköisimmin siis ei osaa käsitellä, jos takakajarit jää kuulumatta. Siinä mielessä pitäisi pystyä ohittamaan se jälkiasennusvahvari jotenkin.

Ei tuo Audin systeemi ole hirveän tuttu, mutta lähtökohtaisesti nämä tehtaan omat vahvaripaketit perusmankan lisänä on haastavia jos haluaa mitään muuta kuin orkkissoitinta asentaa.

3
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 08.10.21 - klo:08:50 »
Summa summarum:

Saitko ilmenneen vian/koodin tuolla koodausmuutoksella poistumaan? Eli... saatiin auto luulemaan että S/S ei ole autossa ja näin ollen tuota lisäöljypumpun seurantaa ei suoriteta?

4
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 07.10.21 - klo:21:27 »
Mulla oli päivittämättä eilen vielä tuo oma VCDS, mutta ei se helperin näkymä mihinkään muutu. Tuollainen se on ollut pari vuotta jo. :)

Long coding, Byte 1, Bit 1 pitäisi löytyä tuo nasta.

Ei tarvi adaptaatiota tai security accessia. Autossa virrat päällä vaan kun nastan poistaa, tallentaa ja laittaa koodin sisään.

5
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 06.10.21 - klo:21:26 »
Itse lisähydraulipumppua V476 en varaosista löytänyt.
On se olemassa: 0C8927201A -> 1357€

Isompi Hybridin V475 on napsun vielä kalliimpi: 0C8927201 -> 2447€

6
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 06.10.21 - klo:21:00 »
Pikkusen ku penkoi, niin eri koodithan ne meillä taitaa olla, mutta mutta... Tältä näyttää aluksi:




Sitten kun tahtoo koodailla S/S ohjauksen kuikkaan, niin tässä on pylpyrät, etenkin tuo ylempi:




Sitten kun ajelin niin en ajamalla saanut "vikaa ulos", mutta muistin missä tilanteessa tuo tuli. Eli pistin S/S ohjauksen päälle ja laatikon vaihtokäyräksi tuolla alemmalla valikolla kun oli valittu "Porsche Cayenne" niin sitten heitti koodin:


Summa summarum: Kokeile S/S tuota kautta pois, kokeile vaikuttaako autovalinta tuossa laatikolla jotain. Jos ei auta niin sitten korjattava "oikeasti". Minä poistin Cayenne-valinta päällä tuon S/S nastan, koodit sisään, virrat pois/päälle takaisin ja koodi lähti nollaamalla.

Miksi Cayenne? Vaihtokäyrä on pikkuisen sporttisempi - eli ei mummoile matalilla kierroksilla ihan niin heti isompaa vaihdetta päälle. Etenkin D-moodissa tuon huomaa että hitusen ylemmäs kierrättää konetta, mutta ei tuo silti mikään raaseri ole.

7
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 06.10.21 - klo:12:23 »
No nyt tuli hyviä vastauksia. Kiitos!

S/S:n osaan disablata vcds:llä ja ym. linkissä hieman ajatusta miten laatikon saa ajattelemaan ettei sitä ole. Laatikon osalta ym. linkki ei kerro aivan eksaktisti miten se menisi, osaatko neuvoa miten teit sen omassasi. Vuosimalli on ainakin sama. Tsekkaan kuukauden jolloin omani on valmistettu vielä.
Tsekkaan tuon S/S asian vielä illemmalla kun pääsen koneelle ja autoon.

Oma auto on rekisteröity 8/2011, mutta on siis vuosimallia 2012. Tämä siis näkyy jo M_M mainitsemassa VIN-numerossa mikä minun autossa on C kymmenennen merkin osalta.

8
Touareg / Vs: Touareg 2012 vaihteiston vikakoodi
« : 05.10.21 - klo:20:23 »
Tälle vialle on kiertotie - tuo pumppu on tarkoitettu nimenomaa S/S käytön aikana fluidien kierrätykseen. Jos ja kun koodaa laatikon luulemaan, että autossa ei S/S valmiutta ole, niin silloin tämä vika poistuu. Tai ainakaan se ei koko aikaa kiukuttele silmille.

Minulla taisi nimittäin tuossa kokeillessa tämä fiba herätä eloon kun kesällä halusin leikkiä että S/S olisi käytössä ja että auto sammuttelisi itseään valoihin. No... kun vikakoodit pomppasi esiin, koodailin taas auton takaisin olemaan sammumatta niin ei ole ko. fiboja näkynyt enää.

