VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Tiguan II (16-) => Aiheen aloitti: akk - 30.08.18 - klo:19:11

Otsikko: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: akk - 30.08.18 - klo:19:11
Tuli hankittua kyseinen laite, ja ohjelmisto PRO-versiona. Kohtuu näppärä käyttää, tosin suomennetut toiminnot ovat ”vähän sinne päin”..ärsyttävää jos lukee englanniksi tehtyjä koodailuja muilta käyttäjiltä, niin menee arpoessa mikähän suomenkielinen  vastine ohjelmassa on lähinnä oikea  :P

Koodasin kulutusmittausta todellisempaan suuntaan (+5 %), puhallin nopeuden näkymään (ledit) myös automaattiasennossa sekä tankkausmäärän näkymään viime tankkauksessa. Viimeistä en ole vielä testannut miten toimii, mutta pianhan tuon näkee onko hyötyä.

Plussat: kohtuu edullinen satunnaiseen koodailuun, hinta oli noin 65, postikuluineen. Selkeähkö käyttöliittymä. Koodausohjeita löytyy netistä...varsinkin VCDS-aiheisia.
Miinukset : toimii vain android puhelimissa, joka harmittaa iphonen käyttäjänä (piti lainata vaimon puhelinta koodailuun  :D)






Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: akk - 19.09.18 - klo:19:15
Tässä muutama omaan autoon tehty koodailu:

Puhaltimen nopeus näkyviin säätimessä ”Auto”-asennossa;



    Control unit: 08 Air Conditioning
    Long coding

    Values:

        Blower display in auto operation:

            Old value: Not activated

            New value: activated


Kulutusnäyttöjen korjaus (korjaa vanhat arvot välittömästi uusiksi):


    Control unit: 17 Dash Board
    Adaptation

    Name: Display correction of consumptions and operating range

    Values:

            Old value: 100 %

            New value: 107 %

Uusi arvo lasketaan kaavasta : vanha arvo * (todellinen kulutus / auton näyttämä kulutus)


Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: akk - 19.09.18 - klo:19:49
Tankattavan polttoaineen määrä ts. kulunut polttoaineen määrä. Tieto tulee mittariston keskinäyttöön listalta valittavaksi, ja se pitää aktivoida asetuksista näkymään em. listalle.

    Control unit: 17 Dash Board
    Long coding

    Values:

        Volume to be replenished:

            Old value: No

            New value: Yes
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: akk - 06.02.20 - klo:17:23
Tässä ohje jos haluaa kaasupolkimen vasteen nopeammaksi, oletusasetuksen sijaan joka ”kelaa” muutoksia hieman aikaa, ja saa tuntumaan auton normaalia laiskemmalta.

Control Unit Steering Assist
Adaption
Driving mode switchover
oletus = Incremental, controlled over time
aseta = Direct, over treshold value
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: akk - 11.02.20 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: akk - 06.02.20 - klo:17:23
Tässä ohje jos haluaa kaasupolkimen vasteen nopeammaksi, oletusasetuksen sijaan joka ”kelaa” muutoksia hieman aikaa, ja saa tuntumaan auton normaalia laiskemmalta.

Control Unit Steering Assist
Adaption
Driving mode switchover
oletus = Incremental, controlled over time
aseta = Direct, over treshold value

Kumma kyllä, nyt kun kaasua saa annosteltua paljon tarkemmin, näyttäisi että kulutus työmatkalla on tippunut noin 1,0 l/ 100 km  :D
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: zobuli - 13.02.20 - klo:11:10
Onkohan Etelä-Karjalan suunnalla kenelläkään tuota laitetta?
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: akk - 13.02.20 - klo:19:49
Lainaus käyttäjältä: zobuli - 13.02.20 - klo:11:10
Onkohan Etelä-Karjalan suunnalla kenelläkään tuota laitetta?

Mielestäni kannattaa ostaa suoraan itselleen, ei pitäisi olla kauhea investointi ~ 40 , jos löytyy Android puhelin.


https://obdeleven.com/en/home/10-obdeleven-device-0725423005103.html
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: Mk233 - 13.02.20 - klo:21:54
Onko porukalla tietoa kuinka pian uudet automallit päivittyvät obdelevenin sovellukseen? Siis auto ja malli löytyy jo mutta ohjelmat puuttuvat.
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: zobuli - 10.03.20 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: akk - 13.02.20 - klo:19:49
Mielestäni kannattaa ostaa suoraan itselleen, ei pitäisi olla kauhea investointi ~ 40 , jos löytyy Android puhelin.


https://obdeleven.com/en/home/10-obdeleven-device-0725423005103.html
Ei ole itselläni Android puhelinta mutta eiköhän jonkun kaverin Android puhelinta voi sen verran lainata. :)
Pystyykö noita "koodailuja" tekemään ilman tuota Pro lisenssiä? Eli riittää ihan tuo pelkkä perus palikka eikä tule muita kustannuksia puhelimen ohjelman kautta?
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: Vaggineet - 21.05.20 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: akk - 06.02.20 - klo:17:23
Tässä ohje jos haluaa kaasupolkimen vasteen nopeammaksi, oletusasetuksen sijaan joka ”kelaa” muutoksia hieman aikaa, ja saa tuntumaan auton normaalia laiskemmalta.

