VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T4 => Aiheen aloitti: räpeltäjä - 16.11.16 - klo:12:25

Otsikko: 2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?
Kirjoitti: räpeltäjä - 16.11.16 - klo:12:25
elikkäs onko kenelläkään kokemusta letkulämmittimen asennuksesta t4:seen? itsellä ei hajuakaan...
Otsikko: Vs: 2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?
Kirjoitti: Daatta - 16.11.16 - klo:12:45
Eikö Defalta löydy merkkikohtaiset asennusohjeet lähes kaikkiin moottorityyppeihin? Toisaalta, jos ei ole hajuakaan niin kannattaisiko antaa korjaamon tehtäväksi?

Tämä lienee oikea ohje:

http://www.defa.com/file/f62e1af19897/411540.pdf (http://www.defa.com/file/f62e1af19897/411540.pdf)
Otsikko: Vs: 2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?
Kirjoitti: räpeltäjä - 16.11.16 - klo:13:10
no siis kyllä jonkinlainen käsitys on, lähinnä mietityttää että mihin letkuun vastus pitäis asentaa...? muuten vallan mainiot ohjeet, mutta tarkoitettu lohkolämppärille. hommasin sellaisen defan letkulämppärin missä on termostaatti itsessään, isot pojat kerto huhuja että jos neste ei lähde kiertään jostain syystä nii saattaa normaali kärähtää...nii ja tarviiko joitain letkuja haaroittaa...? kuulin sellaistakin...?
Otsikko: Vs: 2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?
Kirjoitti: Daatta - 16.11.16 - klo:15:32
Eh joo niinpä tietysti. Törmäsin samaan, jos on letkulämppäri niin pitäisi käyttää kiertovesipumppua. Cuprassa on sellainen, hyvin toimii mutta oli pirun kallis värkki ainakin minulle...

Laittaisin tuon letkulämppärin kiertoon ja asentaisin vastuksen suoraan lohkoon. Se on parempi joka tapauksessa, harvinaista herkkua nykypäivänä. Letku- ja muiden korvauslämmittimien kanssa saa olla tarkkana, lämmittääkö tarpeeksi ja mitä komponenttia. Lohkolämmitin toimii aina.
Otsikko: Vs: 2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?
Kirjoitti: Vaari64 - 16.11.16 - klo:15:36
Mahtaneeko löytyä lohkosta kohtaa mihin lohkolämppärin laittaa,käsittääkseni ei.
Otsikko: Vs: 2,5 tdi t4 letkulämmittimen asennus?
Kirjoitti: Larmatin - 16.11.16 - klo:16:25
Turbon alla on lohkolle paikka.älä lait letkua