Seat hehkuttaa maahantuojan sivuilla näin:
NYT 5 VUODEN TAKUU KAIKKIIN SEAT-MALLEIHIN.
Hymy kuitenkin hiukan hyytyy, sillä teksti jatkuu:
"Toimi pian, tarjous koskee 1.4."30.6.2016 tehtyjä uusia asiakastilauksia."
Taitaa olla vähintäänkin mielenkiintoiset takuuehdot. VAG-konsernilla kun on tuo 2v ollut aika kiveen hakattu, kuten muillakin länsi-merkeillä. :(
Käsittääkseni Renault tarjoaa 4 vuoden takuun, ehtoihin en ole tutustunut.
Nyt on varmaan hyvä hetki Seatin tämä toteuttaa kun uusia malleja tai isoja päivityksiä ei ole tullut pariin vuoteen ja laatu saatu hyvälle tasolle. Syksyllä ja ensi keväänä sitten Ateca ja Leonin facelift joihin ei varmaan tälläsiä takuita ole tulossa.
Brittilässä Audeihin taitaa saada 7 vuoden takuun jollain muutamalla sadalla punnalla vuodessa (jos muistan oikein).
Ford tarjosi uuteen Mondeoon 5v. takuuta, jos sen tilasi ennakkoon ennen ensiesittelyä (naapuri tilasi). Muistelen, että joihinkin Focus kampanjamalleihin olisi myös saanut 5v. takauksen.
Onhan näitä erikseen ostettavia lisätakuita.
Esim. Viron puolella Skodaan saa rahalla lunastaa takuun joko 4 vuodeksi max. 120 tkm tai 5 vuodeksi max. 150 tkm.
Ostettu vakuutus ei vaan ole sama kuin tehtaan takuu.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.04.16 - klo:19:11
Ford tarjosi uuteen Mondeoon 5v. takuuta, jos sen tilasi ennakkoon ennen ensiesittelyä (naapuri tilasi). Muistelen, että joihinkin Focus kampanjamalleihin olisi myös saanut 5v. takauksen.
Minulla Ford Fiesta ST takuu on 9.4.2021. Tehtaan täystakuu, joka siirtyy aina uudelle ostajalle. Ainoa ehto on, että jos autoon tulee 100 000 km ennen kuin 5 vuotta kuluu, niin takuu loppuu siihen.
Jos myyn auton 3 vuoden kuluttua niin seuraava ostaja saa 2v/70 000 km takuuta.
Lainaus käyttäjältä: pomo - 11.04.16 - klo:19:26
Ostettu vakuutus ei vaan ole sama kuin tehtaan takuu.
Euroopassa voi "lisävarusteena" ostaa VAG autoon nimenomaan tehtaan takuuta lisää, joissakin merkeissä/malleissa jopa 5 lisävuotta, ja valinnaisia määriä kilometrejäkin lisää. Tämän vuoksi esim Saksasta voi löytää käytettyjä autoja, joissa on TEHTAAN takuuta jäljellä vielä vuositolkulla, vaikka auto sisäänajon olisikin nähnyt.
Kyseinen takuu myydään vaan yhtenä lisä-PR-koodina auton varustelistaan. Näitä on Suomessakin tehtaan takuuseen fiksailtu normaalin 2v jälkeen...
Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.04.16 - klo:20:01
Minulla Ford Fiesta ST takuu on 9.4.2021. Tehtaan täystakuu, joka siirtyy aina uudelle ostajalle. Ainoa ehto on, että jos autoon tulee 100 000 km ennen kuin 5 vuotta kuluu, niin takuu loppuu siihen.
Jos myyn auton 3 vuoden kuluttua niin seuraava ostaja saa 2v/70 000 km takuuta.
Autostadiumin puolella on keskustelu tuosta ford protect-takuulaajennuksesta. Ainakaan muutamalla kirjoittajalla, se ei ole enään 2v jälkeen vastannut "tehtaan takuuta". Takuuehdoissa on takuun piiriin kuuluvia asioita supistettu ja normaalin kulumisen ja takuunalaisen vian raja on häilynyt.
