Koodin mahdollinen syyvaihtoehto on polttoainetankin korkki netin mukaan. Jos korkki menee vaihtoon, niin onko korkin huohotinominaisuudella merkitystä? Yleiskorkeissa tätä ei ole. Jos merkkikohtaista haluaa niin se on tilattava Saksasta ja sama myyjäkonserni ymmärtääkseni löytyy useilta fi-päätteisiltä sivuilta ja samoilla ehdoilla eli toimituskulut 10.95 e ja palatuskulut on ise maksettava. Näitä sivuja ovat mm. topautoosat, autovaraosat24, autonvaraosatpro ja autodoctor. Siis jos teille on sattunut tällainen vika ratkaisiko peruskorkki ongelman?
Itsellä sytyttelee leon samaa koodia. EVAP-venttiilin vaihdoin ja katsoin letkut läpi mutta ne oli ainakin ehjät. Ilmeisesti juuriki tuo korkki tai hiilipönttö konehuoneessa voi olla syyllisiä tuohon em lisäksi?
Tuon ikäisissä se hiilikanisteri menee usein tukkoon.