VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Seat => Leon 1M (99-05) & Toledo 1M (99-05) => Aiheen aloitti: KimmoT - 15.05.19 - klo:16:11

Otsikko: Leon 1.8t TS 4x4 -01 Kytkin luistaa
Kirjoitti: KimmoT - 15.05.19 - klo:16:11
Nyt kun alkoi enemmän pitoa löytyä asfaltin esiin tullessa niin otsikon mukaisen auton kytkin on alkanut kunnolla kiihdyttäessä pikkaisen luistaa (autoa on vähän piristetty, jotain 220 hv...). Vahva veikkaus että on alkuperäinen kytkin...

Nyt sitten muutamia kysymyksiä tumpelolla olisi..  ;D
- Voiko luistamista jotenkin "ensiapumaisesti" korjata? Uudet öljyt laatikkoon tms?
- Kestääkö alkuperäinen kytkin jos sellaisen uuden laittaa
- Mikäli kannattaa laittaa jotain muuta niin mitä?
Otsikko: Vs: Leon 1.8t TS 4x4 -01 Kytkin luistaa
Kirjoitti: ram1 - 15.05.19 - klo:17:20
Perussoftan vakiokytkin kestää ihan hyvin. Itsellä ollut useita. Jos väännöt mene sinne 400 kieppeille on viisasta valita Jäykempää. Ne kohtuullisen kalliita enkä itse lähtisi ostamaan. Sulla nyt kohta vaan 20v. vanha auto, niin on vaan loppu. Mitään vippaskonstia ei ole. Tuolta voi katsella hintoja normi/ hiukan järeemmästäkin.
https://www.autonvaraosat24.fi/seat/leon-1m1/14416/10151/kytkinpaketti (https://www.autonvaraosat24.fi/seat/leon-1m1/14416/10151/kytkinpaketti)
Otsikko: Vs: Leon 1.8t TS 4x4 -01 Kytkin luistaa
Kirjoitti: KimmoT - 16.05.19 - klo:09:10
Kiitos! Eli normaalia uutta kytkintä taidan alkaa sitten suunnittelemaan. Jäänee sit arvaukseksi mitä kaikkee pitää vaihtaa, vai millainen setti / mitkä kaikki osat kannattaa ottaa kun kerta aukaisee laatikon?
Otsikko: Vs: Leon 1.8t TS 4x4 -01 Kytkin luistaa
Kirjoitti: o.b. - 16.05.19 - klo:09:28
Kannattaa vaihtaa kytkinlevy, asetelma, painelaakeri ja sen ohjausputki. Lisäksi kampiakselin ja vaihteistoakselin stefat.