VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => VCDS (VAGCOM) => Aiheen aloitti: putkirunko123 - 19.04.21 - klo:14:19

Otsikko: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: putkirunko123 - 19.04.21 - klo:14:19
Minulla volkswagen phaeton 2003 mittaristossa lukee STOP IGNITON LOCK ei tule virtoja mittaristoon mutta keskus näyttöön tulee
vcds ei pääse järjestelmään koska ei saa virtoja päälle
Ratin alla oli 3 johtoa poikki jotka menevät rattilukolle

Johdot liitetty mutta edelleen auto on mykkä

Akut uudet
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: Jultsu - 19.04.21 - klo:15:03
sulakkeita seuraavaksi katselemaan ja mittailemaan. Virtalukon moduulin virransyötöstä varmaan hyvä aloittaa.
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: o.b. - 19.04.21 - klo:16:11
Tuollaisella näkisi, yrittääkö mittaristo edes lukea avaimen sirua. Maksoi kinkkilässä reilun euron posteineen :P

(https://i.ibb.co/LhvzWL7/Immo-tester.jpg) (https://ibb.co/TqrBSV3)
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: putkirunko123 - 19.04.21 - klo:22:03
Lisäksi keskuslukituksen kauko ohjaus erosi pelaamasta johtojen liitoksen jälkeen ja autossa varashälyttimet päällä koko ajan
Sulakkeet tarkastettu
Ennen johtojen liitäntää pääsin vcds vilkaseen ja kessyltä oli tullut vikakoodi,jossa ilmoitti oikosulku maahan
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: juppep - 23.04.21 - klo:21:53
Selviskö tämä jo ja saitko auton heräämään?
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: o.b. - 23.04.21 - klo:22:19
Phaeton ei tuttu, mutta, onko siinä sähköinen rattilukko? Jos on, niin releiden vaihto voisi auttaa.

https://www.ebay.de/itm/114029537990?epid=590010453 (https://www.ebay.de/itm/114029537990?epid=590010453)

Noita releitä saa kyllä halvemmallakin ja jos ne on samoja kun Passatissa, niin minultakin löytyy niitä.
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: putkirunko123 - 26.04.21 - klo:22:04
Autossa on sähköinen rattilukko!
Ratti lukolle menevät piuhat 2kpl oli yhden säikeen varassa ja maa piuha oli poikki
Onko nämä voineet rikkoa,jotain jos ovat ottaneet vastakkain oikoseen ?
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: putkirunko123 - 26.04.21 - klo:22:06
Olisiko neuvoa kuinka auton järjestelmään saisi virtaa, että pääsisi lukemaan vikakoodit ?
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: Jultsu - 26.04.21 - klo:22:33
Hankkimalla ajoneuvon sähkökaaviot ja mittailemalla yleismittarilla mitkä johdot ovat irti / oikosessa / sähköttä / antavat väärää sähköä ulos. Aloittaisin sähköisen rattilukon sähkökaavioista.
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: M.R - 26.04.21 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: putkirunko123 - 26.04.21 - klo:22:06
Olisiko neuvoa kuinka auton järjestelmään saisi virtaa, että pääsisi lukemaan vikakoodit ?

Ainakin  A6 audissa toimii tämä kikka. Paina jarrupoljin pohjaan ja pidä pohjassa ja kytke samalla hätävilkut sekä vedä kaukovalo viiksestä. Näin väylä saadaan hereille ja vcds:llä pääsee lukeen vikakoodit. YouTubessa löyty ohjeet kun itse samaiseen ongelmaan törmäsin yhden Audin kanssa. Pääsin ollaan vikakoodit ja sain auton käyntiin. Tämän jälkeen toki vaihdon ELV:n mikrot
, releen ja sähkömoottorin. Sähkökuvat esiin myös ja asianmukainen korjaus johtoihin tietty ensin.
Otsikko: Vs: Phaeton ajonesto päällä
Kirjoitti: putkirunko123 - 28.04.21 - klo:21:23
Täytyypä testata tuota kikkaa