VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Aiheen aloitti: Kasetti - 19.09.20 - klo:10:44

Otsikko: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Kasetti - 19.09.20 - klo:10:44
Autoveroton lähtöhinta 35000e, arvioitu autovero 12892,27e

Hinta on mielestäni yllättävänkin alhainen, kun ottaa huomioon vakiovarustelun.

Lisävarusteista suomalaisittain tärkeä lienee n. 1000e maksava sähköisesti toimiva vetokoukku.

https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/formentor/Prices.html (https://www.cupraofficial.fi/cars/cupra-range/formentor/Prices.html)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Ukko - 19.09.20 - klo:12:15
Ihan asiallinen kokonaisuus, hinta menee hieman yli 50 000 euroa lisävarusteineen. Hytissä tuo irrallinen näyttö häiritsee, muuten ok.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: jsx - 21.09.20 - klo:13:41
Kieltämättä mielenkiintoisesti hinnoiteltu Suomessa. Ennakkoarvioissahan tästä oletettiin Cupra Atecan hintaista, kuten se nyt ainakin Saksassa näyttää olevankin.

Listahinnat suunnilleen näin:
Cupra Formentor  Suomessa tuon 35 kâ,¬ + 13 kâ,¬ = 48 kâ,¬, Saksassa (19% ALV) 44 kâ,¬
Cupra Ateca  Suomessa 42 kâ,¬ + 16 kâ,¬ = 58 kâ,¬, Saksassa 44 kâ,¬

Jännä nähdä miten menee Formentor vs. Leon hinnoittelu.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Ukko - 21.09.20 - klo:14:10
Saksassa on muuten arvonlisäveroa laskettu tilapäisesti 16%. Ei noissa autojen hinnoitteluissa ole nykyään logiikkaa, päästöperusteinen verotus ja valmistajien/maahantuojien omat sekoilut heittelevät niitä milloin mitenkin. Jostain sähköauton hinnasta saattaa lähteä yhtäkkiä 8000 euroa tai jopa enemmän, jos valmistaja haluaa lisämyyntiä.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 21.09.20 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 21.09.20 - klo:14:10
Saksassa on muuten arvonlisäveroa laskettu tilapäisesti 16%. Ei noissa autojen hinnoitteluissa ole nykyään logiikkaa, päästöperusteinen verotus ja valmistajien/maahantuojien omat sekoilut heittelevät niitä milloin mitenkin. Jostain sähköauton hinnasta saattaa lähteä yhtäkkiä 8000 euroa tai jopa enemmän, jos valmistaja haluaa lisämyyntiä.

Onneksi ei koske Suomea, ei haluta mitään markkina-häiriöitä sotkemaan automyyntiä. Eiku...

Formentorissa varusteet kohdillaan ja autovera vähemmän kun nykyisessä Cuprassa. Koukusta myös plussaa.

Silti en oikein ymmärrä miten tuo Cupra-merkki profiloituu Seatiin nähden.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: teraja - 21.09.20 - klo:16:36
Hybridiä odotellessa. Sitten menisi työsuhdeautoksikin päästöjen puolesta, nyt ottaa niistä vastaan vaikka hintaraja sopiikin.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: batman14 - 21.09.20 - klo:19:13
Tämä herätti kyllä mielenkiinnon. Itselle käytännössä ainoa lisävaruste jonka ottaisin olisi Beats Audio, ja ehkä langaton puhelinlataus. Vielä kun ei ole mitään latausmahdollisuutta kotona, ja myös aito neliveto olisi hieno juttu. Nämä hybridithän tulevat olemaan etuvetoisia ja syövät tavaratilaa.

Kulutus myös kiinnostaa, koska korkeampi kori varmasti rokottaa kulutusta varsinkin moottoritiellä. Sormet ristissä, että Cupra Leon farkku 4-veto olisi tätä halvempi niin katseet kääntyy kyllä siihen suuntaan. Milloinkohan sen hinnat on tulossa?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: ram1 - 21.09.20 - klo:19:43
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 21.09.20 - klo:19:13
Tämä herätti kyllä mielenkiinnon. Itselle käytännössä ainoa lisävaruste jonka ottaisin olisi Beats Audio, ja ehkä langaton puhelinlataus. Vielä kun ei ole mitään latausmahdollisuutta kotona, ja myös aito neliveto olisi hieno juttu. Nämä hybridithän tulevat olemaan etuvetoisia ja syövät tavaratilaa.

Kulutus myös kiinnostaa, koska korkeampi kori varmasti rokottaa kulutusta varsinkin moottoritiellä. Sormet ristissä, että Cupra Leon farkku 4-veto olisi tätä halvempi niin katseet kääntyy kyllä siihen suuntaan. Milloinkohan sen hinnat on tulossa?
4/21 tulee hinnat nelivedolle. Muihin myöhemmin. Tämä alustavasti. Tuo Leon tulee hyvällä säkällä maksamaan 49999â,¬, koska alle 50 nipistys on oikeasti markkinointina hyvä. Nykyinen on hitusen alle 50 tonnia. Mutta oma veikkaus 51900â,¬. Hyvin samannäköisiä on Formentor ja Hb Cupra, jos unohtaa korkeamman korin.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: mmh - 27.10.20 - klo:14:25
Pitihän sitä Formentoria käydä ajamassa....

Ensin plussat:
Kone kiertää iloisesti, mutta toisaalta alarekisterin avulla tapahtuva arkiliikkuminen on miellyttävän pehmeää, eikä niin äkkinäistä kuten esim GTIssä. En ehtinyt räppäämään tiukkoja mutkateitä, mutta muutamissa kiertoliittymissä kaarreajo-ominaisuudet tuntuivat olevan kohtuulliset korimalli huomioiden. Myös laatuvaikutelma auton sisällä varsin hyvä. Kuvien perusteella luulin kuparinväristen tehostevärien häiritsevän, mutta näin ei ollut livenä - vai olisiko ajaminen häirinnyt keskittymistä. Iso näyttö (melkein kuin TV) on näyttävä. Ratin ajomoodipainike on varsin kätevä. Penkit olivat loistavat, jos niissä olisi vielä reisituen säätö niin sitten arvosana olisi 10/10. Nyt puoli pistettä pois siitä puutteesta. Ja kyllä, takana olevat neljä putkea ovat oikeat ja paukettakin tulee (kuvasin videonkin mutta enpäs osaa liittää tähän sitä).

Harmitukset:
Isot kiekot ja kotimaan asfaltti... Ei ehkä hiljaisin auto, mutta ei missään nimessä huono. Hieman jäi mietityttämään jousituksen pitkittäissuuntainen liike eli oliko DCC säädetty jotenkin lullaksi vai onko kyseessä vain oma tottuminen kompaktimpaan autoon? Istuimien keskiosat oli tehty kierrätysmateriaalista ja mietitytti mahtavatko hiostaa kesällä. Lisävarusteista jäin kaipaamaan HUD, matriisiledit ja mustat nahkapenkit, muutoin paketti on aika hyvin kasassa. Soundgenerator tarjoilee kieltämättä muhkeat äänet, mutta on hieman turha. En tiedä saako sitä pois päältä.

Cupra tulee olemaan jatkossa jonkinmoinen Seatin "lifestyle"-brändi. Hyvässä ja pahassa. Eli Seatin täyssähköt tulevat Cupran alle ja Formentor-korimalliin tulee muitakin voimalinjoja 1,5TSI:sta lähtien. Tämä jälkimmäinen on mun mielestä Formentoria ajatellen hieman negatiivinen. Tarkoitan sitä, että jos Formentorissa olisi tarjolla vain suorituskykyisimmät versiot, niin se olisi lisännyt mallin haluttavuutta IMHO. 

