VAGarena.fi

Tekniikka => Moottori ja voimansiirto => Aiheen aloitti: sambolo - 09.04.18 - klo:10:58

Otsikko: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 09.04.18 - klo:10:58
Eikö muilla kuluta? Maailmalla näyttää olevan kovinkin yleistä. Itsellä alkoi tovi sitten syömään öljyä, auto vm 2014 leon ja kone 1.4 tsi 122hp CXSA. 120tkm Huollosta oli noin 6tkm kun öljyvalo alkoi palamaan, lisäsin melkein 1.5l että oli ylärajalla, nyt noin 1.5tkm myöhemmin on tikku vähän yli puolen välin.

Tällaisen keissin löysin googlettamalla, osaisko joku kertoa tästä enemmän että minkälainen homma ja mahdollisia osanumeroita.
(http://preview.ibb.co/kqPNhH/F5_E5_D050_495_E_4_C57_8_B15_47_E41_FE7_EDA4.png) (http://ibb.co/cOsWbc)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: kansanauto - 09.04.18 - klo:21:32
EA211,1,2 86hp tsi Golf, ajettu n.40 tkm, eipä juuri kuluta, edellisestä öljynvaihdosta rapeat 12 tkm ja ylämerkissä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Enhancer - 09.04.18 - klo:21:49
Ajettu 120tkm asti pitkällä oljynvaihtovälillä?

Forte-pesua kehiin ja hetki max. 10tkm vaihtovälillä olisi oma suositukseni, toivottavasti vielä puhdistuu / korjaantuu. Pesun jälkeen uusilla öljyillä kunnon kenkimistä hetki, jotta öljyrenkaat ja paikat muutenkin puhdistuisivat.

,,äni Shellin 0W-30 504/507 luokitellulle öljylle täältä, irtoaa Saksasta noin 5,/l tasoon joten ei pitäisi huippuöljyn hinnasta jäädä kiinni ainakaan.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: joukose - 09.04.18 - klo:21:55
Suosittelivat merkkihuollossa joka öljynvaihdossa forte käsittelyä vm 2015 tsi 1.4 passattiin en ottanut mutta vaihdoin öljyt 15 tkm välein. Ei kuluttanut öljyä 63 tkm aikana jonka minulla oli.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: DSL - 09.04.18 - klo:23:06
9.000 km ajettu 1,5 TSI. Ei ole tarvinnut lisätä vielä, on lähes ylämerkissä vielä.
Lisäksi 35.000 km ajettu 1,2 TSI, johon on muutama desi lisätty öljynvaihtoväillä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 10.04.18 - klo:10:25
No sehän tulee halvaks sitten ;D joo pitkillä väleillä ilmeisesti menty. Ehkä pitäis vaa luovutaa näiden vagien kanssa   :D En tiedä onko yhteyttä mutta rasittavan pitkän ajon ja kengityksen jälkeen ekan kerran huomasin öljyn kuluneen kun lävähti tauluun ilmoitus ja tämä oli siis noin 5tkm huollon jälkeen. Ennen huoltoa ajoin noin 8tkm eikä ainakaan siinä ajassa ilmoitellut mitään eikä huollossa sanoneet että vähissä ois ollu. Huollossa meni öljyike mobil espi 5w30, voisin kyllä kokeilla toista öljyä, mutta mistään en kyllä ala sitä tilailemaaan.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 10.04.18 - klo:11:24
Noista fortekäsittelyistä kuullu kaikkea konerikkojen ja mahtavien tulosten väliltä, että en ihan varauksetta niitä lähde kokeilemaan.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: GranLavida - 12.04.18 - klo:12:42
Itsellä kohtapuolin 23000km mittarissa, ei ole vielä täytynyt lisätä öljyä. Ostettuna on jo toki öljy 30 000km huoltoa varten (1.0tsi DSG).
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: hge - 12.04.18 - klo:12:51
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 09.04.18 - klo:21:49
Ajettu 120tkm asti pitkällä oljynvaihtovälillä?

Forte-pesua kehiin ja hetki max. 10tkm vaihtovälillä olisi oma suositukseni, toivottavasti vielä puhdistuu / korjaantuu. Pesun jälkeen uusilla öljyillä kunnon kenkimistä hetki, jotta öljyrenkaat ja paikat muutenkin puhdistuisivat.

,,äni Shellin 0W-30 504/507 luokitellulle öljylle täältä, irtoaa Saksasta noin 5,/l tasoon joten ei pitäisi huippuöljyn hinnasta jäädä kiinni ainakaan.

Moro,

Saako tuota C2/C3 tuohon hintaa vai onko AV-L? Pistätkö vaikka linkkiä, kiitos! :) Itsellä tulossa kanssa Shellin 0w-30 seuraavassa huollossa, kovasti kehuttu öljy.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Enhancer - 12.04.18 - klo:13:01
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 10.04.18 - klo:11:24
Noista fortekäsittelyistä kuullu kaikkea konerikkojen ja mahtavien tulosten väliltä, että en ihan varauksetta niitä lähde kokeilemaan.
Toki moottorinkin hajalle saa, jos ei ohjeita noudata. Tuossa käsittelyssä kun ei saa ajaa metriäkään, vaan homma tehdään paikallaan käyttäen.

Paikallaan käyttäen suomalaisella polttoaineella ajettua moottoria ei Forte-käsittelyllä kyllä rikki saa, kuitenkin ihan merkkihuoltojenkin käyttämä toimenpide kyseessä. Josta päästäänkin siihen, että ei tarvitse kauheasti ihmetellä miksi merkkihuollot noita käyttävät.. osittain saa paikattua autossa olevia suunnittelumokia, osittain paikallisten keliolosuhteiden ja pätkäajon aikaansaamaa lisärasitusta.

Joka tapauksessa, tilanne öljyä syövän auton kanssa vain pahenee jos mitään konkreettista asialle ei tee. Itse koittaisin pari 3000km öljynvaihtoa ja fortea, jos ei korjaannu heti normaalille tasolle niin eihän siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin auto kiertoon. En ainakaan itse alkaisi koneremppaa tekemään.

Lainaus käyttäjältä: hge - 12.04.18 - klo:12:51
Moro,

Saako tuota C2/C3 tuohon hintaa vai onko AV-L? Pistätkö vaikka linkkiä, kiitos! :) Itsellä tulossa kanssa Shellin 0w-30 seuraavassa huollossa, kovasti kehuttu öljy.
AV-L ja C2/C3 on tasan sama tuote, AV-L on vain haettu pari hyväksyntää vähemmän, ja oliko AV-M mikä sitten sisältää Mersun hyväksynnät. AV-L on siis ihan VAG-tehtailla käytettävä ensitäyttö-öljy, ja tuon samaksi väitteen tueksi kahlasin valmistajan tuotetieto-pdf:t läpi ja vielä pari uudelle öljylle tehtyä laboratorioanalyysiä. Ebay:stä ehkä helpoin ostaa, vähän määristä riippuen kun 18.90, postikuluilla sai 40 litraa tulemaan.

https://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-Ultra-Professional-AV-L-0W-30-1-Liter-Motorol-VW-507-00-504-00/132475982994?epid=1837674989 (https://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-Ultra-Professional-AV-L-0W-30-1-Liter-Motorol-VW-507-00-504-00/132475982994?epid=1837674989) tai tuosta kaupan omalle sivulle https://www.mein-motoroelshop.de/. (https://www.mein-motoroelshop.de/.)

Merkkipuodeista Veho käyttää tätä öljyä (tai väittävät käyttävänsä C2/C3) sekä MB että Skoda -osastolla.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: hge - 12.04.18 - klo:13:04
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.04.18 - klo:13:01
Toki moottorinkin hajalle saa, jos ei ohjeita noudata. Tuossa käsittelyssä kun ei saa ajaa metriäkään, vaan homma tehdään paikallaan käyttäen.

Paikallaan käyttäen suomalaisella polttoaineella ajettua moottoria ei Forte-käsittelyllä kyllä rikki saa, kuitenkin ihan merkkihuoltojenkin käyttämä toimenpide kyseessä. Josta päästäänkin siihen, että ei tarvitse kauheasti ihmetellä miksi merkkihuollot noita käyttävät.. osittain saa paikattua autossa olevia suunnittelumokia, osittain paikallisten keliolosuhteiden ja pätkäajon aikaansaamaa lisärasitusta.

