VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Citigo => Aiheen aloitti: track08 - 27.02.18 - klo:11:27

Otsikko: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: track08 - 27.02.18 - klo:11:27
Loppuvuoden Lapinreissulla mietin pakkaslukemien ollessa -20 ja -25 välillä, että jonkinlainen viimasuoja voisi olla paikallaan. Onko muilla Citigon omistajilla ollut vastaavaa käytössä? Myykö Skoda sellaista vai meneekö ihan askartelun puolelle?
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: BMF - 27.02.18 - klo:11:34
Lainaus käyttäjältä: track08 - 27.02.18 - klo:11:27
Loppuvuoden Lapinreissulla mietin pakkaslukemien ollessa -20 ja -25 välillä, että jonkinlainen viimasuoja voisi olla paikallaan. Onko muilla Citigon omistajilla ollut vastaavaa käytössä? Myykö Skoda sellaista vai meneekö ihan askartelun puolelle?

Google --> citigo maskisuoja --> http://www.tarvikkeet.fi/tuote/10380/citigo/maskisuoja-skoda-citigo-2012-2017 (http://www.tarvikkeet.fi/tuote/10380/citigo/maskisuoja-skoda-citigo-2012-2017)

Mikäli ei jaksa maksaa maltaita tuosta läpyskästä niin veistele itse ja kiinnitä mukava tulevilla nippusiteillä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/carman-yleismalli-maskisuoja#spca (https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/carman-yleismalli-maskisuoja#spca)
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: Rauta7 - 27.02.18 - klo:11:52
Tuota samaa "Kärkkäisen solumuovia" saa myös Halpa-Hallista ja ... muualtakin.
Laittaisin (= olen laittanut) nippusiteiden sijasta Tammer Suojan jousikiristeiset kiinnitysnappulat, joilla maskipeitto on helppo kiinnittää ja irrottaa. Näitä kiinnitysnappuloita saa mm. Motonetistä; kannattaa mitata kiinnityskohdan (= maskipienan) edellyttämä pituus kiinnitysnappulalle, jota on saatavissa eri pituisena.

"Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty" - toki loputkin kannattaa tehdä huolella, jotta ei pilaa auton ulkonäköä. ;)
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: BMF - 27.02.18 - klo:12:19
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 27.02.18 - klo:11:52
Tuota samaa "Kärkkäisen solumuovia" saa myös Halpa-Hallista ja ... muualtakin.
Laittaisin (= olen laittanut) nippusiteiden sijasta Tammer Suojan jousikiristeiset kiinnitysnappulat, joilla maskipeitto on helppo kiinnittää ja irrottaa. Näitä kiinnitysnappuloita saa mm. Motonetistä; kannattaa mitata kiinnityskohdan (= maskipienan) edellyttämä pituus kiinnitysnappulalle, jota on saatavissa eri pituisena.

"Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty" - toki loputkin kannattaa tehdä huolella, jotta ei pilaa auton ulkonäköä. ;)

Jos meinaa kiinnitysnappuloita hankkia niin sama ostaa suoraan tuo 50â,¬ setti koska nuo napuskat maksaa maltaita myös...  http://m.motonet.fi/fi/kategoria/1251/1015547/Maskin-viimasuojan-kiinnikkeet (http://m.motonet.fi/fi/kategoria/1251/1015547/Maskin-viimasuojan-kiinnikkeet)

Pikkumoottori ei ylikuumene helposti vaikka ois vähän plussakelejäkin joten itse kiinnittäisin nätisti nippusiteillä ja poistaisin kunhan talvikausi on ohitse.... Näin olisi pitänyt tehdä itsekin octaviaan mutta menin hätäpäissään maksamaan tuon 50â,¬... Rumat nuo napuskat...
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: VW:t - 27.02.18 - klo:13:49
Slamit.net:stä saa sen näköisen maskisuojan, minkä kehtaa autoonsa laittaa. Tai sitten laittaa maskin sisäpuolelle, mutta ahdasta ja hankalaa on.
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: Emil - 27.02.18 - klo:15:53
Multa myös suositus Team Hekon maskisuojalle, jota slamit.net myy. Mitään muuta suojaa en itse viittis edes käyttää/askarrella. Kiinnittäessä pitää olla tarkkana, ettei kiristä ruuveja liikaa. Varsinkin kylmällä kelillä pleximuovi saattaa haljeta, jos liikaa kiristää.

http://www.slamit.net/product/17138/skoda-citigo-35-ov-maskinsuojus-2012- (http://www.slamit.net/product/17138/skoda-citigo-35-ov-maskinsuojus-2012-)

http://heko.pl/en/ (http://heko.pl/en/)
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: RSOCUstin - 27.02.18 - klo:15:55
Just hommasin merkkarilta HEKOn ala ja ylä suoja oguun 35e/kpl.
Se HEKO on parempi ei niitä nännejä tai kangasta lepattamassa.
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: track08 - 24.10.18 - klo:07:21
Lainaus käyttäjältä: Emil - 27.02.18 - klo:15:53
Multa myös suositus Team Hekon maskisuojalle, jota slamit.net myy. Mitään muuta suojaa en itse viittis edes käyttää/askarrella. Kiinnittäessä pitää olla tarkkana, ettei kiristä ruuveja liikaa. Varsinkin kylmällä kelillä pleximuovi saattaa haljeta, jos liikaa kiristää.

http://www.slamit.net/product/17138/skoda-citigo-35-ov-maskinsuojus-2012- (http://www.slamit.net/product/17138/skoda-citigo-35-ov-maskinsuojus-2012-)

http://heko.pl/en/ (http://heko.pl/en/)

Tulipa haettua tuo Team Hekon maskinsuoja Slamit.netistä. Olin positiivisesti yllättynyt sen ulkonäöstä ja hinnasta (39,90â,¬). Myös myyjä muistutti että kannattaa olla tarkkana ettei kiristä ruuveja liikaa. Paljonko on liikaa? Itse pyörittelin ruuvit sormivoimin ilman työkaluja sen verran kireälle, että maskisuoja vaikuttaisi olevan paikallaan. Liekö tämä oikea kireys?
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: Emil - 24.10.18 - klo:11:17
Silleen että pysyy, eikä hirveästi heilu. Itsestään se tuskin löystyy.
Otsikko: Vs: Tuulisuoja / viimasuoja
Kirjoitti: track08 - 29.10.18 - klo:10:35
Parissa plusasteessa kone lämpesi n. 70-asteiseksi neljässä minuutissa nyt kun on tuo viimasuoja nokalla. Pitää jossain vaiheessa kireämmillä pakkasilla testata uudelleen, montako minuuttia menee suurinpiirtein vastaavan lämpötilan saavuttamisessa.