VAGarena.fi

Yleiset => Foorumin yleiset asiat => Aiheen aloitti: tontor - 27.04.22 - klo:20:28

Otsikko: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 27.04.22 - klo:20:28
Nytpä kävi niin että autoni, VW Transporter 2.0 TDI 4-motion vm.2017.  Sammui yllättäen kahdenkympin vauhdista, yritin uudestaan sitä käynnistellä, vaan eipä se siitä herännyt.
Auto hinattiin paikalliseen VW huoltoon ja siellä sen verran sitä on nyt tutkittu että jakohihna on poikki ja ainakin venttiilit solmussa ja epäilivät koko koneen täys tuhoa.

Kyseiseen vehkeeseen VW määrittää jakohihnan vaihtoväliksi 6vuotta tai 210tkm.

Mitäpä mieltä täällä ollaan pitääkö hihnan kestää tuo maahantuojan määrittämä vaihtoväli?
Maahantuojan mielestä ei, kommentti on ettei voi tietää mikä hihnan on vioittanut.

Mitäpä nyt sitten?
Olisiko täällä hyviä vinkkejä miten nyt edetään?
Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 27.04.22 - klo:20:32
Tähän hieman tarkennuksia.
Siis auto on VW Transporter T6 ja sillä oli hihnan katkeamisen aikaan ajettu vain 125tkm.
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: a_jaba - 27.04.22 - klo:20:42
Eikös tälläsessä ole perus EA288 kone mikä henkilöautoissakin? Ettei vaan olisi tässäkin kampiakselin stefa vuotanut öljyä jakopäähän ja pilannut hihnan..
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 27.04.22 - klo:20:43
No perhana huono tuuri käynyt. Vuosi aikaa vielä hihnan ajalliseen vaihtoon ja ajettu vain 125tkm. En kyllä ihan purematta nielisi tuota merkkilikkeen kommenttia.  Jos huollot tehty ajallaan eikä ylitetty yli 10% niin pitäisi kyllä goodwilliä tulla hyvin.

Onko näissä transportereissa myös ea288 gen dieselit? Näissähän on tyyppivikana kampiakselin stefan öljyvuoto. Vuotaa hihnan päälle ja tämä voi olla yksi tekijä ennenaikaiseen surmaan.

Tässä oli yksi vastaava tapaus jakohihnan kanssa 2017 skoda rs 2.0 tdi. Tässä linkki ketjuun.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50687.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50687.0)

2017 ajettu 167tkm. jakohihnasta puuttunut hammasurat 1/4 matkalta.... Mielestäni ei ollut selvinnyt mikä hihnan hajottanut.

Tässä vielä ketjun aloittajan kohtalo. Päättyi vaihtomoottoriin ja goodwilliä tuli maahantuojalta ja myyntiliikkeeltä. Itekin joutunut tosin maksamaan jonkin verran.

"Homma saatu päätökseen, niin tulen vähän päivittämään vielä keskustelua.
Koko moottori meni tosiaan vaihtoon ja uusi moottori vaihdettiin tilalle. Maahantuoja nikottelematta tuli todella reilusti vastaan kustannuksissa ja autoliikekin vielä lisää. Todelliset kustannukset alun perin olivat viisinumeroiset, mutta maksettavaa jäi itselle alta 2000â,¬. Kaikki toimi kyllä todella sujuvasti ja auto on vihdoin itsellä"



Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: a_jaba - 27.04.22 - klo:20:44
Ja toinen huomio, onko ihan perus 2.0 TDI vai onko tuplaturbo ydinvoimala 2.0 BiTDI? Jos tuplaturbo niin hihnan vaihtoväli 120tkm/6v
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: jt - 27.04.22 - klo:22:32
Lainaus käyttäjältä: tontor - 27.04.22 - klo:20:28
Nytpä kävi niin että autoni, VW Transporter 2.0 TDI 4-motion vm.2017.  Sammui yllättäen kahdenkympin vauhdista, yritin uudestaan sitä käynnistellä, vaan eipä se siitä herännyt.
Auto hinattiin paikalliseen VW huoltoon ja siellä sen verran sitä on nyt tutkittu että jakohihna on poikki ja ainakin venttiilit solmussa ja epäilivät koko koneen täys tuhoa.