Bottom line:
Hyvä ja kiinnostava paketti. Mikäli ostan vielä bensa-auton, niin on varmastikin shortlistalla. Verrattuna vaikkapa uuteen GTI:hin, niin ruksaamalla Golfiin Formentorissa vakiona olevat DCC, KESSY ja 19" vanteet aletaan olemaan samassa hintaluokassa... Paitsi että tässä on neliveto, enemmän tilaa ja työntöä sekä viiden vuoden takuu. Molemmat tyttäreni sanoivat auton olevan törkeän hieno - eli katurespectkin on kunnossa ;D
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: 5ämpy - 28.10.20 - klo:22:43
Oma, n. viikko hinnaston julkistuksen jälkeen tilattu Formentor on tällä hetkellä tuotannossa Martorellissa. Näillä näkymin olisi halutessaan mahdollista saada siis alle ehkä jo joulukuun alussa. Pariin otteeseen olen nyt ehtinyt jo ajamaankin, joka ei ainakaan ole vähentänyt odotuksia.

Parasta tuossa on omasta mielestä nimenomaan auton mukautuvuus oman ajofiiliksen mukaan ja sen mukanaan tuoma hauskuus. DCC:n muokattavuus ja vaikutus on huomattavasti isompi, kuin mitä oli esim. edellisen mallin Leonissa. Omaan otin lisävarusteiksi Beatsit ja langattoman latauksen, värinä Magnetic Tech. Musta nahkasisusta olisi vielä saattanut tulla ruksittua, mutta kun sen tuotannon aloitusta ei ole vielä vahvistettu, niin en halunnut jäädä odottelemaan. Se fiilis mikä tuosta parin ajokerran jälkeen on, että vastaavan voimalinjan, sekä varustelun ja laatuvaikutelman puitteissa tuohon hintaluokkaan on vaikea keksiä parempaa pakettia.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: jamo75 - 29.10.20 - klo:06:28
mielenkiintoista nähdä kopioko Seat kaikki VW id perheen viat, kysehän on käytännössä samasta autosta
SEATilla taitaa myöskin olla konserinsta kaikista huonoimmat online palvelut mutta tokihan maagisesti voi olla että sitä on testattu enemmän ja samoja softavikoja ei tule mutta epäilen suuresti että konsernin sisällä ohjaus järjestelmissä ali merkit tekisivät jotain itse.

Lainaus käyttäjältä: 5ämpy - 28.10.20 - klo:22:43
Oma, n. viikko hinnaston julkistuksen jälkeen tilattu Formentor on tällä hetkellä tuotannossa Martorellissa. Näillä näkymin olisi halutessaan mahdollista saada siis alle ehkä jo joulukuun alussa. Pariin otteeseen olen nyt ehtinyt jo ajamaankin, joka ei ainakaan ole vähentänyt odotuksia.

Parasta tuossa on omasta mielestä nimenomaan auton mukautuvuus oman ajofiiliksen mukaan ja sen mukanaan tuoma hauskuus. DCC:n muokattavuus ja vaikutus on huomattavasti isompi, kuin mitä oli esim. edellisen mallin Leonissa. Omaan otin lisävarusteiksi Beatsit ja langattoman latauksen, värinä Magnetic Tech. Musta nahkasisusta olisi vielä saattanut tulla ruksittua, mutta kun sen tuotannon aloitusta ei ole vielä vahvistettu, niin en halunnut jäädä odottelemaan. Se fiilis mikä tuosta parin ajokerran jälkeen on, että vastaavan voimalinjan, sekä varustelun ja laatuvaikutelman puitteissa tuohon hintaluokkaan on vaikea keksiä parempaa pakettia.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: jamo75 - 29.10.20 - klo:06:58
yeh meni formentor ja elborn sekaisin...

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 29.10.20 - klo:06:28
mielenkiintoista nähdä kopioko Seat kaikki VW id perheen viat, kysehän on käytännössä samasta autosta
SEATilla taitaa myöskin olla konserinsta kaikista huonoimmat online palvelut mutta tokihan maagisesti voi olla että sitä on testattu enemmän ja samoja softavikoja ei tule mutta epäilen suuresti että konsernin sisällä ohjaus järjestelmissä ali merkit tekisivät jotain itse.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 29.10.20 - klo:08:53
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 29.10.20 - klo:06:58
yeh meni formentor ja elborn sekaisin...

Voitko lopettaa viestin lainaamisen niin, että lainaus tulee oman tekstisi jälkeen? Toistuu säännönmukaisesti jokaisessa viestissäsi. Lainaus kuuluu olla ensin ja teksti sen perässä, jos lainaamiselle ylipäätään on tarvetta. Ã,,rsyttää ihan jumalattomasti.  :o

Mitä tulee aiheeseen, Seatin ID-alusta on tuskin sen huonompi kuin konsernilla muutenkaan. Connect-palvelut toimivat kaikilla yhtä huonosti, siltä ainakin vaikuttaa kun viestiketjuja lukee. Omissa Seateissa ei ole Connectia ollut, joten omakohtaisia kokemuksia ei ole.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: nasse - 29.10.20 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 21.09.20 - klo:19:13

Kulutus myös kiinnostaa, koska korkeampi kori varmasti rokottaa kulutusta varsinkin moottoritiellä. Sormet ristissä, että Cupra Leon farkku 4-veto olisi tätä halvempi niin katseet kääntyy kyllä siihen suuntaan. Milloinkohan sen hinnat on tulossa?

Cupra Ateca on kuluttanut rauhallisessa maantieajossa 7,5l/100, motarilla (on saattanut olla yli 120 nopeutta välillä  :))9,5l/100 ja kaupungissa kulutus riippuu aika pitkälti siitä miten lähtee valoista, mutta lähellekään alle 10l en ole koskaan päässyt.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: VAG_Jone - 22.11.20 - klo:22:17
Joko joku on ehtinyt kyselemään yksityisleasing-tarjouksia?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: VAG_Jone - 24.11.20 - klo:06:43
Formentor käyty koeajamassa. Hieno auto. Alusta oli miellyttävä kaikkein pehmeimmillään ja säätyi siitä hyvinkin kovaksi. Rengasmelu kitkoilla ihan sitä perus A3 ja Golf tasoa, ei kyllä juuri eroa. Keinotekoiset moottorinäänet vähän meh. Moottori perus nelari turbo, kulkee kyllä muttei ihmeemmin sytytä. Kosketusnäytöllä toimivat ohjainlaitteet huono, osa saisi olla ihan fyysisiä, niihin tottuneellet. Ulkomuodossa keula kaipaisi pitkittäismoottoria. Muotoilua ohjaa poikittaiskoneen vaatima pitkähkö keulan ylitys. Pahimmat kilpailijat eivät varmaan ole saman konsernin tuotteet, koska hinnoittelu on niin edullinen. Rahoituksen kera hinnan voisi sanoa olevan nolla käsirahalla alk ~700â,¬/kk. Korko on kova. Esim. Kialta saa nyt Stingeriä 599&/kk, 0 korolla, joka kuluineenkin vain ~0,5 luokkaa. Samoin tarjouksista uuden karheita BMW 330e:itä 600â,¬/kk luokkaan. Cupra lähtee lisäksi itelleni takamatkalta brandin imagon vuoksi, autoilu on mielikuvia.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Ritzenhoff - 24.11.20 - klo:09:08
Ei tää niin hirveän halpa ole, mutta toisaalta hyvin varusteltu kyllä. Ei periaatteessa tarvitsisi ruksia mitään ylimääräistä.

