VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Octavia III (13-19) => Aiheen aloitti: Runtuu - 23.01.19 - klo:17:01

Otsikko: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: Runtuu - 23.01.19 - klo:17:01
Moro,

onko halvempia mahdollisuuksia teetättää 2015 Skoda Octaviaan Kessy avainta muualla kuin marmoritiskillä(Autokeskus Airport 380â,¬) hukatun tilalle?
Samalla sanoivat vanhasta olemassa olevasta avaimesta, kun syö patterin samantien, että uusi senkin tilalle niin pitäisi melkein kaksi tilata vai onko tuollaiseen jotain korjausta olemassa.
Sanoivat, että uusi tilalle ei voi korjata.
Alkoi vko sitten oireilemaan pakkasten aikaan.
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: Valmet - 23.01.19 - klo:17:42
Kysyisin Tallinnasta Skoda-merkkiliikkeestä.
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: Enhancer - 31.01.19 - klo:11:49
Ja sitten todistus paperille, että kadonnut avain on poistettu auton ajonestosta. Muuten voi pahimmassa tapauksessa jäädä varkausvakuutuksesta rahat saamatta.
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: o.b. - 31.01.19 - klo:12:15
Vanhan avaimen piirilevyn voisi kokeilla pestä ultraäänipesurissa jos sen saa jotenkin järkevästi purettua. Parantumisennuste tosin silloinkin aika pieni ::)

Itse kokeilisin vaihtaa myös kalvokytkimet piirilevyltä. Onneksi ei ole noin hienoa autoa ;D
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: Daatta - 31.01.19 - klo:13:15
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.01.19 - klo:11:49
Ja sitten todistus paperille, että kadonnut avain on poistettu auton ajonestosta. Muuten voi pahimmassa tapauksessa jäädä varkausvakuutuksesta rahat saamatta.

Eiköhän vanhan avaimen tiedot poisteta autosta, ainakin jos merkkiliikkeessä teettää uuden avaimen koodauksen? Ei olisi varmaan ensimmäinen kerta kun ensin varastetaan avain ja myöhemmin koko auto.
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: Jultsu - 31.01.19 - klo:16:06
En tiedä miten näin uusissa tuo tapahtuu, mutta ~10 vuotta vanhemmissa ajoneston sopeutus tapahtuu virallisesti aina kaikkien avaimien kanssa eli samalla kaikki ei-paikalla olevat avaimet poistuvat muistista. Epävirallisesti tuon koodauksen saa tehtyä vain yksittäisenkin avaimen lisäämällä (ja vanhoja poistamatta)

Samaisissa vanhemmissa autoissa myös tuo uuden avaimen lisäys ei poista vanhojen kaukosäätimien paritusta joten mahdollinen avaimen epärehellinen löytäjä pääsee kyllä avaamaan ovet ja pöllimään kaiken irtaimiston...
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: Enhancer - 31.01.19 - klo:22:06
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 31.01.19 - klo:13:15
Eiköhän vanhan avaimen tiedot poisteta autosta, ainakin jos merkkiliikkeessä teettää uuden avaimen koodauksen? Ei olisi varmaan ensimmäinen kerta kun ensin varastetaan avain ja myöhemmin koko auto.
Toivottavasti. Pointtina se, että tästä olisi hyvä olla dokumentti olemassa :).
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: pomo - 10.02.19 - klo:19:17
Ainakin minä sain bemariin pyytämällä dokumentin avaimien koodauksesta eli siitä, että autossa 2 avainta. Avaimia eli ennestään 7 kpl, joista siis minulla kaksi. Muut on siis nyt poistettu
Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: iltanen - 02.04.26 - klo:09:56
Mikähän hintataso marmorilla nykyään?

Suutarimaailma 299 e
https://www.suutarimaailma.fi/avain/kaukosaadinavain-skoda-keyless-go/

Autonavaimet.fi 299 e
https://www.autonavaimet.fi/hinnat

(Oma auto Kodiaq 2018, mutta avainmalli lienee sama (Kessy).
(https://www.suutarimaailma.fi/wp-content/uploads/2023/09/vw-passat-b8-smart-key-keyless-type-3-buttons-433mhz-3g0959752k-mk2856.jpg)

Otsikko: Vs: Uuden Kessy avaimen teettäminen
Kirjoitti: iltanen - 02.04.26 - klo:10:27
Lainaus käyttäjältä: iltanen - 02.04.26 - klo:09:56Mikähän hintataso marmorilla nykyään?
Itselleni vastaten: Rintajoupilla 356 e avain + 99 e koodaus = 455 e

Yleinen hintataso vai mitä?