VAGarena.fi

Tekniikka => Elektroniikka => VCDS (VAGCOM) => Aiheen aloitti: Julma.80 - 21.12.17 - klo:10:47

Otsikko: Latausjännitteen nosto VCDS:llä?
Kirjoitti: Julma.80 - 21.12.17 - klo:10:47
Tuli laitettua 80Ah AGM akku Superbiin. Autossa on Defan 1203 ylläpitolaturi.
Akkuliikkeessä olivat sitä mieltä että ylläpitolaturi ok. Ja akunkin pitäisi toimia autossa vaikka ei olekkaan S&S.

Juolahti vain mieleeni että pystyisikö VCDS:llä nostamaan tuota auton oman latausgeneraattorin volttimäärää? AGM taitaa kuitenkin tykätä vähän korkeammista volteista.
Otsikko: Vs: Latausjännitteen nosto VCDS:llä?
Kirjoitti: Tos® - 21.12.17 - klo:11:38
Ainakin jos vcds:llä näkyy joku noista kohdista
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement)

Siellä pitäisi jossain olla vaihtoehtona myös AGM

Yetissä ei saa koodattua, mutta AGM on pelannut jo pari vuotta OK
Otsikko: Vs: Latausjännitteen nosto VCDS:llä?
Kirjoitti: Julma.80 - 21.12.17 - klo:22:58
Eipä löytynyt mitään noista vaihtoehdoista Superbista.
Otsikko: Vs: Latausjännitteen nosto VCDS:llä?
Kirjoitti: Juzu84 - 22.12.17 - klo:05:53
Latausjännite kompensoituu lämpötilan mukaan. Mitä kylmempää sitä korkeampi on laturin antama jännite. Sitä askellusta en muista.
Otsikko: Vs: Latausjännitteen nosto VCDS:llä?
Kirjoitti: MarkoL - 22.12.17 - klo:16:29
Minulla Passatissa toiminut AGM ihan mainiosti jo kolmisen vuotta
ilman mitään sen kummempia säätämisiä.