Omia kokemuksia tästä ei siis ole...
Lainaus käyttäjältä: Atro - 11.04.16 - klo:18:46
Nyt on varmaan hyvä hetki Seatin tämä toteuttaa kun uusia malleja tai isoja päivityksiä ei ole tullut pariin vuoteen ja laatu saatu hyvälle tasolle. Syksyllä ja ensi keväänä sitten Ateca ja Leonin facelift joihin ei varmaan tälläsiä takuita ole tulossa.
Atecan hinnasto julkistetaan kesäkuun alkuun mennessä ja samalla alkaa ennakkotilausmahdollisuus. Jos vaan hinnat ja väliraha natsaa niin itse uskallan moisen tilata koeajamatta. Olen tilannut useita uutuusmalleja koeajamatta. Näin ollen periaatteessa sen 5 v takuun saa Atecaankin kun ei liikaa jahkaile. :)
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.04.16 - klo:20:26
Näin ollen periaatteessa sen 5 v takuun saa Atecaankin kun ei liikaa jahkaile. :)
Hienoa jos todella näin on. Piristää varmasti ennakkomyyntiä kummasti.
Lainaus käyttäjältä: pomo - 11.04.16 - klo:19:26
Ostettu vakuutus ei vaan ole sama kuin tehtaan takuu.
Juurikin näin.
Esimerkkijä löytyy hyvin tuolta:
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1445332381858.html (http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1445332381858.html)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.04.16 - klo:07:27
Juurikin näin.
Esimerkkijä löytyy hyvin tuolta:
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1445332381858.html (http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1445332381858.html)
Ette vaan usko tehtaan takuun pidentämiseen, kun ette ole itse nähneet. On aivan normaalia käytännössä kaikissa muissa EU maissa, että lisävarustelistalla on suoraan koodit TEHDAS lisätakuuajan ostamiseksi. Esim. Espanjassa 1, 2, 3 lisävuotta huolloilla tai ilman huoltoa. Suomessa samaan rahastukseen on kehitetty huoltosopimus.
Lainaus käyttäjältä: TAG - 12.04.16 - klo:08:55
Ette vaan usko tehtaan takuun pidentämiseen, kun ette ole itse nähneet. On aivan normaalia käytännössä kaikissa muissa EU maissa, että lisävarustelistalla on suoraan koodit TEHDAS lisätakuuajan ostamiseksi. Esim. Espanjassa 1, 2, 3 lisävuotta huolloilla tai ilman huoltoa. Suomessa samaan rahastukseen on kehitetty huoltosopimus.
Juuri näin. Vihdoin nämä alkavat kantautua myös suomenmaalle. Johan noita on iäisyyden tarjottu muualla maailmassa. Pääsääntöisesti jatkotakuut ovat täysin tehdastakuun laajuisia. Takuu pistää ostaa yleinsä joko uuteen autoon, tai virallisen takuuajan puitteissa. Ja kyllä, nämä ovat pääsääntöisesti tehdastakuun laajennuksi.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.04.16 - klo:09:34
Juuri näin. Vihdoin nämä alkavat kantautua myös suomenmaalle. Johan noita on iäisyyden tarjottu muualla maailmassa. Pääsääntöisesti jatkotakuut ovat täysin tehdastakuun laajuisia. Takuu pistää ostaa yleinsä joko uuteen autoon, tai virallisen takuuajan puitteissa. Ja kyllä, nämä ovat pääsääntöisesti tehdastakuun laajennuksia.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.04.16 - klo:18:24
Käsittääkseni Renault tarjoaa 4 vuoden takuun, ehtoihin en ole tutustunut.
Ihan on täysi tehdastakuu 4v/100tkm tai vaihtoehtoisesti 2v ja ei km-rajaa. Nissan myöntää nykyään esim. uudelle Navarolle 5v/160tkm tehdastakuun. Nämä Eurooppalaiset "laatumerkit" surkeine kahden vuoden takuineen alkavat jäämään alakynteen. Onhan tuo kahden vuoden takuu täysin ala-arvoinen.
