Vaimon Golf V tdi vaihtumassa kutoseksi.
Mitä voimalinjaa suosittelette?
Ajot pääosin kaupungissa.
Saakohan vakiovakkarin jälkiasennuksena?
Perus 1.6, manuaali.
Omien kokemuksien mukaan välttelisin Kaksoisahdettuja bensamoottoreita ja 7-vaihteisia automaatteja. Eli 1.2tsi tai 1.4tsi (122hp) ja manuaalina. 1.8tsi ja 2.0tsi:n kanssa voi käydä huono tuuri. Pikku tsi:t miellyttäviä ajaa ja taloudellisia. Tuo jakopään historia kannattaa tarkistaa jos haluaa mielenrauhaa.
Edit:
1.4tsi (122hp) taajamapainotteisessa ajossa alle 40km/h keskinopeudella kulutus pyöri 7-7.5L/100km.
en ottaisi myöskään 1.2tsi myllyä.Tutulla oli just Golf 6 tuolla ja siinä oli vaihdettu ketju n.80tkm ja jossain n,160t-170tkm:ssä alkoi ketju ilmeisesti ilmoittelemaan vaihdontarpeestaan niin meni koko auto vaihtoon.Siis jos tuohon saa perus 1,6 myllyn niin sillä sitten.Tietysti jos on joku edullinen hovikorjaaja tiedossa niin kai tuon ketjun voi vaihdattaakkin.
Lainaus käyttäjältä: axe - 25.04.19 - klo:11:42
en ottaisi myöskään 1.2tsi myllyä.Tutulla oli just Golf 6 tuolla ja siinä oli vaihdettu ketju n.80tkm ja jossain n,160t-170tkm:ssä alkoi ketju ilmeisesti ilmoittelemaan vaihdontarpeestaan niin meni koko auto vaihtoon.Siis jos tuohon saa perus 1,6 myllyn niin sillä sitten.Tietysti jos on joku edullinen hovikorjaaja tiedossa niin kai tuon ketjun voi vaihdattaakkin.
Meni koko auto vaihtoon? No joo, ehkä oli jo aikakin noilla kilsoilla...
En väitä 1.2 ketju-TSI:n olevan mikään jakopäätekniikan huipentuma, ainakaan alkuperäisellä kalustolla, mutta on myös paljon ylireagointia. Ja tietämättä/kertomatta, mikä vuosimalli, mitä osia vaihdettu jne. näistä yleistäen avaudutaan. Näihin voi saada huollettuun autoon merkittäviä vastaantuloja, mutta saako muihin "normaalia kunnossapitoa" oleviin remontteihin, kuten "perus 1,6 myllyn" jakohihnan vaihtoon... ;)
Ketjun vaihtorempat alkaen n. 900 â,¬.