Aika paljon enempi autoa tässä ja säästäisi tuhansia, jos vertaa vaikka siihen törkeän ylihintaiseen rahastukseen eli ID3 1st Maxiin. Kiva varmaan maksaa yli 50kâ,¬ 250km todellisesta rangesta omia pieruja haistellen, kun voisi körötellä tällaisellakin 10 kertaa ulkoa ja sisältä hienommalla ja huomattavasti tehokkaammalla suomen oloihin tehdyllä autolla ;D
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 24.11.20 - klo:09:44
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 24.11.20 - klo:09:08
Ei tää niin hirveän halpa ole, mutta toisaalta hyvin varusteltu kyllä. Ei periaatteessa tarvitsisi ruksia mitään ylimääräistä.

Aika paljon enempi autoa tässä ja säästäisi tuhansia, jos vertaa vaikka siihen törkeän ylihintaiseen rahastukseen eli ID3 1st Maxiin. Kiva varmaan maksaa yli 50kâ,¬ 250km todellisesta rangesta omia pieruja haistellen, kun voisi körötellä tällaisellakin 10 kertaa ulkoa ja sisältä hienommalla ja huomattavasti tehokkaammalla suomen oloihin tehdyllä autolla ;D

Niinhän sitä luulis. Kaikesta huolimatta olen vaihtamassa Cuprasta ID.3:een, enkä edes parhaimpaan varustelutasoon. Osta multa Cupra pois niin pääset nauttimaan täysin varustelusta kulkupelistä joka ei  maksa 50 donaa.  ;)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: batman14 - 24.11.20 - klo:19:17
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 24.11.20 - klo:09:08
Ei tää niin hirveän halpa ole, mutta toisaalta hyvin varusteltu kyllä. Ei periaatteessa tarvitsisi ruksia mitään ylimääräistä.

Aika paljon enempi autoa tässä ja säästäisi tuhansia, jos vertaa vaikka siihen törkeän ylihintaiseen rahastukseen eli ID3 1st Maxiin. Kiva varmaan maksaa yli 50kâ,¬ 250km todellisesta rangesta omia pieruja haistellen, kun voisi körötellä tällaisellakin 10 kertaa ulkoa ja sisältä hienommalla ja huomattavasti tehokkaammalla suomen oloihin tehdyllä autolla ;D

On se halpa jos miettii konsernin muita samalla voimalinjalla varustettuja autoja. Cupra Leon nelivedon hintoja odotellessa. Myyjän mukaan pitäisi olla alempi kuin Formentorin, ja siinä on sitten tilaa enemmänkin. Formentorissa yllättävän pieni tavaratila, vaikka auto ulkoa on aika möhkö.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Larmatin - 24.11.20 - klo:19:54
Tänään tuli tommosta katsottua ja hienolta näytti.

Oli vissiin ensimmäinen myyty auto suomessa. Montakohan tollaista tulee suomeen myyntiin?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: mmh - 24.11.20 - klo:21:09
En muista tarkkaa lukua, mutta muistaakseni pelkästään yksi Cupra center on myynyt toistakymmentä Formentoria. Minä tiedän jo pari toimitettua... Hieno auto. Ostaisin tuollaisen mielelläni sen tulevan ylihintaisen 1st Maxin vierelle, jotta CO2 pysyy tasapainossa, LOL.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Epes - 11.02.21 - klo:13:12
PHEV on hinnoiteltu kahdella eri tehovaihtoehdolla.

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/cupra-formentor-lataushybridi-myynnissa-sahko-tarkoittaa-vahemman-tehoa-ja-vetavia-pyoria/

Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: teukka76 - 12.02.21 - klo:00:26
Melkein 8000â,¬ halvempi kuin Q3 45 TFSIe S-line.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: teukka76 - 12.02.21 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: teukka76 - 12.02.21 - klo:00:26
Melkein 8000â,¬ halvempi kuin Q3 45 TFSIe S-line.

Electrified Edition s-line ero  onkin vain noin 6000â,¬.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: a_jaba - 23.02.21 - klo:17:52
Ihmeiden ajat ei ole ohi. Formentorista tulossa rajoitettu erä jossa on Audin RS 2.5TFSI voimalinja. Aika harvoin on tota jumalmoottoria nähty muiden merkkien keulalla  :P

https://www.topgear.com/car-news/suvs/cupra-formentor-vz5-has-five-cylinders-and-385bhp (https://www.topgear.com/car-news/suvs/cupra-formentor-vz5-has-five-cylinders-and-385bhp)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: ram1 - 23.02.21 - klo:18:12
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 23.02.21 - klo:17:52
Ihmeiden ajat ei ole ohi. Formentorista tulossa rajoitettu erä jossa on Audin RS 2.5TFSI voimalinja. Aika harvoin on tota jumalmoottoria nähty muiden merkkien keulalla  :P

https://www.topgear.com/car-news/suvs/cupra-formentor-vz5-has-five-cylinders-and-385bhp (https://www.topgear.com/car-news/suvs/cupra-formentor-vz5-has-five-cylinders-and-385bhp)
Ei ehkä uusi uutinen, mutta 5 heppaa otettiin vielä,ettei liikaa hypi  konsernin jaloille.
https://autotoday.fi/tallainen-on-cupra-formentor-vz5-autoja-valmistuu-vain-rajoitettu-maara/ (https://autotoday.fi/tallainen-on-cupra-formentor-vz5-autoja-valmistuu-vain-rajoitettu-maara/)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Epes - 23.02.21 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.02.21 - klo:18:12
Ei ehkä uusi uutinen, mutta 5 heppaa otettiin vielä,ettei liikaa hypi  konsernin jaloille.
https://autotoday.fi/tallainen-on-cupra-formentor-vz5-autoja-valmistuu-vain-rajoitettu-maara/ (https://autotoday.fi/tallainen-on-cupra-formentor-vz5-autoja-valmistuu-vain-rajoitettu-maara/)

No jo on peli :). Näitä ei saa enää myydä 10v kuluttua.....
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: ram1 - 23.02.21 - klo:19:55
Siksi saattaa olla haluttava käytetty.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: VAG_Jone - 24.02.21 - klo:09:47
Eiköhän tuohonkin ole viritetty äänimaailma erilaisten suodattimien kautta yhdeksi suhinaksi, joka tuntuu olevan valtavirtaa nyt ilmestyvillä autoilla.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: miguels - 24.02.21 - klo:12:46
Tuleekos tää 2.5 litranen Suomeen myyntiin  8) :o :P
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: wilkku - 24.02.21 - klo:12:55
Suomessa Cupra Formentor VZ5 tulee myyntiin vuoden 2021 lopulla.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: delerium - 10.03.21 - klo:23:06
Onko täällä muita ketkä vakavasti harkitsevat Cupra Formentorin hankintaa? Itse olen melko todennäköisesti laittamassa pian tilausta sisään Formentor VZ e-hybridistä, hinta ja varusteet ovat kilpailukykyiset ja pystyn elämään hieman vähemmällä säilytystilalla vrt. Tiguan PHEV.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Kinkkujuusto - 27.03.21 - klo:16:21
Lainaus käyttäjältä: delerium - 10.03.21 - klo:23:06
Onko täällä muita ketkä vakavasti harkitsevat Cupra Formentorin hankintaa? Itse olen melko todennäköisesti laittamassa pian tilausta sisään Formentor VZ e-hybridistä, hinta ja varusteet ovat kilpailukykyiset ja pystyn elämään hieman vähemmällä säilytystilalla vrt. Tiguan PHEV.
Kyllähän tämä kiinnostaa, lähinnä tuo 1.5 Tsi versio, onkohan sen tulosta Suomeen mitään tietoa?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: mats13 - 26.05.21 - klo:20:57
Kyllä tuli tilattua formentor vz hybrid
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 22.06.21 - klo:09:33
Tyhmä kysymys Formentorista. Miks kun siinä on roikka etulokarissa kiinni, se sytyttää välillä takavaloja itsekseen? Onko se joku merkki siitä ettei varaus ole saavutettu täyteen tms? Eli se seisoo roikka kiinni ja sit about.. 15-20min välein tulee se takaledilista päälle 5 sek ajaksi ja sammuu. Vai onko tämä joku VAG-ominaisuus? Ohjekirjasta ei ainakaan löytynyt vastausta tai en osannut hakea. Muutenhan toi on varsin kiva auto. Eikä tee sitä ilman et on roikka kiinni. Hybridimalli kyseessä.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 22.06.21 - klo:09:36
Auto vaan haluaa ilmoittaa että hengissä ollaan ja lataus etenee hyvin.  ;) En tiedä onko tuo vika vai ominaisuus, ainakin Hybrid-Leon tekee samaa. Huollosta voi kysyä jos tuo vaivaa.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 22.06.21 - klo:09:49
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.06.21 - klo:09:36
Auto vaan haluaa ilmoittaa että hengissä ollaan ja lataus etenee hyvin.  ;) En tiedä onko tuo vika vai ominaisuus, ainakin Hybrid-Leon tekee samaa. Huollosta voi kysyä jos tuo vaivaa.

