Tuli laitettua 80Ah AGM akku Superbiin. Autossa on Defan 1203 ylläpitolaturi.
Akkuliikkeessä olivat sitä mieltä että ylläpitolaturi ok. Ja akunkin pitäisi toimia autossa vaikka ei olekkaan S&S.
Juolahti vain mieleeni että pystyisikö VCDS:llä nostamaan tuota auton oman latausgeneraattorin volttimäärää? AGM taitaa kuitenkin tykätä vähän korkeammista volteista.
Ainakin jos vcds:llä näkyy joku noista kohdista
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement)
Siellä pitäisi jossain olla vaihtoehtona myös AGM
Yetissä ei saa koodattua, mutta AGM on pelannut jo pari vuotta OK
Eipä löytynyt mitään noista vaihtoehdoista Superbista.
Latausjännite kompensoituu lämpötilan mukaan. Mitä kylmempää sitä korkeampi on laturin antama jännite. Sitä askellusta en muista.
Minulla Passatissa toiminut AGM ihan mainiosti jo kolmisen vuotta
ilman mitään sen kummempia säätämisiä.