Joka tapauksessa, tilanne öljyä syövän auton kanssa vain pahenee jos mitään konkreettista asialle ei tee. Itse koittaisin pari 3000km öljynvaihtoa ja fortea, jos ei korjaannu heti normaalille tasolle niin eihän siinä muuta vaihtoehtoa jää kuin auto kiertoon. En ainakaan itse alkaisi koneremppaa tekemään.
AV-L ja C2/C3 on tasan sama tuote, AV-L on vain haettu pari hyväksyntää vähemmän, ja oliko AV-M mikä sitten sisältää Mersun hyväksynnät. AV-L on siis ihan VAG-tehtailla käytettävä ensitäyttö-öljy, ja tuon samaksi väitteen tueksi kahlasin valmistajan tuotetieto-pdf:t läpi ja vielä pari uudelle öljylle tehtyä laboratorioanalyysiä. Ebay:stä ehkä helpoin ostaa, vähän määristä riippuen kun 18.90, postikuluilla sai 40 litraa tulemaan.

https://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-Ultra-Professional-AV-L-0W-30-1-Liter-Motorol-VW-507-00-504-00/132475982994?epid=1837674989 (https://www.ebay.de/itm/Shell-Helix-Ultra-Professional-AV-L-0W-30-1-Liter-Motorol-VW-507-00-504-00/132475982994?epid=1837674989) tai tuosta kaupan omalle sivulle https://www.mein-motoroelshop.de/. (https://www.mein-motoroelshop.de/.)

Merkkipuodeista Veho käyttää tätä öljyä (tai väittävät käyttävänsä C2/C3) sekä MB että Skoda -osastolla.

Täng juu, laitan tilaten. Muistelinkin, että AV-L vs. C2/C3 -keskustelua ollut, helpoin oli tarkastaa siltä, joka jo työn tehnyt.  :D

EDIT: jostain muistan kyllä lukeneeni, että tuo Active Cleaning Technology vs. Pure Plus olisi eri kamaa, mutta jos labrassa samaksi todettu, niin oltava kai sitten niin.

EDIT2: näköjään tuota AV-L saa sekä Active Cleaning Technology että Pure Plus -leimoilla.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 12.04.18 - klo:15:59
Siinähän ne öljyt kokoaja vaihtuu kun lisäilee vähän väliä  ;D voiskai ne vaihtaa tohon 0w30 ja lisäilä sitä sit..

http://m.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-C2C3-0W-30-4l-VAG (http://m.motonet.fi/fi/tuote/590110/Shell-Helix-Ultra-ECT-C2C3-0W-30-4l-VAG)

Onko tämä siis sitä taikalientä? Jos on niin turha lähteä tilailemaan.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: puistokemisti - 13.10.18 - klo:19:49
Itsellä vie 1.2 TSI Golf (vm.14) noin litran tuhannella km:llä. Öljylaadun vaihdolla ei asia parantunut vaan johonkin kone öljyt hävittää.

Merkkiliike meinasi, että ei tehdas ei asiaan puutu koska yksi huolto mennyt pitkäksi. Ajettu 163tkm.

Jotenkin muut konsernit alkaneet kiinnostaa seuraavaksi automerkiksi...
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 13.10.18 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: puistokemisti - 13.10.18 - klo:19:49
Itsellä vie 1.2 TSI Golf (vm.14) noin litran tuhannella km:llä. Öljylaadun vaihdolla ei asia parantunut vaan johonkin kone öljyt hävittää.

Merkkiliike meinasi, että ei tehdas ei asiaan puutu koska yksi huolto mennyt pitkäksi. Ajettu 163tkm.

Jotenkin muut konsernit alkaneet kiinnostaa seuraavaksi automerkiksi...

Paljonko kilometreissä huolto on ajettu pitkäksi?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Iero - 13.10.18 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: puistokemisti - 13.10.18 - klo:19:49
Itsellä vie 1.2 TSI Golf (vm.14) noin litran tuhannella km:llä. Öljylaadun vaihdolla ei asia parantunut vaan johonkin kone öljyt hävittää.

Merkkiliike meinasi, että ei tehdas ei asiaan puutu koska yksi huolto mennyt pitkäksi. Ajettu 163tkm.

Jotenkin muut konsernit alkaneet kiinnostaa seuraavaksi automerkiksi...


Ei kannata vaihtaa konsernia - kyllä sieltä voi jokin kestävämpi peli vastaan tulla, kun oikein yrittää.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: europe - 13.10.18 - klo:21:55
Kunhan ei osta Toyotaa, muuttuu muuten autopalstoja spämmääväksi  Halleluja-uskovaiseksi.
:(
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sakal83 - 14.10.18 - klo:08:35
Lainaus käyttäjältä: europe - 13.10.18 - klo:21:55
Kunhan ei osta Toyotaa, muuttuu muuten autopalstoja spämmääväksi  Halleluja-uskovaiseksi.
:(
En jaksa uskoa kenenkään olevan nyt niin urpo, että vag:sta tojotaan vaihtaisi. Viimeistään koeajolla pitäisi alkaa naurattamaan, että mitähän vittua ne japanian pojat on oikein taas järkeilly ;)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 14.10.18 - klo:09:27
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 14.10.18 - klo:08:35
En jaksa uskoa kenenkään olevan nyt niin urpo, että vag:sta tojotaan vaihtaisi. Viimeistään koeajolla pitäisi alkaa naurattamaan, että mitähän vittua ne japanian pojat on oikein taas järkeilly ;)

Niin no ainahan vaggilaisen voi vaihtaa ennen takuuajan loppumista uuteen ja huollattaa autonsa aina marmorilla etupainotteisesti, niin säilyy mielenrauha.

Ja kyllä noita Toyotan ostajia on Suomessa aika paljon. Jotkut ovat vain fanaattisempia merkkiuskovaisia, kuin toiset ja tuota typeryyttä olen Suomessa ihmetellyt pitkään, kun katsoo myyntitilastoja. Itse en löydä vag-konsernista muuta hyvää, kuin että heillä on kohtuu laaja nelivetovalikoima mitä monelta muulta valmistajalta ei löydy.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: kylpykuula - 14.10.18 - klo:10:58
Miten ne Toyotat, merkkiuskovaisuus ja öljynkulutus liittyvät toisiinsa? Haisee bensalenkkarit.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: tapanixxx - 14.10.18 - klo:11:01
Itselläni vei golf 7 1.2tsi vm 2013 6mt noin 0,2dl per 1000 km. Pidin tätä kiusallisena ominaisuutena koska se merkitsi että öljynvaihtohuoltojen välissä sai monta litraa kaataa öljyä koneeseen.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: a_jaba - 14.10.18 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.10.18 - klo:09:27
Ja kyllä noita Toyotan ostajia on Suomessa aika paljon. Jotkut ovat vain fanaattisempia merkkiuskovaisia, kuin toiset ja tuota typeryyttä olen Suomessa ihmetellyt pitkään, kun katsoo myyntitilastoja.

Itsekkin ihmettelen näitä myyntitilastoja.. Toyota uskovaisia vain riittää ja he yrittävät tasaisin väliajoin pesiytyä tänne keskustelemaan jeesuksesta (eli toyotasta).

Poikkeuksetta omaan tuttavapiiriin kuuluvat Toyota fanaatikot eivät näe kokonaisuutta monesta muustakaan asiasta. Jos laitan elokuvan pyörimään vhs:ltä telkkariin ja bluraylta toiseen telkkariin niin heidän mielestään molemmissa näkyy kuva, eroa eivät huomaa.

Sama pätee autoihin, Tojota lähtee avaimesta käyntiin siinä missä muutkin autot niin mikä niissä muissa voi olla parempaa..
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Beetle - 14.10.18 - klo:12:18
Toyotalla ajo on myös yllätyksetöntä, ei tarvii koko aikaa pelätä, mikä paikka seuraavaksi laukeaa, paljonko maksaa ja kuka maksaa.. 
Mutta jos nyt takaisin aiheeseen. :)

Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: a4b8 - 14.10.18 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.10.18 - klo:11:49
Itsekkin ihmettelen näitä myyntitilastoja.. Toyota uskovaisia vain riittää ja he yrittävät tasaisin väliajoin pesiytyä tänne keskustelemaan jeesuksesta (eli toyotasta).