9
Myydään / Vs: VW vanteet hakkapeliitta 9 nastoilla
« : 04.10.21 - klo:11:30 »
Nämä on Brooklynit, GTI:n vakiovanne: 5G0601025BG8Z8

7,5x17" ET49 5x112

10
VCDS (VAGCOM) / Vs: Touran 2014 DLR Scandinavia-koodaus
« : 28.09.21 - klo:20:47 »
Kyllä pitäisi oleman LED-takavalot myös vaikka en ole kylläkään fyysisesti asiaa tarkastanut. On kuitenkin tehtaan Bixenon+AFS+päiväledit.
Onko sulla omaa kokemusta muuttaa 90>91:sta? En sinällään epäile etteikö toimisi, mutta tämä byte on saanut aika varpailleen.
Kahden vaiheilla minäkin. Aikaisempiin volkkareihin olen muutellut/koodannut/adaptoinut vaikka ja mitä, mutta helposti näköjään tuokin itseluottamus rapisee.

Parin aiemman auton kanssa tuli pelattua tuolla Byte18 koodauksilla. Lisää juttua täällä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6252.0

Tästä on kyse tapauksessasi:
Lainaus
VW465 FL Halogen/XENON VW368 RdW TFL_1_LED / ROM 144 / HEX 90
VW465 FL Halogen/XENON VW368 RdW TFL_1_LED_Ska / ROM 145 / HEX 91


Tuossa jokin volkkarin etu-TFL-koodattu LED-takavalollinen auto muutetaan heksasta 90 Skandi-TFL-koodattuun LED-takavalolliseen autoon heksaan 91.

Ex-Golfin kanssa tuo tuli tutuksi kun piti saada LED-takavalot koodattua kun semmoiset menin jälkiasentamaan, niin sopivat pätkät vaan tuolta listalta ja koodia perään. Jettasta ei aikanaan kukaan ollut saanut takavaloja palamaan, minä sain. Ei se amerikan temppu ole, kunhan sen 00:n tilalle löytää sen ensin toimivan koodauksen. Sitten yritys erehdys. Sinä voit aina palata 90:iin...

11
VCDS (VAGCOM) / Vs: Touran 2014 DLR Scandinavia-koodaus
« : 28.09.21 - klo:18:13 »
Tarkoitatko long codingin tavua nro 18?
Eikös se olisi sitten "90"?
Coding: 60 18 0A 38 80 25 1A E4 40 88 00 C0 54 00 11 64 4B FD 90 08 62 6D A5 20 E4 80 C7 00 00 49

Koodia: [Valitse]
Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels:. 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 5K0 937 087 AB    HW: 5K0 937 087 AB
   Component: BCM PQ35 H    122 0173 
   Revision: BE122001   
   Coding: 60180A3880251AE4408800C0540011644BFD9008626DA520E480C7000049
   Shop #: WSC 23898 000 1048576
   VCID: 75E11270DC1EAB23E0-8020

   Subsystem 1 - Part No: 1T1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 07101  26  0512
   Coding: 009795

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 251013 05  54  0403
   Coding: 0230ED

No fault code found.
Kokeiles siihen 90:n tilalle 91, koodaus sisään ja virrat pois. Syttyykö sitten takavalotkin? Autossa vissiin on LED-takavalot?

Jos vikavaloja ja vikakoodeja ei näy ja takavalot syttyy, voi taputtaa itseään olalle. Ei tuo Byte18 kikkailu paha ole jos vaan tuo lähtökohta on tiedossa.

12
Ei taida typellä täyttö onnistua missään muualla kuin merkkiliikkeessä. Sinne taas ei voi viedä omia osia vaihtoon eli taitaa ilmatäyttä olla ainoa vaihtoehto.

Mutta kuinka paljon tuo täyttö rasittaa kompuraa jos korjaamo ei osaa tehdä edes ilmatäyttöä suoraan säiliöön? Säiliö tyhjenee jos vaihdan samalla sekä kompuran että kaksi ilmapussia. 7p:ssä ei ole paineenpitoventtiileitä ilmajousessa.
Siellä jousissa *pitäisi* kyllä olla venttiilit, eli jos irroitat jacking modessa letkun siitä venttiilistä, niin sen pitäisi sulkea linja jousesta poispäin. Toki jos vaihtaa koko pussin/jousen ja irroittaa tuon venttiilinkin niin toki kaasut silloin karkaa. Tuostakin on ajatusta / kuvaa tuolla SSP:ssä:

7P0616813A
https://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?main_page=product_info&products_id=29429

Mikä merkkari ei asiakkaan omia osia käytä? Toistaiseksi merkkari on näillä korkeuksilla suostunut myös itse tuotuja osia asentamaan öljyistä, suodattimista ja propuista alkaen aina vähän isompiinkin osakokonaisuuksiin jos vaan on sopivasti juttuun päässyt. Toki takuun voi osalle liikkeen kautta tällöin unohtaa.

