Tässäpä kysymys, joka varmasti on monen autonvaihtoa pohtivan Skoda-kuskin mielessä: ostaako nyt uusi Octavia III BusinessLine erittäin hyvällä varustelulla, vaiko odotella ensi kesään/syksyyn uutta Octavia IV:tä?
Nykyisestä mallista ovat varmasti lastentaudit jo poissa ja hyvä autohan se varmasti on. Taitaa olla Suomen myydyin automalli tällä hetkellä ja just elokuussa tuli TM:n vertailun voitto. Mutta uusi malli on aina uusi, ja sellaisena myös pidempään paremmalla jälleenmyyntiarvolla pysyy.
Uusi malli on aina uusi hyvässä ja pahassa, ainakin desing on modernimpi. Makuasia. Luulisi sen näkyvän aikanaan myös jm-arvossa. ::)
Nyt kyllä tosiaan saa kilpailukykyiseen hintaan paljon autoa ja varusteita. IV-mallin hinnoittelusta meillä ei taida vielä olla tosin tietoa.
Itse en jäänyt odottamaan IV Octaviaa varsinkin kun otin kaasuversiona. Ei taida olla ensimmäinen julkaistava malli tuo kaasulla toimiva.
Moottori-lehdessä oli Golf VIII koeajo ja otsikossa jo mainittiin että uusi on yhä erinomainen auto mutta edeltäjä oli parempi. Uusi kosketusnäyttö liukukoskettimineen ei ollut helppokäyttöinen varsinkaan ajon aikana. Ajettavuus ei ole parantunut joten ainoa "plussa" on uudenlainen ulkokuori ja sisustus.
Jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa auton haluttavuus käytettynä ja voi olla että perinteinen piuhalla päivitettävä ja nappuloilla varustettu auto saattaakin olla kiinnostavampi varsinkin kylmemmillä alueilla. Olsisi kiva nähdä miten digitaalinen kojelauta toimii -30C pakkasella.
Lainaus käyttäjältä: tommyt - 24.12.19 - klo:14:06
Olsisi kiva nähdä miten digitaalinen kojelauta toimii -30C pakkasella.
Ainakin digitaalinen mittaristo (Audin Virtual Cockpit) toimii täysin moitteettomasti myös pakkasilla. Eri asia sitten, miten mukavia nämä uudet kosketusliukusäätimet ja muutkin kosketusnäytöt ovat, jos auto on jääkylmä ja kaikki säädöt pitää tehdä ilman hanskoja, jotta kosketuspaneelit toimisivat. Webastolle alkaa olla entistä enemmän käyttötarpeita näiden uusien näyttöjen ja hipelöintipintojen myötä.
Omalta osalta vastaus on helppo. Uudempi tietenkin. Plugarin hintoja/myyntiä joutuu loppu vuoteen odottamaan, mutta ei mulla mikään vaihtohätä vielä ole...
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.12.19 - klo:12:04
Uusi malli on aina uusi hyvässä ja pahassa, ainakin desing on modernimpi. Makuasia. Luulisi sen näkyvän aikanaan myös jm-arvossa. ::)
Niin, ja moderniuden kauneus on makuasia...
(https://i.ibb.co/TwJDTYt/ocuiii.jpg) (https://ibb.co/grQb7mJ)
Ainakin itseni on vaikea perustella pre-fl III-mallin vaihtoa uudempaan ulkonäköperustein.
Kuvien perusteella, ainakin lämmönsäätimet ilmeisesti laitettu näyttöruudun valikoihin... ( En tykkää), -16 stylessäkin toisinaan joutuu tuuletinta isontaan manuaalisesti...
No joo, toiset ei ikinä muuta asetuksia,kun on kerran automaatti säädöllä...
Laittakaapas linkki jostain Skodasta, jossa vanha korimalli on kalliimpi tai edes haltumpi kuin uudempi korimalli? Jos lastentauteja pelkää niin takuu on sitä varten. Eikä niitä seuraavan ostajan enää tarvitse pelätä. Vanha malli on aina vanhempi malli. Niin nyt kuin kymmenen tai sadan vuoden päästäkin. Sen minkä ostaessa luulee voittavansa niin myydessä kyllä häviää moninkertaisena.
Lainaus käyttäjältä: Sikarisakari - 24.12.19 - klo:09:52
Tässäpä kysymys, joka varmasti on monen autonvaihtoa pohtivan Skoda-kuskin mielessä: ostaako nyt uusi Octavia III BusinessLine erittäin hyvällä varustelulla, vaiko odotella ensi kesään/syksyyn uutta Octavia IV:tä?
Nykyisestä mallista ovat varmasti lastentaudit jo poissa ja hyvä autohan se varmasti on. Taitaa olla Suomen myydyin automalli tällä hetkellä ja just elokuussa tuli TM:n vertailun voitto. Mutta uusi malli on aina uusi, ja sellaisena myös pidempään paremmalla jälleenmyyntiarvolla pysyy.
Itsellä on tuollainen -18 mallin facelift pihassa. Mallin ikä todella näkyy ja tuntuu. Pre-FL on vanhentunut ulkoisesti todella nopeasti, ja kun Golf 8 kävin koeajamassa tajusi viimeistään silloin että askel seuraavaan sukupolveen on todella iso.
