Autoni on manuaalivaihteinen Golf variant (VM 2017). Yritin lähteä liikkeelle valoista, mutta ei onnistunut. Laitoin vaihteen uudelleen ykköselle. Yritin uudelleen liikkeellelähtöä, mutta silloin kuului pihahdus ikään kuin ilmat olisi lähtenyt pihalle ja moottori sammui. Käynnistin auton uudelleen ja kaikki toimi sen jälkeen normaalisti eikä kojelautaan tullut mitään varoitusvaloa.
Ehkä vaihde ei mennyt kunnolla päälle, mutta tuo ääni jäi ihmetyttämään. Aikaisemmin ei ole tuollaista tullut vastaan, vaikka joskus olen onnistunut sammuttamaan autoa liikkeellelähdöissä.
Ahtoputki tai sähköinen käsijarru (autoholdia käytettäessä) voisi tuollaisen aiheuttaa. Ehkä myös kytkin tai vaihteisto tai sen säädöt. Tuskin mikään vika noista kuitenkaan on ns. itsekorjautuva...
Onko auto käynyt huollossa koska viimeksi? Lähtisin noilla oireilla kyselemään merkkihuollosta apuja.
Ei kai auto hold ja sähköinen käsijarru suoraan liity toisiinsa?
Auto hold pitänee paineet jarruissa, eikä vedä käsijarrua päälle?
Lainaus käyttäjältä: miz - 24.05.21 - klo:14:01
Auto hold pitänee paineet jarruissa, eikä vedä käsijarrua päälle?
Vetää se käsijarrunkin päälle kun auto on seisonut tarpeeksi kauan paikallaan tai kuljettajan ovi avataan tai moottori sammuu.
Moottorin sammuminenhan tuossa mainittiin, käsijarrun ääni kuuluu heti moottorin sammumisen jälkeen. Toki tämä kysyjän kuulema ääni voi olla joku muukin.