Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TV 1943

#1
Tiguan II (16-) / Vs: Luistonesto
15.02.21 - klo:17:54
Kiitos , kokeillaan kun ollaan taas sivutiellä .
#2
Tiguan II (16-) / Luistonesto
15.02.21 - klo:15:15
Taas on se aika vuodesta että pitäisi käydä mökillä .
Saakohan - 18 vuoden karvalakkimallin  tiguanista luistoneston tilapäisesti pois
jos joutuu vähän lumelle ajaan ?
Edellisestä hoitui keskikonsolista painonapilla . Pahinta on kun putoo kierrokset
Ja sitten loppuu meno .
#3
Tiguan II (16-) / Ajoprofiili
10.08.19 - klo:09:43
Joskus luin jostain suositusta käyttää snow asentoa pitkillä
ajotaipaleilla . Olisi taloudellinen ajotapa . Enää en tätä löydä ,
enkä muista kuinka luotettava tieto oli .
Nykyisin käytän snow asentoa kuormatun peräkärryn kanssa
kaupunkiliikenteessä , liikennevaloissa lähtö sujuvampaa jouhevamman
kaasupolkimen käytön takia .
Onko muilla tietoa ko. asiasta .
Kulkine on tiguan 1.4 .   4wd.   - 18  .
#4
Sekoitetaan vielä pakkaa . Eikös uusissa TSI koneissa ole hihna
öljyssä , vai miten nämä moottorityypit menee . Onko näistä mitään
kokemusta . Ei kai ulkoiset seikat vaikuta , ja hankala itse tarkistaa .
#5
Tilapäis pyörän käytöstä ei oikein muuta kuin , jos on vetävällä
akselilla , ajomatka korkeintaan 200 km .
#6
Alusta, vanteet ja renkaat / Vararengas
06.01.19 - klo:13:00
Tiguan 2018 . Kevytvarapyörän löysin joka on halkaisijaltaan pari senttiä
pienempi kun allaolevat . Puuttuuko joku ajonvakautus tai ABS peliin
jos lähden sillä tienpäälle . Rengaspaine varoitus tietenkin tulee ABS kautta ,
mutta aiheuttaako muuta . Neliveto on , ja vahinkon sattuessa rengas
tietenkin taakse .
#7
Onko näissä nykyisissä hihnallisissa tsi koneissa eri öljysuositus kuin
ketjullisissa . Hihnahan on kai öljykylvyssä .
#8
Tiguan II (16-) / Vs: Tiguan 2016.
11.08.18 - klo:12:24
Kyllä minulla on käytössä ilman eri aktivoimista .
Pitää vain ajaa riittävän lähelle estettä . Noin 10 cm .
Pitää jonkinmoisen jurauksen ja pysätyy kuin seinään .
Pihassakin pysäytti kun peruutin nurmikolta pitkään heinään .
Vuodenvaihteessa saatu auto , en tiedä mitä virityksiä tehtaalla / liikkeessä
on tehty .
#9
Minkähän verran öljymerkki vaikuttaa . 120000 ajettuun lisäsin muutaman
Kerran mobilin 1 . Kulutus kasvoi reilusti . Alkoi olla jo kuuluisaa litra
tuhannella . Siirryin castrolin pitkänvaihtovälin , jota huollossakin laittoivat ,
öljyyn . Korjaantui ainakin puoleen .
Oma käsitys on että männänrenkaat tai joku muu jumitti välissä , ja
korjaantui itsekseen .
#10
Minulta Tiguanista hävisi aineet kun joku nippa olikatkennut .
Kyllä se kompura / ilmastointi sen verran ujelsi ettei korvat kestänyt kuunnella .
Kytkin kompuran pois päältä , puolenvuoden päästä huollossa laittoivat
uudet aineet . Ehkä pari tuntia kävi kompura ilman aineita .
#11
Golf I - III / Vs: 91 country
24.02.18 - klo:19:16
Jossitteluksi menee kun ei muista . Kai laitoin kytkimen vanhoihin
johtoihin . Lukko on helppo johdottaa vaikka uudella johdolla .
"Muistaakseni" perässä liitin johon tulee 12 v silloin kun pakkivaihde
on päällä .
Joko on paljon kilsoja mittarissa . Minun piti ajaa  20 vuotta / 400 km .
Vähän jäi vaille kun kaadoin tiellä , ylipitkää tavaraa peräkärryssä .
#12
Golf I - III / Vs: 91 country
24.02.18 - klo:16:49
Enää ei jaksa muistaa , mutta jonkin virityksen tein vaihdelaatikon
päälle jostain muusta katkaisijasta . Olisko ollut moottoripyörän
Jarruvalon kytkin . Jokin vaihteensiirtäjän osa sitä liikutti .
En edes kysellyt uutta , masinisti hengessä rakentelin .
#13
Tiguan II (16-) / Vs: Toimitusaika
21.12.17 - klo:11:31
Eilen hain auton , hiukka vaille 4 kuukautta toimitusaika .
Lähes sama väri ja malli kuin edellinen 10 v. vanha .
Ei tarvi naapureille selitellä auton vaihtoa .
#14
Tiguan II (16-) / Vs: Toimitusaika
21.11.17 - klo:16:28
Kolme kuukautta tuli täyteen tiguanin tilauksesta . Mitään ei ole kuulunut .
#15
Kaveri muutti vanhan jarrullisen Kärppä peräkärryn 750 kg jarruttomaksi .
Siitäkin on jo vuosia , mutta kokonaispainoa siinäkin pudotettiin .
Tietääkseni kärryn rakenteisiin ei puututtu , muutos vain rekisterikirjaan .
#16
Kyllä liike sai kahdet renkaat , sattui olemaan kitkat toisina talvirenkaina .
Oletan renkaiden ulkomittojen olevan lähellä toisiaan . 16" renkaissa on
enemmän ilmaa vanteen ja asfaltin välissä . Siitä on taas hyötyä kun
ajetaan pois asfaltilta . Saattaa pitokin parantua kun klapikärryä kiskoo
talvisilla mökkiteillä .
Ei näillä ole merkitystä renkaiden valinnassa , mutta kun ne nyt tuossa
ovat olemassa voisi hyödyntää . Jollei käy laitetaan myyntiin .
#17
-17 malli , 17" renkailla vasta tulossa joskus syksyllä . Eipä ole mistä
mitata . Ehdimpä tuon nähdä myöhemmin , jätin kuitenkin renkaat
Itselle kun eivät niistä mitään hyvittäneetkään .
#18
Nyt on ajossa -08 malli 16" vanteilla . Tulossa -17 malli 17" vanteilla .
Eivät tienneet / halunneet sanoa liikkeessä sopiiko vanhat renkaat uuteen .
#19
Tiguan II (16-) / Vanteiden sopivuus
01.10.17 - klo:12:12
Onko tietoa sopiiko vanhemman tiguanin 16 " renkaat uudempaan , jossa vakiona 17" .
Jäi talven ajetut nastarenkaat vw omilla vanteilla . Jarrulevyjen koko ja jarrujen rakenne
Varmaan ratkaisevat .
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy