VAGarena.fi

Tekniikka => Huoltaminen => Aiheen aloitti: rivarti - 01.08.19 - klo:08:12

Otsikko: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: rivarti - 01.08.19 - klo:08:12
Hei

Suht uudessa 2016 vuoden Golf Alltrackissä tulee silloin tällöin oheinen ilmoitus ajamaan lähtiessä. Ajon aikana sitten usein tuo ilmoitus poistuu. Onko kellään hajua, mistä voisi johtua?


(https://i.ibb.co/qkB2sH1/herja.jpg) (https://ibb.co/ChBS7j0)
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: bowtie81 - 01.08.19 - klo:08:22
on ilmeisesti aika yleinen vika joka korjataan vaihtamalla koko vaihdekeppi systeemi, skoda puolella jostain luin, että loppuvuodesta olisi tulossa jollaintavalla paranneltu osa. Tämä sama tapahtunut kerran 2018 mallisessa skoda fabiassa, ei ole tosin kuulemma sen jälkeen toistunut.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: M_M - 01.08.19 - klo:08:24
Jep, eiköhän se vaihdekeppimoduulin vaihtoa vaadi. Ovat aika yleinen harmi konsernin automaattivaihteisissa autoissa, monissa eri malleissa jo tätä ongelmaa raportoitu.  :(
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: rivarti - 01.08.19 - klo:08:51
Kiitos nopeista kommenteista, kuulostaa kalliilta  :(
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: M_M - 01.08.19 - klo:09:20
Ihan hatusta vetäisin, että keppimoduuli ~400â,¬ ja töitä siihen pari sataa päälle, jos ei itse vaihda...
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: teraja - 01.08.19 - klo:10:20
Minulla Fabiasta vaihdettu takuuaikana (eli kahden vuoden kuluessa) 4 kertaa kyseinen osa. Suunnitteluvirhe siis alun perinkin ja ns. tyyppivika.

Kysyin korjauksen hintaa omalla rahalla maksettavaksi ja Skodan puolella sanottiin olevan töineen karvan alta tonnin luokkaa.

Jos takuu ummessa, vaadi maahantuojan/myyjäliikkeen 100% korvaus, kyseessä tunnettu tyyppivika.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: a_jaba - 01.08.19 - klo:11:28
Lainaus käyttäjältä: teraja - 01.08.19 - klo:10:20
Minulla Fabiasta vaihdettu takuuaikana (eli kahden vuoden kuluessa) 4 kertaa kyseinen osa. Suunnitteluvirhe siis alun perinkin ja ns. tyyppivika.

Kysyin korjauksen hintaa omalla rahalla maksettavaksi ja Skodan puolella sanottiin olevan töineen karvan alta tonnin luokkaa.

Jos takuu ummessa, vaadi maahantuojan/myyjäliikkeen 100% korvaus, kyseessä tunnettu tyyppivika.

Ettei tässä tapauksessa vaan olisi käyttäjässä pikkasen myös vikaa?

Itsellä vajaa 2v aikana ajettu autolla lähes joka päivä ja kilsoja kertynyt 96tkm -> 148tkm ja keppi ei ole kertaakaan mennyt rikki..
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: marcci - 01.08.19 - klo:11:43
Vuoden 2018 Octaviaan vaihdettiin takuuseen juuri vaihteenvalitsin. Samanlainen vikailmoitus tuli muutaman kerran.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: Daatta - 01.08.19 - klo:11:49
Kannattaa tosiaan selvittää vastaantulot ennen kuin tuota lähtee korjauttamaan. Ex. Cupraan vaihdettiin mittaristo takuuajan jälkeen (3v), 700â,¬ osan maksoi myyjäliike+maahantuoja puoliksi ja minä työt 150â,¬. Siinäkin toki 150â,¬ liikaa, mutta olin tyytyväinen saadessani auton kuntoon. Eli merkkiliikkeesen.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: teraja - 01.08.19 - klo:15:13
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 01.08.19 - klo:11:28
Ettei tässä tapauksessa vaan olisi käyttäjässä pikkasen myös vikaa?

Itsellä vajaa 2v aikana ajettu autolla lähes joka päivä ja kilsoja kertynyt 96tkm -> 148tkm ja keppi ei ole kertaakaan mennyt rikki..
Käyttäjässä ei ole vikaa, sitä itsekin ajattelin, kun toinen kerta eteen tuli. Huolto sanoi, ettei tuota itse rikki saa, kun kyseessä on mekanismin sisällä oleva anturi...

Huollossa kuultua myös, että en ole ainoa, jolla mennyt moneen otteeseen samainen osa rikki. Naapurillani on samanlainen auto, ja siitäkin jo kahteen otteeseen mennyt.

Se, että sinulla ei ole rikki osa mennyt, ei tarkoita, etteikö kyseessä olisi yleinen tyyppivika.

Lisätään vielä, että käytännössä maahantuoja myönsikin minulle kyseessä olevan tyyppivika, sillä antoivat huollon kirjata neljännen korjauksen huoltoselosteeseen, että mikäli vika uusiutuu vielä takuuajan jälkeen, vaihdetaan tilalle 2020 alussa jakeluun tuleva osan uusittu, paremmin suunniteltu sukupolvi. Eli myönsivät nykyisen olevan surkea.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: marcci - 01.08.19 - klo:15:51
Vielä lisäystä asiaan. Meikäisten ocussa tuo vika ilmaantui pari kertaa, kun auto oli parkissa ja takaluukku oli pitkään auki, alkoi
pimputtelemaan ja pyytämään vaihteen valitsimen siirtoa P-sentoon vaikka se oli P:llä. Muutoin ei varmaan koko vika olisi tullut esiin.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: rivarti - 01.08.19 - klo:15:51
Joo, soittelin merkkiliikkeeseen, niin on goodwilin piirissä, jos johtuu tuosta anturista. Maanantaina tarkistusaika, niin  sitten tietää tarkemmin.
Otsikko: Vs: Golf Alltrack, Poistu autosta vain valitsinvivun asennossa P
Kirjoitti: Juski - 07.05.20 - klo:14:48
Itselläni Golf Variant 1.2 TSI MY17. Otettu käyttöön 12/16. Kilsoja on 45 tkm. Pari viikkoa sitten tapahtui tuo yllä kuvattu virheilmoitus pari kertaa muutaman minuutin sisäänn. 10-20 km/h taajama-ajossa. Kuopion valtuutetussa VW-huollossa sanottiin, että näitä on ollut "joitakin tapauksia" parin vime vuoden aikana, ja että tehdas myöntää olevan tyyppivian. Tänään vaihdettiin mikrokytkinmoduuli. Homma maksoi töineen 260â,¬ ja allkirjoittanut artisti maksoi kokonaan.