Löysin purkamolta pumpun pyörineen. Oli helppo vaihtaa ja nyt toimii nätisti ohjaustehostin.
Menu
Näytä viestitTämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy. Näytä viestit MenuViestit - -TTurmiola-Sivuja1
#1
Transporter T4 / Vs: T4 2.4 AAB Syncro -96 ohjaustehostin.04.03.19 - klo:22:58
Löysin purkamolta pumpun pyörineen. Oli helppo vaihtaa ja nyt toimii nätisti ohjaustehostin.
#2
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.24.02.19 - klo:11:28
Hehkut vaihdettu. Vieläkään niille ei tule virtaa.
#3
Transporter T4 / Vs: T4 2.4 AAB Syncro -96 ohjaustehostin.24.02.19 - klo:11:27
Nonni heitti sitten koko hihnapyörän se pumppu johonkin tienvarteen. Olisiko jollain nurkissa koko pumppua hihnapyörineen tai suositella jotain paikkaa mistä kysellä. Maailmalla on kyllä uusia pumppuja, mutta se hihnapyörä ei taida tulla mukana. Purkamoilla noita on Suomessakin mutta hinnat ovat aika kovia, eikä niissäkään kaikissa ole hihnapyörää.
#4
Transporter T4 / Vs: T4 2.4 AAB Syncro -96 ohjaustehostin.28.06.18 - klo:17:07
Niin käynnissä ollessa öljy kiertää kyllä tuolla säiliössä. Ã,,sken pihasta lähtiessä taas pisti ravistaen rattia. Semmoinen "ronklottava" ääni sieltä koneen päästä myös kuuluu.
Apulaitteiden hihnan kiristin? Kuitenkin se ohjaustehostimen pumppu? #5
Transporter T5 (03-) / T5 etujarrulevyt ja palat.28.06.18 - klo:14:11
Pitäisi vaihtaa TeeVitoseen, jonka päällä on Karmann asunto, jarrulevyt ja palat eteen. Onko hommassa jotain ihmeellistä vai meneekö perinteisellä kaavalla?
#6
Transporter T4 / T4 2.4 AAB Syncro -96 ohjaustehostin.28.06.18 - klo:14:09
Nonni. Koitin kaivaa tietoa täältä ja muualtakin, mutta en oikein löytänyt. Joten tyhmän pitää kysyä taas kerran.
Oireet seuraavat: Lähdin autolla liikentenseen kun se oli seisonut jokusen päivän. Tällöin aika lailla heti ohjaustehostin rupesi pitämään ääntä ja täristi rattia kun käänsi ääriasentoon. Oli myäs toki raskaampi kääntää. Ajelin pienen lenkin ja tulin takaisin kotio ja huomasin, että rohjake oli ruiskuttanut ohjaustehostimen öljyä korkin kautta moottoritilaan. Siis nokkapelli oli märkä ja koneen ripustus vasemmalla sekä raitisilmasuodatinkotelon kylki. No imaisin öljyä poies ja laitoin tilalle hydrauliikkaöljyä. Pienen ratin kääntelyn jälkeen tehostin rupesikin toimimaan taasen moitteetta. Noh huomasin kuitenkin, että tehostimen säiliön kansi kostuu edelleen, eli tuntuisi siltä, että sylkee öljyä ulos vieläkin. Öljy on aika mustaa. Ajaessani myös muutaman kilometrin pätkän kylille lämmöt nousivat aivan silmissä, mutta mittari jäi kuitenkin nätisti puoleen väliin asteikkoa. Auto lataa niinkuin pitääkin. Mikäs tuolla nyt sitten on vikana. Joku stefa? Hammastanko? Pääseekö ohjaustehostinpiiriin jostakin jotakin muuta? Jokin muu mikä? Kiitos avusta etukäteen! #7
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.05.11.17 - klo:21:28
Aa. Hyvä tietää. Tarvinnee semmoinen hankkia kun tuota tarvetta näemmä on.
#8
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.05.11.17 - klo:19:52
Nonni tuli yht'äkkiä mieleen se rele jonka otin irti autosta aiemmin. Katsoin päällisin puolin, että olisi rikki enkä mitannut ja luulin, että olisi jonkun aikaisemman valoasennuksen osa. Ã,,sken tökkäsin takaisin ja puhallin alkoi toimia. Oletin asioita.(Assumption is the mother of all fuck ups).
Eli kaikki toimii mikä pitää ja auto olisi vikakoodien nollausta vain vailla. Hyvä näin ja oppia ikä kaikki. Taasen kiitos niille jotka ovat vaivaa nähneet neuvojen muodossa. #9
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.05.11.17 - klo:18:46
Puhaltimen moottorin testasin suoraan akulla ja se toimii.
