Aamulla kun auton laittaa käyntiin käyntiääni on kuin kävisi vajailla.
Mistähän moinen johtuu...
Voi johtua monesta eri asiasta, joko yhdessä tai erikseen. Mikä moottorikoodi (tai teho ja vuosimalli), paljonko ajettu, onko tehty mitään remonttia motille?
Voi olla vain hehku pimeämä!
1,9tdi 130hp vuosmalli 2002
Tai vuotava tandempumppu, tai vuotava suutin/suuttimet, tai rikkinäinen polttoaineen lämpötila-anturi tai jäähyveden lämpöanturi tai ulkoilman anturi. Miksei myös hehkukin jos aamulla on reippaammin pakkasta eikä päivällä lämpöisessä käynnistyminen ole yhtään sen helpompaa.
Lainaus käyttäjältä: mal79 - 14.04.17 - klo:11:09
Aamulla kun auton laittaa käyntiin käyntiääni on kuin kävisi vajailla.
Mistähän moinen johtuu...
Viallinen hehkutulppa ainakin tosiaan kuulostaa tältä.
Hehkut pystyy itse mittaamaan helposti, hattu veke ja yleismittarilla katsot ohmit sen kärjen ja moottorin rungon väliltä. Nyt en muista mitä ehjät uudet hehkut vie sähköä, mutta puhutaan luokasta alta 10 ohmia.