Control Unit Steering Assist
Adaption
Driving mode switchover
oletus = Incremental, controlled over time
aseta = Direct, over treshold value

Mistähän johtuu kun tämän kokeilun jälkeen ei mode napista tapahdu enään mitään. Palautin tuon siis takaisin tuohon oletukseen kun olisin tahtonut ajoasetukset takaisin valittaviksi.

Driving mode selection oli long coding puolella not active, kokeilin aktivoida sitäkin mutta ei vaikutusta..
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: J.Salla - 01.06.20 - klo:11:04
Olen yrittänyt Vm. 11 Sharanista start/stop toimintoa pois päältä, mutta en ole onnistunut.
Osaisiko joku neuvoa, miten se tehdään?

-Janne
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: dwntime - 01.06.20 - klo:17:24
Lainaus käyttäjältä: Vaggineet - 21.05.20 - klo:22:24
Mistähän johtuu kun tämän kokeilun jälkeen ei mode napista tapahdu enään mitään. Palautin tuon siis takaisin tuohon oletukseen kun olisin tahtonut ajoasetukset takaisin valittaviksi.

Driving mode selection oli long coding puolella not active, kokeilin aktivoida sitäkin mutta ei vaikutusta..

Tämä tuntuu olevan näitä OBD11 työkalun hienouksia. Muutat yhtä asiaa ja OBD11 muuttaa paria muutakin vähän niinkuin salaa kertomatta siitä käyttäjälle mitään. Tästä näyttää ulkomaisilla foorumeilla olevan aika paljon vastaavia tapauksia.

Pahin tilanne voi olla että se kadotti auton driving profile authorisoinnin ja se tarkoittaapi sitten merkkarille reissua että saavat ne palautettua.

Parhaimmassa tapauksessa kyse on vain tuosta että OBD11 muutti jotain muutakin koodausta samalla mutta siitä ei kerrota käyttäjälle.
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: b1mpo - 01.06.20 - klo:20:40
Ne valmiit "sovellukset" on mielestäni pahimpia. Eipä tuo ole itsekseen mitään tehnyt itsellä.
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: 58make - 01.06.20 - klo:22:08
Takajarrupalat vaihdoin tänään tiguaniin, hyvin tuolla sai ajettua jarrusäädön auki ja takaisin kiinni,
helppo homma kaikkiaan, säästö 140, K-Caaran hintaan nähden.
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: J.Salla - 16.06.20 - klo:17:51
Huomasin että uusia softa versioita olisi saatavilla. Miten noita saa ladattua?
(https://i.ibb.co/Pc291nM/Screenshot-20200616-173750-com-voltasit-obdeleven.jpg) (https://ibb.co/ByhrTxG)
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: M_M - 16.06.20 - klo:17:54
Kaipa nuo softat erwinistä saa. Päivittämiseen tosin tarvitsee järeämmät työkalut kuin OBDeleven.
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: Gerge - 17.06.20 - klo:21:28
Tässä muutama omaan autoon tehty koodailu:

Takavalot palaamaan päivä valojen kanssa (DRL):

Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9 - Lichtfunktion C 16 - MUUTA: Tagfahrlicht (ALKUPER,,INEN: nicht aktiv)
Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9 - Dimmerwert CD " MUUTA: 127 (ALKUPER,,INEN: 0)

Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3 - Lichtfunktion C 17 - MUUTA: Tagfahrlicht (ALKUPER,,INEN: nicht aktiv))
Central Electronic (09) - Adaptation " Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3 - Dimmerwert CD " MUUTA: 127 (ALKUPER,,INEN 0)

Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte23SL HLC10 - Lichtfunktion C 23 - MUUTA: Tagfahrlicht (ALKUPER,,INEN: nicht aktiv)
Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte23SL HLC10 - Dimmerwert CD " MUUTA: 127 (ALKUPER,,INEN: 0)

Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte24SL HRA65 - Lichtfunktion C 24 - MUUTA: Tagfahrlicht (ALKUPER,,INEN: nicht aktiv)
Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte24SL HRA65 - Dimmerwert CD - MUUTA: 127 (ALKUPER,,INEN: 0)

Takavalot (uloimmat) syttyvät takaluukun avaamisen yhteydessä:

Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte16BLK SLB35BLK SL KC9 - Lichtfunktion D 16 - MUUTA: Heckdeckel offen (ALLUPER,,INEN: nicht aktiv)
Central Electronic (09) - Adaptation - Leuchte17TFL R BLK SRB3TFL R BLK SR KC3 - Lichtfunktion D 17 - MUUTA: Heckdeckel offen (ALLUPER,,INEN: nicht aktiv))

Automaattiset saattovalot sekä comming että leaving home:

Central Electronic (09) " Adaptation - Aussenlicht_uebergreifend " Coming home Verbaustatus " MUUTA: automatic (ALKUPER,,INEN: Manual)

Sumuvalot saattovaloiksi:

Central Electronic (09) " Adaptation - Aussenlicht_uebergreifend " Coming home Leuchten " MUUTA: Fog light (ALKUPER,,INEN: low beam)
Otsikko: Vs: OBDeleven kokemuksia
Kirjoitti: b1mpo - 20.06.20 - klo:18:14
Kannattaa enkuksi laittaa sovelluksen asetuksista kieli. On paljon kivempi operoida.