VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: Masu - 27.01.18 - klo:09:02

Otsikko: 4motion vikaa
Kirjoitti: Masu - 27.01.18 - klo:09:02
Onko kokemuksia??

Passat vm06 2.0fsi 4motion

Auto kun ollut käynnissä muutamia minuutteja(2-10) syttyy ESP valo. Valoa ei saa napista pois. Myös takarenkaan eivät enää vedä. Myös mäkiavustin ei toimi.

4motion toimii kuitenkin alussa ennenkuin ESP valo tärähtää näytölle.



Otsikko: Vs: 4motion vikaa
Kirjoitti: Jultsu - 27.01.18 - klo:10:00
On. Vikakoodit lukuun VCDS:llä, muutoin aivan turhaa arvailla ja haahuilla ja pähkäillä missä vika voisi olla.
Otsikko: Vs: 4motion vikaa
Kirjoitti: Normanton - 29.01.18 - klo:09:06
Mitä todennäköisemmin haldexissa vika, mutta vikakoodit pitäisi kyllä saada luettua ennen kuin alkaa enempää arvailemaan.
Otsikko: Vs: 4motion vikaa
Kirjoitti: Masu - 29.01.18 - klo:10:11
1 Fault Found:
00448 - Haldex Clutch Pump (V181)
            014 - Defective - Intermittent


Tämmösen anto ja tulee heti takas vaikka positaa...

Olikhan tässä tuo 4gen pumppu?
Mistä kannattais hommata?
Otsikko: Vs: 4motion vikaa
Kirjoitti: Normanton - 29.01.18 - klo:10:26
Tuon ikäisessä taitaa olla 2nd Gen Haldex. 4th Gen tuli vasta 2007 ja on tietääkseni asennettu Passatissa vasta B7 (2011-2014) korimalliin.

Tuo vika voi tulla itse pumpun hajoamisesta tai sitten siltä ohjainyksiköltä. Toivotaan että pumppu koska se taitaa olla oleellisesti halvempi mitä se ohjainyksikkö.

Tuo vika on merkattu "Intermittent" eli ajoittaiseksi eli voisi koittaa vielä putsata kaikki liittimet sieltä ja katsoa herääkö se toimintaan.