Golffin takaosasta kuuluu outoa pulputusta kun sen ajon jälkeen sammuttaa (olettaisin että liittyy jotenkin bensatankkiin).
Onko tämmöisestä käytöksestä kokemuksia?
Loppuuko pulputus, jos polttoainekorkin avaa ?
Vois olla korvausilmaletku tukossa, niin yrittää sit repiä ilmaa muualta tilalle.
Kuulostaa hyvältä diagnoosilta! Mistäs mä tämmösen huohotusputken löydän? Auto on siis 1.4 bensamopo... Sen kärynpolttoventtiilin uusin juuri konehuoneen puolelta.
Jees, eli kuten JMTN arveli niin pulputus loppu kun korkin aukaisee. Eli ylipainetta sinne vissiin sitten pääsee kertymään... Nyt kun löytäis sen umpeutuneen huohotinletkun.
Lainaus käyttäjältä: Poppius - 16.07.17 - klo:13:55
Jees, eli kuten JMTN arveli niin pulputus loppu kun korkin aukaisee. Eli ylipainetta sinne vissiin sitten pääsee kertymään... Nyt kun löytäis sen umpeutuneen huohotinletkun.
Omassa golfissa korvausletku oikealle puolelle taka-akselin viereen. Et eiköhän se niiltä seutuvilta löydy.
Tuli nyt vaan mieleen kun tätä pohdiskelin, että JMTN sullahan on dieseli. Tässä mun bensakäyttöisessä on joku semmoinen tankin bensahöyryjen imusarjassa polttosysteemi... En oo koskaan semmosta tutkinut mutta se taitaa tässä nyt olla jotenkin vikaantunut? Voisko joku bensakoneisen omistaja kommentoida tähän jotain?
Kerta vika poistuu kun tankin korkin aukaisee, niin en lähtisi vikaa muualta etsimään. Vaihda toisesta autosta korkki ja kokeile et vielläkö pulputtaa. Siinä korkissa on paineventtiili, joka vikaantuessa ei päästä ilmaa tankkiin. Tämän luin samasta topikista, mihin olit itsekkin kommentoinut ja kysynyt neuvoa.
Käsittääkseni jos tankkiin muodostuu ylipainetta, niin silloin vika ei voi olla tuossa korkissa. Sitä kauttahan se ei saakaan poistua, vaan käryjen pitääkin mennä sinne "charcoal canisterin" suuntaan... mutta jos sinne muodostuukin alipaine niin sit on korkki tukossa? En oo vielä ihan varma tuon paineen laadusta, täytynee jatkaa vielä tutkimuksia ::)
Irroita tuo "käryletku" suodatinhärpäkkeestä ja kokeile onko tukossa, jos ei, niin kokeile pulputtaako kun letku irti?
Jos pulputtaa niin silloin tankissa alipaine ja korvauilman puute.
Lainaus käyttäjältä: Poppius - 16.07.17 - klo:07:53
Kuulostaa hyvältä diagnoosilta! Mistäs mä tämmösen huohotusputken löydän? Auto on siis 1.4 bensamopo... Sen kärynpolttoventtiilin uusin juuri konehuoneen puolelta.
Alkoiko pulputus siis evap-venttiilin uusimisen jälkeen, vai vaihdoitko venttiilin pulputuksen takia? Jos alkoi pulputtaa vaihdon jälkeen, niin siihen vaihdettuun venttiiliin kohdistaisin itse nyt tutkimukset.
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 22.07.17 - klo:22:05
Irroita tuo "käryletku" suodatinhärpäkkeestä ja kokeile onko tukossa, jos ei, niin kokeile pulputtaako kun letku irti?
Jos pulputtaa niin silloin tankissa alipaine ja korvauilman puute.
Kyllä, suunnitelmissa on tarkastaa letkut ja tuo "kanisteri" tukosten varalta. Kunhan vain kerkiäisi...
Lainaus käyttäjältä: tet - 24.07.17 - klo:11:35
Alkoiko pulputus siis evap-venttiilin uusimisen jälkeen, vai vaihdoitko venttiilin pulputuksen takia? Jos alkoi pulputtaa vaihdon jälkeen, niin siihen vaihdettuun venttiiliin kohdistaisin itse nyt tutkimukset.
Auto on pulputtanut pidemmän aikaa. Evap -venttiili uusittiin koska auto alkoi pukata vikakoodia P0441: "evaporative emission ctrl incorrect purge flow". Venttiilin vaihdolla rauhottui... :)