No siis, eihän se mua häiritse, mutta aiemmat sähköautot ja lataushybridit ei tuollaista ole tehneet. Olin vaan "njaa... mikäs tuo?". Hienolta se näyttää ja naapurikin tuossa heitti, että auto näköjään on eroahdistunut kun huomiota kovin pyytää. Mä tosiaan pläräsin tuon manuskan lävitse, mutta ei siellä mitään ollut. Huomasin vaan tosiaan et kun oli akku täynnä, niin ei eroahdistusvaloja tullut enää. Antaa sen vaan olla sellaisenaan, onpa se nyt ainakin hieno  8).

Asiaa sivuten huomasin myös, et kun kakesta avaa ovet, miten se leikkii sillä takavalojen kuvioillaan oikein näppärästi. Ai että mä tykkään sellaisesta - koska olen edelleenkin ihan lapsi.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Tombba - 22.06.21 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.06.21 - klo:09:36
En tiedä onko tuo vika vai ominaisuus, ainakin Hybrid-Leon tekee samaa. Huollosta voi kysyä jos tuo vaivaa.

Leonia käytin päivityksessä muista ongelmista, niin tuosta totesivat, että ei ole vika vaan feature.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 22.06.21 - klo:14:53
Lainaus käyttäjältä: Tombba - 22.06.21 - klo:13:18
Leonia käytin päivityksessä muista ongelmista, niin tuosta totesivat, että ei ole vika vaan feature.

Tää on vana hauska, kun ei vastaavaa yhtä näkyvää ratkaisua ole tullut vastaan muissa merkeissä ja malleissa. Olisi kiva ollut se manuskan maininta, mutta eipä tässä. Olisihan toki myyjäkin voinut kertoa, että valoshow on iltaisin luvassa kun latailee. Eikä ko. featuresta ole missään revikoissa ja näissäkään tullut asiaa ilmi. Mut mut, mennään tällä.  ;D
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 06.07.21 - klo:22:26
Oletteko saaneet Formentorista minkä luokan alennuksia? Minkä verran talvirengassetti on maksanut ja onko näin, että tuohon ei saa pienempää vannetta talveksi kuin 18"?

Tänään saimme ensimmäiset tarjoukset 150 kW Formentorista sekä vastaavasta hatchback Leonista. 10kâ,¬ nykyisestä 90k ajetusta Polosta ja muuten listahinnat. Nähdäkseni varsin hyvä diili firmalle. Formentoriin talvirengaspaketti kuulemma kitkoilla noin 2300. Myyjä ei edes katsonut kohti kun kerrottiin, että tultiin koeajolle. Sama asiakaspalvelun taso jatkui läpi koko kaksiosaisen tapaamisen.

Formentor tuntui perusversiona jousitukseltaan pehmeältä verrattuna Leoniin. Tämä yhdistettynä parempaan äänieristykseen ei tuonut samaa reippauden tunnetta kuin Leonissa. Peruspenkit eivät olleet kovin erikoiset. Auto on Desire Redinä kuitenkin aivan upean näköinen. Missä paketissa tähän tulee navigointi? Kun kysyin tätä myyjältä niin kuulemma pitää valita navigointipaketti. Eihän moista kuitenkaan ainakaan nettirakennus edes tarjoa (edit: näköjään esimerkiksi Ruotsin sivustolla on erikseen valittavana "Navigationssystem").
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: miz - 06.07.21 - klo:23:07
Eikös se tuossa hinnastossa oli ensimmäisenä?
https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/2355b8ec-cf84-4141-ba9a-8053d9849dc6
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 07.07.21 - klo:00:03
Kiitos linkistä. No niinpä näyttää. 10"->12" ja samalla mukaan navigointi sekä android auto -tuki. Ei tuota ole ollenkaan konfiguraattorissa.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: miz - 07.07.21 - klo:00:27
Ai puuttuu sieltä, on ihme sähläämistä noiden kanssa konsernilla.
Ei ihme että aiheuttaa epätietoisuutta mahdollisissa asiakkaissa, on nuo PDF:t vähän mennyttä maailmaa..
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 07.07.21 - klo:10:54
Lainaus käyttäjältä: Moose - 07.07.21 - klo:00:03
Kiitos linkistä. No niinpä näyttää. 10"->12" ja samalla mukaan navigointi sekä android auto -tuki. Ei tuota ole ollenkaan konfiguraattorissa.

Android Auto löytyy kyllä perusversiostakin. Itse en edes harkitse mitään sisäisisä naveja, kun Googlen kartat on aina paremmin ajan tasalla ja muutoksetkin tulee aika paljon nopeammin kuin "virallisiin" karttoihin. Puhumattakana käyttömukavuudesta, ääniohjauksesta jne. AA toimii langalla, Applen toimii ilman. Se on muistaakseni ainoa ero. Perusvarustelistassa on myös pitkä lista kaikkea. Tuo konfiguraattori on tosiaan hieman "suuntaa antava" ja muuttunut jostain syystä huonommaksi vrt. kun omaani rakensin.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 08.07.21 - klo:21:51
Joo Android Auto on minullakin ykkösvaihtoehto, mutta ei ole yhtään kokemusta tuosta. Päädyttiin lopulta siihen, että meillä on tässä vertailussa VZ-malli plugarista (+4 kâ,¬). Perusversiossa on heikot penkit ja liian pehmeä alusta. Kun perusversioon ruksii mitä mielestäni tarvitsee, niin hinta nousee melkein VZ:n hintaan ja siinä on lähes kaikki tuo tuo vakiona. Eli siis mukautuva alusta, paremmat penkit, peruutuskamera, isoin turvallisuuspaketti ja plussana vielä tehokkaampi sähkömoottori ja sähköinen peräkontti. Ruksittavaa ei jää kuin oikea metalliväri, varashälytin sekä se turvavyöt räsäyksessä esikiristävä järjestelmä.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 09.07.21 - klo:08:30
Jooh VZ on kyllä hyvä ostos, kun ei juurikaan mitään jää puuttumaan ja vakiona tulee about kaikki mitä haluaa Suomessa. Ulkomailla noita trim leveleitä onkin sitten VZ1, 2, 3, 4 ja ties mitä muuta. Täällä pääsee helpommalla. Mut hyvä ostos kuitenkin, oli VZ tai ei  :)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 09.07.21 - klo:09:45
Onko sinulla muuten kokemuksia pakkassäästä autolla? Olen ymmärtänyt brittivideoista, että näyttö voi olla jähmeä jo nollan pinnassa.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 09.07.21 - klo:13:54
Vielä ei ole, mutta kaipa tuo toimii samalla tavalla kuin ID.3 näyttö pakkasella -> hitaasti. Lämpeää siinä 5 min sisään. Etänä näihin saa onneksi lämmityksen PHEV malleissa päälle jos akusto antaa myöden. Siitä puheenollen, tuli hieman yllätyksenä et itse aika helposti rullailen sähköllä yli 60km poikkeuksetta vaikka vissiin se virallinen oli jotain 53/58(?) kilsaa. 70km on itsellä aika normi.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 10.07.21 - klo:20:31
70 km on jo melkoisesti. Meilläkin tämä autoasia alkaa kääntymään Formentorin puoleen. Ajettiin tänään lyhyesti VZ-versio ja nyt isoimmat epäkohdat olivat kunnossa (alusta ja penkit). Parin viikon päästä vielä pidempi parin tunnin koeajo.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 17.07.21 - klo:23:51
Kysynpä nyt tämänkin jos joku sattuisi tietämään. Plugareissa on 150 heppainen ja 250 kN vääntävä bensamoottori.  Lieneeköhän tämä perustaltaan sama kuin mitä tässä nykyisessä 2013 Polo BlueGT:ssä on alla? Speksit nimittäin osuvat yhteen. Tämä 2013 on vielä 140 heppainen, mutta se päivitettiin ilmeisesti ohjelmistolla vuotta myöhemmin tuohon samaan 150 lukemaan. Tämä on siis sama moottori joka ensin esiteltiin Audi A1:ssä.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 28.07.21 - klo:10:36
Vastaan itselleni, että kyllä se tuota EA211-perhettä varmastikin on.

