VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T4 => Aiheen aloitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 06.10.19 - klo:20:27

Otsikko: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 06.10.19 - klo:20:27
Tuota T4:sta romplatessa huomasin katkaisijan konehuoneessa, otin kumipalkeen pois ja kokeilin painella katkaisijaa, oli hiukan jäykän oloinen, mikä lienee tarkoitus? Sijaitsee vasemmalla edestä päin katsottuna.


(https://i.ibb.co/bWb1bsj/katkaisija.jpg) (https://ibb.co/yf4046m)

upload photo (https://imgbb.com/)
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: Larmatin - 06.10.19 - klo:20:47
Longlife peli eli kertoo tietokoneelle onko konepeltiä avattu ja laskee huoltoväliä sen mukaan
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 06.10.19 - klo:20:56
On tainnut ylirasittua kun oli sen verran jumittuneen oloinen  :D
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: o.b. - 06.10.19 - klo:21:10
Ei laske huoltoväliä, mutta kuittaa öljynvajausilmoituksen 100 - 200 km:ksi
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 06.10.19 - klo:21:13
Siis mitä tuo katkaisija käytännössä tekee?
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: Larmatin - 06.10.19 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 06.10.19 - klo:21:10
Ei laske huoltoväliä, mutta kuittaa öljynvajausilmoituksen 100 - 200 km:ksi

Oisko noin että ei vaikuta huoltoväleihin mitenkään?
Jotenkin vaan muistelin kursseita että vaikuttaisi huoltoväleihin mutta siitä on niin paljon aikaa että voi olla joku aivopierukin
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: o.b. - 06.10.19 - klo:21:21
En ole käynyt kursseja, mutta ei kai pissapojan nesteen lisäys voi huoltoväliä pidentää ??? Paljon olen lueskellut SSP:eitä ihan vaan kiinnostuksesta.

Jos autossa on öljytason anturi öljypohjassa ja se havaitsee öljyä olevan liian vähän, ilmoittaa mittaristo siitä. Konepellin avaamalla tuon hälyytyksen saa pois hetkeksi.
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 06.10.19 - klo:21:36
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 06.10.19 - klo:21:21


Jos autossa on öljytason anturi öljypohjassa ja se havaitsee öljyä olevan liian vähän, ilmoittaa mittaristo siitä. Konepellin avaamalla tuon hälyytyksen saa pois hetkeksi.

Ok, nyt selkisi. Oli taas luetun väärin ymmärtäminen.
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: Larmatin - 06.10.19 - klo:22:34
Muistan vaan kursseilta että oli juttua jos mittaristo näyttää että 3000km huoltoon ja konepeltiä ei pitkään aikaan avattu niin sen avaamalla se herja poistui mutta ei kai sillä mitään väliä ole  mutta johonkin se jotain vaikuttaa ja kyllä sillä aikas paljon pidempään saa ajaa kuin sen 200 km ennenkuin öljykannun kuva tuloo mittariin.Itellä menee ainakin 600km eikä valoa tule.
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: o.b. - 06.10.19 - klo:22:42
Huoltoväliä se tuskin pidentää, mutta voi lykätä niitä muistutuksia tulevasta huoltotarpeesta.

Öljymäärän suhteen se ainakin poistaa ilmoituksen hetkeksi.
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 10.03.21 - klo:18:37
No onko tietoa onko tuo mahdollisesti tehdasasenteinen? Mikä mahtaa olla virallinen nimi katkaisijalle tai varaosanumero?
Kyselin eräästä varaosaliikkeestä, mutta ei kuulemma löydy volkkarin manuaaleista tuommoista katkaisijaviritystä  ::).
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: hiksi - 10.03.21 - klo:19:06
Kyl se tehtaalta on ja löytyy kuvistakin, 6N0947563
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: T4_BUSSI_SYNCRO - 10.03.21 - klo:19:10
Ok, kiitos tiedosta.
Mistä tuon tiedon kaivoit?
Otsikko: Vs: Mikä katkaisija?
Kirjoitti: hiksi - 12.03.21 - klo:18:58
Ihan Etkasta kattelin T4 Syncron kuvista.