VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf VII (12-) => Aiheen aloitti: KTN - 07.08.21 - klo:21:04

Otsikko: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: KTN - 07.08.21 - klo:21:04
Harkinnassa automaattisella ilmastoinnilla varustettu 2017 mallinen Golf. En yleensä tykkää suorasta vedosta kojelautasuuttimista, manuaalisessa ilmastoinnissa säätö on ylös/alas ympäri vuoden. Tietenkään helteellä autossa ei ole samanlainen viileyden tunne, mutta niska ja hartiat kiittää. Paras olisi, jos ilmaa saisi tulemaan kohtuudella joka paikasta - ainakin Astra J:ssä saa autom.ilmastoinnin säädettyä näin ja säädöt pysyy muistissa. Saab 9-3:ssa (nyt toisena autona) myös onnistuu, mutta säätö on tehtävä aina uudelleen. Eli kysymys kuuluu: Jos laittaa Climatronikin napeista ilmanohjauksen tuulilasille ja jaloille, niin onko ne säädöt vielä auton sammuttamisen jälkeen muistissa seuraavalla kerralla? Tiedän, että automaatin tehtävä on hoitaa säädöt ja se osaa pitää lämmön haluttuna. En edes haluaisi automaattista ilmastointia, mutta se taitaa olla 2017 jo Comfortlinessä vakiona - jos oikein muistan.
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: HneryK - 07.08.21 - klo:22:50
Kyllä säädöt pysyy muistissa. Olen laittanut napeista haluttuihin suuntiin ja joka kerta käynnistettäessä jatkaa samoilla säädöillä (ei tarvi koskea)
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: KTN - 08.08.21 - klo:00:17
Ok. Tämä ei ole sinänsä auton valintaperuste, mutta hyvä kuitenkin tietää. Autolla olisi myös hieman vanhempi käyttäjä, joka ei missään tapauksessa halua kylmää vetoa. Astran ilmastointi on ollut hyvä kompromissi hänelle. Ilmansuuntaus ja puhallusnopeus on säädetty kohdalleen ja lämpötilaa on tarvittaessa liikuttanut asteen sinne tai tänne. Kesähelteellä lisännyt puhallusta yhdellä pykälällä. Automaatti-ilmastoinnista ei sinänsä ole ollut mitään muuta hyötyä kuin se, että lämpötilan säätö on tarkempi. Käytetyn auton varustetasoon on hankala vaikuttaa.
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: Tos® - 10.08.21 - klo:19:06
Lisäksi automaattiasennossa on kolme voimakkuutta.
Soft, normal ja intensive
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: ksuuk - 10.08.21 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.08.21 - klo:19:06
Lisäksi automaattiasennossa on kolme voimakkuutta.
Soft, normal ja intensive

Eikös se vaikuttaa myös manuaalitoiminnossa?
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: o.b. - 10.08.21 - klo:21:08
Eiköhän niissä naamalle puhaltavissa räppänöissä ole ihan mekaaninen säätö, jolla ne saa tarvittaessa vaikka kokonaan kiinni. Ainakin B8 Passatissa on ???
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: KTN - 10.08.21 - klo:21:37
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.08.21 - klo:21:08
Eiköhän niissä naamalle puhaltavissa räppänöissä ole ihan mekaaninen säätö, jolla ne saa tarvittaessa vaikka kokonaan kiinni. Ainakin B8 Passatissa on ???
Kyllä varmasti on, mutta tarkoitus on kuitenkin saada muista aukoista ilmaa autoon. Tai vaikka sitten kaikista kohtuudella. Ja niin, ettei tarvi joka ikinen kerta säätää.
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: SNG - 10.08.21 - klo:23:52
VAG:n automaatti-ilmastointia voi pitää pääsääntöisesti automaatti-asennossa. Korkeintaan lämpötilasäätöä ja joskus huurteenpoistotoimintoa tulee välillä käytettyä. Oooppeli on ooppeli ja saabkin opelin tekniikkaa...
Otsikko: Vs: Golf 7 automaatti-ilmastoinnin manuaalinen säätö
Kirjoitti: Sokka - 11.08.21 - klo:00:56
Ainakin Passatin automaattiasento työntää lämpötilasäädön mukaan, välillä myös tarpeettomasti keskiräppänöistä. Volkkari on volkkari, mutta onko sitten Seatin, Audin vai Skodan tekniikkaa..