VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T4 => Aiheen aloitti: malossi95 - 05.08.21 - klo:19:27

Otsikko: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: malossi95 - 05.08.21 - klo:19:27
Nyt on vaihdettu pääjarrusylinteri, jarrupaineensäädin taakse, toiselle puolelle taakse kaikki uudet jarruhilppeet pääsylinteri mukaanlukien (toisella puolella oli vielä hyvät) Autokäynnissä poljin painuu siis hiljaksiin pohjaan ja takajarrut ei pidä kunnolla, etupyörät menee kyllä lukkoon. Mikä voisi enää olla vikana? On koitettu ilmata monesti. Toiselle puolelle taakse on tuo pääsylkkä vielä vaihtamatta
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: Mikey - 05.08.21 - klo:19:41
Jos jarrunestettä häviää, niin jarruputkessa voi olla reikä.
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: malossi95 - 05.08.21 - klo:19:48
jarrunestettä ei häviä eikä vuotoja näy missään. tiedä sitten olisiko vaan ilmaa jossain
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: Larmatin - 07.08.21 - klo:10:01
No monessa autossa menee poljin pohjaan kun poljinta pitää painettuna, osittain ominaisuus.
Mutta kukas on säätänyt sen jarrupainesäätimen sinne taka-akselille?
Sen säätö tiukalle ja sitten kokeilee miten pitää takajarrut?

Pitääkö käsijarru? jos ei sekään pidä niin on vika jarrupinnoissa.

Toisen pitäisi myös painaa jarrua ja toisen pitäisi katsoa liikkuuko jarrupainesäädin. jos ei liiku niin vika pääsylinterissä/ilmauksessa
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: malossi95 - 16.08.21 - klo:19:30
On koitettu säätää jarrutehostinta mutta ei ole vaikutusta todella tehottomat on takajarrut. Käsijarru pitää.
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: Faiber - 16.08.21 - klo:19:54
Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: malossi95 - 16.08.21 - klo:19:56
Lainaus käyttäjältä: Faiber - 16.08.21 - klo:19:54
Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.

Kyllä on. Itse en noista kauheesti tiedä mutta mielestäni ne on nyt oikein säädetty kun käsijarru toimii molemmilla puolilla hyvin. Eikä tuossa ole kuin tuo yksi säätö.
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: Faiber - 16.08.21 - klo:19:59
Itse en ole joutunut noin uutta portteria ropaamaan. kokemusta on -76 mallisesta, jossa käsijarru toimi kyllä, mutta leima jäi saamatta kun jarruteho liian pieni. Näissä antiikkimalleissa on jarrukengän yläpäälle ja alapäälle säätö erikseen ja olin säätänyt epähuomiossa vain toista.
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: malossi95 - 16.08.21 - klo:21:55
Joo ei tuossa ole kuin tuo yksi säätö. Tuli mieleen että oliskohan jarrupääsylinteristä voinut mennä tiivisteet rikki tuon ilmaamisen yhteydessä kun poljin liikkuu normaalia liikerataansa pidemmälle
Otsikko: Vs: Takajarrut ei pidä
Kirjoitti: Larmatin - 18.08.21 - klo:19:49
paina jarrua suht kovaa ja aukase takaa ilmaruuvi niin tiedät meneekö paine sinne takajarruille.

se paineensäätöventiilin säätö aika mielenkiintoinen ja siinä oli jossain kohdassa max voiman rajoitin ruuvi ja muistaakseni jossain autossa sitä piti säätää kun uutena ei päästänyt painetta läpi tarpeeksi