VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Yleinen VAG-keskustelu => Aiheen aloitti: Phaenom - 28.11.17 - klo:10:19

Otsikko: 1.9 aaz vuotaa dieseliä jakohihnan vaihdon jälkeen
Kirjoitti: Phaenom - 28.11.17 - klo:10:19
Eli 1.9 aaz vuotaa syöttöpumpusta, ilmeisesti pumpun kaasuakselista, pumpun päältä. Vika ilmeni heti jakohihnan vaihdon jälkeen. Ajoitukset on kunnossa, mutta pumpun ennakkoa ei ole säädetty, vaan se on vanhoilla säädöillä entiselle hihnalle, joka oli puoli-yhden hampan pielessä. Onko tiiviste mennyt pumpusta, vai voisiko korjaantua pumpun säädöllä? Kone kuulostaa käyvän entistä paremmin ja pumppujen kanssa en ole leikkinyt ennen, niin aattelin kysyä täältä, ennen kuin/jos sitä alkaa purkamaan.

ps. Toivottavasti memi oikeaan kategoriaan, ensinmäistä kertaa kirjoittelen tänne.
Otsikko: Vs: 1.9 aaz vuotaa dieseliä jakohihnan vaihdon jälkeen
Kirjoitti: Larmatin - 21.12.17 - klo:22:26
No ei muutakuin pumppua tiivistämään. jos on oikein väljä pumpun akseli ja siihen vahingossa koskee kun tekee remonttia niin voi ruveta vuotamaan. vika ei ole asentajassa vaan vika on siinä että se tiiviste on ollut ihan lopussa ja pieni koskeminen on ollut se viimeinen niitti sille.