Poikkeuksetta omaan tuttavapiiriin kuuluvat Toyota fanaatikot eivät näe kokonaisuutta monesta muustakaan asiasta. Jos laitan elokuvan pyörimään vhs:ltä telkkariin ja bluraylta toiseen telkkariin niin heidän mielestään molemmissa näkyy kuva, eroa eivät huomaa.

Sama pätee autoihin, Tojota lähtee avaimesta käyntiin siinä missä muutkin autot niin mikä niissä muissa voi olla parempaa..

Mitenkähän käy myyntitilastojen kun anvovis poistui, tuskin "huippusuorituskykyinen"camry yltää samoihin myyntilukuihin? Toisekseen myyntitilastot ei kerro kaikkea autosta vaikka paljon myytäisiinkin: 08/2018 Qashqai n 1500 kpl, 1.2?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 14.10.18 - klo:13:18
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.10.18 - klo:11:49
Itsekkin ihmettelen näitä myyntitilastoja.. Toyota uskovaisia vain riittää ja he yrittävät tasaisin väliajoin pesiytyä tänne keskustelemaan jeesuksesta (eli toyotasta).

Poikkeuksetta omaan tuttavapiiriin kuuluvat Toyota fanaatikot eivät näe kokonaisuutta monesta muustakaan asiasta. Jos laitan elokuvan pyörimään vhs:ltä telkkariin ja bluraylta toiseen telkkariin niin heidän mielestään molemmissa näkyy kuva, eroa eivät huomaa.

Sama pätee autoihin, Tojota lähtee avaimesta käyntiin siinä missä muutkin autot niin mikä niissä muissa voi olla parempaa..

Olet täysin oikeassa. Mikä saa ostamaan vag-konsernin auton kaikkien jakoketju, jakohihna, männänrengas, jäätyvien välijäähdyttimien tai DSG-ongelmien jälkeen? Edes päästöhuijaus ei saanut ihmisten päätä kääntymään? Johtuuko se siitä, että saat respectit korttelissa ajamassa Golf:lla tai Octavialla  ;D? Tämän jälkeen olet erillaista tuulipukukansaa...

Ja kyllä ajan uusilla vag-konsernin autoilla sekä toyotan autoilla joten kokemusta on molemmista...
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: VW:t - 14.10.18 - klo:13:42
Se on hyvä, että on vaihtoehtoja. Toiset tykkää jännityksestä, toiset ei.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: vwmies - 14.10.18 - klo:13:54
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.10.18 - klo:12:31
Mitenkähän käy myyntitilastojen kun anvovis poistui, tuskin "huippusuorituskykyinen"camry yltää samoihin myyntilukuihin? Toisekseen myyntitilastot ei kerro kaikkea autosta vaikka paljon myytäisiinkin: 08/2018 Qashqai n 1500 kpl, 1.2?

Menee OT mutta kommentoin silti: ensi keväänä markkinoille tulee uusi Corolla, joka on (liki) samankokoinen kuin poistunut Anjovis. Lisäksi ajettavuutta on kuulemma parannettu entisestä, joten kilpailu kiristynee-nee-nee....   :o

Qashqaita taas myytiin elokuussa todella paljon, koska vanha 1.2 pata jää pois eikä sille tule enää WLTP arvoja vaan uudelle 1.3 korvaajalle. Siksi myyntipiikki, vanha varasto myytiin (hinnalla)... autona eikä ajettavuudeltaan ole IMO mitenkään houkutteleva.

Mielummin vaikka Seat malli X 5 vuoden takuulla... mahtaako muuten kamppis jatkua ??   ;)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: multsi - 14.10.18 - klo:14:19
Lisäksi Corollan uuden kaksilitraisen hybridin pitäisi lopettaa vinkuminen tehonpuutteesta, nollasta sataan 8,1 sekkaa.

Kuten aikaisemminkin täällä sanonut, niin vertauskuvat vedetään täysin absurdeiksi. Joidenkin kirjoituksista saa mielikuvan, että Toyota kulkee kuin ajokoiran vetämänä, päässä joutuu käyttämään peltoreita, ja ajo-ominaisuuksien takia iskee kuolemanpelko jos nopeus nousee päälle 60km/t.

Mielestäni on kuin vertaisi kahta omenalajia, jos vertaa toyota vs. vag/mikä tahansa muu vertailukelpoinen sama auto. Todellisuudessa yksikään autonvalmistaja ei päästä markkinoille tuotetta, joka olisi olennaisesti huonompi kuin kilpailijansa. Ihan samojen euroopassa syntyneiden insinöörien tekeleitä ne ovat kaikki.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Popovice - 14.10.18 - klo:14:23
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 14.10.18 - klo:11:01
Itselläni vei golf 7 1.2tsi vm 2013 6mt noin 0,2dl per 1000 km. Pidin tätä kiusallisena ominaisuutena koska se merkitsi että öljynvaihtohuoltojen välissä sai monta litraa kaataa öljyä koneeseen.
Mitenkähän pitkä öljynvaihtoväli sulla oli jos 0,2dl per 1000km kulutuksella sait kaataa monta litraa öljyä koneeseen? Esim. kymppitonnin välein tuo tarkoittaisi 2dl ja sadankin tonnin välein vain 2l lisäystä ;).
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sakal83 - 14.10.18 - klo:14:28
Jos nyt ihan aiheesta kysytään, niin kuinka yleistä ”maailmalla” tämä öljynsyönti nyt oikein on näissä uudemmissa hihnakoneissa?

Omaan ei ole tarvinnut lisätä yhtään. Tosin 15tkm huoltovälillä mennään. (Menisin myös tojotalla jos semmoisen omistaisin, sillä ei se öljy siinäkään koneessa muutu ihme-aineeksi ;) )
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: tapanixxx - 14.10.18 - klo:14:38
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 14.10.18 - klo:14:23
Mitenkähän pitkä öljynvaihtoväli sulla oli jos 0,2dl per 1000km kulutuksella sait kaataa monta litraa öljyä koneeseen? Esim. kymppitonnin välein tuo tarkoittaisi 2dl ja sadankin tonnin välein vain 2l lisäystä ;).

Pahoitteluni kirjoitusvirheestäni. Siis kulutus oli 2 dl per 1000 km. 5000 km ajoa ja sai kaataa litran öljyä moottoriin. Öljynvaihtoväli oli noin 25 tkm ja sillä ajolla meni noin 5 litraa öljyä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: puistokemisti - 14.10.18 - klo:16:03
Muistaakseni yksi väli päästetty 35tkm (joku aiempana kyseli).. Meikäläisen laskutikku näyttää, että JOS ajais 30tkm samoilla öljyillä niin joutuisi lisäämään öljyä 28-30 LITRAA kulutuksen mukaan huoltojen välissä.. Periaatteessa suodattimen vaihto riittäisi, koska koneessa aina lähes uudet öljyt.  :)

Autossa ei ilmene tehonpuutetta tai savutusta ja kone on rutikuiva. Eikä huohotakkaan niin paljoa, että puhaltaisi väkisin renkaiden ohi (tällöin vuotaisi paineessa varmasti myös ulos koneesta).

Öljy siis palaa koneessa jälkiä jättämättä, syytä ei tiedä. Kansiviasta olen kuullut puhuttavan ensimmäisissä 7 koppaisissa, mutta kuten sanottu maahantuoja/tehdas pesee kätensä vedoten pitkäksi menneeseen huoltoon.

Koneen avaaminen omaan piikkiin ei huvita..
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: MMV - 14.10.18 - klo:16:31
Arvaus: turbon paluukierto tukossa.

Vaimolla ollut 2 kpl 7-koppaisia 1.2TSI Golfia ja molemmissa on joutunut lisäämään litran 15 tkm kohdalla, jonka jälkeen ei ole tarvinnut lisäillä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: tapanixxx - 14.10.18 - klo:16:35
Kannattaisiko katsoa toista autoa tilalle. Näin selviää tilanteesta kaikista helpoimmin.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 14.10.18 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: puistokemisti - 14.10.18 - klo:16:03
Muistaakseni yksi väli päästetty 35tkm (joku aiempana kyseli).. Meikäläisen laskutikku näyttää, että JOS ajais 30tkm samoilla öljyillä niin joutuisi lisäämään öljyä 28-30 LITRAA kulutuksen mukaan huoltojen välissä.. Periaatteessa suodattimen vaihto riittäisi, koska koneessa aina lähes uudet öljyt.  :)

Autossa ei ilmene tehonpuutetta tai savutusta ja kone on rutikuiva. Eikä huohotakkaan niin paljoa, että puhaltaisi väkisin renkaiden ohi (tällöin vuotaisi paineessa varmasti myös ulos koneesta).

Öljy siis palaa koneessa jälkiä jättämättä, syytä ei tiedä. Kansiviasta olen kuullut puhuttavan ensimmäisissä 7 koppaisissa, mutta kuten sanottu maahantuoja/tehdas pesee kätensä vedoten pitkäksi menneeseen huoltoon.

Koneen avaaminen omaan piikkiin ei huvita..

Kuulostaa aika samalta kun omassa 1.4tsi. Luitko mun aloitusviestin?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: puistokemisti - 14.10.18 - klo:21:13
Juu, kyllä luin. Toi nokanajoitus-häspäkkä jos vuotais nii vaikuttaisi varmaan jollain lailla kulkuun/käyntiin. Tai sitten ei.

Turbon kautta se tosiaan vois hävitä, mutta luulis savuttavan jos näin olisi. Erikoista.

Pitäskö kattilassa sulattaa jotaki 20w-50:stä ja kaataa sitä koneeseen?  :o

Taitaa moni muu merkki pestä kätensä yhtälailla näin "vanhan" auton kohdalla.

Miksei uuttakin autoa (siis minulle uutta eli käytettyä) vois suunnitella. Ainoo haittapuoli tässä autossa on toi öljynsyönti..
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sakal83 - 14.10.18 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 09.04.18 - klo:10:58
Eikö muilla kuluta? Maailmalla näyttää olevan kovinkin yleistä.
Avaatko hieman kuinka yleistä tämä maailmalla on?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: tonis_t - 15.10.18 - klo:08:09
2013 1,4tsi 103kw octavia 3 - CHPA moottorilla ~160000 km
Kiinteä huoltoväli. Ei ole tarvetta lisätä öliyä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: isosubbari - 15.10.18 - klo:09:23
Itse jo toisessa ketjussa tästä kirjotinkin, mutta itsellä juurikin hihnalla oleva 1.2TSI n.150tkm (vm.2014) ajettu joka alkoi tässä kesän korvilla syömään öljyä.
Öljynkulutus n.0,7l/1000km. Auto on viettänyt jo pajalla aikaa ja paljon on tarkistettu ja osiakin vaihdettu mutta vielä ei ole syytä löytynyt :-X
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: puistokemisti - 15.10.18 - klo:10:39
Sama tarina sitte ku meikäläisellä (kans 2014 malli).

Oikeasti koko homman kuuluisi mennä näin ->

Postilaatikkoon/s-postiin tulee kirje, jossa lukee: "Hyvä asiakkaamme, olemme havainneet 1.2TSI moottorin kohdalla normaalista poikkeavaa öljynkulutusta, joka johtuu suunnitteluvirheestä. Korjaustoimenpide kuuluu täysin takuun piiriin ja on teille maksuton.
Ottakaa yhteyttä merkkikorjaamoon varataksenne ajan korjausta varten.

Terveisin
Josef Mengele  :)
Volkswagen AG"
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: tapanixxx - 15.10.18 - klo:10:49
Näinhän se pitäisi mennä mutta kun tehdas on tunnetusti kitsas niin kustannukset laitetaan asiakkaan piikkiin. Tosin yhtä kitsaita taitaa olla muutkin valmistajat.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Foxit - 15.10.18 - klo:11:06
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 15.10.18 - klo:10:49
Näinhän se pitäisi mennä mutta kun tehdas on tunnetusti kitsas niin kustannukset laitetaan asiakkaan piikkiin. Tosin yhtä kitsaita taitaa olla muutkin valmistajat.
Ei pidä yleistää liikaa, toimintakulttuureissa näyttää olevan edelleenkin aika isoja eroja riippuen siitä että onko valmistajan juuret Euroopassa, Yhdysvalloissa, Japanissa tai Koreassa. Tässä tapauksessa ja ehkä monessa muussakin vastaavassa tapauksessa kitsaus johtuu vain siitä, että suunnitteluvirheen myöntäminen koituisi liian kalliiksi valmistajalle. Ollaan siis havahduttu ongelman todelliseen laajuuteen liian myöhään ja yritetään vedota yksittäistapauksiin.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 15.10.18 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 14.10.18 - klo:21:16
Avaatko hieman kuinka yleistä tämä maailmalla on?

No googlettamalla löytyy paljon keskustelua aiheesta.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sakal83 - 15.10.18 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 15.10.18 - klo:11:46
No googlettamalla löytyy paljon keskustelua aiheesta.
Sillä siis kysyin, kun itseltä ei oikein ilman translatoria luonnaa kuin tuo enklanti ja kun tosta nyt hakee öljynkulutusta vag, - tsi jne.
Niin ihan ekana sivu täyttyy 1.8 moottoreiden ongelmasta sekä vanhemmista moteista.
Jokusia VW konsernin patoja toki löytyy, mutta en nyt itse heittäisi tätä kovin yleiseksi ongelmaksi, vai enkö osaa etsiä?
Lisäksi lähes kaikki on tämän tyyppisistä keskustelusivuilta...

Ei tarkoitus mitenkään vähätellä ongelmaa. Kiinnostaa ihan syystä, kun itsekin kyseisellä motilla ajelen, mutta tällä googlettamisella en olisi vielä kovinkaan huolissani.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 16.10.18 - klo:12:52
Joo en itsekkään olis huolissaan jos oma ei kuluttais.. mutku kuluttaa ja suomessa aiemmin tuntu että olen ainoa jolla näin tekee. Googleta vaikka mk7 golf oil consumption niin tulee näistä uusista hihnakoneista juttua. Ja kyllä, keskustelupalstoilta niinkuin täälläkin, odotitko uutisia tai valmistajan mainoksia asiasta? En myöskään väitä että ongelma olisi iso ja laaja mutta ongelmaa silti on kuten täällä vagarenassakin voi huomata.

Tässä jotain pikaisia poimintoja. Myös moottorikoodilla voi kokeila googlata, niin taisin alunperin tehdä.
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2970 (https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2970)

https://www.vwclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=207370 (https://www.vwclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=207370)

Jostain syytä etelä-afrikassa ollut iso ongelma:
https://www.hellopeter.com/volkswagen/reviews/defective-golf-7-excessive-oil-consumption-2068859 (https://www.hellopeter.com/volkswagen/reviews/defective-golf-7-excessive-oil-consumption-2068859)

Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sakal83 - 16.10.18 - klo:18:46
Onhan se toki harmi homma ja toivottavasti saat selvitettyä ongelman.

En siltikään allekirjoita vielä tässä vaiheessa ongelman olevan mallia: ”Maailmalla näyttää olevan kovinkin yleistä”
Noita kun on myyty ihan jokunen kipale ;)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: kt - 16.10.18 - klo:19:27
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 16.10.18 - klo:12:52


Tässä jotain pikaisia poimintoja. Myös moottorikoodilla voi kokeila googlata, niin taisin alunperin tehdä.
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2970 (https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=2970)

https://www.vwclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=207370 (https://www.vwclub.co.za/forum/viewtopic.php?t=207370)

Jostain syytä etelä-afrikassa ollut iso ongelma:
https://www.hellopeter.com/volkswagen/reviews/defective-golf-7-excessive-oil-consumption-2068859 (https://www.hellopeter.com/volkswagen/reviews/defective-golf-7-excessive-oil-consumption-2068859)