Fordilla on viiden vuoden/100000km takuu ja kilometrimäärän voi nostaa 150000km vähän yli satasella. Vuoden vaihteessa oli lähellä ettei yhtä ritsaa ostettu.
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.04.16 - klo:09:37
Ihan on täysi tehdastakuu 4v/100tkm tai vaihtoehtoisesti 2v ja ei km-rajaa. Nissan myöntää nykyään esim. uudelle Navarolle 5v/160tkm tehdastakuun. Nämä Eurooppalaiset "laatumerkit" surkeine kahden vuoden takuineen alkavat jäämään alakynteen. Onhan tuo kahden vuoden takuu täysin ala-arvoinen.
Miksi VAG-konserni myöntää vain kahden vuoden takuun lukuunottamatta Audia (Kannattaa muistaa, että takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän antama LIS,,ETU. Sitä ei ole pakko edes antaa. Virhevastuu joka tapauksessa on tuotteella ja nämä on eri asia). Syy tähän on, että voivat maksattaa kahden vuoden jälkeen osan asiakkaalla vaikka kuuluisi virhevastuun piiriin.
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 11.04.16 - klo:18:09
Taitaa olla vähintäänkin mielenkiintoiset takuuehdot. VAG-konsernilla kun on tuo 2v ollut aika kiveen hakattu, kuten muillakin länsi-merkeillä. :(
Onko kukaan saanut käsiinsä Seatin 5v/100t km takuuehdot?
Itse kävin myymälässä kysymässä niiden perään. Kolme myyjää yritti löytää ne, onnistumatta. Yksi myyjistä lupasi että hankkii ehdot ja lähettää minulle sähköpostitse. Odotan vielä sähköpostia.
Kovasti olen kiinnostunut Leonista, mutta vähän ihmetyttää tämä takuuhomma. Ostaako ihmiset todellakin autoja ilman että perehtyvät takuuehtoihin?
Lainaus käyttäjältä: dejv - 29.07.16 - klo:13:55
Ostaako ihmiset todellakin autoja ilman että perehtyvät takuuehtoihin?
Kyllä koska he autom. olettavat sen olevan 100% takuu, kattaen kaiken, koko auton, ns. kuluvat osat poislukien toki, mutta muuten. Ja vasta sitten jos tulee se paikka että takuuta tarvitaan, ruvetaan lueskelemaan mitäs kaikkea se tämän ikäisessä enää korvaakaan. Eikös Kiakin mainosta sillä 7v takuulla, jo aika monta vuottakin tuota markkinoinut, mutta kun ne ehdot lukee läpi, on korvaavuus enää melko nimellistä 5v jälkeen, koskien enää osia joiden pitäisikin kestää ns. auton elinikä jo muutenkin :-\
Auton mukana tulleessa opuksessa kai ne takuuehdot on lueteltu. Minulle riittää tutun myyjän lupaus, että kattaa saman viis vuotiaaksi minkä ennen kaks vuotiaaksi. Tämä tieto riittää minulle. Tosin kyseessä on niitä harvoja, ehkä ainut myyjä johon luotan.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.04.16 - klo:20:58
Miksi VAG-konserni myöntää vain kahden vuoden takuun lukuunottamatta Audia (Kannattaa muistaa, että takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän antama LIS,,ETU. Sitä ei ole pakko edes antaa. Virhevastuu joka tapauksessa on tuotteella ja nämä on eri asia). Syy tähän on, että voivat maksattaa kahden vuoden jälkeen osan asiakkaalla vaikka kuuluisi virhevastuun piiriin.
Minkälaisen takuun Audi sitten myöntää?
Eipä se auton tarvitsijalla takuu siitä jatku... Kilometrit tulee täyteen ennen aikaa. 20tkm vuodessa on aika vaatimaton ajomäärä, vai tuleeko sitä ajettua tavallista enemmän, 40tkm.
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 29.07.16 - klo:17:20
Eipä se auton tarvitsijalla takuu siitä jatku... Kilometrit tulee täyteen ennen aikaa. 20tkm vuodessa on aika vaatimaton ajomäärä, vai tuleeko sitä ajettua tavallista enemmän, 40tkm.