VZ plugari lähti tilaukseen. Tehtaan ilmoittamat jonot 3 kk plugareille ja 8 kk bensakoneille. Peräkoukun ei pitäisi vaikuttaa.

Kumimatot pitäisi hommata. Myyjä sanoi sovittaneensa Leonin mattoja ja kuulemma sopivat. Tuolta sitten saisi edullisesti kolmannen osapuolen matot: https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP (https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: tsihman - 28.07.21 - klo:11:35
Lainaus käyttäjältä: Moose - 28.07.21 - klo:10:36
Vastaan itselleni, että kyllä se tuota EA211-perhettä varmastikin on.

VZ plugari lähti tilaukseen. Tehtaan ilmoittamat jonot 3 kk plugareille ja 8 kk bensakoneille. Peräkoukun ei pitäisi vaikuttaa.

Kumimatot pitäisi hommata. Myyjä sanoi sovittaneensa Leonin mattoja ja kuulemma sopivat. Tuolta sitten saisi edullisesti kolmannen osapuolen matot: https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP (https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP)

Osta ihmeessä alkuperäiset matot, eivät ne niin paljon kalliimmat ole. Hienoon autoon kunnon matot, kestävät käyttöäkin paremmin kuin "tarvike"matot. Sopivuus on taattu!
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 28.07.21 - klo:12:08
Niin meinaatko noita Leonin mattoja? Ei kai tähän Formentoriin ole olemassa mitään virallisia kumimattoja.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 05.08.21 - klo:09:53
Onko kukaan Cupran omistajista saanut appsin kautta pelittämään oven avaukset ja lukitukset? Tuohan vaatii Cupra jälleenmyyjällä käymisen ja jonkun "todistuksen" siitä, että olet auton omistaja tms. Valitettavasti ei ainakaan Turun alueen Cupramyyjät tienneet asiasta yhtään mitään. Eli voiko tämän hoitaa jossain tietävässä paikassa?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Tombba - 05.08.21 - klo:12:43
Lainaus käyttäjältä: Farao - 05.08.21 - klo:09:53
Onko kukaan Cupran omistajista saanut appsin kautta pelittämään oven avaukset ja lukitukset? Tuohan vaatii Cupra jälleenmyyjällä käymisen ja jonkun "todistuksen" siitä, että olet auton omistaja tms. Valitettavasti ei ainakaan Turun alueen Cupramyyjät tienneet asiasta yhtään mitään. Eli voiko tämän hoitaa jossain tietävässä paikassa?

Voisin kuvitella, että tehdään ihan samalla tavalla kuin Seatilla. Eli huoltoon henkkarin kanssa ja kertoo niille, millä sähköpostilla Connect-tunnus on luotu. Siellä sitten setä käy näpyttelemässä jotain koneelle, ja sen jälkeen alkaa pelittämään.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Devl - 05.08.21 - klo:14:24
Lainaus käyttäjältä: Moose - 28.07.21 - klo:10:36
Vastaan itselleni, että kyllä se tuota EA211-perhettä varmastikin on.

VZ plugari lähti tilaukseen. Tehtaan ilmoittamat jonot 3 kk plugareille ja 8 kk bensakoneille. Peräkoukun ei pitäisi vaikuttaa.

Kumimatot pitäisi hommata. Myyjä sanoi sovittaneensa Leonin mattoja ja kuulemma sopivat. Tuolta sitten saisi edullisesti kolmannen osapuolen matot: https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP (https://www.amazon.de/-/en/Teile-Rubber-Suitable-Cupra-Formentor/dp/B08QJLDXPP)
Oho, ompa venyny bensakoneiden toimitukset. Meillä meni noin 12 vkoa että saatiin auto ajoo. Pari viikkoa kesti saada Hangosta tänne pohjoiseen rahdattua ja pari päivää pinnoituksessa.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: mats13 - 05.08.21 - klo:16:01
Itsellä meni 2kk kun sain vz pluggarin
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 06.08.21 - klo:09:43
Lainaus käyttäjältä: Tombba - 05.08.21 - klo:12:43
Voisin kuvitella, että tehdään ihan samalla tavalla kuin Seatilla. Eli huoltoon henkkarin kanssa ja kertoo niille, millä sähköpostilla Connect-tunnus on luotu. Siellä sitten setä käy näpyttelemässä jotain koneelle, ja sen jälkeen alkaa pelittämään.

Eiköhän tämä ole juurikin näin. Kiitän jälleen kerran avusta. Menen kieroilemaan aiheesta huollolle :).
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 06.08.21 - klo:11:35
Hyvä tietää että on tuommoinen henkkarisysteemi. Pitää yrittää hoitaa jo autoa noudettaessa.

Katselin huvikseni Norjan konfiguraattoria. Siellä oli pari yllätystä: a) se tarjoaa paria 18" talvirengasvaihtoehtoa jo itse konfiguraattorissa ja b) kuraläpät eteen ja taakse ovat myös optioina.

Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 23.08.21 - klo:22:45
Mites täällä Formentorit pelanneet ihmisillä, joilla nämä on? Oma karvalakki näyttää pelittävän just niin normisti kun voi olettaa, ottanut turvavarusteet pois päältä startissa kerran ja ne infotainmentin kautta takasi päälle. Kerran startatessa veti moottorin vikavalon, starttasi suoran hybridimoodiin ja valitteli et 4000rpm maks pääsee kierrättää - > pois päältä ja uusiksi käyntiin ja ei mitään. Tohon tosin löysin tavan saada se uudestaan; kun painaa jarrua pikkaisen ja kaasua sekä napauttaa starttia, systeemi vetää ittensä jojoon. Toivottavasti tehdas korjaa tuon bugin, koska kyseessä selkeesti moottorinohjausken tms vikatikki. Ja tästä ei edes jää mitään muistiin mikä on hiton outoa, mutta kaipa se näin voi olla...