Hölmönä käytin sitten sitä hansikaslokeron airbag kytkimen piuhaa irti ja nyt se airbag valo jäi palamaan. No olen ymmärtänyt, että menisi nollauksella poies. Aina jotain
#10
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.05.11.17 - klo:17:43
Sulakkeet kaikki kunnossa. Eli veikkaan nyt sitä relettä. Sieltä kun kuuluu semmoinen napsahdus.
#11
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.05.11.17 - klo:15:13
Sille 30A sulakkeelle kojelaudan päässä ei tule virtaa. Se säädin pitää semmoista napsumista kyllä. Se 5A sulake on ehjä.
#12
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.04.11.17 - klo:13:19
Juu ja autossa on manuaali ilmastointi.
#13
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.04.11.17 - klo:13:05
Se sulake se oli juu. Hain perheyritykseltä isolta kirkolta ANL 200A sulakkeen mikä sopi nätisti paikalleen. Nyt lataa. Toki jotain muuta sitten pitää ilmetä. Eli lämmityslaitteen puhallin ei enää toimi. Sulake sille näytti olevan ehjä ja muut sähköt toimivat. Kun sitä puhaltimen säädintä kääntää nollalta ykköselle niin kuuluu semmoinen napsahdus ja ehkä pyörähtämisen ääni. Kait se puhaltimen moottori otti tästä sähköseikkailusta itseensä.
Kiitos kaikille neuvoista tässä vaiheessa. #14
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.03.11.17 - klo:23:35
Nonni. Näillä näkymin syynä littelfuse midi 200A siinä johdossa mikä tulee laturilta moottoritilan sulakepöytään. Saakohan näitä sulakkeita mistään pyhäinpäivänä? Voiko siihen huoletta läiskäistä vaikka jonkun ANL 200A sulakkeen jos fyysisesti sopii paikalleen vai onko alkuperäisessä jotain taikaa. Tai rakennella jotain väliaikaista patenttia kunnes saapi sulakkeen.
#15
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.02.11.17 - klo:16:44
Vaihdoin myös kaikki hehkut joutessa.
Siinä konehuoneen sulakepöydässä olevalla metallisulakkeella on sama jännite kuin akulla. #16
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.02.11.17 - klo:15:17
Oli kohtuullisen helppo vaihtaa se anturi ja tein senkin tuossa kun kuitenkin piti.
Täytyy mitata se jännite siitä sulakkeelta uudestaan. #17
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.02.11.17 - klo:01:01
Tartteepi varmaan nuo hehkutkin vaihdella niin jos se siitä sitten asettuisi.
#18
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.02.11.17 - klo:01:00
Jah. Löysin ohjeita miten anturin vaihtaa. Täytyy huomenna katsella onko tuo mahdollista nuin näppärästi kuin väitetään.
#19
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.02.11.17 - klo:00:11
Juh. Nyt iltapuhteena laitettu uusi vapaakytkin siihen Valeon laturiin joka alkuperään oli autossa. Tökkäsin sen laturin myös paikalleen. Ei apua. Mielestäni olen kaiken kytkenyt mitä irroitin. Vikakoodina antaa nokka-akselin asentotunnistimen signaalin puuttumisen. Tämäkö nyt sitten syynä kaikkeen? Nokka purettava ja maksaa maltaita. Näköjään aina ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä. Toimivia latureita on kohta myytävänä
![]() Niin juu ja heräte mielestäni toimii kun kuitenkin latausvalo reagoi laturin toimintaan. Tai sitten en ymmärrä tätäkään
#20
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.31.10.17 - klo:15:06
Jaa tuo onkin joku valojen rele. No paskana sekin.
#21
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.31.10.17 - klo:14:17 #22
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.31.10.17 - klo:11:29
Sitä nitkuttelin ja taasen lähti käyntiin vaikka aamulla oli eri mieltä. Aika hirveä homma olisi varmaan johdottaa uusi sulakepöytä. Niitä kun näyttäisi olevan tarjolla kyllä.
#23
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.31.10.17 - klo:10:45
Täytyy mennä ihmettelemään. Sinänsä tuntuu hassulta kun sen vanhan laturin aikaan josta se vapaakytkin irtosi auto kuitenkin latasi ihan nätisti. Mene ja tiedä näistä.
#24
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.30.10.17 - klo:14:05
Kerran jätti käynnistymättä uudella releellä. Nappasin sen irti ja kokeilin uudelleen. Melkein heti lähti. Nyt olen starttaillut useita kertoja ja käynnistyy moitteetta. Toivotaan, että oli vain sen releen kosketushäiriö eikä mitään pienempää tai isompaa muualla.
