Passat -06, 2.0 FSI. Moottorin häiriövalo alkanut syttymään useasti. Ei vaikutusta käyntiin eikä kulkuun. Halppis testerillä vian saa poistumaan, siis kuitattua valon, mutta vikakoodeja vissiin pitäs saada. Kylmänä ei sytytä, mutta monesti toisen tai kolmannen käynnistyksen ja pienen ajon jälkeen palaa taas iloisesti. Edellinen kakkosautomme, myös Saksalainen O, teki juuri samanlaista häikkää. Ko kulkimesta häiriö hävisi ilmamassamittarin tai jonkin sen nimisen vaihdolla.
Kyllä, vikakoodi pitäisi saada. Foorumilta löytyy VCDS avunantajien ketju, sieltä etsimään paikallinen seppä. Ei Kallen kumikorjaamolle tai motonettiin 50e kiinapaskan ostoksille, vaan VCDS.
.....no tämmönen kode P0597. Lämmittimen termostaatin ohjainpiiri/auki
- katkonainen. Missähän moinen härpäke sijaitsee? Ja mikähän tuon aiheuttaa, tuon vian? Kuittauksen jälkeen kylmänä ei syty vaikka ajas Hangosta Ivaloon. Pysähdyksen jälkeen hetken ajon jälkeen loistaa vikavalo iloisesti.😧
Tämmöinen ketju löytyi.
http://forums.ross-tech.com/showthread.php?9425-p0597-MY2012-A6 (http://forums.ross-tech.com/showthread.php?9425-p0597-MY2012-A6)
Lainaus käyttäjältä: jääkaappi06 - 16.08.17 - klo:18:48
.....no tämmönen kode P0597. Lämmittimen termostaatin ohjainpiiri/auki
- katkonainen. Missähän moinen härpäke sijaitsee? Ja mikähän tuon aiheuttaa, tuon vian? Kuittauksen jälkeen kylmänä ei syty vaikka ajas Hangosta Ivaloon. Pysähdyksen jälkeen hetken ajon jälkeen loistaa vikavalo iloisesti.😧
Jostakin termostaatin liepeiltä se löytyy, tarkempaa paikkaa en osaa sanoa. Näissä vempeleissä on jo kauan käytetty sähköisesti esiohjattua termostaattia, eli siinä on normaali bi-metallitermari mutta myös sähköinen ohjaus jolla ECU ohjaa termaria eri tilanteissa. Vikakoodin mukaan sähköinen puoli on nyt sökö. Voi sieltä periaatteessa olla vain johto poikki tai liitin irronnut tai hapettunut.
Tuossa gunman:in linkistähän löytyykin näköjään oikein kuvat härpäkkeestä.