VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T4 => Aiheen aloitti: Glygoli - 17.04.18 - klo:18:38

Otsikko: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Glygoli - 17.04.18 - klo:18:38
Nyt alkaa käydä jo sietämättömäksi tuo vikinä ja ulina apulaiteremmistä. Hihnalla itsessään ei ole ajettu kuin joku 20tkm. Päältäpäin näkyy että hieman se lieputtaa koneen käydessä ja ei varmaankaan liian tiukallakaan ole.

Ilmeisesti hihnan irrotukseen tarvitaan erikoistyökalu,  jolla hihnan saa pois. Ilmeisesti kiristinrulla ja molemmat ohjainrullat vaihtoon?
Otsikko: Vs: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Enhancer - 17.04.18 - klo:20:01
Ei tarvitse erikoistyökaluja. Kiristinrulla sopivalla lenkkiavaimella sivuun, hihna pois ja kiristin vaihtoon. Kannattaa toki varmistaa ettei ole laturin vapaakytkin mikä ääntää.
Otsikko: Vs: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Glygoli - 17.04.18 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.04.18 - klo:20:01
Ei tarvitse erikoistyökaluja. Kiristinrulla sopivalla lenkkiavaimella sivuun, hihna pois ja kiristin vaihtoon. Kannattaa toki varmistaa ettei ole laturin vapaakytkin mikä ääntää.

Kiitoksia tiedosta, se kiristimen rulla vissiin hieman kinkkinen vaihtaa lähinnä tilan ahtauden vuoksi, muttei mahdoton. Täytyy heilutella kaikkia rullia, mikä mahdollisesti ääntää.
Otsikko: Vs: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Larmatin - 17.04.18 - klo:22:10
Onko autossa ilmastointi?
Otsikko: Vs: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Glygoli - 18.04.18 - klo:07:57
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 17.04.18 - klo:22:10
Onko autossa ilmastointi?

Kyllä on
Otsikko: Vs: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Larmatin - 18.04.18 - klo:17:55
Kannattaa sitten kattoa että hihna menee oikeaa reittiä. sen saa kahdella tapaa ja toisella tapaa se vinkuu ja on löysän tuntuinen eikä kestä kuin 20tkm.

Ja nimenomaan ilmastoinnilla varustetuissa sen saa kahdella tapaa.
Otsikko: Vs: T4 acv apulaitehihna vinkuu
Kirjoitti: Glygoli - 18.04.18 - klo:19:19
Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 18.04.18 - klo:17:55
Kannattaa sitten kattoa että hihna menee oikeaa reittiä. sen saa kahdella tapaa ja toisella tapaa se vinkuu ja on löysän tuntuinen eikä kestä kuin 20tkm.

Ja nimenomaan ilmastoinnilla varustetuissa sen saa kahdella tapaa.

Joo sehän jää ihan roikkumaan kun laittaa väärin, kokeilin kyllä  ;D melko hankala oli vaihtaa se kiristimen rulla, mutta saihan sen sieltä irti. En hoksannut että siellä oli Kuusiokolo ruuvi, mutta näkyihän tuo pysyvän 13mm hylsyllä sen verta ettei pyörinyt läpi. Uuden laitossa ei mennyt viittä minuuttia kauempaa

Samalla vaihtui molemmat ohjainrullat ja hihna tietysti. Eipä vikise enää.  8)