VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Leon 1M (99-05) & Toledo 1M (99-05) => Aiheen aloitti: Jari.minkkinen - 08.02.20 - klo:10:25

Otsikko: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 08.02.20 - klo:10:25
Eli sateella parkissa vesi päätyy kynnykselle eli ilmeisesti vuotaa siitä pellin välistä missä ikkunanostin kiinni näinhän on ollut monissa. Mutta miten se on mahdollista oven sisällään pitäisi tällöin olla useita senttejä vettä... vai valikko peltiä pitkin...?
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Julma.80 - 08.02.20 - klo:12:06
Tarkasta että vedenpoistoreijät ei ole tukkeessa oven alareunassa.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 08.02.20 - klo:12:11
Ei ole ja jos olisi niin oven sisällähän pitäisi olla 10 litraa vettä ennen kuin tulee yli tuosta peltien saumakohdasta...
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Julma.80 - 08.02.20 - klo:14:03
My bad.
Olishan mun pitänyt tietää että olet vedenpoistoreijät tarkastanut.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jonde - 08.02.20 - klo:15:13
Tiivistä se välipellin alareuna butuulinauhalla. Vuotanut vettä kun alkuperäinen tiiviste haurastunut.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Julma.80 - 08.02.20 - klo:15:51
6Y Fabiassa takaovissa samaa. Raotin ovipahvia sen verran että sain sikamassaa tuubista pellin saumaan. Loppui vedentulo siihen.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 23.08.20 - klo:13:36
Eipä ole auttanut vesi ongelmaan vaikka poistin koko pellin ja vedin sellaisen tiiviste nauhan ympäri asti. muita vaihtoehtoja? Kaiutin aukko? Tuuli lasin älä reuna? Mut vettä kyllä on vain kynnyksellä eli näytä valuvan ylempää...
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jultsu - 23.08.20 - klo:14:14
Irroita ovipahvi, ajele autopesulaan, ovi auki, ruiski vettä ikkunaan, katso mistä se tulee pois oven sisäpuolelta.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 24.08.20 - klo:06:45
Eikö nyt kumminki lähetä siitä että vika ovissa... kun ei jäi esim tilikausilta tai jossai keulasta tuleva vesi voi kastella kaikkia neljää kynnystä?
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Daatta - 24.08.20 - klo:08:35
Eipä tuossa muuta tule mieleen kuin että ovipeltien tiivistäminen on epäonnistunut. Asiaa voi simuloida ihan ämpärilläkin, kaataa vettä oven lasiin ja katsoo tuleeko sitä kynnykselle asti. Muu vuotokohta tuskin asiaa selittää, vesi löytää tiensä lattialle eikä kynnyksille jos esim. raitisilmasuodatin tai tuulilasi vuotaisi vettä sisään.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 26.08.20 - klo:06:39
Huomasinpa tuossa että väärin jalkatila kastunut.... vesi näyttää tipittävän lämppärikotelon luota eli siis sen ulkopinnalta mutta myös itse suodatin kotelossa on vettä mikä kohta on vialla kantaahan tuossa ei ole ollenkaa eli joku ohjaussivu ilmeisesti huonosti paikallaan tai puuttuu...? Kun sais kuvaa mitä osia tossa ympäristössä on 
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 26.08.20 - klo:06:41
Mutta siis myös kun tonne vesikaukaloon  laittaa vettä niin tuo suodatin kotelon ulkoseinä myöten tulee vesi tuppaan
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Daatta - 26.08.20 - klo:08:18
Jos suodatinkotelon kansi ei ole kunnolla paikallaan käy just noin. Olisko vielä kaukalon poistoputket tukossa, ne kannattaa tarkistaa. Ei kyllä jaksa muistaa millainen homma tuo on MK1 Leonissa.
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 26.08.20 - klo:08:28
Joo tuon sisälle menevän veden osalta tuo kansi voi olla syyllinen mutta entäs kun se valuu myös kotelon ulkopinnalta sisään siis jos valuutta vettä suodattimen ulkopuolelle niin sekin tulee sisään?
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Jari.minkkinen - 26.08.20 - klo:08:29
Sinnehän kumminki menee vettä koko auton leveydeltä...
Otsikko: Vs: Seat leon kynnyksellä vettä
Kirjoitti: Daatta - 26.08.20 - klo:08:39
Sitten mahdollisesti kotelon ja auton rungon välissä oleva tiiviste on antautunut. Mutta kuten sanottua, ko. auton kanssa touhuamisesta on sen verran aikaa että muistikuvat ovat vähintään hataria.