Vaikka voi laajentaa 150t km?
Minulle tuo 5v ja 100tkm olisi juuri sopiva koska tulee sen 20tkm vain vuodessa. Kyllä tuollainen lisää tuon yhden vw-groupin brändin kiinnostavuutta minun silmissäni paljonkin. Eikä minua haittaa jos jotkut jarrut, iskarit ja tukivarsien puslat ovat tuon takuun ulkopuolella. Kunhan nyt moottorin apulaitteet, ohjausvaihde, pumput ja kompura, elektroniikkaboksit jne kuuluvat tuollaiseen takuuseen.
Käsi kävi jo seat-konfiguraattorilla.
Enpä juuri nyt ole Seatia ostamassa, mutta seuraan kiinnostuneena kaikkia asioita.
Tässä Seatin tapauksessa minua ärsyttää, että ensin mainostettiin, että viiden vuoden takuun saa ennen 30.6.2016 tehtyihin kauppoihin.
Sitten kun kesäkuu oli pulkassa, niin teksti muuttuikin, että "Toimi pian, tarjous koskee 31.7.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia."
Katsotaanpas, kun heinäkuu menee kohta umpeen, niin jatkuko kampanja taas uudella deadlinella....
Löysin itse tietoa takuuehdoista http://www.firstforseatcars.com/information/5-year-extended-warranty-terms-conditions/ (http://www.firstforseatcars.com/information/5-year-extended-warranty-terms-conditions/)
Katso "Items which are excluded from warranty cover includes, but are not limited to:"....
Ulkomainen sivusto, mutta luulisi että Suomessa samat ehdot.
Mun silmään ehdot näyttävät järkeviltä, mutta mulla ei olekaan paljon tietämystä autoista ylipäätänsä eli mielipiteeni ei kannata luottaa tässä asiassa. Mitä mieltä te muut ootte ehdoista?
Mitäpä minä sanoin... (ei kun siis kirjoitin).
"Toimi pian, tarjous koskee 31.8.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia."
Minä jo hiukan närkästyisin tuollaisesta markkinointipolitiikasta.
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.08.16 - klo:13:46
Mitäpä minä sanoin... (ei kun siis kirjoitin).
"Toimi pian, tarjous koskee 31.8.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia."
Minä jo hiukan närkästyisin tuollaisesta markkinointipolitiikasta.
Miksi? Eihän tuo 5 vuoden takuu ole keneltäkään pois. Paitsi tyypilliseltä kateelliselta suomalaiselta, joka "muka" tuntee itsensä kusetetuksi, kun once in the lifetime only for you today tarjousta jatketaankin ja uudet ostajatkin on tyytyväisiä!
Vain sellainen ihminen katuu ostoksiaan, joka kyttää niitä vain etujen ja alennusten vuoksi...
Ihmetyttää vain miksei tuota voisi laittaa ihan vain jatkuvaksi, toistaiseksi voimassa olevaksi vai potkiiko tuo "määräaikaisuus" ihan oikeasti muka ihmisiä liikkeelle? :o
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 01.08.16 - klo:15:19
Ihmetyttää vain miksei tuota voisi laittaa ihan vain jatkuvaksi, toistaiseksi voimassa olevaksi vai potkiiko tuo "määräaikaisuus" ihan oikeasti muka ihmisiä liikkeelle? :o
Veikkaan, että noin tehtynä ei tarvitse selitellä jos ja kun siitä sitten aikanaan luovutaan. Varmaan nyt katsotaan, miten se vaikuttaa myyntiin ja jatkot sitten sen mukaan.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:14:32
Miksi? Eihän tuo 5 vuoden takuu ole keneltäkään pois. Paitsi tyypilliseltä kateelliselta suomalaiselta, joka "muka" tuntee itsensä kusetetuksi, kun once in the lifetime only for you today tarjousta jatketaankin ja uudet ostajatkin on tyytyväisiä!
Joopati joopati. Kateuskortti lyödään pöytään yleensä silloin kun halutaan provosoida.
