VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Fabia III (14-) => Aiheen aloitti: -zippe- - 11.12.20 - klo:06:37

Otsikko: Fabia III mitä moottoriöljyä valmistaja suosittelee?
Kirjoitti: -zippe- - 11.12.20 - klo:06:37
Moi!
Mitäs öljyä Fabiaan suositellaan, koska ei auton omista papereista ja vihkoissa mitään asiasta mainita. Tai mitä olette käyttäneet?
Ja kyseessä siis 1.2TSI CJZD bensamoottori.
Laatuluokitus ja viskositeetit kiinnostaa.
Miten olisi esimerkiksi Castrol Edge FST-Ti 5W-30?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/castrol-edge-fst-ti-5w-30-4l-vag-5040050700?gclid=EAIaIQobChMIitqdqY3F7QIVqujtCh2U8wg9EAAYAiAAEgL3rfD_BwE (https://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/castrol-edge-fst-ti-5w-30-4l-vag-5040050700?gclid=EAIaIQobChMIitqdqY3F7QIVqujtCh2U8wg9EAAYAiAAEgL3rfD_BwE)
Otsikko: Vs: Fabia III mitä moottoriöljyä valmistaja suosittelee?
Kirjoitti: -zippe- - 13.12.20 - klo:06:22
Lainaus käyttäjältä: -zippe- - 11.12.20 - klo:06:37
Moi!
Mitäs öljyä Fabiaan suositellaan, koska ei auton omista papereista ja vihkoissa mitään asiasta mainita. Tai mitä olette käyttäneet?
Ja kyseessä siis 1.2TSI CJZD bensamoottori.
Laatuluokitus ja viskositeetit kiinnostaa.
Miten olisi esimerkiksi Castrol Edge FST-Ti 5W-30?

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/castrol-edge-fst-ti-5w-30-4l-vag-5040050700?gclid=EAIaIQobChMIitqdqY3F7QIVqujtCh2U8wg9EAAYAiAAEgL3rfD_BwE (https://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/castrol-edge-fst-ti-5w-30-4l-vag-5040050700?gclid=EAIaIQobChMIitqdqY3F7QIVqujtCh2U8wg9EAAYAiAAEgL3rfD_BwE)

Huollosta kun kyselin, niin sanoivat, että luokitus pitää olla VAG 504.00/507.00 ja tuon yllä olevan linkin Castrol 5W-30 täyttää tämän standardin. VAG:n oman öljyn viskositeetti on 0W-30.