Onko kellään kokemusta parkkitutkan ns. nollaamisesta VCDSää käyttäen? Ongelmana nimittäin yksi vammautunut(rikkinäinen?) perä tutkan anturi, huutaa koko ajan. Vuosi sitten sattui juuri ennen huoltoa jäämään kanssa huutamaan, jolloin huollossa sanoivat em. "nollauksella" korjautuneen.
Vikakoodit luin ja kuittasin, tuolla ei ainakaan ollut vaikutusta.
Vikakoodiksi antaa ko. anturille "missing message". Liekkö siis anturi kokonaan mykkä eikä vastaa, vai mistä kyse :o
Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels: 5Q0-919-283.clb
Part No SW: 5Q0 919 283 B HW: 5Q0 919 283
Component: PARKHILFE 4K H09 0033
Revision: -------- Serial number: 60831330400463
Coding: 0001050111
Shop #: WSC 73430 031 00063
ASAM Dataset: EV_EPHVA14AU3700000 002018
ROD: EV_EPHVA14AU3700000_SK25.rod
VCID: 387F0AF58335578111-806C
1 Fault Found:
13632273 - Databus
U1121 00 [008] - Missing Message
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 50
Mileage: 61386 km
Date: 2017.07.05
Time: 13:42:45
Tuo ei ole anturin vikakoodi. Viallisesta anturista tulee koodi joka kertoo myös tarkkaan mikä anturi se viallinen yksilö on.
Tuo vikakoodi viittaa johonkin väylältä puuttuvaan viestiin. Voi olla koko yksikkö (J791) viallinen huonoimmassa tapauksessa? Tai sitten vain jotain väyläkaapeloinnin ongelmia, saattaa joka tapauksessa olla hankala vika löydettäväksi ja jos merkkihuoltoon vie niin aletaan luultavasti vaihtelemaan kalliita osia umpimähkään kunnes vika poistuu. :-\
Onko missään muissa moduuleissa saman tyyppisiä vikakoodeja? Joskus se viallinen ohjainyksikkö voi olla ihan muualla (esim jälkiasenteinen vetokoukku) joka sitten sotkee kaikkien väylän laitteiden toimintaa.
Ok, 09 eli centr. electronics moduuli antaa tismalleen saman vikakoodin kuin tuo 10 moduulikin. Eli lienee viittaa tuohon sinun epäilemääsi anturin ulkopuoliseen vikaan.
Vika tosiaan edelleen päällä, mutta eilen nollatut vikakoodit eivät ole palanneet. Pakkia on kyllä käytetty. Onko tämä normaalia? Ei vielä ihan 100% aukee tämä vikapuolen sielunelämä.