On se tavallaan ihan hyvä että Nokian brändi kantaa yhä - vaikkakin tällä kertaa siihen ei viitattu minään tekniikan ihmeenä :-\
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/b7421a41-d13e-4092-90e8-0278daa6acc3 (https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tt/b7421a41-d13e-4092-90e8-0278daa6acc3)
Lainaa"Iso kysymys kuuluu, olemmeko tarpeeksi nopeita. Jos jatkamme nykytahtia, tulevaisuudesta tulee vaikea", Herbert Diess sanoi yhtiön johdolle pitämässään puheessa, kirjoittaa Reuters.
Volkswagenin tulee muuttua ajoneuvojen valmistajasta mobiililaitteiden valmistajaksi, hän sanoi. Sen pitää saada ote ohjelmisto- ja autoelektroniikan kehityksestä sekä sähköautojen ja akkujen valmistuksesta.
"Klassisen autovalmistuksen aika on ohi", hän sanoi.
"Yhteenvetona kyse on todennäköisesti vaikeimmasta haasteesta, jonka Volkswagen on kohdannut ikinä", hän lausui.
Diessin mukaan yhtiö aikoo suoraviivaistaa rakennettaan, kasvattaa tuottavuutta ja leikata kustannuksiaan varsinkin Saksassa.
Kyllähän tuollaisesta lausunnosta hieman Eeloppi tulee mieleen. Ei firman johtajan pitäisi antaa ulospäin epävarmaa kuvaa firmasta. Tällaiset asiat pitää esittää haasteina, joihin firma panostaa entistä enemmän tulevaisuudessa.
Toisaalta eipä tuo ole yllätys Dieselgaten jälkeen, henkilökohtaisesti olen hieman yllättynyt että koko lafka on vielä pystyssä. Sen verran kova isku oli varmasti. Toisaalta jos Volkkari onnistuisi pivottaamaan tekniikan puolelle, niin tiedä siitäkään että onko koko firman maine tahriintunut sen verran pahasti, että kuka heidän tuotteitaan ostaisi?
eipä se näkynyt mitenkään myynnissä, palannut ja ylittänyt jo edellisen tason
aika moni muu valmistaja olisi ollut konkursissa, huvittavinta on että Tesla ohittaa jo muut jenkkimerkit arvossa
Lainaus käyttäjältä: koppala - 20.04.20 - klo:18:53
Toisaalta eipä tuo ole yllätys Dieselgaten jälkeen, henkilökohtaisesti olen hieman yllättynyt että koko lafka on vielä pystyssä. Sen verran kova isku oli varmasti. Toisaalta jos Volkkari onnistuisi pivottaamaan tekniikan puolelle, niin tiedä siitäkään että onko koko firman maine tahriintunut sen verran pahasti, että kuka heidän tuotteitaan ostaisi?
Olin myös kahden vaiheilla että kaatuuko koko pulju,mutta velalla sai asiat kai järjestymään.
Maailman velkaisin yhtiö, ei ehkä sellainen lista jonka kärjessä haluaa olla.
Lainaus käyttäjältä: Zukka - 06.12.21 - klo:07:47
Olin myös kahden vaiheilla että kaatuuko koko pulju,mutta velalla sai asiat kai järjestymään.
Maailman velkaisin yhtiö, ei ehkä sellainen lista jonka kärjessä haluaa olla.
Pääosa tuosta lainasta liittyy rahoitussiipeen ja kuvastaa vain sitä, että rahoitussiiven toiminta on laajaa. Tuo toiminta on ollut autojen valmistusta tuottoisampaakin. Mikä tässä on ongelma?
Kymmenen velkaisimman yhtiön joukossa ovat myös Daimler, Toyota, Ford ja BMW. Lainan korot saa vähennettyä verotuksessa, toisin kuin maksetut osingot. Osinkoja pitää maksaa myös enemmän kuin velan korkoja, koska osakkeenomistajan riski on suurempi. Se vasta hankala tilanne olisi, jos osakekurssi nousisi äkkiä 169 miljardia ekua.