Sitä hämmästelen et akulla pääsen melko tarkkaan sen 65 km eli jonkun verran yli mitä normisti menisi. On ilmastoinnit ja muut päällä, eli mennään ettiäpäi mukavuus edellä. 18" rengastus näyttää olevan varsin passeli valinta vaikka ne 19" kupariset on kyllä samperin nätit. Perusversion (eli tää siis ei vz ja 1.4 hypriti) jousitus on ihanan lulla joka imee Suomen tiestön kuopat nätisti, radallehan tällä ei tod mennä. Tulee mieleen et suoraa ja nopeasti pääsee, mutta mutkapätkällö yli 80km/h ei mennä. Eli sopii itselle täydellisesti. Mitä lukenut brittifoorumeja niin ainakin omassa 1803(?) softassa on se kaiutinten "pop" rätinä läsnä - tullut nyt kait kahdesti 5500km aikana. Kaikkiaan softan kanssa kyllä tulee toimeen ja päivityksiä näyttää tippuvan kivasti. Viimeisin myös teki keskinäytöstä nopeamman/responsiivisemmän. Nyt kun syyskausi koittaa, niin katsotaan et pääseekö akulla 30km vai ei. Se kun olisi aika win-win 25km per suuntaansa matkalla.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: ram1 - 24.08.21 - klo:08:21
LainaaMites täällä Formentorit pelanneet ihmisillä, joilla nämä on? Oma karvalakki näyttää pelittävän just niin normisti kun voi olettaa, ottanut turvavarusteet pois päältä startissa kerran ja ne infotainmentin kautta takasi päälle. Kerran startatessa veti moottorin vikavalon, starttasi suoran hybridimoodiin ja valitteli et 4000rpm maks pääsee kierrättää - > pois päältä ja uusiksi käyntiin ja ei mitään. Tohon tosin löysin tavan saada se uudestaan; kun painaa jarrua pikkaisen ja kaasua sekä napauttaa starttia, systeemi vetää ittensä jojoon. Toivottavasti tehdas korjaa tuon bugin, koska kyseessä selkeesti moottorinohjausken tms vikatikki. Ja tästä ei edes jää mitään muistiin mikä on hiton outoa, mutta kaipa se näin voi olla...
No ehkä bugi, ehkä ei, mutta miksi pitäisi noin tehdä. Jonkunnäköinen suojaus noissa pakko olla, jos tekee sellaisia asioita mitä ei ole tarkoitettu.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: 0db - 24.08.21 - klo:10:24
Oletettavasti samalla voimalinjalla 204hp oleva Leon tehnyt mulle 3x saman. Huollon mukaan tehtaalta ei ohjeita tuon vian suhteen tai mitään liittyen moottorin ohjainyksikköön. Jäi seurantaan kun vahva veikkaus bugista...
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 24.08.21 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: 0db - 24.08.21 - klo:10:24
Oletettavasti samalla voimalinjalla 204hp oleva Leon tehnyt mulle 3x saman. Huollon mukaan tehtaalta ei ohjeita tuon vian suhteen tai mitään liittyen moottorin ohjainyksikköön. Jäi seurantaan kun vahva veikkaus bugista...

Jeps, ilmiselvä bugihan tuo on, kun kerran restartilla lähtee. Ehkä sitten jossain 1-2 vuoden kuluessa saadaan tämäkin korjattua, itseäni vaan lähinnä hymyilyttää yleisesti nykyautoissa tällaiset ongelmat.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: 0db - 24.08.21 - klo:11:28
Taisi olla mediassa artikkeli tovi sitten, että sähköautoissa 3x enemmän koodia kuin lentokoneessa. Toki kaikki suhteellista, mutta lentokone lentää "suoraan", kun auto joutuu enemmän huomioimaan ympäristöä... Hieno voimalinja kuitenkin kyseessä ja nyt ostaisin Formentorin jos olisi ajankohtaista.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: delerium - 25.08.21 - klo:21:34
Omassa 245 Formentor VZ:ssä ei ole ollut vastaavia ongelmia, kerran kesken pidemmän ajomatkan tuli ilmoitus että SOS järjestelmässä häiriö, ota yhteys huoltoon, mutta se meni ohi kun seuraavan kerran virrat autoon laittoi päälle.

Muuten kyllä ärsyttää kaikki lane assistit jotka ei pysy pois päältä, ilmeisesti OBDElevenillä saisi... kerran meinasin ajaa maantiellä pyöräilijän päälle kun lane assist lähtikin voimakkaasti kaartamaan takaisin oikealle. Varsinainen turvaominaisuus, köh köh.

Oma plugari tuli kyllä nopeasti tilauksesta, alle 3kk.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 28.08.21 - klo:16:05
Seat ja Cupra saa nyt kuulemma 3,5 prosentin hinnankorotuksen. Lähde: myyjä.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: tgotj - 29.08.21 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: delerium - 25.08.21 - klo:21:34
Omassa 245 Formentor VZ:ssä ei ole ollut vastaavia ongelmia, kerran kesken pidemmän ajomatkan tuli ilmoitus että SOS järjestelmässä häiriö, ota yhteys huoltoon, mutta se meni ohi kun seuraavan kerran virrat autoon laittoi päälle.

Muuten kyllä ärsyttää kaikki lane assistit jotka ei pysy pois päältä, ilmeisesti OBDElevenillä saisi... kerran meinasin ajaa maantiellä pyöräilijän päälle kun lane assist lähtikin voimakkaasti kaartamaan takaisin oikealle. Varsinainen turvaominaisuus, köh köh.

Oma plugari tuli kyllä nopeasti tilauksesta, alle 3kk.
ei se kaarra sinne oikealle, jos keskiviivaa ylittäessäsi pistät sen vilkun päälle niinkuin liikennesääntöjen mukaan pitäisikin...😉
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 31.08.21 - klo:14:05
Leon Cupra 4Drive (2018) vaihtui Formentorin 228kW -malliin ja on kyllä melkolailla mukavampi ja hiljaisempi tien päällä. Vetojakin tuntuu olevan ihan riittävästi... :)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 01.09.21 - klo:12:07
Onneksi olkoon uudesta autosta. Milloin tilasit? Tuliko vetokoukku, hidastiko sen ottaminen toimitusta?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 01.09.21 - klo:21:57
Lainaus käyttäjältä: Moose - 01.09.21 - klo:12:07
Onneksi olkoon uudesta autosta. Milloin tilasit? Tuliko vetokoukku, hidastiko sen ottaminen toimitusta?

Oli esittelyauto. Lisävarusteet aika vähäiset, langaton lataus luurille ja metalliväri.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 01.09.21 - klo:23:22
No sitten toimitus oli ainakin nopea :)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 03.09.21 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 31.08.21 - klo:14:05
Leon Cupra 4Drive (2018) vaihtui Formentorin 228kW -malliin ja on kyllä melkolailla mukavampi ja hiljaisempi tien päällä. Vetojakin tuntuu olevan ihan riittävästi... :)

On toi kyllä ihmeen hiljainen menopeli tosiaan. Uudehkolla asfaltilla ei käytännössä mitään eroa täysin uuteen ja karheallakin menee aika huolettomasti sen 130km/h mittarissa. Tuulen suhinat enempi tuossa ääntää, kuin renkaat.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 03.09.21 - klo:22:32
Mites muilla Formentoreissa, onko jarrulevyt (tai niiden keskiöt? En tiedä onko oikea termi) pysynyt siistinä?
Huomasin, että omassa takalevyjen keskiöt ihan ruosteen peitossa ja edessä täysin siistit.

