-09 S3 ei vaihda päivävaloja (Led) automaattisesti lyhyille valoille pimeällä, pystyykö koodaamaan?
Voiko "valomuistin" koodata siihen niin, että jos lyhyet on valittuna ja sammuttaa moottorin valot sammuu eikä summeri hälytä?
Jos welhoja löytyy Oulun seudulta niin ottakaapa yhteyttä.
Lainaus käyttäjältä: SAudi3 - 27.08.16 - klo:22:42
-09 S3 ei vaihda päivävaloja (Led) automaattisesti lyhyille valoille pimeällä, pystyykö koodaamaan?
Hyvinkin todennäköisesti mikäli autosta löytyy valoisuusanturi. Hyvinkin todennäköisesti sellainen myös löytyy vakiona ässäsarjalaisesta.
Lainaa
Voiko "valomuistin" koodata siihen niin, että jos lyhyet on valittuna ja sammuttaa moottorin valot sammuu eikä summeri hälytä?
Tähän en usko, sen käsivalinnan tarkoitus on nimenomaan pakottaa valo/valot päälle, ja siitä myös muistutetaan.
Miten selvitän tuon valoisuusanturin olemassaolon?
Ei oo sadetunnistinta tuulilasissa eikä muitakaan sen näköisiä.
En usko että se minnekään muualle olisi piilotettu, taustapeilin yhteydestä sen on löydyttävä. Jos sieltä ei mene mitään johtokourua kattoverhoilun taakse niin sellaista ei sitten ole ja pelkällä bittien vääntelyllä ei tuollaista toiminnallisuutta saa.
Miten muistelen vai untako oon nähny, että jossain S3:ssa olisi anturi(t) ajovalojen vieressä?
Siinä tapauksessa lienee varminta vaan käyttää se VCDS:n päässä ja katsoa onko siellä täpätty se asennetuksi. Vaihtoehto #2: käy merkkiliikkeessä pyytämässä vinnin perusteella varustelistaus (joka sekin saattaa maksaa jotain?)
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.08.16 - klo:11:40
En usko että se minnekään muualle olisi piilotettu, taustapeilin yhteydestä sen on löydyttävä. Jos sieltä ei mene mitään johtokourua kattoverhoilun taakse niin sellaista ei sitten ole ja pelkällä bittien vääntelyllä ei tuollaista toiminnallisuutta saa.
Juurikin näin. Eiköhän tuo ole kuten muissakin vaggineissa, sadetunnistimessa tuo valoisuustunnistin. Sehän on RLS (RegenLichSens, Rain & Light sensor). Ja sadetunnistin on nimenomaan taustapeilin jalustassa ja näkyy kyllä ulkopuolelta tuulilasin läpi jos sellainen on.
Lainaus käyttäjältä: SAudi3 - 27.08.16 - klo:22:42
Voiko "valomuistin" koodata siihen niin, että jos lyhyet on valittuna ja sammuttaa moottorin valot sammuu eikä summeri hälytä?
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 27.08.16 - klo:23:16
Tähän en usko, sen käsivalinnan tarkoitus on nimenomaan pakottaa valo/valot päälle, ja siitä myös muistutetaan.
Kylläpä se toimii juuri noin kuten SAudi3 kyselee. Eli jos CH/LH valot koodaa päälle eikä autossa ole valoautomatiikkaa (auto asentoa valokytkimessä), valojen pitäminen valot päällä asennossa ajaa sitten tuon asian. Toki CH/LH valot syttyvät aina oli pimeää tai ei kun valokytkin on tuossa asennossa. Ja samoin valot syttyvät sitten palamaan aina kun auton käynnistää, eli DRL automatiikkaa siihen ei kuitenkaan ilman valoisuustunnistinta saa koodaamalla.
Toki onhan noita vippaskonsteja jos haluaa helpolla päästä, Golfiin tarjotaan tämmöistä ratkaisua :
https://www.amazon.com/Light-Sensor-Switch-Retrofit-Volkswagon/dp/B00D7646L8 (https://www.amazon.com/Light-Sensor-Switch-Retrofit-Volkswagon/dp/B00D7646L8)
Olettaisin että googlaamalla myös Audiin löytyy vastaava.
Tuo Retrofit -homma vois olla juuri se mitä etsin, mutta google ei löydä semmoisia mun autoon.
Siinä on oheisen linkin näköinen katkaisija http://www.ebay.com/itm/Genuine-Audi-A3-8P-TT-8J-light-switch-8P1941531DG-DRL-fog-lights-aluminium-/171193946743 (http://www.ebay.com/itm/Genuine-Audi-A3-8P-TT-8J-light-switch-8P1941531DG-DRL-fog-lights-aluminium-/171193946743)
Oisko ideaa löytyykö mistään?
Aliexpressiltä voi yrittää kattoa. Kävisköhän nuo mitkä Golfiin on jos ostaa vaan pelkän ton sensorin eikä koko valokatkaisijaa? Aliexpressiltä löytyy kyllä erikseen auto asennolla olevia valokatkaisimia Audiin.