Näyttääkin olevan just 2011 alkaen osittain suljettu systeemi. Kannattaa etsiä VW SSP 469, siinä on selitetty jousituksen toimintaa.

Mutta ottaa sekin jossain vaiheessa lisäilmaa sisäänsä ja muutaman vuoden päästä sitä taitaa olla siellä enemmänkin. Tuon SSP:n mukaan moottori pitää olla 45min käynnissä, jotta kompressori saa tarvittavat paineet kerättyä.
VW kauppaa tuota suljettuna systeeminä ja kehuu sen etuja, mutta tuo suljettu systeemi toi mukanaan tosiaan pienemmän kompuran mikä käsitykseni mukaan on kokoluokkaa pienet renkaantäyttökompurat ja todellakin aika mitättömästä laitoksesta on tällöin kyse. Painesäiliön koko on 6,2 litraa, mutta tavoitepainetta ei mielestäni Erwinin korjausmanuaalit saati tuo SSP kertoneet. Aiemmassa 7L alustaisessa Touaregissa oli isompi kompura ja isompi säiliö sekä ilman ulosottomahdollisuus vaikkapa renkaantäyttöön. Tästä on 7P:ssä luovuttu ja nuo "ylimääräiset" ominaisuudet on ilma-alustaisessa kutistettu.

45min moottori käynnissä, toivottavasti kompura vain toisinaan käyden, tuo jousituksen "täyttö" lienee tosiaan se helpoin keino, mutta näillä syyskeleillä siellä kyllä on sitten kosteutta mukana aika mukavasti. Typen käytön etuna olisi sekin, että silloin järjestelmään laitettava kaasu olisi todennäköisimmin kuivaa.

Kevyt varoituksen sana:
Tuollaisella "markan kompuralla" koitin kerran täyttää rengasta tästä omasta möhköstä, niin sehän noin vartin käytön jälkeen savusi kuin korsteeni konsanaan ja sulatti kuoret itsestään. Eli välttämättä aivan "turvallista" pitkäaikainen käyttö ei olisi. Myöhemmin löysin ko. papattimen käyttöohjeen ja siellä luki 5min käyttöä, 10min lepoa käyttöohjeeksi. :)

13
Typpitäytön idea on se, että typpi kaasuna ei hätkähdä lämmönvaihteluista ja muuta tilavuutta sen suhteen. Ilma taas käyttäytyy lämpötilan mukaan vaihtaen tilavuutta. Tähänhän typen täyttö renkaissakin perustuu. Tasaisempaan paineenhallintaan.

Korjausohje sanoo että molemmat tavat toimii, eli kompuralla ilmalla täyteen tai sitten typpitäytöllä. Mutta mitään mainintaa muuten paremmuudesta ei ole. Sanoisin jopa, että jos ja kun tuo kompuran paine tiedetään mitä sen pitää saada aikaan niin jopa rengasliikkeissä tuo typpitäyttö voisi olla mahdollinen. Täyttö pitäisi tehdä kuitenkin testerin kanssa, painetta seuraillen. Tuo ulkopuolinen täyttöhän muuten vaatii tuollaisen erillisen adapterin, riippumatta siitä onko se tulossa ilmalla vai typellä tehtäväksi. Eli jos tuota T10157-adapteria ei pakista löydy, niin voi vaatia vähän temppuilua...

14
Joo toki, luistoa voi tulla molemmin suunnin lukittuessa tai auetessa, mutta ilmiö on sama - tuloakseli (kardaani) pyörii nopeammin kuin lähtöpää (takatasauspyörästö).

Sinänsä haldexin kytkentäkapasiteetti pitäisi riittää "kevyesti" kaikkiin tarpeisiin, joten tuo luisto on sinänsä erikoinen juttu. Sitten kun haldexin itsediagnoosikyvyt on aika pienet (vikoja ei muodostu kovinkaan herkästi muistiin), niin ollaankin siinä että näitä asioita pitää jopa perinteisin menetelmin välillä miettiä.