Ehkä minun pitää vähän selittää kantaani tarkemmin. Minun mielestäni kysymyksessä on asiakkaan vedättäminen. Seatti lyö rumpua, että jos nyt heti ostat, niin saat viiden vuoden takuun. Ihmiset autokuumeessaan kiemurtelevat ja pohtivat, pitäisikö nyt heti rientää autokauppaan, ennen kuin tarjous menee sivu suun. Kun jotkut ovat sitten autokaupan hätäisellä päätöksellä tehneet, niin ärtymys on suuri, kun saa lukea, että tarjousta onkin taas jatkettu kuukaudella. Ja taas ihmisille nousee tuska, pitäisikö vanhasta autosta luopua ja ostaa uusi. Ja taas "tarjous" jatkuu kuukaudella. Kuinkahan kauan Seatti kehtaa tällaista "kampanjaa" pitää...
Ennen vanhaan oli kuulemma tapana pilailla ihmisten kustannuksella laittamalla paksu lompakko keskelle tietä. Kun joku tuli ja yritti napata lompakon itselleen, niin pusikossa istuva koijari vetikin lompakkoon kiinnitetyllä ohuella langalla lompakon pois toisen ulottuvilta.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:14:32
Miksi? Eihän tuo 5 vuoden takuu ole keneltäkään pois.
Kyllä mua ainakin ottais pattiin jos olisin Seatin tänä vuonna 2 vuoden takuulla ostanut. Väittäisin että parin tonnin arvoinen etu jo siinä mielessä että saa auton myytyä eteenpäin parin kolmen vuoden ikäisenä ilman autoliikettä. Uusi auto sitten 10% käteisalennuksella.
Lainaus käyttäjältä: Atro - 01.08.16 - klo:18:34
Kyllä mua ainakin ottais pattiin jos olisin Seatin tänä vuonna 2 vuoden takuulla ostanut. Väittäisin että parin tonnin arvoinen etu jo siinä mielessä että saa auton myytyä eteenpäin parin kolmen vuoden ikäisenä ilman autoliikettä. Uusi auto sitten 10% käteisalennuksella.
Väännän rautalangasta, että hieman yksinkertaisempikin ymmärtää. Jos viime kuussa tilanneet ovat saaneet viiden vuoden takuun. Keneltä se on pois, jos elokuussakin kamppanja jatkuu ja silloin tilanneet saavat viiden vuoden takuun?
Mä katoin tällaisia jossittelijoita melkein 10 vuotta ja naurattaa vieläkin samat itkijät. Silloin ostetaan, kun tarjous on kohdallaan ja taotaan, kun rauta on kuuma. Jos aina metsästäå vain parasta tarjousta jää luu kouraa.
Money talks and shit walks ;).
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.08.16 - klo:16:02
Joopati joopati. Kateuskortti lyödään pöytään yleensä silloin kun halutaan provosoida.
Ehkä minun pitää vähän selittää kantaani tarkemmin. Minun mielestäni kysymyksessä on asiakkaan vedättäminen. Seatti lyö rumpua, että jos nyt heti ostat, niin saat viiden vuoden takuun. Ihmiset autokuumeessaan kiemurtelevat ja pohtivat, pitäisikö nyt heti rientää autokauppaan, ennen kuin tarjous menee sivu suun. Kun jotkut ovat sitten autokaupan hätäisellä päätöksellä tehneet, niin ärtymys on suuri, kun saa lukea, että tarjousta onkin taas jatkettu kuukaudella. Ja taas ihmisille nousee tuska, pitäisikö vanhasta autosta luopua ja ostaa uusi. Ja taas "tarjous" jatkuu kuukaudella. Kuinkahan kauan Seatti kehtaa tällaista "kampanjaa" pitää...
Ennen vanhaan oli kuulemma tapana pilailla ihmisten kustannuksella laittamalla paksu lompakko keskelle tietä. Kun joku tuli ja yritti napata lompakon itselleen, niin pusikossa istuva koijari vetikin lompakkoon kiinnitetyllä ohuella langalla lompakon pois toisen ulottuvilta.
