VAGarena.fi

Yleiset => Foorumin yleiset asiat => Aiheen aloitti: AutoKo - 18.09.20 - klo:11:59

Otsikko: VW Golf VI Variant (AJ5) 1.2 TSI 2011 Mikä vika voisi olla?
Kirjoitti: AutoKo - 18.09.20 - klo:11:59
VW GOLF VI Variant (AJ5) 1.2 TSI 2011 86hv, kyseessä ko mallinen auto ja syttyy merkkivalot EPC ja ESP(autonkuva mutkitellen) ja kierrokset laskee. Auto menee hitaasti eteenpäin ja kierroksia ei saa nouseen. Kun sammuttaa vika häipyy ja taas kun kierrokset laskee menee merkkivalot päälle. Saattaa päästä pitkiäkin matkoja, ettei valot syty. Lisäksi syttyy jossain kohtaa moottorin merkkivalo. Kaikki valot keltaisia. Kaasuläppäkotelo ja läppä puhdistettu. Vikakoodiksi antoi P210100. Voisiko olla polttoaineen aktiivisuodatisäiliö tai ventiili? Onko sattunut jollakin kohdalle? Kiitos vastauksesta.
Otsikko: Vs: VW Golf VI Variant (AJ5) 1.2 TSI 2011 Mikä vika voisi olla?
Kirjoitti: M_M - 18.09.20 - klo:12:14
No mitä se vikakoodinlukija sanoi vikakoodin merkitsevän? Ei mulle ainakaan sano pelkkä "P210100" yhtään mitään.

Jos ei sanonut mitään, niin suosittelen hakeutumaan paremman koodinlukijan (VCDS) äärelle.
Otsikko: Vs: VW Golf VI Variant (AJ5) 1.2 TSI 2011 Mikä vika voisi olla?
Kirjoitti: AutoKo - 18.09.20 - klo:12:24
Siittä löytyi myös koodi 0522 Moottorin ohjainlaite. Kaveri kertoi asian viittaavan tuon pitemmän koodin mukaan kaasuttajaan.
Tämä aktiivihiilisuodatin säiliö ja ventiili tuli välikäden kautta, kun ovat vaihtaneet niitä useita ko merkkiin.
Otsikko: Vs: VW Golf VI Variant (AJ5) 1.2 TSI 2011 Mikä vika voisi olla?
Kirjoitti: M_M - 18.09.20 - klo:12:26
Kaasuttajaa autossa tuskin on lainkaan.

Aika turhaa on noilla tiedoilla lähteä korjaamaan, etsi lähin VCDS-auttaja ja hanki ne todelliset vikakoodit ulos autosta.
Otsikko: Vs: VW Golf VI Variant (AJ5) 1.2 TSI 2011 Mikä vika voisi olla?
Kirjoitti: AutoKo - 26.09.20 - klo:13:37
Viaksi selvisi Kaasuläppäkotelo alkuperäinen osa numero oli  03F133062 korvattiin hajoittamosta 03F133061B Skoda Octavian osalla. varaosahaku.fi:stä löytyi.