Ocu puskee satunnaisesti "sähköpalon käryä" lämmityslaitteesta. Se alkaa kylmäkäynnistyksen jälkeen n. 5 min käynnistyksen jälkeen ja kestää joitain minuutteja. Käry ei tule jarruista, kytkimestä, edes moottoritilasta vaan lämmityslaitteesta. Onko siellä joku vastus mikä käryää vai mitä ihmettä tapahtuu? Muistaakseni Ocu kakkosessa sellainen oli. Nyt kun tämän aamuinen oli jo kolmas kerta, pitänee alkaa selvittämään mitä tuolla tapahtuu...
Auto on Octavia 3 2,0tdi ilman webastoa.
Kyllä siellä ilmeisesti on sähkövastukset. Uskoakseni ainakin pohjoismaihin myidyt ei webastolliset mallit sisältävät tämän sähköisen auxial heaterin.
Heitä googleen haku: 1K0963235F niin näet millanen se on.
Lainaus käyttäjältä: Saksoboy - 03.01.19 - klo:14:26
Kyllä siellä ilmeisesti on sähkövastukset. Uskoakseni ainakin pohjoismaihin myidyt ei webastolliset mallit sisältävät tämän sähköisen auxial heaterin.
Heitä googleen haku: 1K0963235F niin näet millanen se on.
Hei kiitos, uskomuksesi taitaa olla oikea. Ilmastoinnin setup-valikosta löytyy aux heater ja täppä oli siinä. Missäköhän olosuhteissa se lähtee päälle? Nyt ei haissut kotiin ajellessa eli tuskin sitten oli päälläkään, koska järkeeni ei muuten mahdu ajoittainen käry.
Webasto lähtee pörisemään kun ulkolämpö laskee alle +5 joten olettaa voi että se sähkövastus aloittaa toiminnan samoissa lämpötiloissa.
Onko Raitisilmasuodatinta vaihdettu milloin?
En tosin tiedä, vaikuttaisiko asiaan...
Lainaus käyttäjältä: O.C.Taavi - 13.01.19 - klo:09:35
Onko Raitisilmasuodatinta vaihdettu milloin?
En tosin tiedä, vaikuttaisiko asiaan...
Viime huollossa ihan aikanaan vaihdettu.
Lainaus käyttäjältä: Saksoboy - 03.01.19 - klo:14:26
Kyllä siellä ilmeisesti on sähkövastukset. Uskoakseni ainakin pohjoismaihin myidyt ei webastolliset mallit sisältävät tämän sähköisen auxial heaterin.
Heitä googleen haku: 1K0963235F niin näet millanen se on.
Kyllä käry ja sähkölämmitys näyttäisivät liittyvän toisiinsa. Mistäköhän suunnasta asiaa kannattaa lähteä tutkimaan?
Hantin jalkatilasta vai konehuoneen kautta?
Lainaus käyttäjältä: Jaska_K - 14.01.19 - klo:18:45
Kyllä käry ja sähkölämmitys näyttäisivät liittyvän toisiinsa. Mistäköhän suunnasta asiaa kannattaa lähteä tutkimaan?
Hantin jalkatilasta vai konehuoneen kautta?
Löytyikö tähän vastausta? Tuntuu oma 2013 2.0Tdi ocu tekevän täysin samaa. Otitko aux heaterin pois päältä vai ratkaisitko asian jotenki toisin?
Seateissa on ollut joskus niin narua johdinta lämmittimelle, että se johto käryää. Työkaverilla meinas palaa auto sen takia kun oli lämmitin vähän kauemmin päällä.
Skodan tilannetta en tiedä, mutta toivottavasti on paremmin.
Noniin toivotaan ettei pala koko auto.. :o Itse en ole asiaa vielä sen enempää tutkinut mutta nyt useana viileänä aamuna tullut palaneen haju autoon sisälle..
Itsellä sama homma talvella, viileämmällä kelillä lyhyen ajon jälkeen tuli haju ohjaamoon, joka hälveni pidemmässä ajossa. PTC-lämmittimen vaihdolla ongelma korjaantui. Lämmitin toimii nimenomaan heti käynnistyksen jälkeen ja nopeuttaa auton lämpiämistä.
Lainaus käyttäjältä: Vilpo - 05.05.20 - klo:08:02
Löytyikö tähän vastausta? Tuntuu oma 2013 2.0Tdi ocu tekevän täysin samaa. Otitko aux heaterin pois päältä vai ratkaisitko asian jotenki toisin?
Valitsin helpoimman tien, toistaiseksi. Taitaa olla kinkkisessä paikassa tuo vastus.