VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Fabia III (14-) => Aiheen aloitti: Smouk2 - 08.11.21 - klo:21:12

Otsikko: 1.2 tsi kulutus
Kirjoitti: Smouk2 - 08.11.21 - klo:21:12
Kesäkelillä 100 rajoituksilla pääsi ~5l/100km kulutuksiin. Talvirajoituksilla kulutus on samaa luokkaa. Onko tuo ihan normaalia?
Otsikko: Vs: 1.2 tsi kulutus
Kirjoitti: Hesse - 08.11.21 - klo:22:54
Kulutus vaihtelee myös sään ja renkaitten mukaan. Sade mielestäni nostaa kulutusta enemmän kuin kylmä ilma. Ennen koronaa, kun tuli ajettua enemmän, vuoden keskikulutus oli 4,9 l/100km. Kesän ja talven ero oli noin puoli litraa. Pienin kulutus tankkausvälillä oli 4,3 ja suurin 5,5 todella kovalla (etelän) pakkasviikolla. Työmatkasta 1/3 oli 100 alueella. Dieselillä kesän ja talven ero oli pienempi.
Otsikko: Vs: 1.2 tsi kulutus
Kirjoitti: Smouk2 - 08.11.21 - klo:23:22
Kostea tie ja myötätuuli, ei sadetta. Satasen tiellä kuivalla kulutus myös vajaan litran enemmän kuin kesällä.
Otsikko: Vs: 1.2 tsi kulutus
Kirjoitti: K-Pax - 27.12.21 - klo:22:46
Oma 2015 Fabia Combi kuluttelee semmosta 7 l/100 km. Onko vaan raskas kaasujalka vai onkos ihan normi kulutus. 110 hv:n koneella.
Otsikko: Vs: 1.2 tsi kulutus
Kirjoitti: tex- - 28.12.21 - klo:05:34
Lainaus käyttäjältä: K-Pax - 27.12.21 - klo:22:46
Oma 2015 Fabia Combi kuluttelee semmosta 7 l/100 km. Onko vaan raskas kaasujalka vai onkos ihan normi kulutus. 110 hv:n koneella.
Kylmällä kelillä normaalia. Jos kesän lämpöisillä keleillä noin paljon kuluttaa niin se ei ole normaalia.