Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - VW_Johan

#1
Ensimmäisenä tarkistaisin akun navat. Irrota kaapelit, puhdista pinnat ja laita takaisin.
#2
oikeanpuoleinen? Tämä on ihan tyyppivika, kannen kiinnike ottaa kiinni ja se irtoaa. Marmorilta tilataan, se vaatii maalausta. Oma "hovimekaanikko" totesi että uusikin otti kiinni jostain, otti pienen palan pois jonka jälkeen se liikkuu ilman ongelmia, ja se on sen jälkeen pysynyt kiinni hyvin.
#3
Ettei tuossa nyt vain sattuisi olemaan ilmoituksessa virhe ja tuo onkin Highline? Itse ostin 1.4 TSI 4 motion Passatin samoihin aikoihin (Highlinea ei saanut Suomessa rahallakaan). En muista että Comfortlineen olisi saanut kiiltävät kattokiskot, voin olla väärässäkin. Itse otin lisävarusteena ne Highlinen takavalot, mikä tuossakin näyttäisi olevan.

Vastaakseni alkuperäiseen, et jää kaipaamaan paljon mitään.
#4
Transporter T6 2017, 100tkm ajettu. Kaksoismassa vaihtoon, VW korvaa osat ja 50% työstä.
#5
Lainaus käyttäjältä: peped - 14.11.20 - klo:08:43
Oli irronnut toinen lampun pesurin muovilätkä, lueskelin täältä niin taitaa olla ”tyyppivika” ja uusi lätkä tyyliin 20e marmorilta? Maalaus toki siihen päälle sitten.

oikeanpuoleinen?
#6
mahtavan hieno yhdistelmä, wow!
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Opetuspoljin
07.07.20 - klo:18:33
kaasupolkimen mutteri irti, sen mutterin taakse kiinnitysrauta johon vaijerinpää kiinni, ja mutteri takaisin.
#8
mulla oli B8 Passsatissa 9*19 + Eibach Pro-kit jouset. Jos käyt merkkiliikkeessä säätämässä kulmat niin kalibroivat ACC tutkan ja säätävät valot siinä samalla. Suosittelisin lämpimästi vaihtaaman iskarit samalla, alkuperäisiskarit ja Pro-Kit ei tuntunut hyvältä. Jos tekisin uudestaan niin laittaisin heti kunnon alustan. Työosuus tuossa onkin jo suhteellisen iso verrattuna alustan ostohintaan.

Jos kuitenkin valitset Eibahin Pro-Kitin, niin varmista että saat oikeat takajouset. Itse sain etuvetomallin jouset, madalsi aivan liikaa takaa. Ainakin silloin (2016) Eibach listasi Pro-Kit E10-85-041-04-22 sarjan myös 4motionille. Tein tästä reklamaation ja pienen väännön jälkeen sain ja vaihdoin oikeat jouset taakse ( F11-85-016-10-HA) jonka jälkeen kaikissa kulmissa oli 365mm pyörän navan keskeltä kaareen.


#9
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
31.10.19 - klo:08:22
Kuullostaa hienolta. Pitihän se katsoa konfiguraattorista mitä tuollainen RS OCU maksaa nykyään. Mahtaakohan pitää paikkansa ett tällä hetkellä on menossa kamppanja jossa saa 1,3 miljardia cash-back:ia oston yhteydessä? :)

#10
Lainaus käyttäjältä: peped - 16.08.19 - klo:10:05
Tekeekö tavan lämppärillä (säteilylämmitin?) diesel B8:ssa mitään vai onko webasto must? Ajo pääasiassa Keski-Suomessa ja onhan tässä viime talvina melkoisia paukkupakkasiakin ollut.

mun mielestä tuo paistinpannu toimii paremmin kuin osasin uskoa, vaikutus huomattava vs kylmästartti.
#12
Lainaus käyttäjältä: Nimierkki - 18.02.19 - klo:21:32
Nyt pukkaa mielenkiintoista ongelmaa. Töistä lähtiessä huomasin että näyttö on muuten pimeänä, mutta navigaattorin tiedot ja kartat, sekä peruutuskameran näyttää. Kaikki muut on siis pimeänä eli radio, media, puhelin ym välikot näyttää pelkkää mustaa. Onko muilla tapahtunut vastaavaa ja mistähän tuossa lähtis vikaa purkamaan?

Potilas on Passat Variant highline 2.0 TDI 4MOTION DSG 2015

Samantyyppinen vika täällä. Vaimon autossa (Passat 1.4TSI 4motion -17) oli radion näyttö pimeänä kaksi päivää nyt kesällä. Navia ei tullut testattua, kameraa ei ole. Kahden päivän jälkeen se lähti toimimaan itsestään.
#13
Autoglymin Magma on toiminut hyvin meillä, vanteissa sekä maalipinnan raudantäplät
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000724/AutoGlym-Magma-Raudanpoistoaine-500-ml
#14
Golf VII (12-) / Vs: Peruutuskamera Golf 7
19.04.19 - klo:07:14
Saa. Kaverin VII varianttiin laitettiin. Alkuperäinen kamera Volkkarilta noin 300,. Asennukseen yksi pitkähkö ilta, kamera vaatii vielä asennuksen jälkeen koodauksen.
#15
Golf VII (12-) / Vs: VII 4motion korotus
26.03.19 - klo:12:40
juu, tiedän. Olin siinä ymmärryksessä että kysyttiin nimenomaan 4motion Golfin korotuksesta.
#16
Golf VII (12-) / Vs: VII 4motion korotus
26.03.19 - klo:08:11
Oletko jo tarkistanut Alltrackin iskareidein ja jousien varaosanumeroita? Olisi mielenkiintoista tarkistaa jos siinä käytetään pidempiä iskareita vai onko pelkästään jousilla korotettu.