Kyseiseen vehkeeseen VW määrittää jakohihnan vaihtoväliksi 6vuotta tai 210tkm.

Mitäpä mieltä täällä ollaan pitääkö hihnan kestää tuo maahantuojan määrittämä vaihtoväli?
Maahantuojan mielestä ei, kommentti on ettei voi tietää mikä hihnan on vioittanut.
Onko auto ollut ajossa missäpäin maata? Entä onko huollettu säännöllisesti ja merkkihuolto vai ei? Itsellä kun oli vielä diesel joku vuosi takaperin, niin merkkihuollossa tarkastivat hihnan/rattaat aina huollon yhteydessä, vaihtoon meni sitten hieman vajaa 100tkm ajettuna (1.9TDI, Oulun seutu)
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 28.04.22 - klo:09:43
Auto on ollut viimeiset parivuotta ajossa itä-suomessa. Sitä ennen ajeltu ainakin Tampereen suunnalla.
Tuossa just kattelin liikkeen ottamia kuvia hihnasta paikallaan, niin hampaita siitä puuttuu pitkältä matkalta, hihna ei olekaan kokonaan poikki.

Ihan perus 2.0TDI ja merkkiliikkeestä varmistettu hihnanvaihto väli 6v./210tkm.
Kaikki tarvittavat ja ylimääräiset huollot tehty ajallaan merkkiliikkeissä.
Vielä ei ole konetta ruvettu purkamaan, koska rahoittajaa olen yrittänyt saada muistakin kuin itsestäni.

Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 28.04.22 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: tontor - 28.04.22 - klo:09:43
Auto on ollut viimeiset parivuotta ajossa itä-suomessa. Sitä ennen ajeltu ainakin Tampereen suunnalla.
Tuossa just kattelin liikkeen ottamia kuvia hihnasta paikallaan, niin hampaita siitä puuttuu pitkältä matkalta, hihna ei olekaan kokonaan poikki.

Ihan perus 2.0TDI ja merkkiliikkeestä varmistettu hihnanvaihto väli 6v./210tkm.
Kaikki tarvittavat ja ylimääräiset huollot tehty ajallaan merkkiliikkeissä.
Vielä ei ole konetta ruvettu purkamaan, koska rahoittajaa olen yrittänyt saada muistakin kuin itsestäni.

Aika selkee hommahan tuo on sitten, että goodwill kyselyä maahantuojalle. Samanlainen tapaus kuin tossa skodassa minkä ketjun aiemmin linkkasin. Sulla vielä 50tkm vähemmän ajettu..

Jos tää oikein menee sulle pitäisi tulla maksettavaksi jakopää osineen ja töineen sekä nesteet. Eli aikalailla tuo 1000-1200â,¬ mitä se marmorilla maksaa kun teetättää.

Ole asiallinen, mutta määrätietoinen asioisessasi huollon kanssa. Voit kysellä edellisen ketjun tapauksesta yv:llä jos sillä saisi vähän vetoapua tapaukseen.

Tarvittaessa sitten kuluttaja-asiamies/lakimies jos ei vastaantuloa ole tulossa.
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 28.04.22 - klo:12:14
Juuri selvisi hieman lisää tämän auton huoltohistoriikista, kun päästiin kiinni sähköiseen huoltokirjaan.

Tähän autoon on vuonna 2019, 70 tkm kohdalla.
Kampiakselin stefan öljyvuodon takia vaihdettu, jakopäähän moniurahihna, kampiakselin tiiv., pultit, +kiristin, jakopäänhammashihna on otettu irti ja tarkastettu, mutta ei ole vaihdettu uuteen.
Näinkö toimii VW:n merkki huolto!
(https://i.ibb.co/34Jhtq6/Thumbnail-20220422-124858.jpg) (https://ibb.co/Cmr0xZC)
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 28.04.22 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: tontor - 28.04.22 - klo:12:14
Juuri selvisi hieman lisää tämän auton huoltohistoriikista, kun päästiin kiinni sähköiseen huoltokirjaan.

Tähän autoon on vuonna 2019, 70 tkm kohdalla.
Kampiakselin stefan öljyvuodon takia vaihdettu, jakopäähän moniurahihna, kampiakselin tiiv., pultit, +kiristin, jakopäänhammashihna on otettu irti ja tarkastettu, mutta ei ole vaihdettu uuteen.
Näinkö toimii VW:n merkki huolto!
(https://i.ibb.co/34Jhtq6/Thumbnail-20220422-124858.jpg) (https://ibb.co/Cmr0xZC)

Noniin. Tämähän edistää vain sinun asiaa kun ei ole hihnaa vaihdettu vaikka öljy on voinut sitä heikentää. Goodwilliä vaan maahantuojalle!
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: Mikey - 28.04.22 - klo:13:30
Olen siinä uskossa, että alkuperäisessä hihnassa pitäisi näkyä volkkarin merkit?
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: a_jaba - 28.04.22 - klo:15:40
Lainaus käyttäjältä: tontor - 28.04.22 - klo:12:14
Juuri selvisi hieman lisää tämän auton huoltohistoriikista, kun päästiin kiinni sähköiseen huoltokirjaan.

Tähän autoon on vuonna 2019, 70 tkm kohdalla.
Kampiakselin stefan öljyvuodon takia vaihdettu, jakopäähän moniurahihna, kampiakselin tiiv., pultit, +kiristin, jakopäänhammashihna on otettu irti ja tarkastettu, mutta ei ole vaihdettu uuteen.
Näinkö toimii VW:n merkki huolto!
(https://i.ibb.co/34Jhtq6/Thumbnail-20220422-124858.jpg) (https://ibb.co/Cmr0xZC)

On kyllä järjettömyyden huippu että on stefa vaihdettu ja ollut jakopää valmiiksi purettuna niin laitetaan vanha hihna paikalleen  :o

Itselle käynyt kahdessa EA288 dieselissä toi stefa homma ja molemmissa tapauksissa merkkiliike ilmoitti heti että hihna on myös vaihdettava jonka tottakai hyväksyin. Jälkimmäisen toki maksoi automyyjä niin itseä ei yhtään yskittänyt.
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 28.04.22 - klo:16:02
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.04.22 - klo:15:40
On kyllä järjettömyyden huippu että on stefa vaihdettu ja ollut jakopää valmiiksi purettuna niin laitetaan vanha hihna paikalleen  :o

Itselle käynyt kahdessa EA288 dieselissä toi stefa homma ja molemmissa tapauksissa merkkiliike ilmoitti heti että hihna on myös vaihdettava jonka tottakai hyväksyin. Jälkimmäisen toki maksoi automyyjä niin itseä ei yhtään yskittänyt.

Vaivaako tämä myös 2018 -> faceliftejä? Alkaa vähän jännittää kun itsellä 109tkm ajettu 2018 EA288... Taitaa olla kriittiset kilometrit tuolta 70tkm eteenpäin  :o

Edit: 4000km päästä seuraava huolto. Kun tekee merkkarilla tarkastushuollon kattooko ne tuon jakopään miten tarkasti, että huomaavat vuodon? Öljytikku puolivälissä 11tkm jälkeen. Tämä vissiin normaalikulutus näille?
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 28.04.22 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: rawpower - 28.04.22 - klo:11:55
Aika selkee hommahan tuo on sitten, että goodwill kyselyä maahantuojalle. Samanlainen tapaus kuin tossa skodassa minkä ketjun aiemmin linkkasin. Sulla vielä 50tkm vähemmän ajettu..

Jos tää oikein menee sulle pitäisi tulla maksettavaksi jakopää osineen ja töineen sekä nesteet. Eli aikalailla tuo 1000-1200â,¬ mitä se marmorilla maksaa kun teetättää.

Ole asiallinen, mutta määrätietoinen asioisessasi huollon kanssa. Voit kysellä edellisen ketjun tapauksesta yv:llä jos sillä saisi vähän vetoapua tapaukseen.

Tarvittaessa sitten kuluttaja-asiamies/lakimies jos ei vastaantuloa ole tulossa.


Tässäpä onkin sellainen selkeä ero että Skodan maahantuoja onkin Helkama auto.
Ja volkkarin maahantuoja on K auto Oy.

Tänään tavoitin puhelimitse K auton edustajan ja valitteli ongelmaa, mutta kertoi ettei tämä heille kuulu.
Minä en ole auton ensimmäinen omistaja niin tämä ei kuulu enää maahantuojalle, maahantuoja saa tosin (goodwill) tulla vastaan korjaus kustannuksissa mutta heidän ei ole pakko.
Ei vaikka maahantuoja on määrittänyt Suomeen tälle kyseiselle mallille tuon hihnan vaihtovälin 6v/210tkm.

Myyjä jos se on autoliike(niin kuin minulla) on tästä nyt jossakin määrin vastuussa, nyt sitten kuluttajaneuvojan kautta taistelemaan aiheesta.

Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: juksii - 28.04.22 - klo:22:15
Eikös tuossa jotan vastuuta ole sillä korjaamolla joka tuon stefan on tonne joskus vaihtanut? Siis kun eivät vaihtaneet jakohihnaa samalla vaikka sinne oli vuotanut öljyä?

Mutta jännä toi vastaantulo / Goodwill. Volkkari on tullut vastaan DSG-ongelmissa vaikka ei ole ollut ensimmäinen omistaja. Audi on tulllut vastaan, aika hyvinkin, öljynsyöntiongelmissa. Vaikka ei ole ollut ensimmäinen omistaja. Ja nyt sitten ei mitään?
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tokera - 28.04.22 - klo:22:38
Oulun seudulta katsottuna on valitettavan tutun näköistä.. Ainakaan nokkapyörä ei näytä kovin kuluneelle, mutta pikku rupea on ilmeisesti? Onko tietoa auton entisestä käytöstä? Jos kone käynyt paljon tyhjäkäyntiä, niin jakopää voi loppua ennen aikojaan.
Kannattaisikohan kurkata venakopan sisään, mille siellä näyttää. Hyvä mahdollisuus on selvitä keinuvipujen vaihdolla, ehkä jopa nokka-akselit voi joutua vaihtamaan, mutta tuskin koko kone on romurautaa. Aika monta noita 288-sarjan koneita on  tullut kuntoon hyvin kohtuullisella remontilla/kustannuksilla verrattuna uuden moottorin vaihtoon.
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 29.04.22 - klo:12:34
Lainaus käyttäjältä: tontor - 28.04.22 - klo:19:53

Tässäpä onkin sellainen selkeä ero että Skodan maahantuoja onkin Helkama auto.
Ja volkkarin maahantuoja on K auto Oy.

Tänään tavoitin puhelimitse K auton edustajan ja valitteli ongelmaa, mutta kertoi ettei tämä heille kuulu.
Minä en ole auton ensimmäinen omistaja niin tämä ei kuulu enää maahantuojalle, maahantuoja saa tosin (goodwill) tulla vastaan korjaus kustannuksissa mutta heidän ei ole pakko.
Ei vaikka maahantuoja on määrittänyt Suomeen tälle kyseiselle mallille tuon hihnan vaihtovälin 6v/210tkm.

Myyjä jos se on autoliike(niin kuin minulla) on tästä nyt jossakin määrin vastuussa, nyt sitten kuluttajaneuvojan kautta taistelemaan aiheesta.

Huh huh. Moottori on täysin sama kuin skodan ja seatin vastaavissa. Maahantuoja vain eri. Kylläpä taas VW arvostaa asiakkaitaan...

Jospa saat kuluttajansuojasta apuja tapaukseen. Juksiilta myös hyvä kommentti, että kannattaa yrittää saada tuota kampiakselin stefan tehnyttä huoltoa vastuuseen. Ilmeisesti tämäkin ollut merkkihuolto ja ainakin a-jaban kommenttien mukaan marmori vaatii vaihtamaan aina tuon hihnan vastaavissa tapauksissa. Miksi näin ei ole toimittu on hyvä selvittää.