Eihän tässä ole sen kummempaa vedätystä kuin muillakaan autonmyyjillä. Yrittävät myydä autoa, nyt näin kun ei vielä kannata antaa sitä talvialennusta, joka on 2500 euron arvoinen. Ja toisaalta isot pojat on jo päättäneet, että takuu on jatkossa 5 vuotta ja näin on hyvä mainostella ihmispolot hermoraunioiksi.
Sen lompakon muuten sai haltuunsa siten, ettei ollut sitä näkevinään ja "vahingossa" astui sen päälle, jolloin vetäjän lanka katkesi ja hän sai hohotukset silmilleen.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:19:02
Väännän rautalangasta, että hieman yksinkertaisempikin ymmärtää. Jos viime kuussa tilanneet ovat saaneet viiden vuoden takuun. Keneltä se on pois, jos elokuussakin kamppanja jatkuu ja silloin tilanneet saavat viiden vuoden takuun?
Mä katoin tällaisia jossittelijoita melkein 10 vuotta ja naurattaa vieläkin samat itkijät. Silloin ostetaan, kun tarjous on kohdallaan ja taotaan, kun rauta on kuuma. Jos aina metsästäå vain parasta tarjousta jää luu kouraa.
Money talks and shit walks ;).
Suomalaiset ovat aina olleet (kala)kade kansaa. Joku toinen saa enemmän tai parempaa, niin aloitetaan valittaminen ja itkeminen. :(
Takuukamppiksen jatkaminen (toistaiseksi) aina vaan kertoo IMO joko siitä, että: :o
1. kilpailu myös >2v. takuurintamalla on kiristynyt niin paljon, että myös Seat joutuu myöntämään sen (vrt. esim. Ford)
2. myynti ei vedä tavoitteiden mukaan, vaan sitä joudutaan avittamaan 5v. vs. 2v. takuukamppiksella.
Odotan mielipuolen kiinnostuksella, milloin muutkin VAG brandit alkavat myöntää pidempiä takuuaikoja... ::)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.08.16 - klo:19:13
Suomalaiset ovat aina olleet (kala)kade kansaa. Joku toinen saa enemmän tai parempaa, niin aloitetaan valittaminen ja itkeminen. :(
Ja muutenkin tuntuu ihan siltä ettei osata antaa mitään arvoa toisen saavutuksille, hyvälle tuurille, what ever positiiviselle. Jos se naapuri nyt saa 5v takuun ja itse sain aikanaan 2v, niin vaikka tuo 5v ei ole itseltäni mitenkään pois ja sitä en itse enää wanhaan autooni saa, niin paskaa vaan käteen naapurille tavalla jos toisellakin moisesta "saavutuksesta". Jos ei itse saada lisää hyvää itselle, niin lähes yhtä hyvä vaihtoehto on saada toiselta vastaavasti jotain pois. Ei ummarra :-\
Lainaus käyttäjältä: kt - 01.08.16 - klo:19:12
Eihän tässä ole sen kummempaa vedätystä kuin muillakaan autonmyyjillä. Yrittävät myydä autoa, nyt näin kun ei vielä kannata antaa sitä talvialennusta, joka on 2500 euron arvoinen. Ja toisaalta isot pojat on jo päättäneet, että takuu on jatkossa 5 vuotta ja näin on hyvä mainostella ihmispolot hermoraunioiksi.
En edelleenkään katso hyvällä sitä kikkailua, että pidennetystä takuusta ilmoitellaan kuukausi kerrallaan. Ensin se oli kesäkuun loppuun. Sitten tekstiä korjattiin, että heinäkuun loppuun. Nyt kun elokuu on alkanut, niin kampanja jatkuukin elokuun loppuun. Mitä tämän jälkeen? Ei tuollainen ole reilua markkinointipolitiikkaa. Fordillekin sai tietyille malleille viiden vuoden takuun, mutta en ole huomannut, että sitä kikkaa käytettäisiin tällaiseen lypsämiseen.
