Lainaus käyttäjältä: Dio^ - 01.03.17 - klo:18:15
Vuosi taasen ajeltu, käytin Mazdaa tällä viikolla vuosihuollossa, perushuolto, jarrunesteet ja palat eteen, siinäpä ne. Varsin mallikkaasti pelaa edelleen, ei pahaa sanottavaa autosta edelleenkään. Ne joilla on ollut aiemmmin tässä säikeessä mainitsemaani ongelmaa ajoittain ajotietokoneeseen ilmestyvästä herjasta "Tarkista akun varaushallintajärjestelmä" nyt oli tullut tähän korjaus tehtaalta. Korjaus oli päivätty 5.4.2016, harmittavasti edellinen huolto omassa kulkineessa oli n. kuukautta aiemmin, eivätkä tästä olleet soitelleet, kun ei ole mikään kampanja korjaus. Noh, jokatapauksessa uusi softa autoon ja toivotaan ettei tuosta herjasta tarvitse enää kärsiä. Huoltoliike veloittaa tuosta ohjelmointityöstä 40e, reklamoin tästä, koska "vika" on ollut aivan uudesta lähtien, ns takuuaikana löydetty vika.
Täällä kanssa sama akun varaushallinta varoitus. Käytettynä oston jälkeen ajeltu muutama tuhat kilometriä lyhyttä ja pitkää ajoa. Keli ollut runsaasti pakkasen puolella välillä ja nyt pari astetta plussalla. Auto huollettu edellisen omistajan toimesta kuukausi sitten. Ilmeisesti ei ole päivitetty softaa jos ei erikseen pyydä?
Voiko tuota softan versiota jostain itse tarkastaa ja onko ainut tapa nollata herjaus lukemalla laitteella vikakoodit?