Eka linkki ainakin on 5 vuotta vanhaa juttua 1,4 TSI koneesta, joten ei ole "näitä uusia"  1,2-litasia. Eipä taida noissa muissakaan linkeissä löytyä ongelmaa, pikemminkin päinvastoin.  ;D
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 16.10.18 - klo:21:43
Juu no itellä on tuo 1.4 ja siks niitä tohon esimerkkii laitoin, ja ne ovat kyllä näistä uusista hihnakoneista.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: jt - 16.10.18 - klo:22:55
Internetin maailma on ihmeellinen ja hakukoneet todella päteviä nykyään. Laittamalla lähes minkä tahansa yleisen automerkin/mallin hakukoneeseen ja perään "oil consumption problem", hittejä alkaa tulemaan. Lisäksi pitää huomioida että haku englanniksi hakee todellakin pääasiassa englanninkielisiä sivuja. Eurooppassa käytetyistä autoista keskustellaan kuitenkin paljon myös saksaksi, ranskaksi, italiaksi, ruotsiksi,.. jne.
Esim.
-Volkswagen Golf oil consumtion problem: 1,98M hits
-Toyota Corolla oil consumption problem: 1,4M hits.
Tämähän ei tietenkään tarkoita sitä etteikö joissakin koneissa olisi öljyprobleemia, päinvastoin, mutta toisaalta voluumit ovat niin valtavia yleisissä autoissa että joukkoon mahtuu monenlaista tapausta, sekä ns. "tyyppi/suunnitteluvikaa" että erinäisiä muita vikoja, valmistus, käyttö tms. Lisäksi on huomioitava eri markkinoiden erilaiset markkinaosuudet ja jakaumat. Esim. kaasuautoista infoa etsittäessä englanti ei ole paras vaihtoehto, koska sillä markkinalla ei pahemmin kaasuja ole.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: puistokemisti - 07.03.19 - klo:22:23


Eipä ole ongelmattomia nämä nyky autot  :)

Paljussa n. 1200km ajetut öljyt ja Forte 1.2 TSI:stä. Aika pahan näköstä bensa-koneen öljyiksi.

Käsittelyn jälkeen tuli vetoa mielestäni lisää ja alkoi käymään tasaisemmin.

Jos öljyrenkaan reiät menneet tukkoon, kun kerran ajettu 30tkm väleillä (joista yksi menny 12tkm pitkäksi) luulisi huuhtelusta olevan apua.

Aika näyttää

Tuskin vikaa on turbossa tai kannessa (toivotaan toivotaan)...
(https://i.ibb.co/HCVWkkV/ljy.jpg) (https://ibb.co/jzTc11T)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 08.03.19 - klo:21:23
Ite tein RVS käsittelyn enne ja jälkeen öljynvaihdon, saa nähdä onko vaikutusta.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Agip80 - 02.04.19 - klo:10:36
Emännälle tuli hommattua tuollainen Seat Leon 1,2 TSI (77kW CJZA) DSG Style MY13 jolla oli ajettuja kilometrejä takana 143tkm. Ja koska autossa oli koko aiemman omistajan aikana noudatettu Long Life huoltoväliä niin päätin tehdä putsaavan öljynvaihdon Forten avustuksella ennen varsinaista 150tkm huoltoa. Hieman öljynvaihdon jälkeen huomasin öljynkulutuksen merkittävästi nousseen joten kiikutin auton Lahden Veljekset Laakkoselle öljynkulutus mittaukseen. Tuloksena oli että auto vie 9,7dl/1000km. Tehtaan korjausohjeessa pitäisi tilanteessa vaihtaa moottoriin kansi, männät ja männänrenkaat ja hinta-arvio olisi ~5800,. Tämä ei aivan suoraan myyjäliikkeen hankkimalle Finn Takuulle käynyt joten kävimme läpi edullisempia vaihtoehtoja. Päädyimme tulokseen jossa hylkäämme varsinaisen tehtaan korjausohjeen ja tilaamme autoon tehdaskunnostetun moottorin jolla hintaa 3k, ja tällöin saamme 4,5k, kokonaishinnan töineen. Tämä ehdotus meni sellaisenaan Finn Takuulle läpi ja tällä hetkellä odotammekin uuden moottorin saapumista.
Ilmeisesti juurikin tuossa 77kW 1,2 TSI moottorissa tällaista vikaa on ilmennyt enempi kuin muissa moottorityypeissä ja syyllisenä olisi kuulemma kansi, männät ja männänrenkaat vaihdettaisiin ns. varotoimenpiteenä. Vika ilmenee ~150tkm kohdalla yllättäen nousevana öljynkulutuksena. Se kuinka paljon näitä ongelmallisia koneita on liikenteessä on hieman hämärän peitossa sillä vika ilmenee melko korkeilla ajetuilla kilometreillä ja kyseisen tyyppisillä pienillä koneilla ei yleisesti ottaen ole ajettu paljoa.
Olisikin hyvä kuulla onko tällaisia ongelma moottoreita sattunut muiden lähipiiriin.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: isosubbari - 02.04.19 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: Agip80 - 02.04.19 - klo:10:36
Emännälle tuli hommattua tuollainen Seat Leon 1,2 TSI (77kW CJZA) DSG Style MY13 jolla oli ajettuja kilometrejä takana 143tkm. Ja koska autossa oli koko aiemman omistajan aikana noudatettu Long Life huoltoväliä niin päätin tehdä putsaavan öljynvaihdon Forten avustuksella ennen varsinaista 150tkm huoltoa. Hieman öljynvaihdon jälkeen huomasin öljynkulutuksen merkittävästi nousseen joten kiikutin auton Lahden Veljekset Laakkoselle öljynkulutus mittaukseen. Tuloksena oli että auto vie 9,7dl/1000km. Tehtaan korjausohjeessa pitäisi tilanteessa vaihtaa moottoriin kansi, männät ja männänrenkaat ja hinta-arvio olisi ~5800,. Tämä ei aivan suoraan myyjäliikkeen hankkimalle Finn Takuulle käynyt joten kävimme läpi edullisempia vaihtoehtoja. Päädyimme tulokseen jossa hylkäämme varsinaisen tehtaan korjausohjeen ja tilaamme autoon tehdaskunnostetun moottorin jolla hintaa 3k, ja tällöin saamme 4,5k, kokonaishinnan töineen. Tämä ehdotus meni sellaisenaan Finn Takuulle läpi ja tällä hetkellä odotammekin uuden moottorin saapumista.
Ilmeisesti juurikin tuossa 77kW 1,2 TSI moottorissa tällaista vikaa on ilmennyt enempi kuin muissa moottorityypeissä ja syyllisenä olisi kuulemma kansi, männät ja männänrenkaat vaihdettaisiin ns. varotoimenpiteenä. Vika ilmenee ~150tkm kohdalla yllättäen nousevana öljynkulutuksena. Se kuinka paljon näitä ongelmallisia koneita on liikenteessä on hieman hämärän peitossa sillä vika ilmenee melko korkeilla ajetuilla kilometreillä ja kyseisen tyyppisillä pienillä koneilla ei yleisesti ottaen ole ajettu paljoa.
Olisikin hyvä kuulla onko tällaisia ongelma moottoreita sattunut muiden lähipiiriin.

Terve,

Tuonne: VAGarena.fi » Automerkit ja -mallit » Volkswagen » Golf VII (12-) » Öljynkulutus, normaalia?
Olen itse kirjoittanut ja muutkin. Eli tuossa on todella ongelma joka alkaa n.150tkm kohdalla. Syynä on nuo männät ja renkaat..
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: isosubbari - 02.04.19 - klo:11:53
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40813.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40813.0)

Tuolla keskustelua myös Skodan osalta asiaan liittyen.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: sambolo - 02.04.19 - klo:18:20
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 08.03.19 - klo:21:23
Ite tein RVS käsittelyn enne ja jälkeen öljynvaihdon, saa nähdä onko vaikutusta.

Ei ollut vaikutusta. Ölppävalo tuli taas vajaan 3tkm ajon jälkee.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Henkk-a - 01.09.19 - klo:13:47
Onko kenelläkään kokemusta uudemmista 1,4 TSI Multifuel -moottoreista yli 100 tkm ajettuna? Kai nämäkin hihnakoneiksi vaihtuivat samaan aikaan perinteisten bensamoottoreiden kanssa?

Näitä juttuja kun lukee uudempienkin TSI-koneiden ongelmista niin kummasti alkaa dieselmoottorit kiinnostamaan vaikkei kilometrejen puolesta diesel ykkösvaihtoehto olekaan.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: vwmies - 01.09.19 - klo:15:08
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 01.09.19 - klo:13:47
Näitä juttuja kun lukee uudempienkin TSI-koneiden ongelmista niin kummasti alkaa dieselmoottorit kiinnostamaan vaikkei kilometrejen puolesta diesel ykkösvaihtoehto olekaan.

