VAGarena.fi

Yleiset => Linkit => VW => Aiheen aloitti: kunnarireijo - 07.10.19 - klo:13:33

Otsikko: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: kunnarireijo - 07.10.19 - klo:13:33
Renkaiden tasapainotus pitäisi suorittaa mahdollisimman halvalla. Tekisin kotikonstein, mutta ei ole välineitä. Vianorilla oudot sivut, mutta kai sinne pitäisi soittaa. Onko kallis vai ei? Saa ehdottaa paikkoja

https://vianor.fi/autohuollot/rengas-ja-vannepalvelut/
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Popo - 07.10.19 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: kunnarireijo - 07.10.19 - klo:13:33
Renkaiden tasapainotus pitäisi suorittaa mahdollisimman halvalla. Tekisin kotikonstein, mutta ei ole välineitä. Vianorilla oudot sivut, mutta kai sinne pitäisi soittaa. Onko kallis vai ei? Saa ehdottaa paikkoja

https://vianor.fi/autohuollot/rengas-ja-vannepalvelut/

Yleistän Vianor ei ainakaan ole se halvin rengastöissä. Ja työnjälki ainakin sesonkiaikaan ihan sattuman varassa, kiitos tod näk runsaan tilapäisen keikkatöitä tekevän henkilökunnan. Työnjohtokaan ei ole ihan parasta palveluhenkeä osoittanut. Minun mielestäni. Toisaalta heillä on kapasiteettia, kun muilla on jo päivät täynnä...

Helsingissä Rengassoppi on myynyt ja asentanut kahdet renkaat minulle asiallisesti...
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Suberb 2012 - 07.10.19 - klo:14:45
Hirveä yllätys, asiakaspalvelun ja hintojen perusteella, ei ole että Vianor on Nokian-renkaiden yhtiö. Muistelen että ne osti joskus jonkun ketjun ja muutti nimen. Mä kierrän nuo Vianorit hyvin kaukaa.

Rengasmarket on yksityisten markkinointiketju, niistä saanut aina hyviä diilejä ja loistavaa palvelua.
Suosittelen vahvasti käyttämään yhden palveluntarjoajan palveluja-> johtaa molempia hyödyttävään asiakassuhteeseen. Ei tarvitse tinkailla ja ihmetelle hintoja.
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Suberb 2012 - 07.10.19 - klo:16:59
Paikallisessa Rengasmarketissa vanteilla olevien tarkistuspainotus ja allelaitto 20.- toki kanta-asiakkuus varmaan vaikuttaa hintaan :D

Renkaiden irrotus oli 8.-

Vanteilta toisille (33” pyörät), ei painotusta (muovikuulat) ja allelaitto 60.-
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Jultsu - 07.10.19 - klo:17:12
Aina kun paikkakuntaa ei mainita niin tulee väkisinkin mieleen että tässä taidetaan taas liikkua kehäkolmosen sisäpuolella. Lieneekö tässäkin päteä sama viisaus?
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Rauta7 - 07.10.19 - klo:17:15
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 07.10.19 - klo:16:26
60 eur. maksaa monissa liikkeissä.
Vaikuttaa hintaan tuleeko irtorenkaille vai jo alla oleviin.
Ei se nyt ihan kotikonstein onnistu.
No vähän "viisastelua", mutta totta suurin osa:

Ei irtorenkaita tarvitse tasapainottaa. Mutta sitten kun rengas on vanteella, niin pyörän ( = vanne + rengas ) tasapainotus on paikallaan.

Alla tasapainotuskin ( = pyörä on asennettuna autoon ) onnistuu, mutta siihen tarvitaan alla tasapainottava kone. Tätä tekniikkaa käytetään paljon raskaammalla kalustolla.

Kotikonstein, ilman tasapainotuskonetta, onnistuu osittainen *tasapainotus: vanne asennetaan keskeltä yhden kartiotapin ( mieluummin laakerikuulan ) varaan, ja asento vaaitaan yhden kuplan tasovesivaa'alla, jolla kupla  saadaan keskelle sijoittamalla sopiva(ksi testattu/kokeiltu) vastapaino ( vannepaino ) ylemmäksi nousevan reunan (staattisen painotuksen ) puolelle.
*"Täydellinen"  tasapainotus edellyttää sekä staattisen, että dynaamisen tasapainotuksen.
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Suberb 2012 - 07.10.19 - klo:17:18
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.10.19 - klo:17:12
Aina kun paikkakuntaa ei mainita niin tulee väkisinkin mieleen että tässä taidetaan taas liikkua kehäkolmosen sisäpuolella. Lieneekö tässäkin päteä sama viisaus?

En liiku kehä 3:n sisäpuolella kun äärimmäisen pakottavien tarpeiden vaatiessa, esim matkalla Etelä-Helsinkiin :D

Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: a_jaba - 07.10.19 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 07.10.19 - klo:18:42
IRTORENGAS on ammattimiesten käyttämä sanonta jonka jokaisen puupään tulee nyt ymmärtää.

Itse luulin, että ammattilaiset käyttää termiä irtopyörä.  ;)

Rengas + vanne = pyörä.  8)
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: Rauta7 - 08.10.19 - klo:11:33
Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 07.10.19 - klo:18:42
IRTORENGAS on ammattimiesten käyttämä sanonta jonka jokaisen puupään tulee nyt ymmärtää.
Minkähän alan ammattimiehet käyttävät tätä sanontaa?? Autoalan ammattimiehet laittavat pyörän autoon, ei pelkkää rengasta. Renkaan laitto ei taida onnistua ilman vannetta - ei ainakaan toistaiseksi (?).
Puupääthän eivät mitään ymmärrä, kuten olemme huomanneet. ;)
Otsikko: Vs: Renkaiden tasapainoitus
Kirjoitti: sakal83 - 08.10.19 - klo:15:10
Täälä on myös porukkaa, jotka eivät tunnusta olevansa väärässä, vaikka olisivat.
Selitellään niitä näitä, peittääkseen omaa tietämättömyyttään.

Ps. Rattaita sinne rengasalan ammattilaisille ei ainakaan kannata viedä.