edit. ai niin, Koy Sheriff valmistaa panssaria:
https://pohjapanssari.fi/
#17
Sama juttu täällä, kaksi kertaa vaihdettu paristo, molemmilla kerroilla avain oli mykkä viikon jälkeen.
#18
Lainaus käyttäjältä: autoilija14 - 19.03.19 - klo:13:01
Juu, tuota valojen räpläystä olen itsekin harrastanut mutta oma katkaisija olisi kyllä mieluisampi ...

Onko 2 sek maksimiaika mitä tuohon voi koodata?

en tiedä maksimiajasta, edelliseen Audiin laitoin 2500ms, joten se ainakin onnistuu vielä. Joku VCDS welho voi varmaan kertoa parametrin ranget.
#19
Mikäli olosuhteet sallii niin voi sammuttaa ajovalot silloin kun käyttää pissapoikaa, jos valot on off-asennossa niin ajovalonpesurit ei ole käytössä. Ajovalonpesurit saa myös koodaamalla muutettua, esim niin että pesuri pitää olla aktivoituna yli 2 sekuntia ennen kuin ne aktivoituu.
#20
täällä on useaan otteeseen mainittu sama vika. Lähtikö sullakin kuskinpuoleinen suojamuovi? Uusi osa ei ole kallis (25,) mutta se pitää maalata. Kannataa yrittää saada takuuseen.
#21
Renkailla on tietysti merkitystä ja tämä ei todellakaan ollut mikään tarkka mittaus. Rengasmelu oli selvästi suurin melulähde.
#22
Toyotan hybridit on 1.8 tai 2.0 vaparikoneita. 1.2t ei löydy hybridinä.

Kävin itse koeajamassa Corolla farmarin, 1.8 hybridinä. Ihan OK auto mutta maantienopeudessa kabiinin melutaso on kyllä hirvittävä. Tein hyvin alkeellisen mittauksen jossa ajettiin sama pätkä maantietä 90kmh mittarinopeudella. Passat Variant, 66dB, Avensis farmari 68dB, Corolla hybrid farmari 70dB.
#23
Lainaus käyttäjältä: Jasca - 04.03.19 - klo:19:30
Varoittamatta kertaakaan etukäteen? Anteeksi suorasanaisuuteni, mutta omaa tyhmyyttä jos ei reagoi paristonvaihtokehotukseen.

Juu, toinen kerta olisin voinut tehdä asialle jotain, varoitti pari päivää ennen kuin se sitten loppui kokonaan, "vaihdan sen pariston huomenna, kyllä se vielä kestää...." ;D

Toinen kerta se oli laakista mykkä, olisiko laukussa jäänyt painike puristukseen.
#24
Lainaus käyttäjältä: Jasca - 04.03.19 - klo:17:20
Mites ois... koti? Tai työpöydän laatikko? Ei toki auta jos patteri loppuu kaupan pihassa tai lomareissulla, mutta ei se päivässä silloinkaan lopu.

kerran loppui lentokentän parkkipaikalla, toisen kerran kauppakeskuksen parkissa.....
#25
Mulla on about samanikäinen auto, 4kertaa olen jo vaihtanut avaimen patterit. Kaksi kertaa siitä onkin tullut viesti että patteri loppumassa, kaksi kertaa avain on vain ollut mykkä. Onneksi patterin vaihto on simppeli juttu, pitäisi keksiä joku piilopaikka auton ulkopuolella johon voisi laittaa varapariston jemmaan.
#26
Passat on kyllä suht hiljainen. Otin omani niillä laminoiduilla äänieristelaseilla ja teetin itse melko kattavan lisävaimennuksen auton takaosaan sekä etuoviin.
#28
ok. B8 kulkee kyllä kuin juna, suosittelen nelipyöräsuuntausta johon pyydät mittausraportin (ennen ja jälkeen). 15tkm saakka saa nelipyöräsuuntauksen ilmaiseksi volkkarilta kunhan pyytää. Mulla on ollut muutamassa uudessa volkkarissa pyöränkulmat väärin säädettynä heti uutena.
#29
Lainaus käyttäjältä: jonez - 17.11.18 - klo:19:12
Tämä on ehkä vähän off topic, mutta minusta B8 Variant Comfortline -17 vakiorenkailla 215/60/16 on jonkin verran uraherkkä, ainakin kun vertaan vastaavan 3BG:n 195/65/15 renkaisiin. Ajoin 3BG:llä 11 vuotta ja se kulki kuin juna.

Olethan tarkistanut pyöränkulmat ja pyytänyt siitä mittausraportin?
#30
Ei taida olla kovin vilkasta autoliikkeissä ensi viikon alussa....
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy