VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Yleinen VAG-keskustelu => Aiheen aloitti: smolami - 23.01.18 - klo:10:10

Otsikko: Automaatti-ilamstoinnin ääni
Kirjoitti: smolami - 23.01.18 - klo:10:10
-07 Jetta, automaatti-ilmastointi "räpisee" jatkuvasti, servot ilmeisesti hakee koko ajan asentoaan, ei ihan normaalia?
Kuuluu eritoten tyhjäkäynnillä/paikallaan ollessa, jatkuu vaikka laittaa koko ilmastoinnin/puhalluksen pois päältä.
Otsikko: Vs: Automaatti-ilamstoinnin ääni
Kirjoitti: tet - 24.01.18 - klo:13:39
Yleinen vaiva VAG-autoissa. Läppien asentopotikat kuluneet/likaantuneet ja asentotieto tulee pätkittäin -> ohjaus hakee koko ajan oikean asennon molemmin puolin. En ole rakenteeseen kovin tarkasti perehtynyt, jos siihen potentiometriin pääsee käsiksi niin kyllähän se sopivalla puhdistus-sprayllä periaatteessa saattaa tulla kuntoon. Jos ei, niin uuden läppämoottorin vaihto. Myös pelkkä läppien kalibrointi esim. VCDS:llä saattaa auttaa, jos mittausalue muuttuu sen verran että pätkivä kohta jää harvemmin käytetyn asennon kohdalle.