Tuli vanha tämä ketju vastaan ja päätin lähettää tervehdyksen - alkuperäinen LoCal täällä.
Muistelen monesti hyvällä yhteisiä UltimateVW.com-kokemuksiamme. Kyllä kaverit, those were the days! Kiitollisena niistä. LoCal-nimimerkin tosiaan joku irvileuka ehti varata VAGArena.fi:ssä, joten Dr.Pepperinä minut hetken aikaa täällä tunnettiin. Toiset tykkäs, toiset ei kuten vanha mainoslause luritteli.
Itselläni UltimateVW.comin diaspora ja VAGArena.fi-siirtymä tulivat aikaan, jolloin oma silloinen autonvaihdon valmistelu alkoi vaihtua arjeksi jossa ihan muut asiat ottivat ohjat, joten on tuntunut luontevalta tehdä ihan muita asioita. Jotenkin se moodi on jäänyt päälle - autot vaihtuu edelleen, mutta vähemmällä keskustelulla.
Vaikka UltimateVW.com myöhemmin lopullisesti menikin, surullista sinänsä... mlk on onneksi ylläpitänyt arkistoa jossa monia vanhoja Audi/VAG-ohjeitamme (esim. häneltä, minulta ja MasadeMasalta) on arkistoituna: http://a6retrofit.tripod.com/ Monet, esim. VAG-COM ohjeet Audeille, ovat täysin kuranttia kamaa tänäkin päivänä.
Ehkäpä joku päivä tavataan taas linjoilla.
Hyvää quattro/4motion/4x4-talvea kaikille! Meillä oli hyvä jengi koossa UltimateVW.comissa ja mukava nähdä, että VAGArena.fi jatkaa hyvää perinnettä. Jatkakaa samaan malliin.
Lopuksi kiintolevyjä siivotessa vastaan tullut vanha, muistaakseni Makkikselle UltimateVW.comissa inspiroimani lyriikka:
------
Oodi BMW:n omistajille ja minun Kiitokseni Makkiksen tarinoille:
Kaupparatsu-Bakkiksen taloudessa on suuri päivä. Rautakaupan aulassa päivystäneeltä finninaamalta on lunastettu Ykkösbonus-TV:n (vai mikä se nyt oli) kanavakortti ja naapurin toisen finninaaman avustuksella Kaupparatsu-Bakkis on saanut viritettyä MTV3 MAXin Saloraan. Bakkis hymyilee hajatelmalleen "elämisen ilosta" nostaessaan jalkansa München-Brunnthalista ostetulle saksalaiselle Klubbå-sohvapöydälle. Top Gear voi alkaa.
Kaupparatsu-Bakkis pitää Jeremy Clarksonista. Baijerin suuntaan nostettu arjalainen tervehdys kirvoitti röhähdyksen ja kaverihan selvästi arvostaa takavetoja, eikä pelkää sanoa sitä ääneen. Pääministeriainesta, toisin kuin tämä meidän Vanhanen - toista se oli Vennamon ollessa liikenneministerinä. Tuttu maailmanjärjestys murtuu kuitenkin hetkessä ja samalla Ammattitaidolla ja rakkaudella valmistettu rohahtaa pötsin sijasta henkitorveen.
"Audi drivers are the new Cocks and it's OK to be a BMW driver again."
Elämä vilisee Kaupparatsu-Bakkiksen silmissä kuin Turkan Seitsemässä veljeksessä. Mieleen palaavat kultaiset päivät 80-luvulla myyntiedustajana Savossa. Kun baijerilaisen suoran kuutosen sinfonia herisytti kateuden nyrkit yhtä lailla tienvarren isännissä kuin kantabaarien pekkasissa jo kaukaa. Kun Hofmeister-taitoksen viuhahdus ohituskaistalla ajoi korollamiehiä Kakolaan tai lasarettiin useammin kuin takakontissa levähtänyt hiekkasäkki.
Kaupparatsu-Bakkis ei tarvinnut Miehisyyttä, koska oli sellainen. Jezzan huulilta valuneet sanat palauttivat kuitenkin Bakkiksen nykypäivään. Ei riittänyt että baijerilaisia oli nyt automaailman kartalla kaksi, myös Kyrvän valtikka oli siirtynyt - ja vieläpä sille toiselle baijerilaiselle. Järkyttynyt Bakkis sujauttaa Ykkösbonuskortin lompakkoon, sulkee Saloran ja siirtyy pihalle katselemaan Viitostaan kaihoisasti. Bakkis tietää mitä on tehtävä.
Nyt ei riitä pyhiinvaellusmatka Welttiin, ei Ringille, edes lähimmän liikenneympyrän terrorisointi puolentoista kaistan sladissa ei lohduta. Erinomainen äänieristys peittää mahdolliset sinfoniat, eikä Kaupparatsu-Bakkiksen murhetta tunnu vähentävän edes DSC-napin vaistomainen painallus kuattron rinnalla valoissa. Kuinka monesti Bakkis olikaan viihdyttänyt autoonsa eksyneitä harvoja pirkkakavereitaan kertomalla, että yhdeksässä ajonhallinnan omaavassa autossa kymmenestä on ESP, mutta vain Bemarissa on DSC. (Sekä Mazdassa ja Tatassa.)
Kaupparatsu-Bakkis voisi vaikka vannoa, että tietä ylittänyt pyöräilijä näyttää fingeriä kuattron paholaisvaloille, eikä enää edes huomioi Viitosta. Bakkiksen sydän särkyy ja enkelit itkevät. Vielä tänä päivänäkään Bakkis ei muista kaartaneensa Laakkosen pihaan, jonne Viitonen jää. Itse asiassa seuraavaan kolmeen kuukauteen hän kiistää edes omistavansa ajokorttia. Hyvin vähän tiedetään näistä murheen ja synkkyyden täyteisistä päivistä.
Härmän kopiokonemyynti laskee kolmanneksen.
Valo palaa Kaupparatsu-Bakkiksen elämään eräänä kauniina huhtikuisena perjantaina, Bakkiksen karauttaessa Laakkosen luovutushallista Suomen puhkeavaan kevääseen. Ensimerkit Miehisyyden paluusta tulevat Prisman parkkipaikalla, kun Bakkis kerää kotiäitipariskunnalta paheksuvat katseet karauttaessaan kahden invapaikan keskelle. "Silkkaa sattumaa?", empii Bakkis. Kuukausien epävarmuus ei tunnu kaikkoavan hetkessä.
Kaupparatsu-Bakkis on turhaan huolissaan. Lopullinen varmuus tulee naapurin anjoviskuskin puidessa nyrkkiä taloyhtiön parkkipaikalla takapuskurissa ohituspaikkaa kärkkyvälle Bakkikselle. Parvekkeelta vanity-pleittiin heitetty kananmuna on enää pelkkää kastiketta. Bakkis on taas Varma.
"Hofmeister Back-is", ajattelee Bakkis kävellessään kotitallilta Bakkis-penthoussiin.
Lempeässä kevättuulessa X6:n dumbo-ohrenit surisevat vaimeasti kääntyessään koria vasten.
Muistelen monesti hyvällä yhteisiä UltimateVW.com-kokemuksiamme. Kyllä kaverit, those were the days! Kiitollisena niistä. LoCal-nimimerkin tosiaan joku irvileuka ehti varata VAGArena.fi:ssä, joten Dr.Pepperinä minut hetken aikaa täällä tunnettiin. Toiset tykkäs, toiset ei kuten vanha mainoslause luritteli.

Itselläni UltimateVW.comin diaspora ja VAGArena.fi-siirtymä tulivat aikaan, jolloin oma silloinen autonvaihdon valmistelu alkoi vaihtua arjeksi jossa ihan muut asiat ottivat ohjat, joten on tuntunut luontevalta tehdä ihan muita asioita. Jotenkin se moodi on jäänyt päälle - autot vaihtuu edelleen, mutta vähemmällä keskustelulla.

Vaikka UltimateVW.com myöhemmin lopullisesti menikin, surullista sinänsä... mlk on onneksi ylläpitänyt arkistoa jossa monia vanhoja Audi/VAG-ohjeitamme (esim. häneltä, minulta ja MasadeMasalta) on arkistoituna: http://a6retrofit.tripod.com/ Monet, esim. VAG-COM ohjeet Audeille, ovat täysin kuranttia kamaa tänäkin päivänä.
Ehkäpä joku päivä tavataan taas linjoilla.
Hyvää quattro/4motion/4x4-talvea kaikille! Meillä oli hyvä jengi koossa UltimateVW.comissa ja mukava nähdä, että VAGArena.fi jatkaa hyvää perinnettä. Jatkakaa samaan malliin.Lopuksi kiintolevyjä siivotessa vastaan tullut vanha, muistaakseni Makkikselle UltimateVW.comissa inspiroimani lyriikka:
------
Oodi BMW:n omistajille ja minun Kiitokseni Makkiksen tarinoille:
Kaupparatsu-Bakkiksen taloudessa on suuri päivä. Rautakaupan aulassa päivystäneeltä finninaamalta on lunastettu Ykkösbonus-TV:n (vai mikä se nyt oli) kanavakortti ja naapurin toisen finninaaman avustuksella Kaupparatsu-Bakkis on saanut viritettyä MTV3 MAXin Saloraan. Bakkis hymyilee hajatelmalleen "elämisen ilosta" nostaessaan jalkansa München-Brunnthalista ostetulle saksalaiselle Klubbå-sohvapöydälle. Top Gear voi alkaa.
