VAGarena.fi

Tekniikka => Kori ja valot => Aiheen aloitti: Octavia 71 - 12.10.23 - klo:14:24

Otsikko: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Octavia 71 - 12.10.23 - klo:14:24
Nyt tuli itselleni tenkkapoo. Tuli hankittua virtasenkaupasta frameless slim lisävalo. (sisältää DT-2 liittimen) , mutta minkälaisen johtosarjan tarvitsen? Autossa on Xenon-valot. Mieluiten Motonetin tuote koska ostin sieltä väärän johtosarjan.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Jacce75 - 12.10.23 - klo:14:29
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800006/PlugDrive-lisavalon-kytkentasarja-1-x-DT-2-napainen-liitin-SET1-1224V-CAN-yhteensopiva (https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800006/PlugDrive-lisavalon-kytkentasarja-1-x-DT-2-napainen-liitin-SET1-1224V-CAN-yhteensopiva)

Tuossa sopiva setti.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Octavia 71 - 12.10.23 - klo:14:36
Asentaja sanoi ettei tuo sarja sovi. Motonetistä ei oltu myöskään tarjottu tuota.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Jacce75 - 12.10.23 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Octavia 71 - 12.10.23 - klo:14:36
Asentaja sanoi ettei tuo sarja sovi. Motonetistä ei oltu myöskään tarjottu tuota.
Perusteliko asentaja tätä mitenkään?
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Octavia 71 - 12.10.23 - klo:16:16
Tarvii can rele boksin!?
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Jacce75 - 12.10.23 - klo:19:03
Tuo setti antamassani linkissä soveltuu myös can väylään. Toki jos yksinkertaisen releen haluat laittaa niin joudut ottamaan herätteen bcm:stä tietystä pinnistä ja koodaamaan jollain sopivalla laitteella sen pinnin jännitesyöttö päälle. Tuo setti on kaikista helpoin jos autossa ei ole matriisivaloja.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Jani - 12.10.23 - klo:22:35
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 12.10.23 - klo:19:03
Tuo setti antamassani linkissä soveltuu myös can väylään. Toki jos yksinkertaisen releen haluat laittaa niin joudut ottamaan herätteen bcm:stä tietystä pinnistä ja koodaamaan jollain sopivalla laitteella sen pinnin jännitesyöttö päälle. Tuo setti on kaikista helpoin jos autossa ei ole matriisivaloja.

Saa sen herätteen varjostimen johdostakin. Oliko kelta-valkoinen tai toisinpäin. Vanha topikkikin on jostain 2015 vuodelta
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Octavia 71 - 13.10.23 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 12.10.23 - klo:19:03
Tuo setti antamassani linkissä soveltuu myös can väylään. Toki jos yksinkertaisen releen haluat laittaa niin joudut ottamaan herätteen bcm:stä tietystä pinnistä ja koodaamaan jollain sopivalla laitteella sen pinnin jännitesyöttö päälle. Tuo setti on kaikista helpoin jos autossa ei ole matriisivaloja.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800036/Johtosarja-HD-Double-1224V-myos-can (https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800036/Johtosarja-HD-Double-1224V-myos-can)

Ilmeisesti tuota sarjaa oli tarjottu ja oman paikkakunnan Motonetissa ei ole. Tilattua toki saadaan. Mutta en ymmärrä näistä itse mitään, miksi tuo sarja kävisi paremmin kuin ehdottamasi.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Jacce75 - 13.10.23 - klo:09:19
Lainaus käyttäjältä: Octavia 71 - 13.10.23 - klo:09:08
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800036/Johtosarja-HD-Double-1224V-myos-can (https://www.motonet.fi/fi/tuote/4800036/Johtosarja-HD-Double-1224V-myos-can)

Ilmeisesti tuota sarjaa oli tarjottu ja oman paikkakunnan Motonetissa ei ole. Tilattua toki saadaan. Mutta en ymmärrä näistä itse mitään, miksi tuo sarja kävisi paremmin kuin ehdottamasi.
Tuokin sarja käy. Se on tarkoitettu kahdelle lisävalolle mutta toimii myös yhden kanssa. Eikös se asentaja voisi sopivan setin hommata itse? Tuo varjostimesta herätteen ryöstäminen onnistuu myös mikäli sinne tulee jännite.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: Octavia 71 - 13.10.23 - klo:09:54
Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 13.10.23 - klo:09:19
Tuokin sarja käy. Se on tarkoitettu kahdelle lisävalolle mutta toimii myös yhden kanssa. Eikös se asentaja voisi sopivan setin hommata itse? Tuo varjostimesta herätteen ryöstäminen onnistuu myös mikäli sinne tulee jännite.
Kiitos paljon näistä kommenteista. Käyn nyt vielä itse Motonetissa selvittämässä asiaa kumman valitsen (jos sieltä löytyy asiaan oikea tietämys). Olivat sanoneet, että heidän pitää rekisterinumeron perusteella etsiä oikea sarja.
Otsikko: Vs: Octavia 3 lisävalojen asennusarja
Kirjoitti: petrisa - 13.10.23 - klo:17:37
Asensin lisäpitkät ja otin herätteen xenon valojen pitkien varjostimen johdosta. Se oli minunkin muistini mukaan kelta-valkoinen johto. Tässä ei tarvitse mitään muita asennussarjoja kuin ainoastaan sulake+sulakepidin ja rele.

Autossani on nämä mukautuvat kaukovalot (oliko se nyt AFL), mutta ne olen ottanut pois käytöstä ajotietokoneen asetuksista. Mikäli haluaisin ne takaisn käyttöön ja lisäksi olisi lisäpitkät, niin nyt tällä asennuksella homma ei toimisi.

Ei siinä tarvitsisi muuta kuin ottaa heräte BCM pinnistä ja aktivoida VCDS:n avulla pinni lisävalokäyttöön, niin se toimisi. Tosin muiden käyttäjäkokemusten perusteella nämä lisäkaukovalot sammuvat tällä tavalla aivan liian aikaisin, kun tuulilasi kamera tunnistaa jo kaukaa vastaantulevaa valoa.
Käytän siis valoja itse käsin.