Mutta jos paska osuu tuulettimeen ja omaan pussiin menee niin kannattanee tokeran kommenttien mukaan lähteä mottia korjaamaan. Nuo marmorin 5 numeroiset sisältää aika paljon tyhjää.
Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 29.04.22 - klo:17:06
Tänään oli myös yhteydessä VW-korjaamoon jossa 70tkm kohdalla tämän stefan vuotamisen takia oli jakopäätä rempattu.
Syy miksi jakohihnaa ei ollut tässä yhteydessä vaihdettu oli tämä:

Mikäli jakohihna ei ole ollut öljyssä sitä ei tarvitse vaihtaa, tästä on korjausohjeessakin kyseinen maininta.
Tämän kommentin antoi VW-merkki liikkeen korjaamo päällikkö.

Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: Larmatin - 29.04.22 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: tontor - 29.04.22 - klo:17:06
Tänään oli myös yhteydessä VW-korjaamoon jossa 70tkm kohdalla tämän stefan vuotamisen takia oli jakopäätä rempattu.
Syy miksi jakohihnaa ei ollut tässä yhteydessä vaihdettu oli tämä:

Mikäli jakohihna ei ole ollut öljyssä sitä ei tarvitse vaihtaa, tästä on korjausohjeessakin kyseinen maininta.
Tämän kommentin antoi VW-merkki liikkeen korjaamo päällikkö.

Ja näissä remonteissa on aina kyse siitä kuka maksaa. Jos maksaja ei halua uutta hihnaa niin ei se ole korjaamon vika.
Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 29.04.22 - klo:23:31
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 29.04.22 - klo:22:48
Ja näissä remonteissa on aina kyse siitä kuka maksaa. Jos maksaja ei halua uutta hihnaa niin ei se ole korjaamon vika.

Niin no miten sen nyt ottaa. Jos valmistaja antaa jakopäälle 6v/210tkm vaihtovälin. Kuitenkin koko jakopää menee uusiksi selkeän tämän moottorityypin tyyppivian vuoksi 70tkm kohdalla. Kyllä silloin maksaja pitää löytyä ihan muualta kuin kuluttajasta.
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: Jultsu - 29.04.22 - klo:23:48
Mitä huoltokirja sanoo, kuuluuko vuosihuoltoon jakohihnan kunnon tarkistus?
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 30.04.22 - klo:00:13
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.04.22 - klo:23:48
Mitä huoltokirja sanoo, kuuluuko vuosihuoltoon jakohihnan kunnon tarkistus?

Näihin kuuluu Tarkastushuolto mielestäni vuoden välein. Ajattelin kysyä seuraavassa huollossa 4000km päästä miten tarkkaan jakopään tarkastavat.
Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: a_jaba - 30.04.22 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 29.04.22 - klo:22:48
Ja näissä remonteissa on aina kyse siitä kuka maksaa. Jos maksaja ei halua uutta hihnaa niin ei se ole korjaamon vika.

Tässä aloittajan tapauksessa kyseessä 2017 mallinen auto johon vaihdettu stefa 2019. Tossa on toki mahdollista että 2v takuu on juuri mennyt umpeen mutta 99% varmuudella väittäisin että korjaus tehty täydellä vastaantulolla kun noin uudesta autosta ollut silloin kyse. Eli tuskin on ainakaan silloisen auton omistajan vika ettei hihnaa vaihdettu.
Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 12.05.22 - klo:14:17
Nyt alkaa pikku hiljalleen selvitä tämä asia. Vieläkin kyllä portteri merkkiliikkeen valohoidossa.
Nyt siihen vaihdetaan kokonaan uusi kone jakopäineen, lisäksi kytkin ja kaksoismassa vauhtipyörä ovat vioittuneet eli nekin vaihdetaan samalla.

Kuluttaja neuvojan ohjeistuksen mukaisesti auton myynyt liike joutuu koneesta maksamaan n.58%.

Maahantuojan ei tarvitse vastata tästä millään tavalla, eikä tosiaankaan K-auto halua edes GW-takuuna osallistua millään tavalla.

Eli aika paljon tuo tulee nyt sitten itselle maksamaan.
Huomenna pitäisi olla portteri parsittuna kuntoon ? Korjaus kaikkine vääntöineen onkin sitten huomenna kestänyt tasan 3viikkoa.
Otsikko: Vs: Transporter T6 jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: rawpower - 12.05.22 - klo:15:33
Lainaus käyttäjältä: tontor - 12.05.22 - klo:14:17
Nyt alkaa pikku hiljalleen selvitä tämä asia. Vieläkin kyllä portteri merkkiliikkeen valohoidossa.
Nyt siihen vaihdetaan kokonaan uusi kone jakopäineen, lisäksi kytkin ja kaksoismassa vauhtipyörä ovat vioittuneet eli nekin vaihdetaan samalla.

Kuluttaja neuvojan ohjeistuksen mukaisesti auton myynyt liike joutuu koneesta maksamaan n.58%.

Maahantuojan ei tarvitse vastata tästä millään tavalla, eikä tosiaankaan K-auto halua edes GW-takuuna osallistua millään tavalla.

Eli aika paljon tuo tulee nyt sitten itselle maksamaan.
Huomenna pitäisi olla portteri parsittuna kuntoon ? Korjaus kaikkine vääntöineen onkin sitten huomenna kestänyt tasan 3viikkoa.

Hienoa, että päivität tapausta missä mennään. Erittäin ikävää asiakaspalvelua taas sitten maahantuojalta K-Autolta... Huomaa kyllä miten asiakasta arvostetaan. Hienoa kuitenkin, että saat edes jotain myyjäliikkeen piikkiin, mutta kyllähän tuosta tulee kova summa itsellekin maksettavaa. Selkeä tyyppivika mikä heikentää jakoremmiä ja sitä ei ole edes huollossa vaihdettu silloin 2019 70tkm kohdalla. Tämähän todennäköisesti on syy remmin ennenaikaiseen laukeamiseen.

Pitänee itselläkin nyt tehostetusti huolehtia, että vuosihuollossa kattovat tuon jakopään kunnolla. Alkaa olla kriittiset kilometrit 110tkm mittarissa ja historian mukaan ei ainakaan merkintää, että olisi remmille mitään tehty. Öljyä kulunut "puoli" mittatikullista nyt 11000km matkalla. Ilmeisesti nämä ea288 kuitenkin jonkin  verran sitä kuluttaa.

Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: o.b. - 12.05.22 - klo:23:47
Outo homma, että nykyään vaihtavat aina koko moottorin jos remmi katkeaa. Vielä pari vuotta sitten riitti, kun teki kansiremontin ja laittoi jakopään hilppeet uusiksi. No 10kâ,¬ rempassa parempi kate kuin 3kâ,¬ rempassa ;D
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: tontor - 16.05.22 - klo:14:52
Joo, tässä nyt kun konetta ruvettiin purkamaan sieltä löytyi myös väljää kaksoismassa vauhtipyörästä. On kuulemma VW merkin ominaisuus että vauhtipyörät alkaa menemään 100tkm paikkeilla.
Näin ollen siihen vaihdettiin samalla vauhtipyörä ja kytkinkin.

Kannattaa muistaa jos sattuu tällainen omalle kohdalle että myyjäliikkeellä on yllättävän pitkään vastuu myymistään autoista.
Näilläkin "hyöty ajoneuvoilla" on laskennallinen elinikä 300tkm ja sen mukaan määräytyy sitten myyjäliikkeen vastuu kustannuksista.
Otsikko: Vs: Transporter T& jakohihna ei kestänyt...
Kirjoitti: Narppandeil - 04.02.23 - klo:22:08
Itselläni myös 2017 portteri ja alkaa tuo jakopää remontti olla kilometrien puolesta aiheellinen (175k). Huolestunut tätä ketjua lukiessa.  Kyseessä juurikin tuo kahden turbon "ydinvoimala" 150kw versio.  :D pitääkö olla huolissaan joka kilometrillä tästä eteenpäin vai vienkö heti huoltoon?