Voin mainita 1.6TDI "slowmotion" manuaalikuskina, että huolto/öv-väli LL on ollut noin 22-23tkm/2v.  eli ihan passelit motin kestoikää ajatellen.´
2 ensimmäisellä välillä piti lisätä öljyä ennen 20tkm rajaa 0,5l. Viimeisellä ei lainkaan. Ajotapa normaali pieneen kulutukseen tähtäävä.  ::)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Henkk-a - 01.09.19 - klo:15:31
Itselläkin on 2.0 TDI omassa autossa eikä öljynkulutuksen kanssa ongelmia. Perheen kakkosautoksi ensisijaisesti olisi nyt vain bensakoneinen hakusessa.

Jostain muistan lukeneeni, että MultiFuel -moottorit ei merkittävästi eroaisi vastaavista bensakoneista, mutta vaikuttaako E85:n käyttö öljynkulutukseen tai muuten koneen kestävyyteen?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Karvesak - 01.09.19 - klo:18:46
Ei kuulosta kovinkaan järkevältä ajaa 30/t samoilla öljyillä.Lähes kaikki traumat TSI koneissa johtunevat juurikin tästä.Jos öljyt vaihtaa 10/t kilometrin välein välttyy monelta ongelmalta.Näistä klassisimmat ovat Turbon putket karstoittuneet lähes umpeen,Ketjunkiristin lakannut toimimasta ketju venähtänyt kun kiristin lakannut toimimasta.Sanoo valmistaja mitä tahansa huoltovälistä niin nämä eivät kestä meidän olosuhteissa näin pitkiä vaihtovälejä.Toki takuuajan/noin 80000km menee sitten alkavatkin murheet ja taas tuli säästettyä oikeassa paikassa... :'( Tätä LL öljyä  saa noin 6/e litra netistä tilaamalla joten hintakaan ei pitäisi oilla ongelma. :o
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: TU - 01.09.19 - klo:20:47
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 01.09.19 - klo:13:47
Onko kenelläkään kokemusta uudemmista 1,4 TSI Multifuel -moottoreista yli 100 tkm ajettuna? Kai nämäkin hihnakoneiksi vaihtuivat samaan aikaan perinteisten bensamoottoreiden kanssa?

Näitä juttuja kun lukee uudempienkin TSI-koneiden ongelmista niin kummasti alkaa dieselmoottorit kiinnostamaan vaikkei kilometrejen puolesta diesel ykkösvaihtoehto olekaan.

Oman mittarissa on vasta noin 83 tkm, uutena on hankittu. Öljyä on kulunut koko ajan noin puoli litraa per ölynvaihtoväli, joka on Multifuelissa kiinteästi 15 tkm. Ei ole siis tarvinnut lisäillä öljyä, vaan vaihtovälillä tikusta katsoen pinta on vajonnut noin maksimista minimin ja maksimin puoliväliin. Koko ajan on ajettu E85:llä. Toki on huomioitu manuaalissa lukeva "normibensaa tankillinen per 15 tkm". Lisäksi on tankattu tavallista bensaa talvella, mikäli on ennusteissa pitemmän aikaa selvästi yli 10 asteen pakkasia.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: jt - 01.09.19 - klo:23:27
Lainaus käyttäjältä: Karvesak - 01.09.19 - klo:18:46
Ei kuulosta kovinkaan järkevältä ajaa 30/t samoilla öljyillä.Lähes kaikki traumat TSI koneissa johtunevat juurikin tästä.Jos öljyt vaihtaa 10/t kilometrin välein välttyy monelta ongelmalta.Näistä klassisimmat ovat Turbon putket karstoittuneet lähes umpeen,Ketjunkiristin lakannut toimimasta ketju venähtänyt kun kiristin lakannut toimimasta.Sanoo valmistaja mitä tahansa huoltovälistä niin nämä eivät kestä meidän olosuhteissa näin pitkiä vaihtovälejä.Toki takuuajan/noin 80000km menee sitten alkavatkin murheet ja taas tuli säästettyä oikeassa paikassa... :'( Tätä LL öljyä  saa noin 6/e litra netistä tilaamalla joten hintakaan ei pitäisi oilla ongelma. :o
Jos ajaa 15tkm väleillä, aika moneen bensa koneeseen kelpaa 502 öljy, jota saa muutamalla kympillä purkki lähes jokaisesta (halpa)kaupasta, mm. Tokmanni, Halpahalli, Motonet. Ei tarvi siis tilailla ja maksaa postituksia, muuta kuin hakee purkin sitten kun tarvii.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 02.09.19 - klo:08:27
Lainaus käyttäjältä: jt - 01.09.19 - klo:23:27
Jos ajaa 15tkm väleillä, aika moneen bensa koneeseen kelpaa 502 öljy, jota saa muutamalla kympillä purkki lähes jokaisesta (halpa)kaupasta, mm. Tokmanni, Halpahalli, Motonet. Ei tarvi siis tilailla ja maksaa postituksia, muuta kuin hakee purkin sitten kun tarvii.

Kannattaa varmistaa, että tuo oikeasti sopii! Ja mobilia/castrolia saa longlife öljynäkin alle 30, 4 litraa.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Gigaa - 02.09.19 - klo:11:43
Miten tuollainen runsas öljynkulutus vaikuttaa auton päästöihin? Jos nostaa ja mahdollista todistaa jollain mittauksella, niin voisiko käyttää pontimena korjausvaatimuksille? Kunhan kyselen, koska en ole nähnyt kenenkään tätä pohtivan.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 02.09.19 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: K2 - 02.09.19 - klo:09:59
Pakko ottaa kantaa tuohon huoltoon.

Ei ole pakko! Sinulla on maaninen pakkomielle useisiin ketjuihin suoltaa samat jargonit! Suosittelen kääntymistä ammattilaisen puoleen.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: ksuuk - 02.09.19 - klo:14:34
Lainaus käyttäjältä: K2 - 02.09.19 - klo:09:59

Eli millä selität sellaset öljysyöpöt 1.4 TSI moottorit joissa ollut käytössä uudesta alkaen LL eli LongLife -huolto-ohjelma LL öljyillä, ostat uuden auton, öljyvalo välähtää kun 2000 km ajettu. Sama ralli jatkuu vuodesta toiseen ja öljynkulutus vaan lisääntyy.

Olen omistanut 1,8 ja nyt omistan 1,4, 1,0 TSI moottorilla varustettuja autoja, eikä ole koskaan nähnyt öljyvaloa palamassa eikä ole koskaan lisännyt tippakaan öljyä huoltoaikojen välissä, 1,8 huoltoväli oli 15 tkm, ja 1,4, 1,0 on 30 tkm.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Popo - 02.09.19 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 02.09.19 - klo:14:34
Olen omistanut 1,8 ja nyt omistan 1,4, 1,0 TSI moottorilla varustettuja autoja, eikä ole koskaan nähnyt öljyvaloa palamassa eikä ole koskaan lisännyt tippakaan öljyä huoltoaikojen välissä, 1,8 huoltoväli oli 15 tkm, ja 1,4, 1,0 on 30 tkm.


Sama juttu 1.2 TSI:n osalta. Kun ei öljyä kulu, niin milläs tämän selitän? Paitsi max 15 tkm:n öljynvaihtoväleillä. Suomen luonnossa en kahta talvea samoilla öljyillä aja....
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Hanksi - 02.09.19 - klo:16:56
Valitettavasti oma 1.4 alkoi viime talvena kuluttamaan öljyä ja jouduin keväällä lisäämään sitä pariinkin otteeseen. Ensin puoli litraa ja sitten parin kuukauden päästä toiset puoli litraa. Koska en katsonut matkamittaria kummankaan lisäyksen kohdalla, en pysty sanomaan paljonko öljyä lopulta meni. Riittävästi kuitenkin koska kilometrejä ei tuossa välillä paria tuhatta enempää ehdi kertyä.