Jos tuntuu että auto ulvoo, niin haldexia voisi VCDS:n kanssa tsekkailla ajossa että katsoisi miten vääntömomentti, lukitusaste, nopeus ym. käyttäytyvät ulvahteluhetkellä.

15
Mulla on mielikuva, että tuo "ulvahdus" voisi johtua siitä kun kytkinpakka tarraa kiinni viiveellä ts. luistaa. Aiemmin 1- ja 2-generaation haldexit oli enemmän "on-demand"-tyylisiä ja tarvitsivat pyörimisnopeuseroa akseleille toimiakseen jolloin kuluneemmissa autoissa tuota ulvahtelua kuuli kyllä. Se oli aikalailla just niinkuin timppa kuvailit - sekunnin parin sähkömekaanisen kuuloinen ulvahdus.

Tuommoista jos omasta haldexistani kuulisin niin selvittäisin asian asap. Aiemmassa autossa oli 5-gen haldexi ja se ei kyllä pitänyt koskaan mitään meteliä ja välillä sillä tuli ikävemmissäkin paikoissa ajettua. Nykyhaldexissahan tuo sähköinen pumppu tekee esipaineet tuolle lukitukselle, joten jos sihti on täynnä moskaa, niin eihän se pumppu paineita saa kunnolla tehtyä ja tuota "sutimista" kytkinpakassa voi esiintyä.

16
Octavia IV (20-) / Vs: LED vs. Matrix LED -ajovalot
« : 22.09.21 - klo:09:54 »
Onhan näitä tietysti ollut autoissa jo jonkun aikaa, joten eiköhän ko. ominaisuus ole viilattu jo niin tikkiin kuin vain mahdollista.
Pihassa on VAG-auto vuodelta 2011, jossa on dynaaminen kaukovaloavustin DLA, eli näiden matriisien edeltäjä. Ratkaisua on siis toistakymmentä vuotta kehitetty ja säädetty ja kun tuo reilun 10v takainenkin tekniikka tarjoaa just ruuhkaiseen maantieajoon, jonomateluun ym. hyvät lähtökohdat, on tuo matriisein toteutettu lediratkaisu varmuudella vieläkin parempi. Tätä tukee myös kaverini kommentit ID-maailmasta. Matriisitoiminto alkaa valaista pimeällä jo pienemmissäkin nopeuksissa ja häikäisy tosiaan on hyvin kurissa.

Itse en miettisi hetkeäkään matriisit vs. "normivalot" vaan tulisi tuo parempi ja älykkäämpi ratkaisu valoihin.

17
Leon 5F (12–19) / Vs: Lisäpitkien asennus
« : 21.09.21 - klo:07:10 »
Tarkoitus ei ollut kyseenalaistaa taloudellista kantokykyä tai kysellä perhesuhteita.

Vaan oikeasti ajatus oli "onko se sen arvoista", kun simppeli, toimiva ja edullinenkin ratkaisu on olemassa. Mutta kuten kirjoitinkin, tietyissä tapauksissa ymmärrän tuon.

Yhtäkaikki... XBB donglen toimivuuslistalla on Seat Atecaa, Golf 7:aa, Octaviaa, A3:a jne MQB alustaista autoa parillakin eri reseptillä ja tuossa kun pari asenteluvideota aamutuimaan katsoin ja lukaisin speksejä tarkemmin valmistajan kautta, niin uskoisin että tuon saa Leonissakin toimimaan. Mutta tosiaan vaatii harrastuneisuutta ja äppin näppäilyä perinteisemmän. Lisäksi 15A rajoitus lisävalon virralle saattaa isoimmat mörkövalot karsia pois keulalta tuon kanssa - oma 180w Genesis on "siinä kinthaalla".

Jos Lumise, Valostore, Jussinmäki tai vast. tuota härveliä myyvä liike sattuu matkanvarrelle, on tuo kokeilu tosi helppo. Ajaa liikkeen pihaan, pyytää tökkäämään donglen OBD-porttiin ja katsoo herääkö mikään resepti ENNEN kuin power unitia tai relejohtosarjaa asentaa tai edes ostaa ylipäänsä.

18
Leon 5F (12–19) / Vs: Lisäpitkien asennus
« : 20.09.21 - klo:23:24 »
175 euroa...

Sopiva relejohtosarja lisävaloille 20-30€, korjausjohto 15€ ja vähän asentelua + koodailua.

No, onhan tuommoinen langaton XBB ehkä helppo, jos se tosiaan toimii. Ymmärrän tilanteen myös erilaisten leasing/työsuhdeautojen kanssa joihin kovin kiinteät asennukset ei onnistu, mutta 4v vanhaan Seatiin?

