VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T4 => Aiheen aloitti: juksii - 27.08.21 - klo:17:33

Otsikko: T4 2.5 Ohjaustehostin kadottaa öljyä
Kirjoitti: juksii - 27.08.21 - klo:17:33
Terve,
vaihdettiin Caravelleen ohjaustehostimen pumppu. Nyt (ehkä aikaisemminkin?) sieltä vajenee hitaasti öljyä. Vuotoa en ole löytänyt. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että se tulisi täyttökorkin välistä / ilmareijästä.

Myös ratin kääntäminen on öljyn lisäyksen jälkeen todella kevyttä, mutta jäykistyy hiukan noin 10 min kuluttua lisäyksestä, ehkä öljyn vähenemisen vuoksi?
Ylämerkistä alamerkkiin vähenemiseen saa ajaa kuitenkin aika pitkän matkaa. Ehkä noin 2000 kilometriä tai sitä luokkaa.

Onko kenelläkään ajatusta, että mistähän voisi johtua?
Otsikko: Vs: T4 2.5 Ohjaustehostin kadottaa öljyä
Kirjoitti: o.b. - 27.08.21 - klo:18:28
Vuotaiskohan haitarikumien sisään. Tiivistesarjoja noihin saattaa löytää jostain ulkomailta.

Itsellä TT:ssä vuotaa jonkun verran ja tiivistesarjakin on hankittu, mutta ei asennettu.
Otsikko: Vs: T4 2.5 Ohjaustehostin kadottaa öljyä
Kirjoitti: juksii - 01.09.21 - klo:10:05
Putsailin tuon säiliön ja ei sieltä näytä öljyä tulevan.

Lammikkoa tekee nyt pihaan, eli varmaan sitten vuotaa sieltä alapäästä. Täytyy tutustua aiheeseen tarkemmin.