Joo elikkäs 1.9 tdi vm 02 tyhjäkäynti karvanyli 900rp, ja kun polokasee kierrokset yli 3000rpm niin kiekat jää leijumaan ihan hetkeksi ja laskee sitten tuonne noin 900rpm tyhjäkäynnille.. voimaa tuntus olevan ja savuakin tulee ihan normaalisti. Voiko olla imuvuotoa vai joku paska lastu?? Vikakoodit luettu eikä ollut mitään sanomista. Mistä lähtis vikaa ettimää?
Oho otsikkoon tuli näpättyä väärä vuosi mutta tuskin haittaa!
Ei ole paska lastu, kun näihin ei vaihdeta mikropiirejä vaan ohjelmoidaan uudet parametrit vanhalle "lastulle."
Uusilla parametreilläkään ei auto käyttäydy normaalisti noin.
Millä laitteella luettu vikakoodit ja miltä ohjainyksilöiltä?
750-950rpm on ECUn puolesta sallittu vaihteluväli PD-dieseleille tyhjäkäyntikierroksille, sen saa muutettua/säädettyä VCDS:llä moottorinohjaimelta haluamakseen. Leijumista toki ei pitäisi esiintyä.
Vikakoodit luettiin autocomilla
Viimeinen kerta kun autocom kytketään tuohon volkkariin. Sillä ei tee yhtään mitään näissä piireissä. Aina VCDS. Aina.