VAGarena.fi

Yleiset => Foorumin yleiset asiat => Aiheen aloitti: o.b. - 11.08.20 - klo:16:00

Otsikko: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: o.b. - 11.08.20 - klo:16:00
Tuli kirje, jossa kerrotaan mun -99 TT:n kuljettajan turvatyynyn menevän vaihtoon ???

Onko muillekin tullut vastaavaa kirjettä? Kutsukampanja 69AE

Turvatyyny on vasta kehitteillä, joten vasta ens vuoden puolessa välissä on varsinainen vaihto. Siihen asti pitää ajaa varovasti ja käyttää sirpaleliivejä ;D

https://car-recalls.eu/recall/audi-a4-1997-1999/

Lisäyksenä vielä, että kirjeessä lukee, että "onnettomuuden sattuessa Audiin asennetun NADI-turvatyynyn antama suoja saattaa joissain tapaukissa olla tavallista heikompi"

Ovat siis unohtaneet kertoa, että turvatyyny saattaa myös tappaa kuljettajan vaikka kolari olisi pienempikin :o :o
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: Jonde - 11.08.20 - klo:18:15
Koskee suomessa myös A4, A6 ja A8 malleja. 6644 autoa yhteensä mihin keskon pitää maksaa uusi tyyny.
Ja vuosimallit on 1997-2000 kun tyynyt on valmistettu 97-joulukuu -99 välissä, joten seuraavan vuoden puolelle on menty reilusti. Oma TTöTTörö on myös listalla kuten 90% suomessa olevista mk1 TT malleista.
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: o.b. - 11.08.20 - klo:19:51
Kesko ei kyllä maksa noista ruplaakaan. Auton valmistaja maksaa tyynyt ja merkkihuolto saa minimaalisen korvauksen työstä. Takata taisi jo mennä konkkaan...

Jostain syystä auton valmistaja maksaa pienempää tuntikorvausta merkkihuoltoon kuin tavallinen tallaaja ::)

Australian sivuilta katselin, että TT:n osalta tuo koski vain -99 mallia. Muissa Audi-malleissa oli useammalta vuodelta.

Itseltä tuon vaihtoon menisi max. 15 minuuttia
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: a_jaba - 11.08.20 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: Jonde - 11.08.20 - klo:18:15
Koskee suomessa myös A4, A6 ja A8 malleja. 6644 autoa yhteensä mihin keskon pitää maksaa uusi tyyny.
Ja vuosimallit on 1997-2000 kun tyynyt on valmistettu 97-joulukuu -99 välissä, joten seuraavan vuoden puolelle on menty reilusti. Oma TTöTTörö on myös listalla kuten 90% suomessa olevista mk1 TT malleista.

Huvittavaa tässä on se että tuon ikäluokan A4 ja A6 osastolla on paljon autoja joiden arvo on vähemmän kuin se uusi airbagi. Meinataankohan niihin oikeasti painaa uusi bagi vai lunastaako maahantuoja autot ja painaa romuksi  ???

TT:tä on varmasti paljon harraste ja kesä autona niin siellä varmasti on paljon hyväkuntoisia yksilöitä jotka tietysti ihan validia korjata.
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: o.b. - 11.08.20 - klo:23:36
Eiköhän tuon vaihdon hinta ole maksimissaan muutamia satasia valmistajalle.

Itse meinasin pitää TT:n museoikään ja silloin olen itsekin ollut museoikäisenä eläkkeellä muutaman vuoden

Toki voisin päivittää tuon TT:n saman ikäiseen nelivetoon
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: Jonde - 11.08.20 - klo:23:50
Kyllähän tuo tyyny pitää kaikkiin vaihtaa kun halutaan liikenteessä pitää, eikä sillä ole merkitystä onko se 1000e vai 10000e yksilö.
Onneksi täällä ei menty yhtä radikaaliin toimeen kun ausseissa, missä jo tammikuussa pakkolunastivat autoja paaliin.
Ja trafin sivulla on tuo tyyppihyväksyntä numerosarja millä voi omansa tarkistaa. Oma 00 malli on tosiaan listalla kun 28.2 valmistunut tehtaalta ja sitten jäänyt sinne jumiin tuon tukivarsi kamppiksen takia, mutta jokainen TT omistaja tuntee tämän sekoilun ja kahden tyyppihyväksynnän ihmeen.
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: a_jaba - 12.08.20 - klo:09:27
Kyllä varmasti yli 1000e arvoisiin yksilöihin on halvempi vaihtaa bagi kuin lunastaa koko auto, mutta niitä alle 500e arvoisia on myös varmasti useita. Ihme jos niitä korjataan  ???
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: Daatta - 12.08.20 - klo:10:48
Mitä siitä Suomessa tulisi jos auto paalattaisiin ja annettaisiin tonni käteen että katsele siitä itsellesi uusi rauta... Käyttöarvo on aika paljon suurempi kuin rahallinen arvo.

Hyvä että noita korjataan. Paremman puoliskon Almeraankin tuli takaisinkutsu, 2006 vuosimallia. Kolmannella yhteydenotolla jaksoi jopa varata ajan korjaamolle tyynyn vaihtoon... Vähän kauhistelin koska itse istun yleensä siinä pelkääjän paikalla ja jos tyyny räjähtää naamalle niin siinä on oikeasti hengenlähtö lähellä.  ???
Otsikko: Vs: Audi 1997 - 1999 ja Takata:n valmistamat turvatyynyt vaihtoon?
Kirjoitti: Jultsu - 12.08.20 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.08.20 - klo:10:48
Mitä siitä Suomessa tulisi jos auto paalattaisiin ja annettaisiin tonni käteen että katsele siitä itsellesi uusi rauta...

En yhtään yllättyisi jos 5 vuoden sisään otetaan tuollainenkin pakkokeino valikoimiin ilmastovouhotuksen vanavedessä. Päästöt on saatava alas, kaikki muu on toissijaista.  :-X