VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Passat 3C (05–10) => Aiheen aloitti: MOP - 26.06.17 - klo:01:00

Otsikko: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: MOP - 26.06.17 - klo:01:00
Passat 3C farmarissa on siis pissapojan pumppu 2- toiminen, eli toiseen suuntaan antaa pyöriessä vettä tuulilasille ja toiseen takalasille. Nyt pitäisi saada niin ettei taakse tulisi nestettä.

Ratin alta löytyy releet j729 ja j730, mutta jompaa kumpaa poistamalla en päässyt toimivaan lopputulokseen, eli niin että eteen ruiskii, mutta taakse ei.

piirikuva:
http://i222.photobucket.com/albums/dd20/Crasher1964/3C5%20washer%20pump%20wiring_zpsnw2rprgk.jpg (http://i222.photobucket.com/albums/dd20/Crasher1964/3C5%20washer%20pump%20wiring_zpsnw2rprgk.jpg)

vinkkejä?
Otsikko: Vs: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: Jultsu - 26.06.17 - klo:06:46
3BG:ssä polariteetti käännetään viiksessä itsessään, en usko että tuossa olisi lähdetty monimutkaistamaan kytkentää millään releillä. Irroita se letku pumpun päästä, pitäis löytyä sisäloksun alta.
Otsikko: Vs: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: Junssi - 29.06.17 - klo:09:48
Riippuukohan varustetasosta? Itellä ruikkii takalasille vasta takalasin pesun
vivun käännöstä.
Otsikko: Vs: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: MOP - 31.07.17 - klo:15:38
Kirjoitetaan nyt tänne ratkaisukin, eli kuvassa näkyvästä B8 releestä (j730) katkaistu "keskimmäinen jalka" pois. Näin ollen pumppu pumppaa tuulilasille, mutta ei takalasille.


(http://preview.ibb.co/hxwWUk/5794484294_b9a15e6771_b.jpg) (http://ibb.co/i6OBUk)


(http://image.ibb.co/dFopFQ/404rele.jpg) (http://imgbb.com/)
Otsikko: Vs: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: Jultsu - 31.07.17 - klo:22:38
Joku viisaampi voisi vielä tulla kertomaan että saisiko tuon VCDS:llä deaktivoitua kokonaan jotta välttyisi rautatason muutoksilta ja teurastuksilta.
Otsikko: Vs: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: M_M - 01.08.17 - klo:06:45
Melko varmasti saa. En ole Passatista koskaan sitä poistanut, mutta esim saman aikakauden Golfista lähtee ihan rastin ruudusta poistamalla. Samoin kuin uudemmistakin, nykyisestä Audistakin olen sen deaktivoinut.

Mutta onnistuuhan se toki releen jalkoja katkomallakin.  :D
Otsikko: Vs: Takalasin pissapojan deaktivointi
Kirjoitti: MOP - 01.08.17 - klo:13:14
Kokeilin ensin RossTechillä ottaa täpän pois kohdasta "rear wiper installed", mutta tämän jälkeen taakse tai eteen ei tullut nestettä. Tuo releen jalan poisto on helppo ja halpa operaatio.