VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf VI (08–13) => Aiheen aloitti: tarmo25 - 07.04.19 - klo:22:50

Otsikko: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: tarmo25 - 07.04.19 - klo:22:50
Noin kuukausi takaperin perheenjäsen ostanut n.130tkm ajetun vm2011 1.2 TSI manuaali Golfin ja tuossa kun kuuntelin auton käyntiääntä, niin hiipi heti mieleen ajatus surullisenkuuluisista jakopääongelmista. Otin hiukan videota äänestä:

https://www.youtube.com/watch?v=6qxANmIjpsI&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=6qxANmIjpsI&feature=youtu.be)

VW:n huoltoon otetaan yhteyttä ens viikolla, mutta aattelin täältä vielä tiedustella, että onko tämä nyt sitä jakoketjun rallatusta?
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: bowtie81 - 07.04.19 - klo:23:44
kyllä mulla 120tkm ajettu pitää aikalailla samanlaista tikitystä, mielestäni on normaali, toivottavasti joku muu vahvistaa tämän.
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: svalkein - 08.04.19 - klo:08:14
Vaimolla on Beetle -12 1.2 TSI 105 hv, 59 tkm ajettu. Täsmälleen samanlainen käyntiääni, mielestäni normaali.
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: M_M - 08.04.19 - klo:08:46
Minusta ihan normaalia korkeapainesuuttimien tikitystä.
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: Popo - 08.04.19 - klo:10:06
Eihän tuo edes "narahda" startissa... :)

En tiedä onko linkit enää käytössä, mutta jakoketju-keskustelun puolella jostain viiden vuoden takaa pitäisi löytyä esimerkkejä löysän ketjun rallatuksesta. Niitä kuunnellessa meinasi mennä hermot, kun alkoi tulkitsemaan oman auton ääniä samaan suuntaan, onneksi ainakin toistaiseksi turhaan...
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: tarmo25 - 08.04.19 - klo:13:05
No hyvä, jos kyseessä on vaan omaa vainoharhaisuutta. :D Täytyy jokatapauksessa viedä auto huollettavaksi, niin eiköhän ne sen ketjunkin siinä sivussa ehdi katsoa.
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: bowtie81 - 08.04.19 - klo:19:46
omasta mielestäni kannattaa sitten huollattaa öljynvaihdot 15tkm välein ja jos ajettu LL väleillä tuo 130tkm niin joku kerosiinipuhdistus ennen öljynvaihtoa ei haittaisi. Eli Forte tms. vanhan öljyn sekaan.
Otsikko: Vs: Moottorin käyntiääni 1.2 TSI 2011
Kirjoitti: sonic - 08.04.19 - klo:22:05
Jos 130 tonnia samalla ketjulla ajettu niin hyvin on mennyt, ääni kuitenkin on normaali terve ääni.