Autoon on vaihdettu öljyt kerran vuodessa, eli noin 10-12tkm välein. Nyt edellisen huollon kilometrit ovat tiedossa, joten seurailen milloin öljyä pitää taas lisätä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: puistokemisti - 27.11.19 - klo:21:42
Nonniin  :)

Meikäläisen tapaus paketissa (2013 1.2 TSI hihna Golf 7). Tein remontin itte ja kustannukset yhteensä n.390e..

Vaihtoon meni männät renkaineen (á 47e/kpl) ja tietysti kansipahvi ja kannenpultit, uudet pultit veiveihin, hyllystä silikonia öljypohjaan, pari litraa raakaa jäähdytinnestettä...

Merkkiliikkeen kustannusarvio oli 2500e. Jos olisi vaihdettu syl.kansi niin 5000e. En kyllä ymmärrä mikä kannessa vois niin pielessä olla et söis litran tonnilla öljyä..

Öljyrenkaissa oli ns. "Audi-tauti" eli n. 1mm kokoiset reiät jotka kauttaaltaan tukossa. Kokeilin Fortéa mut ei ollu mitään apua.. Uudet männät olivat täysin samanlaiset kuin vanhat. Vanhat olivat kyllä ihan hyvän näköiset, että varmaan pelkkä renkaiden vaihto olis ollu mahdollista. Männät tuli renkaineen ja en tätä tienny joten mulla olis nyt ylimääräsenä Mahlen renkaat neljään pyttyyn, jos joku tarttee. Pytyt olivat kuin uudet, samoin veivien laakerit ja nokka-akselit.

Alhaalla kuvia tapauksesta.

Kaikesta päätellen uudemmissa koneissa ei tällaisia renkaita ole koska eivät öljyä syö  :)

Nyt ajettu 1500km remontin jälkeen ja vielä ylä-merkissä, johon sillon laitoin ja öljy on kirkasta. ;)

(https://i.ibb.co/16kq3Vk/IMG-20191121-115655716.jpg) (https://ibb.co/C2f7qdf)

(https://i.ibb.co/x2506Fn/IMG-20191121-115644364.jpg) (https://ibb.co/4FNGp1b)

(https://i.ibb.co/mHFdVXz/IMG-20191031-170438349-HDR.jpg) (https://ibb.co/BgKv5rs)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: fixed - 27.11.19 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: Hanksi - 02.09.19 - klo:16:56
Valitettavasti oma 1.4 alkoi viime talvena kuluttamaan öljyä ja jouduin keväällä lisäämään sitä pariinkin otteeseen. Ensin puoli litraa ja sitten parin kuukauden päästä toiset puoli litraa. Koska en katsonut matkamittaria kummankaan lisäyksen kohdalla, en pysty sanomaan paljonko öljyä lopulta meni. Riittävästi kuitenkin koska kilometrejä ei tuossa välillä paria tuhatta enempää ehdi kertyä.

Autoon on vaihdettu öljyt kerran vuodessa, eli noin 10-12tkm välein. Nyt edellisen huollon kilometrit ovat tiedossa, joten seurailen milloin öljyä pitää taas lisätä.

Onko öljynvaihtoväli ollut uudesta asti 10-12tkm/kerran vuodessa? Paljonko nyt mittarissa kilometrejä?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Beetle - 27.11.19 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: Henkk-a - 01.09.19 - klo:15:31
Itselläkin on 2.0 TDI omassa autossa eikä öljynkulutuksen kanssa ongelmia. Perheen kakkosautoksi ensisijaisesti olisi nyt vain bensakoneinen hakusessa.

Jostain muistan lukeneeni, että MultiFuel -moottorit ei merkittävästi eroaisi vastaavista bensakoneista, mutta vaikuttaako E85:n käyttö öljynkulutukseen tai muuten koneen kestävyyteen?

Is Ethanol Bad For Your Car's Engine? (https://www.youtube.com/watch?v=ATGSBi1kBl0)

Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Heiska71 - 27.11.19 - klo:22:52
Puistokemisti on tekijämiehiä ;)
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Camel89 - 21.12.19 - klo:13:51
Ostin syksyllä Octavia TSI 1.2 merkkiliikkeestä joka oli ollut pidemmällä 30000 km huoltovälillä.
1400 kilometrin jälkeen syttyi öljyvalo. Ensin tehtiin öljynkulutusmittaus, selvisi että syö 0.7/1000km.
Sen jälkeen epäilivät turboa, tarkastettiin kaikki oli ok.
Tämän jälkeen vaihdettiin männänrenkaat, nyt ei ole öljyä enää syönyt. 3000 kilsaa takana ja ylärajassa edelleen.
Kuluja tästä ei itselle tullut, meni liikkeen/maahantuojan piikkiin, en tiedä miten sopivat.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: fixed - 21.12.19 - klo:21:22
Ja paljonkohan oli ajettu, kun tarvitsi rengastusremontin?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Öljykone - 03.12.20 - klo:21:53
Mulla on vw 1.2l TSI DSG vaihteistolla 2014 mallia hihnakoneella  eli VII KOPPANEN MALLI
jolla on ajettu 164000km alkoi öljynkulutus lisään >:(tyä 145000km kohdalla ensin 1l 8000 km sitten 1l 3000km ja nyt 164000km ajettuna vie 1l/ 1000km käytin juuri huollossa tehtiin Forte käsittely ja vaihdettiin öljyt ja suodatin. Nyt sitten seuraan vähinikö yhtään. Siellä korjaamolla sanottiin olevan näissäkin malleissa huonolaatuiset männän renkaat. Ei pitänyt olla enää. Mutta jos ei auta niin sitten joko uusi kone tai koneremontti hintaa noin 5000-6000,. Että tällaista. Kyselin K-caarasta vastaantulosta maahantuojanpuolelta niin kyseltiin onko huollettu merkkiliikkeissä ja onko käytetty parempia öljyjä. Sitten kysyivät vielä mistä auto on ostettu. Kun ilmoitin että, Laakkoselta niin pitäisi kuulema kääntyä laakkosen puoleen. Nihkeätä tuntuu vastaan tulo olevan ei tartte kyllä olla enää K-cararan asiakas. Että kiitos vaan!  >:(

Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 04.12.20 - klo:06:12
Lainaus käyttäjältä: Öljykone - 03.12.20 - klo:21:53
Mulla on vw 1.2l TSI DSG vaihteistolla 2014 mallia hihnakoneella  eli VII KOPPANEN MALLI
jolla on ajettu 164000km alkoi öljynkulutus lisään >:(tyä 145000km kohdalla ensin 1l 8000 km sitten 1l 3000km ja nyt 164000km ajettuna vie 1l/ 1000km käytin juuri huollossa tehtiin Forte käsittely ja vaihdettiin öljyt ja suodatin. Nyt sitten seuraan vähinikö yhtään. Siellä korjaamolla sanottiin olevan näissäkin malleissa huonolaatuiset männän renkaat. Ei pitänyt olla enää. Mutta jos ei auta niin sitten joko uusi kone tai koneremontti hintaa noin 5000-6000,. Että tällaista. Kyselin K-caarasta vastaantulosta maahantuojanpuolelta niin kyseltiin onko huollettu merkkiliikkeissä ja onko käytetty parempia öljyjä. Sitten kysyivät vielä mistä auto on ostettu. Kun ilmoitin että, Laakkoselta niin pitäisi kuulema kääntyä laakkosen puoleen. Nihkeätä tuntuu vastaan tulo olevan ei tartte kyllä olla enää K-cararan asiakas. Että kiitos vaan!  >:(

Onko auto huollettu aina merkkiliikkeessä ja onko huoltokirja täydellinen eikä yli 10% ole ylitetty huoltoväliä ja oletko ollut yhteydessä Laakkoseen?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Popo - 04.12.20 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: Öljykone - 03.12.20 - klo:21:53Sitten kysyivät vielä mistä auto on ostettu. Kun ilmoitin että, Laakkoselta niin pitäisi kuulema kääntyä laakkosen puoleen. Nihkeätä tuntuu vastaan tulo olevan ei tartte kyllä olla enää K-cararan asiakas. Että kiitos vaan!  >:(

Teen villin arvauksen, että auto on ostettu käytettynä Laakkoselta, mutta huollossa olet käyttänyt sitä K-Caaran toimipisteessä. Koska et ole auton ensimmäinen omistaja sinun pitää olla yhteydessä Laakkoseen, koska myyjä vastaa ensisijaisesti. Varmaan K-Caarakin voi laittaa itse itselleen, eli maahantuojalle kyselyä vastaantulosta, mutta Laakkosella se virhevastuu ostamastasi autosta ensisijassa on...

Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Öljykone - 14.12.20 - klo:18:48
Auto on huollettu merkkihuollossa  120 000km asti ja muualla 3 viimeistä huoltoa huoltoohjelman mukaisesti. Eikä ole ylitetty huoltoväliä. Käytetty Castrol edge 5 w 30 longlifeöljyä. ,,skettäin käytin huollossa mittarissa 164000km vaihdettiin jarrulevyt ja palat eteen ja taakse sekä moottorille tehtiin fortepesu ja vaihdettiin öljyt ja suodatin. Nyt ajettu 1000km öljy on mittatikussa yli puolenvälin näyttää hyvältä. Lisäksi aijon muuttaa öljynvaihtovälin 15000km välein. 👍🚙
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: yetta - 17.12.20 - klo:19:03
Lainaus käyttäjältä: Öljykone - 03.12.20 - klo:21:53
Mulla on vw 1.2l TSI DSG vaihteistolla 2014 mallia hihnakoneella  eli VII KOPPANEN MALLI
jolla on ajettu 164000km alkoi öljynkulutus lisään >:(tyä 145000km kohdalla ensin 1l 8000 km sitten 1l 3000km ja nyt 164000km ajettuna vie 1l/ 1000km käytin juuri huollossa tehtiin Forte käsittely ja vaihdettiin öljyt ja suodatin. Nyt sitten seuraan vähinikö yhtään.

Itsellä alkoi vuoden 2016 TSI 1,2 kuluttamaan öljyä 60 tonnin paikkeilla 2,5 dl/3000 km, Forte käsittelyn jälkeen tuntui, että öljyä kului jopa aiempaa enemmän. En jäänyt sitten kulutuksen pahentumista odottelemaan, vaan vaihdoin autoa ja nyt kun tuota Öljykoneen kulutuksen kasvamista luen, niin hyvä niin.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: jamppupoika - 15.05.21 - klo:13:17
Itse ostanut 1.2 tsi golf variantin vm 14. öljyn kulutuksesta huomannut sen asuessa Rovaniemellä että lyhyellä kaupunki ajolla tulee öljyä lisäillä silloin tällöin vs pitkällä ajolla sitten vähemmin. Auton öljyn syönti vähentynyt nyt likempänä 120 tkm vs 80 tkm kun sen hankin. Kuitenkin pitkällä vaihtovälillä pärjää reilulla litralla mikä mielestäni ok. Talvella tieten useammin tulee tarkisteltua kun kovemmalla rasituksella kone kylmässä kelissä ja kun vielä kyse tuommosesta 1.2 86 hv "ruohonleikkuri" moottorista😅✌ mutta polttoainetta menee vähän kunhan vain ei ala kovasti kärryjä kiskomaan. Paljon on ollut sopeutumista edellisestä autosta joka oli Opel Vectra 2.0 T STW 180 hv eli oli hyvästi vääntöä ja vauhtia mutta perheellisellä ei ennää suuremmin kiire mihinkään 👍😉
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Autoseppo - 28.02.22 - klo:15:11
1,5 TSI -Octavia (rek. 1/21, ajettu 13 tkm) pyysi lisäämään max yksi litra öljyä. Lisäsin auton takakontissa uudesta asti olleesta Mobilista puolen pulloa eli puoli litraa ja valo sammui. Pitäisikö laittaa vielä toinenkin puolikas ja onko tämä ylipäätään normaalia? En ole huoltanut autoa vielä, kun sellaista muistutusta ei ole tullut.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: mfroberg - 28.02.22 - klo:15:29
Lainaus käyttäjältä: Autoseppo - 28.02.22 - klo:15:11
1,5 TSI -Octavia (rek. 1/21, ajettu 13 tkm) pyysi lisäämään max yksi litra öljyä. Lisäsin auton takakontissa uudesta asti olleesta Mobilista puolen pulloa eli puoli litraa ja valo sammui. Pitäisikö laittaa vielä toinenkin puolikas ja onko tämä ylipäätään normaalia? En ole huoltanut autoa vielä, kun sellaista muistutusta ei ole tullut.

Katsoitko öljypinnan tason tikusta ennen kuin kaadoit öljyä koneeseen, ja entäs kaatamisen jälkeen? Jos olet vain kaatanut lisää summa mutikassa niin katso tikusta ennen seuraavaa kaatoa onko tarvetta. Uusi kone saattaa aluksi syödä hieman öljyä, se on sinänsä normaalia että ensimäisellä huoltovälillä voi joutua lisäämään öljyä vaikka sinulla tuo tarve on kyllä tullut melko pienillä kilometreillä.

ps. Onhan ko. koneessa öljytikku?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Autoseppo - 28.02.22 - klo:15:37
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 28.02.22 - klo:15:29
Katsoitko öljypinnan tason tikusta ennen kuin kaadoit öljyä koneeseen, ja entäs kaatamisen jälkeen? Jos olet vain kaatanut lisää summa mutikassa niin katso tikusta ennen seuraavaa kaatoa onko tarvetta. Uusi kone saattaa aluksi syödä hieman öljyä, se on sinänsä normaalia että ensimäisellä huoltovälillä voi joutua lisäämään öljyä vaikka sinulla tuo tarve on kyllä tullut melko pienillä kilometreillä.

ps. Onhan ko. koneessa öljytikku?
Katsoin tikusta ensin ja aika alhaalla taisi olla. En kylläkään huomannut katsoa täytön jälkeen, mutta ainakin valo sammui. Tein tämän marketin pihassa, katsoin vielä ohjekirjankin varmuuden vuoksi. Alkoi tulla pimeä ja muutenkin kiire. Ainakin hyvä, että auto varoittaa öjyn tasosta. Huoltomuistutushan tulee kaiketi automaattisesti. Muistaisin, että 1,4 TSI Passat vm. 15 teki ainakin kerran saman, eli pyysi öljyä lisää. 
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: -karppa- - 01.03.22 - klo:19:53
Se öljyntaso kannattaisi kyllä tarkistaa täytönkin jälkeen, koska se ylitäyttökään ei ole hyvä asia.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Tos® - 01.03.22 - klo:20:01
Öljyntäytön merkkivalo sammuu aina kun konepeltiä käyttää auki, syttyy uudelleen joku 100km jälkeen jos öljyä on yhä liian vähän.

Golffiin teetin ekan öljynvaihdon 5500km kohdilla, pian ajettu 15tkm.
Saa nähdä syökö öljyä, vielä ei ole tarvinnut  ;D
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Arde - 02.03.22 - klo:14:31
Itsellä 1.2L TSI ja nyt 80tkm mittarissa, viime öljynvaihdosta ajettu n.10tkm, ostin varuiksi litran öljyä vaihdon jälkeen mutta eipä ole tarvinnut lisäiillä.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Archie - 08.03.22 - klo:08:46
Vuosimallin -19 Ocu 1.8 TSI:ssa näyttää olevan DKZA-moottori. Vieläkö siinäkin esiintyy liiallista öljynkulutusta?
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Tos® - 08.03.22 - klo:19:01
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.03.22 - klo:20:01
Öljyntäytön merkkivalo sammuu aina kun konepeltiä käyttää auki, syttyy uudelleen joku 100km jälkeen jos öljyä on yhä liian vähän.

Golffiin teetin ekan öljynvaihdon 5500km kohdilla, pian ajettu 15tkm.
Saa nähdä syökö öljyä, vielä ei ole tarvinnut  ;D
Eilen katsoin öljyt ja täydestä oli laskenut 4-5 riviä sitä rasteroitua kohtaa mittatikusta noin 9500km matkalla.
Otsikko: Vs: Uudet TSI(hihna)koneet ja öljynkulutus
Kirjoitti: Archie - 09.03.22 - klo:11:27
Lainaus käyttäjältä: Archie - 08.03.22 - klo:08:46
Vuosimallin -19 Ocu 1.8 TSI:ssa näyttää olevan DKZA-moottori. Vieläkö siinäkin esiintyy liiallista öljynkulutusta?

Niin tarkalleen ottaen tuo on näköjään 2-litrainen, mutta sama kysymys edelleen.