Kaupparatsu-Bakkis pitää Jeremy Clarksonista. Baijerin suuntaan nostettu arjalainen tervehdys kirvoitti röhähdyksen ja kaverihan selvästi arvostaa takavetoja, eikä pelkää sanoa sitä ääneen. Pääministeriainesta, toisin kuin tämä meidän Vanhanen - toista se oli Vennamon ollessa liikenneministerinä. Tuttu maailmanjärjestys murtuu kuitenkin hetkessä ja samalla Ammattitaidolla ja rakkaudella valmistettu rohahtaa pötsin sijasta henkitorveen.
"Audi drivers are the new Cocks and it's OK to be a BMW driver again."
Elämä vilisee Kaupparatsu-Bakkiksen silmissä kuin Turkan Seitsemässä veljeksessä. Mieleen palaavat kultaiset päivät 80-luvulla myyntiedustajana Savossa. Kun baijerilaisen suoran kuutosen sinfonia herisytti kateuden nyrkit yhtä lailla tienvarren isännissä kuin kantabaarien pekkasissa jo kaukaa. Kun Hofmeister-taitoksen viuhahdus ohituskaistalla ajoi korollamiehiä Kakolaan tai lasarettiin useammin kuin takakontissa levähtänyt hiekkasäkki.
Kaupparatsu-Bakkis ei tarvinnut Miehisyyttä, koska oli sellainen. Jezzan huulilta valuneet sanat palauttivat kuitenkin Bakkiksen nykypäivään. Ei riittänyt että baijerilaisia oli nyt automaailman kartalla kaksi, myös Kyrvän valtikka oli siirtynyt - ja vieläpä sille toiselle baijerilaiselle. Järkyttynyt Bakkis sujauttaa Ykkösbonuskortin lompakkoon, sulkee Saloran ja siirtyy pihalle katselemaan Viitostaan kaihoisasti. Bakkis tietää mitä on tehtävä.
Nyt ei riitä pyhiinvaellusmatka Welttiin, ei Ringille, edes lähimmän liikenneympyrän terrorisointi puolentoista kaistan sladissa ei lohduta. Erinomainen äänieristys peittää mahdolliset sinfoniat, eikä Kaupparatsu-Bakkiksen murhetta tunnu vähentävän edes DSC-napin vaistomainen painallus kuattron rinnalla valoissa. Kuinka monesti Bakkis olikaan viihdyttänyt autoonsa eksyneitä harvoja pirkkakavereitaan kertomalla, että yhdeksässä ajonhallinnan omaavassa autossa kymmenestä on ESP, mutta vain Bemarissa on DSC. (Sekä Mazdassa ja Tatassa.)
Kaupparatsu-Bakkis voisi vaikka vannoa, että tietä ylittänyt pyöräilijä näyttää fingeriä kuattron paholaisvaloille, eikä enää edes huomioi Viitosta. Bakkiksen sydän särkyy ja enkelit itkevät. Vielä tänä päivänäkään Bakkis ei muista kaartaneensa Laakkosen pihaan, jonne Viitonen jää. Itse asiassa seuraavaan kolmeen kuukauteen hän kiistää edes omistavansa ajokorttia. Hyvin vähän tiedetään näistä murheen ja synkkyyden täyteisistä päivistä.
Härmän kopiokonemyynti laskee kolmanneksen.
Valo palaa Kaupparatsu-Bakkiksen elämään eräänä kauniina huhtikuisena perjantaina, Bakkiksen karauttaessa Laakkosen luovutushallista Suomen puhkeavaan kevääseen. Ensimerkit Miehisyyden paluusta tulevat Prisman parkkipaikalla, kun Bakkis kerää kotiäitipariskunnalta paheksuvat katseet karauttaessaan kahden invapaikan keskelle. "Silkkaa sattumaa?", empii Bakkis. Kuukausien epävarmuus ei tunnu kaikkoavan hetkessä.
Kaupparatsu-Bakkis on turhaan huolissaan. Lopullinen varmuus tulee naapurin anjoviskuskin puidessa nyrkkiä taloyhtiön parkkipaikalla takapuskurissa ohituspaikkaa kärkkyvälle Bakkikselle. Parvekkeelta vanity-pleittiin heitetty kananmuna on enää pelkkää kastiketta. Bakkis on taas Varma.
"Hofmeister Back-is", ajattelee Bakkis kävellessään kotitallilta Bakkis-penthoussiin.
Lempeässä kevättuulessa X6:n dumbo-ohrenit surisevat vaimeasti kääntyessään koria vasten.