(https://i.ibb.co/FJTzhqG/26871-D64-0004-4-A0-B-9149-609-DD91-B77-BD.jpg) (https://ibb.co/d6YDfJn)

(https://i.ibb.co/KqmLmgf/A60332-A6-EDD0-4-E87-8681-28-EDE5003-CF2.jpg) (https://ibb.co/C7WMWyY)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 14.09.21 - klo:13:23
Kyllä nuo takalevyt tuppaa ruostumaan, kaikissa levyjarrullisissa niin tehnyt.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 16.09.21 - klo:08:53
Itellä ei nyt reilun 6tkm jälkeen ole eroa näkyvissä, eli vielä ruostevapaita tuolta osin. Katsotaan sitten suolan jälkeen keväällä uusiksi.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 22.09.21 - klo:13:55
Heinäkuun lopulla tilattu VZ plugari -> alustava tuotantoviikko 2/2022
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Devl - 14.10.21 - klo:11:15
Näköjään uusimmassa hinnastossa tehokkaimman 310 hv VZ mallin hinta pompannut +2tâ,¬. Nyt lähtöhinta  49 496,26â,¬ kun aiemmin se oli 47tâ,¬ ja risat.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 18.10.21 - klo:19:46
Pari kuukautta ollut Formentor alla ja todella tyytyväinen kyllä autoon kaikinpuolin. Voimaa tietysti voisi aina olla enemmänkin...  ;D
Onkohan VZ5 -malli tulossa Suomeen milloin? Voipi olla aika rapean hintainen peli verottajan käsittelyn jälkeen. Jos Audi Q3 RS on alkaen 89kâ,¬, niin voisiko tämän hinta alkaa seiskalla?


Mielenkiintoista dataa TM:ssä merkkiin liittyen:

"Suomessa on tänä vuonna ensimmäisten kahdeksan kuukauden aikana rekisteröity 229 Cupraa, joista 90 prosenttia on Formentoreita. Puolet rekisteröidyistä Formentoreista on lataushybrideitä ja toinen puoli 228 kilowatin tehoisella turbomoottorilla varustettuja nelivetoisia versioita."
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 19.10.21 - klo:09:35
Onkos muuten kukaan ajatellut ruostesuojata näitä ikinä? Talouden toinen italialainen kävi uutena ruostesuojauksessa ja edelleenkin pohjastaan pl. pakoputkisto on todella napakka. Mietin et onko näissä mitään ns. järkeä tämän osalta? Autoa tulee todennäköisesti pidettyä jonkin aikaa (eli sen 5-7 vuotta) niin lieneekö tuosta nyt hyötyä kuinka paljon.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 19.10.21 - klo:11:25
Lainaus käyttäjältä: Farao - 19.10.21 - klo:09:35
Onkos muuten kukaan ajatellut ruostesuojata näitä ikinä? Talouden toinen italialainen kävi uutena ruostesuojauksessa ja edelleenkin pohjastaan pl. pakoputkisto on todella napakka. Mietin et onko näissä mitään ns. järkeä tämän osalta? Autoa tulee todennäköisesti pidettyä jonkin aikaa (eli sen 5-7 vuotta) niin lieneekö tuosta nyt hyötyä kuinka paljon.

Kaksi ensimmäistä (uutta) autoani suojasin, ensimmäistä pidin 10 vuotta ja toistakin oli tarkoitus pitää pidempään. Vähän siinä ja tässä kannattaako tuo, lähinnä ärsytti suoja-aineiden voimakas haju ja massojen tulo pyöräkaarien yli valkoisessa autossa. Toisekseen jos haluaa pitää sisälokasuojat puhtaana, niin se on vaikeaa kun tahmeaa massaa on joka paikassa. Itse en enää suojaa nykyisiä autojani.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 21.10.21 - klo:08:47
No niinpä vähän meinasin. Tuo toinen kulkine on sellainen, et se ei ihan heti ole lähdössä pois vaikka ikää on jo 6 vuotta. Todennäköisesti ainakin seuraavat 6 vuotta löytyy. Kuitenkin Formentoria tulee pestyä huolella vähintään kerran kuukauteen myös pohjastakin. Vaikutti olevan vaan tavanomaista vähemmän muovia siinä, mitä tottunut nykyautoihin.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 27.10.21 - klo:21:18
Ensimmäistä kertaa 2kk jälkeen piti lisätä lasinpesunestettä. Hämmästys tosin oli suuri, kun ei tullut mitään varoitusvaloa asiasta, vaan loppui kesken reissunteon. Voiko olla, että anturi puuttuu vai olisiko vaan rikki? Miten muilla?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Tombax - 27.10.21 - klo:21:26
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 27.10.21 - klo:21:18
Ensimmäistä kertaa 2kk jälkeen piti lisätä lasinpesunestettä. Hämmästys tosin oli suuri, kun ei tullut mitään varoitusvaloa asiasta, vaan loppui kesken reissunteon. Voiko olla, että anturi puuttuu vai olisiko vaan rikki? Miten muilla?

Käsittääkseni ainakin Leonista puuttuu tuo varoitus lasinpesunesteen loppumisesta kokonaan. Oisko tässä sama juttu kun on samaa merkkiä? Säästetty ehkä vähän huonossa paikassa, ainakin Suomessa kun ollaan…
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 27.10.21 - klo:21:44
Mielenkiintoinen säästönpaikka jos näin on. Toisaalta, kun valopesureita ei ole lainkaan, niin suht vähän tuota ainetta kuluu â€" litran pönttö takakontissa pelastaa tämän. 

Hymyssä suin jatketaan ratin takana. 😀
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 28.10.21 - klo:12:43
Ei Formentor mitään varoittele, sitten vaan pyyhitään kuraa ilman lasinpesunestettä. Jännää sikäli, et jostain fiateista ja alfa romeoista  nuokin ominaisuudet ovat ajokeissani löytyneet jo iät ja ajat.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Devl - 04.11.21 - klo:10:25
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 27.10.21 - klo:21:18
Ensimmäistä kertaa 2kk jälkeen piti lisätä lasinpesunestettä. Hämmästys tosin oli suuri, kun ei tullut mitään varoitusvaloa asiasta, vaan loppui kesken reissunteon. Voiko olla, että anturi puuttuu vai olisiko vaan rikki? Miten muilla?
Jep, ei varoittele ja ei ole myöskään anturia. Oli itsellekin kiva yllätys kun loppui kesken ajon moottoritiellä.

Näköjään nelivetomallilla kova kysyntä kun hintaa taas hilattu ylöspäin. Nyt lähtöhinta on jo 50 483â,¬ eli noin 3000â,¬ tullut lisää hintaa vuodessa.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 07.11.21 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Devl - 04.11.21 - klo:10:25
Näköjään nelivetomallilla kova kysyntä kun hintaa taas hilattu ylöspäin. Nyt lähtöhinta on jo 50 483â,¬ eli noin 3000â,¬ tullut lisää hintaa vuodessa.

Kyllä taloudelliset 4vetoautot on näillä bensanhinnoilla kysyttyjä.  ::)

Sukalla kun ajaa, saattas nippanappa 7l kulutukseen päästä matka-ajossa, mutta autohan kannustaa ajamaan suht raskaalla jalalla.  ;D


Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Daatta - 09.11.21 - klo:09:14
Lainaus käyttäjältä: Devl - 04.11.21 - klo:10:25
Näköjään nelivetomallilla kova kysyntä kun hintaa taas hilattu ylöspäin. Nyt lähtöhinta on jo 50 483â,¬ eli noin 3000â,¬ tullut lisää hintaa vuodessa.

Tämä on pakko olla joku salaliitto, kun ei sähköautojen hinnat laske niin nostetaan polttomoottoriautojen hintoja sitten.  :D Ionic 5 AWD 53 591,61â,¬

Lainaus käyttäjältä: Weekke - 07.11.21 - klo:12:25
Sukalla kun ajaa, saattas nippanappa 7l kulutukseen päästä matka-ajossa, mutta autohan kannustaa ajamaan suht raskaalla jalalla.  ;D

Itsekin pääsin ex. Leon Cupralla 7.0 litran kulutukseen matka-ajossa. Ei tuo korkeampi kori sitten kulutuksessa juuri näy.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 09.11.21 - klo:13:03
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.11.21 - klo:09:14

Itsekin pääsin ex. Leon Cupralla 7.0 litran kulutukseen matka-ajossa. Ei tuo korkeampi kori sitten kulutuksessa juuri näy.

