Minulla volkswagen phaeton 2003 mittaristossa lukee STOP IGNITON LOCK ei tule virtoja mittaristoon mutta keskus näyttöön tulee
vcds ei pääse järjestelmään koska ei saa virtoja päälle
Ratin alla oli 3 johtoa poikki jotka menevät rattilukolle
Johdot liitetty mutta edelleen auto on mykkä
Akut uudet
sulakkeita seuraavaksi katselemaan ja mittailemaan. Virtalukon moduulin virransyötöstä varmaan hyvä aloittaa.
Tuollaisella näkisi, yrittääkö mittaristo edes lukea avaimen sirua. Maksoi kinkkilässä reilun euron posteineen :P
(https://i.ibb.co/LhvzWL7/Immo-tester.jpg) (https://ibb.co/TqrBSV3)
Lisäksi keskuslukituksen kauko ohjaus erosi pelaamasta johtojen liitoksen jälkeen ja autossa varashälyttimet päällä koko ajan
Sulakkeet tarkastettu
Ennen johtojen liitäntää pääsin vcds vilkaseen ja kessyltä oli tullut vikakoodi,jossa ilmoitti oikosulku maahan
Selviskö tämä jo ja saitko auton heräämään?
Phaeton ei tuttu, mutta, onko siinä sähköinen rattilukko? Jos on, niin releiden vaihto voisi auttaa.
https://www.ebay.de/itm/114029537990?epid=590010453 (https://www.ebay.de/itm/114029537990?epid=590010453)
Noita releitä saa kyllä halvemmallakin ja jos ne on samoja kun Passatissa, niin minultakin löytyy niitä.
Autossa on sähköinen rattilukko!
Ratti lukolle menevät piuhat 2kpl oli yhden säikeen varassa ja maa piuha oli poikki
Onko nämä voineet rikkoa,jotain jos ovat ottaneet vastakkain oikoseen ?
Olisiko neuvoa kuinka auton järjestelmään saisi virtaa, että pääsisi lukemaan vikakoodit ?
Hankkimalla ajoneuvon sähkökaaviot ja mittailemalla yleismittarilla mitkä johdot ovat irti / oikosessa / sähköttä / antavat väärää sähköä ulos. Aloittaisin sähköisen rattilukon sähkökaavioista.
Lainaus käyttäjältä: putkirunko123 - 26.04.21 - klo:22:06
Olisiko neuvoa kuinka auton järjestelmään saisi virtaa, että pääsisi lukemaan vikakoodit ?
Ainakin A6 audissa toimii tämä kikka. Paina jarrupoljin pohjaan ja pidä pohjassa ja kytke samalla hätävilkut sekä vedä kaukovalo viiksestä. Näin väylä saadaan hereille ja vcds:llä pääsee lukeen vikakoodit. YouTubessa löyty ohjeet kun itse samaiseen ongelmaan törmäsin yhden Audin kanssa. Pääsin ollaan vikakoodit ja sain auton käyntiin. Tämän jälkeen toki vaihdon ELV:n mikrot
, releen ja sähkömoottorin. Sähkökuvat esiin myös ja asianmukainen korjaus johtoihin tietty ensin.
Täytyypä testata tuota kikkaa