Nyt on vaihdettu pääjarrusylinteri, jarrupaineensäädin taakse, toiselle puolelle taakse kaikki uudet jarruhilppeet pääsylinteri mukaanlukien (toisella puolella oli vielä hyvät) Autokäynnissä poljin painuu siis hiljaksiin pohjaan ja takajarrut ei pidä kunnolla, etupyörät menee kyllä lukkoon. Mikä voisi enää olla vikana? On koitettu ilmata monesti. Toiselle puolelle taakse on tuo pääsylkkä vielä vaihtamatta
Jos jarrunestettä häviää, niin jarruputkessa voi olla reikä.
jarrunestettä ei häviä eikä vuotoja näy missään. tiedä sitten olisiko vaan ilmaa jossain
No monessa autossa menee poljin pohjaan kun poljinta pitää painettuna, osittain ominaisuus.
Mutta kukas on säätänyt sen jarrupainesäätimen sinne taka-akselille?
Sen säätö tiukalle ja sitten kokeilee miten pitää takajarrut?
Pitääkö käsijarru? jos ei sekään pidä niin on vika jarrupinnoissa.
Toisen pitäisi myös painaa jarrua ja toisen pitäisi katsoa liikkuuko jarrupainesäädin. jos ei liiku niin vika pääsylinterissä/ilmauksessa
On koitettu säätää jarrutehostinta mutta ei ole vaikutusta todella tehottomat on takajarrut. Käsijarru pitää.
Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.
Lainaus käyttäjältä: Faiber - 16.08.21 - klo:19:54
Olikos tuon ikäisessä rumpujarrut takana? jos on niin säädä jarrukengät lähemmäksi rumpua.
Kyllä on. Itse en noista kauheesti tiedä mutta mielestäni ne on nyt oikein säädetty kun käsijarru toimii molemmilla puolilla hyvin. Eikä tuossa ole kuin tuo yksi säätö.
Itse en ole joutunut noin uutta portteria ropaamaan. kokemusta on -76 mallisesta, jossa käsijarru toimi kyllä, mutta leima jäi saamatta kun jarruteho liian pieni. Näissä antiikkimalleissa on jarrukengän yläpäälle ja alapäälle säätö erikseen ja olin säätänyt epähuomiossa vain toista.
Joo ei tuossa ole kuin tuo yksi säätö. Tuli mieleen että oliskohan jarrupääsylinteristä voinut mennä tiivisteet rikki tuon ilmaamisen yhteydessä kun poljin liikkuu normaalia liikerataansa pidemmälle
paina jarrua suht kovaa ja aukase takaa ilmaruuvi niin tiedät meneekö paine sinne takajarruille.
se paineensäätöventiilin säätö aika mielenkiintoinen ja siinä oli jossain kohdassa max voiman rajoitin ruuvi ja muistaakseni jossain autossa sitä piti säätää kun uutena ei päästänyt painetta läpi tarpeeksi