Kilometrejä omassa ajossa nyt 4000km ja keskikulutus tasan 10 litraa sataselle. Tuosta 1500km matka-ajoa, muuten aikalailla kehä 1 sisäpuolella siirtymää ja jatkuvaa pumppaamista.

Niin muuten, menomalli VZ5 osto-oikeuden arvontaan pääsee täältä.  ;D

https://www.cupraofficial.fi/vz5.html (https://www.cupraofficial.fi/vz5.html)

Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Jasca - 09.11.21 - klo:14:28
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.11.21 - klo:09:14
Itsekin pääsin ex. Leon Cupralla 7.0 litran kulutukseen matka-ajossa. Ei tuo korkeampi kori sitten kulutuksessa juuri näy.
Ei Formentor, mutta Cupra Ateca vie minulla moottoritienopeuksissa (100-120 km/h) n. 8 l/100 km. Maantienopeuksissa (80-100 km/h), varsinkin pidemmällä etapilla, kulutus tippuu tuota alemmas. Eroa itselläkin aiemmin olleeseen Leon Cupra 300:n on varsin vähän, ehkä n. 0,5 l/100 km.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Jolly Roger - 19.11.21 - klo:09:45
Moro. Nyt ollut Cupra Formentor VZ2 tilauksessa Toukokuusta lähtien eikä vieläkään tietoa koska olisi tulossa. Onko muilla samanlaisia toimitusaikoja? Onko joku saanut moista peliä tehtaalta? Mulla tuli kaikilla herkuilla lukuunottamatta Brembroja.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 27.11.21 - klo:10:56
Lainaus käyttäjältä: Jolly Roger - 19.11.21 - klo:09:45
Moro. Nyt ollut Cupra Formentor VZ2 tilauksessa Toukokuusta lähtien eikä vieläkään tietoa koska olisi tulossa. Onko muilla samanlaisia toimitusaikoja? Onko joku saanut moista peliä tehtaalta? Mulla tuli kaikilla herkuilla lukuunottamatta Brembroja.

Onko Suomessa myös VZ:n lisäksi VZ2? Millainen peli on tarkemmin ottaen tilauksessa?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 03.12.21 - klo:21:55
Plugari VZ tilaus 27.7., syyskuussa päivitys alustavalle tuotantoviikolle 2/22, tällä viikolla siirtyi 5/22.

Niin ja alustava toimitus 25.11.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 13.12.21 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: Moose - 03.12.21 - klo:21:55
Plugari VZ tilaus 27.7., syyskuussa päivitys alustavalle tuotantoviikolle 2/22, tällä viikolla siirtyi 5/22.

-> 9/2022
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 20.12.21 - klo:10:12
Kuinkas ihmisten Formentorit on toimineet talviautoina? Leonin latausluukku on kuulemma jäätyillyt, entäs tämän kanssa?
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 20.12.21 - klo:15:15
Ei ole oma latausluukku jäätynyt kertaakaan. Tai tappi ollut jäässä. Joka päivä sitä renklaa tuossa kuiteskin (vaiko juuri sen takia). Auto tosin katoksessa, eli ei pääse tuuli tai vesi tai lumi jäätymänkään minnekään.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Hazz - 20.12.21 - klo:17:26
Ei vielä ole tullut mitään talveen liittyvää ongelmaa. Talvella ongelmaksi muodostuvia juttuja on tullut johtuen cupra connectin huonosta toimivuudesta ja keskinäytön ajoittaisesta toimimattomuudesta: vaikea laittaa lähtöaikaa jos kumpikaan ei toimi jolloin sähköajot jää helposti vähäiseksi.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 21.12.21 - klo:22:56
Erinomainen talviauto VZ310, paitsi webaston puute näillä keleillä harmittaa. Hieno auto ajaa ja pelkällä kaasulla lähtee hienosti poikittain…  ;D ei kaduta, että etuvetohybridi jäi kauppaan.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 22.12.21 - klo:08:21
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 21.12.21 - klo:22:56
Erinomainen talviauto VZ310, paitsi webaston puute näillä keleillä harmittaa. Hieno auto ajaa ja pelkällä kaasulla lähtee hienosti poikittain…  ;D ei kaduta, että etuvetohybridi jäi kauppaan.

Ã,,lä sano tällaista. Etuvetohybridiläisen omistajalle tulee paha mieli  ;D
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: mats13 - 22.12.21 - klo:16:59
Jotain pientä sähkö ongelmaa oven aukaisee kahvasta niin peräkontti aukeaa, kontin kahva jäässä.
Oma vz hybrid tuli n2kk toukokuun 12 tilasin ja kesäkuun 12 valmis ja heinäkuun 18 sain
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Moose - 23.12.21 - klo:22:44
Lainaus käyttäjältä: mats13 - 22.12.21 - klo:16:59
Jotain pientä sähkö ongelmaa oven aukaisee kahvasta niin peräkontti aukeaa, kontin kahva jäässä.
Oma vz hybrid tuli n2kk toukokuun 12 tilasin ja kesäkuun 12 valmis ja heinäkuun 18 sain

No jotain pientä tosiaan :D

Et tilannut kuin reilu pari kuukautta ennen meitä, mutta toimitusaika on melko eri! Kunhan nyt oma tulisi edes ennen kesää...
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 29.12.21 - klo:14:30
Onkohan Formentoriin tehty sellaista kangasmuovihäsmäkkää tuohon konepeltiin, vähän eristämään ääntä? Nythän se on täysin metallia eikä mitään matskua ole, voisi olla kiva pieni lisä.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 01.01.22 - klo:14:28
Lainaus käyttäjältä: Farao - 29.12.21 - klo:14:30
Onkohan Formentoriin tehty sellaista kangasmuovihäsmäkkää tuohon konepeltiin, vähän eristämään ääntä? Nythän se on täysin metallia eikä mitään matskua ole, voisi olla kiva pieni lisä.

Tarkoitat siis konepellin sisäpuolella? Omassa kyllä siinä on ovaalin muotoinen kangas/huopa.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 01.01.22 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 01.01.22 - klo:14:28
Tarkoitat siis konepellin sisäpuolella? Omassa kyllä siinä on ovaalin muotoinen kangas/huopa.

Juurikin sellaista. Onko sinulla ladattava malli, vai normibensa? Itsellä tuossa plugarissa ei ole, kuin paljasta metallia kaikkialla.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Weekke - 01.01.22 - klo:21:30
Lainaus käyttäjältä: Farao - 01.01.22 - klo:21:12
Juurikin sellaista. Onko sinulla ladattava malli, vai normibensa? Itsellä tuossa plugarissa ei ole, kuin paljasta metallia kaikkialla.

VZ310 on malli. Varmaan käy ihan sama läpyskä muihinkin versioihin.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Farao - 03.01.22 - klo:15:09
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 01.01.22 - klo:21:30
VZ310 on malli. Varmaan käy ihan sama läpyskä muihinkin versioihin.

Jees eli kiitos. Täytyy piruuttaan kysyä huollosta ekana josko sen saisi ilmaiseksi (juuh ei saa) ja sitten pistää tilaukseen. Tattista :)
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: Jolly Roger - 19.01.22 - klo:10:58
Lainaus käyttäjältä: Weekke - 27.11.21 - klo:10:56
Onko Suomessa myös VZ:n lisäksi VZ2? Millainen peli on tarkemmin ottaen tilauksessa?

310 heppainen bensa versio.
Otsikko: Vs: CUPRA Formentor ennakkomyynnissä; hinnasto julkaistu
Kirjoitti: J-PS - 14.02.22 - klo:14:27
Pari vuotta sitten hirveessä kiireessä perheen kakkosautoksi ostettu perus-Ateca (esittelyauto, ainoo jonka sai heti) pääsee kohta eläkkeelle kun äsken lähti tilaukseen VZ5. Saattaa olla hauska lelu.

-jp-