No... kokeilla toki saa.

19
Touareg / Vs: touareg 2011 eberbärcher koodaus
« : 19.09.21 - klo:21:41 »
Saa koodattua. Ohjeita löytyy netistä kyllä. Omaani tuon 2,5v sitten laittelinkin kuosiin...

Koodaus tähän tapaan:
https://www.clubtouareg.com/threads/fitting-a-remote-for-the-parking-heater-in-a-t3.267129/

Ajastuksen saa tehtyä sen jälkeen ajotieturista ja toisaalta sitten climan "rest"-napin voi sitten koodata toimimaan eberin starttinappina. Sille on koodauksissa valinta.

20
Superb III (15-) / Vs: Mistä heräte lisäpitkille?
« : 19.09.21 - klo:21:32 »
Pitäisi nähdä mitä muuta on koodeihin laitettu tuossa vhol tapauksessa. Itsehän tuollaisen DLA:n koodaisin seuraavasti:

Fernlicht bei assistent 127 -> 0, suunta minimize (en halua lisäpitkää assarilla)
Fernlicht links  127 (pakkopitkillä lisäpitkälähtö päällä)
Lichthupe generell 127 (pitkien vilkautus päällä)

Sitten toki lasttyp kuntoon että tulee virtakin.

Tuleeko sinne releelle jännite jos mittaa yleismittarilla? Se on kaikkein helpoin tapa mitata herätteen toimivuus siinä vaiheessa kun piuha on kytketty BCM:lle ja koodauksia tehdään/on just tehty - eli ennen kuin niputtaa muuten autoa.

21
Ei ole tuo avoin väylädata kyllä nyt pielessä tuossa Hyvinkään kohdalla, eli onko karttadata vaan vanhaa ja/tai onko karttapalvelun tarjoajalla vielä vanhemmat tiedot?

22
Elektroniikka / Vs: Täyden AGM akun jännite
« : 02.09.21 - klo:20:38 »
Tuo 1210 on päivittynyt, ja ainakin tuo uusi Flex-malli vaikuttaisi että lataa kyllä riittävällä jännitteellä AGM patterillekin.

23
Elektroniikka / Vs: Täyden AGM akun jännite
« : 02.09.21 - klo:11:15 »
Nämä on hyviä kysymyksiä ja hyviä kommentteja.

Nykyautoissa, esimerkkinä vaikka dieselit, oven avauksessa alkaa parhaimmassa tapauksessa tapahtumaan polttoaineiden esipaineiden tekoa, hehkujen esilämmitystä ym. järjestelmien käynnistystä. Mittaristot herää, sähköpenkkiä säädetään, infotainmentti heräilee - jopa valoja syttyy saattovalo/lähtövalo-toiminnon kanssa. Nuo kaikki semmoisen "pintavarauksen" syö akusta.

Tämän takia tuo "kylmän auton" mittaaminen on aika tärkeää.

Tallissa majailevasta omasta autosta nyt asian tarkastin. Eberin GSM/appiohjain on jatkuvasti virroissa kiinni ja josta voi jännitteen tsekata. Just nyt se sanoo 12,3v, eli "liki tyhjillään". Autossa on yli 10v vanha alkuperäinen AGM-akku, joten ei tuo aloittajan mainitsema 12,6v mahdoton juttu ole - lähteestä riippuen se tarkoittaa just 80% tms. varaustilaa. Pitääpä lounasreissun jälkeen laittaa laturiin ja katsoa huomenna mitä tuo "kylmänä" kertoo. :)

24
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Atecasta
« : 01.09.21 - klo:14:23 »
Siellä se on tehdasasenteinenkin Webasto Atecassa.
Paittiettä Cuprassa sen tehdaswebaston orkkissijainnin syö lisäjäähdytin. Tuon vuoksi Cupra Atecaan /sisarmalleihin 2.0TSI HP-koneella ei saanut tehdaswebaa. Tuo että weba sinne mahtuu vaatii vähän vaseliinia ja kenkälusikkaa, mutta hyvä että mahtuu. :D Pienempikorisissa malleissa webaa on nostettu konehuoneeseen muualle.

25
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Atecasta
« : 31.08.21 - klo:21:05 »
^ Itse kun ajelin sen reilut 3 vuotta Atecalla, niin taisi koko aikana tulla yksi turha hätäjarrutus.
Sama vika vatasella, MUTTA...