#25
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.30.10.17 - klo:11:38
Nonni. Uusi rele paikallaan ja Portteri oikein hyppäsi käyntiin. Tuntuu tällä hetkellä kaikilta osin toimivan. Kiitos ja kumarrus avusta.
#26
Octavia II (04-13) / Vs: 1.9 TDI 2008 sähköongelma.30.10.17 - klo:10:57
Juu siellä nökötti sellainen sulake. Ihan ehjä. Kokeilin taasen niin, että kierroksia antamalla sain laturista sen 14.7 jännitettä. Mittailin sen sulakkeen ja maan välillä vain akun jännitteen. Eli virta ei tule siihen sulakkeellekaan laturilta. Kulkeeko se plussa sieltä laturilta startin ja sen sulakepöydän kautta akulle?
#27
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.30.10.17 - klo:10:48
Juu se hehkun rele siellä oli kärvähtänyt ja purki sitä kautta akkuakin. Mistähän tuommoinen voisi johtua vai tuleeko nuo vaan aikanaan tiensä päähän? Entäs mitähän muuta sieltä on mahdollisesti palanut? No taidan hakea uuden releen ja kokeilen käynnistellä.
#28
Transporter T4 / Vs: T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.29.10.17 - klo:20:25
Savua tulee putkista ja kiisseli haisee kun yrittää käynnistää, sitä naksutusta en ole yrittänyt sieltä solenoidilta kuunnella. Juu voisihan ne koodit sieltä ottaa. Auto vain nyt nököttää tuossa pihassa eikä ole itsellä lukijaa.
#29
Transporter T4 / T4 2.4D AAB 1996 ei käynnisty.29.10.17 - klo:19:19
Tuossa jokin aika sitten (juurikin samana päivänä kun Skodasta irtosi laturin vapaakytkin) Portteri oli purkanut akkunsa eikä enää käynnistynyt. Pari päivää ennen haistoin kyllä sähköpalon nokassani ajon aikana, mutta auto toimi silloin vielä moitteettomasti. Nyt vaihdoin virtalukon pohjan mikä ei auttanut mihinkään. Huomasin myös, että yksi metallisulake joka kaiketi liittyy flekteihin oli moottoritilassa palanut. Myös sen flektien ohjausyksikön/releen pohjassa oli tummumista. Muuten maa piuhat ja muut näyttäisivät olevan kunnossa ja paikallaan. Käynnistettäessä pyörittää nätistä mutta ei edes lupaa ja öljyvalo alkaa vilkkua. Autosta on kaiketi joskus ohitettu käynnistyksenesto koska tähän asti on lähtenyt käyntiin siruttomallakin avaimella. Kiitos etukäteen jos jotain valaisevaa tulee mieleen!
#30
Octavia II (04-13) / 1.9 TDI 2008 sähköongelma.29.10.17 - klo:19:12
Kertokaa nyt tyhmälle kun en löydä vastausta internetin ihmeellisestä maailmasta enkä selkeästi osaa muuten.
Vähän aikaa sitten Skodasta irtosi laturin vapaakytkin. Koitin vanhaan Valeon laturiin vaihtaa sellaista uutta mutta meni vain työkalut solmuun. Ostin sitten nimeltämainitsettomasta purkamosta käytetyn Boschin laturin juuri samanikäisestä ja samalla koneella olevasta purkuautosta. Laturin vaihdon jälkeen en jouduin vaihtamaan jännitteensäätimen koska laturi ei ladannut. (Liukurenkaatkin olivat jo toki kuluneet, mutta ajattelin, että menevät vielä). Tämänkään jälkeen en saa akulle tarvittavaa jännitettä. Latausvalo syttyy hetken päästä käynnistämisestä ja laturilta suoraan mitattuna tulee 4,5v. Vähän kun kenkiin kierroksia niin laturilta voi mitata normaalin 14,5. Akulle tätä jännitettä ei kuitenkaan tule. Mihinkä se nyt oikein häviää? Kiitos etukäteen jos mieleen jotain tulee. Sivuja1
|
Valokuvaaja JyriLaitinen.fi – Laadukas ja luotettava.
Fitnesskuvaus, Hääkuvaus, Hautajaiskuvaus, Henkilöstökuvaus, Ilmakuvaus, Muotokuvauskuvaus, Lapsikuvaus, Lemmikkikuvaus, Profiilikuvaus, Yrityskuvaus, Tapahtumakuvaus, Perhekuvaus, Tuotekuvaus ja Ylioppilaskuvaus, Toimialue pääkaupunkiseutu (Espoo, Helsinki, Kauniainen ja Vantaa) ja koko Suomi |