Jos nykymallin saisi 30% halvemmalla kuin uuden, sitten voisin harkita. Pitää muistaa että vanhan mallin jälleenmyyntiarvo on olematon, jne. Onneksi oma on yksityisleasing-hankinta, kiva viedä syyskuussa avaimet myyjän pöydälle ja katsoa millä matka jatkuu kun uutuuksia tulee joka suunnalta. Sähkö on seuraavan pääasiallinen käyttövoima, joko kokonaan tai osittain.
Lainaus käyttäjältä: jabajee - 21.04.20 - klo:04:41
Laittakaapas linkki jostain Skodasta, jossa vanha korimalli on kalliimpi tai edes haltumpi kuin uudempi korimalli? Jos lastentauteja pelkää niin takuu on sitä varten. Eikä niitä seuraavan ostajan enää tarvitse pelätä. Vanha malli on aina vanhempi malli. Niin nyt kuin kymmenen tai sadan vuoden päästäkin. Sen minkä ostaessa luulee voittavansa niin myydessä kyllä häviää moninkertaisena.
Sellaistakin kirjoittavat toistuvasti autoalan mainoslehdissä, että erityisesti Skoda on sellainen automerkki, jossa p i t ä ä olla se uusi korimalli, että saisi naapurilta jotain rispektiä... ;D
Takuu toki kattaa lastentaudit, mutta ei tuo III-Ocun "uuden viat ja murheet"-keskustelu kovin mukavaa luettavaa ollut, kun niitä ilmi selviä lastentauteja koitettiin parantaa "hyppäämällä" merkkihuollossa. II-Ocussa ei ainakaan itselle "vanhana" sen kummempaa kohdalle osunut. Nyt kun autolla on kohta 8-vuotta ikää, lienee tämän yksilön kunto se ratkaisevin tekijä, jos jo III-Ocun osalta todetaan, että " vanhan mallin jälleenmyyntiarvo on olematon"... ???
Lainaus käyttäjältä: Popo - 21.04.20 - klo:11:05
Sellaistakin kirjoittavat toistuvasti autoalan mainoslehdissä, että erityisesti Skoda on sellainen automerkki, jossa p i t ä ä olla se uusi korimalli, että saisi naapurilta jotain rispektiä... ;D
👍 - ja senpä tähden faceliftattuja välimallejakin kannattaa valmistaa.
Kesäkuun alussa kokeilin IV-koppaista ja innostuin sen verran, että kysyin välirahaa. Muutaman päivän päästä tein kaupat. Aiemmin olin jo sitä mieltä, että saa olla ensimmäinen ja viimeinen SKoda, mutta niin se mieli vaan muuttuu. Otin pensa Style LB:n. Olin ensimmäisten joukossa ja maanantaina sain tietää, että tehdas on lyönnyt lukkoon valmistusviikon, joka on 48. Auto pitäisi tulla luovutukseen elokuun alkupuolella.
Lainaus käyttäjältä: Occux - 26.06.20 - klo:17:14
Kesäkuun alussa kokeilin IV-koppaista ja innostuin sen verran, että kysyin välirahaa. Muutaman päivän päästä tein kaupat. Aiemmin olin jo sitä mieltä, että saa olla ensimmäinen ja viimeinen SKoda, mutta niin se mieli vaan muuttuu. Otin pensa Style LB:n. Olin ensimmäisten joukossa ja maanantaina sain tietää, että tehdas on lyönnyt lukkoon valmistusviikon, joka on 48. Auto pitäisi tulla luovutukseen elokuun alkupuolella.
Nyt ei jokin stemmaa sillä viikko 48 on joulukuussa. Viikko 28?
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 26.06.20 - klo:23:10
Nyt ei jokin stemmaa sillä viikko 48 on joulukuussa. Viikko 28?
Uuuts. Tulipahan moka. Kiitos oikaisusta. Se 28 on se viikko, joka näkyi tehtaan leimalla. Nää viikkonumerot on sen verran vieraita meikäläiselle, että lipsahti. Mutta olisihan se pitänyt itsekin hoksata, kun vuodessa on 56 viikkoa. Nyt ei tuntunut olevan laadunvarmistus hereillä.
52 viikkoa :) :D . Eihän tuo ole pitkäkään toimitusaika.
Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 27.06.20 - klo:07:33
52 viikkoa :) :D . Eihän tuo ole pitkäkään toimitusaika.
No kun korjaamaan ryhtyy, niin pitäisi tarkastaa faktat. Eli ei mennyt multa vieläkään ihan putkeen. Nyt tarkastin ja näyttä olevan vuoden viimeisen viikon numero 53. Mutta kuten jo tuli aiemmin todettua, tehtaan valmistus viikoksi on ilmoitettu 28, joka on pian. Kiitokset avun annosta ja oikaisuista. En tiedä, mistä mulle on jäännyt tuo lukema 56 mieleen. Pyrin jatkossa vähäisempään sähläämiseen näissä tiedonannoissani.