Nämä järjestelmät on herkistyneet. 1500km uudella Tiguanilla tuli tuossa ajeltua ja yksi haamujarrutus sinnekin matkaan sattui. 76tkm Atecalla ja kerran oikeasti auto jarrutti sellaisessa tilanteessa, missä sen ei olisi pitänyt. Merkkauksia tuli välillä postilaatikoista tai liikennemerkeistä, kerran vähän tarkoituksella työmaalla kokeilin, joten sitä en laskisi.

Pelkkä ACC ei tosiaan yksinään jarruttele hätäjarruja, mutta tuo front assist, mahdollinen reitin/tien ennakointi ja saitten travel assist / traffic jam assist voivat aiheuttaa häröilyjä.

26
ID.3 / Vs: VW ID.3
« : 31.08.21 - klo:08:33 »
Metsissäkö ja soilla tämä kansa pörrää? Pitää olla iso maastoauto ja neliveto - höh!
Haetaanko siitä korvausta lyhyestä varresta?
Mun mielestä lyhyt varsi on niillä, jotka elää niin kapeakatseisesti ettei ymmärrä että tarpeita voi olla monenlaisia.

Toisilla on harrastuksia ja menoja - vaikkapa mökki, puuhommat, metsästys, retkeily yms. jossa nelivetoa voi oikeasti tarvita. Se että kesät talvet haluaa elää muuallakin kuin betonikuutioissa ei tarkoita mitään kompensointitarvetta välttämättä. Toki jotkut haluaa näyttääkkin jotain, jolloin tilanne on eri.

Tervetuloa hakemaan polttopuita vastaavasta paikasta ID.3:llasi:
https://www.youtube.com/watch?v=Lx28Zgl9dPs

27
Leon 5F (12–19) / Vs: Pacecar-vilkut
« : 30.08.21 - klo:17:04 »
Kyllä ton saa tehtyä, mut niinkuin tuossa linkkisi topikissa sanotaankin niin "twiikkailua" tarvii. Eli perussäätöä tuolla BCM:n adaptaatioissa. Ei vaan ole "one click" niinkuin kirjoittelivat - ei päde ilmeisen samat kanavat Leoniin kuin Golfiin tms.

https://www.youtube.com/watch?v=foaXt8oXK10

Emt. sitten onko tuo järin siisti, mutta... mikäs siinä jos tykkää. :)

28
Leon 5F (12–19) / Vs: Pacecar-vilkut
« : 30.08.21 - klo:16:37 »
Tuo on ihan 50/60 riippuen siitä onko Seat tehnyt vilkun samoin kuin VW, eli erillisillä ohjauksilla vai "tyhmästi" ja johdottanut vaan yhdestä lähdöstä molemmat. Paikoin on harrastettu tuota suoraan johdottamista, jolloin koodaus ei onnistu.

Mutta tuo vaatisi siis skannin koriohjainlaitteen adaptaatiokartoista jotta sen voisi "etänä" tsekata. Ellei tiedä mitä tekee, niin suoraan volkkariin tehdyn ohjeen seuraaminen voi johtaa... no... epätoivottuihin lopputuloksiin. :D

29
Leon 5F (12–19) / Vs: Pacecar-vilkut
« : 30.08.21 - klo:16:16 »
Koska Leonin vilkku on yhdellä (hehkulanka)polttimolla niin tuo linkissä näkyvä kahden led-nauhan kautta tapahtuva vilkutus ei onnistu kuten haluat. Tälleen homman saa tapahtumaan kyllä tarvittaessa:

https://www.youtube.com/watch?v=zHRsGKQCZeY

edit: Faceliftiin voi onnistuakin:
https://www.youtube.com/watch?v=FqNcaE_KlSw&t=4s

30
Ateca (16-) / Vs: Yleistä Atecasta
« : 12.08.21 - klo:20:30 »
Vanhemmuuttaan kumi kuin kumi muuttuu äänekkääksi, lisäksi toi Turanza ei mitenkään hirveän hiljainen kyllä ollut. Menihän se sukkasillaan hyvällä tiellä, mutta niitä on aika vähän...

Pari kesää mulla kesti vaihtokuntoon aikanaan oman auton alla renkaat kun vaihtelin sitten alle Goodyear efficientgrip SUV:t. Melutaso tippui varsin selvästi...

Sivuja: [1] 2 3 ... 100



www.autodoc.fi
www.euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy
Auton omistaminen on helpompaa autopecasonline24.pt: n avulla