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 01.08.16 - klo:20:31
Ja muutenkin tuntuu ihan siltä ettei osata antaa mitään arvoa toisen saavutuksille, hyvälle tuurille, what ever positiiviselle. Jos se naapuri nyt saa 5v takuun ja itse sain aikanaan 2v, niin vaikka tuo 5v ei ole itseltäni mitenkään pois ja sitä en itse enää wanhaan autooni saa, niin paskaa vaan käteen naapurille tavalla jos toisellakin moisesta "saavutuksesta". Jos ei itse saada lisää hyvää itselle, niin lähes yhtä hyvä vaihtoehto on saada toiselta vastaavasti jotain pois. Ei ummarra :-\
Tässä ollaan asian ytimessä. Kateellisuus on Suomessa ehtymätön luonnonvara. Jos tuosta 10% saataisiin positiiviseen yrittämiseen olisimme kuninkaita. Mutta meitä ajaa vain ajatus jos minä en saa, niin ei naapurikaan saa saada. Itse taas ajattelen, jos naapurilla menee hyvin kysyn miten ja miksi sinulla menee hyvin sekä yritän oppia/parantaa omaa elämänlaatua.
Paras tapaus tästä naapuri kateellisuudesta tulee kaverin porukoista. Ostivat saman värisen viisi vuotta uudemman jaappanilaisen, etteivöt naapurit huomaa auton vaihtoa. Toki rekkari vaihtui...
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.08.16 - klo:21:12
En edelleenkään katso hyvällä sitä kikkailua, että pidennetystä takuusta ilmoitellaan kuukausi kerrallaan. Ensin se oli kesäkuun loppuun. Sitten tekstiä korjattiin, että heinäkuun loppuun. Nyt kun elokuu on alkanut, niin kampanja jatkuukin elokuun loppuun. Mitä tämän jälkeen? Ei tuollainen ole reilua markkinointipolitiikkaa. Fordillekin sai tietyille malleille viiden vuoden takuun, mutta en ole huomannut, että sitä kikkaa käytettäisiin tällaiseen lypsämiseen.
Esitän kysymyksen uudelleen: keneltä tuo on pois?
Otetaan karrikoitu esimerkki: liike mainostaa vaikkapa älypuhelinta -40%, tarjous voimassa vain tänään. Pyyhällät liikkeeseen ja olet tyytyväinen kun saat puhelimen "halvalla". Seuraavan päivän lehdessä on tismalleen samanlainen ilmoitus, älypuhelin -40%, tarjous voimassa vain tänään. Ei se nyt välttämättä "ole keneltäkään pois", mutta jos asetut ostajan asemaan, niin reilua toimintaa se ei mielestäni ole.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:21:33
Esitän kysymyksen uudelleen: keneltä tuo on pois?
En ole Bob Smith, mutta onhan siinä se kikkailu, että asiakas "painostuu" tekemään ostopäätöksen väärällä tiedolla "vielä saa jos heti ostat, mutta ensi kuussa ei saa".
Oletetaan, että kilpailevalla merkillä olisi tulossa ensi kuussa esittelyyn uusi malli, mutta et voi odottaa minkälainen se olisi, koska Seatin tarjous menisi ohi suun. Jos Seat reilusti ilmoittaisi että tarjous kestää pidempään, ehtisi pohtimaan muitakin vaihtoehtoja.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:21:33
Esitän kysymyksen uudelleen: keneltä tuo on pois?
Kysy sitten myös kuluttajaviranomaisilta, miksi antoivat aikoinaan uhkasakkoja SuomiSoffalle ikuisesti jatkuvasta loppuunmyynnistä.
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.08.16 - klo:21:46
Jos Seat reilusti ilmoittaisi että tarjous kestää pidempään, ehtisi pohtimaan muitakin vaihtoehtoja.
Ja takuu on sellainen "lisävaruste" joka ratkaisee kaupan syntymisen tälläisessä tapuksessa? :o Itselleni se on korkeintaan kaupanpäällinen ja lähes mikä tahansa aito varustepaketti kilpailijalla menee tuosta ohi niin että heilahtaa - jos siis oltaisiin tilanteessa jossa on kaksi muutoin tasaväkistä vaihtoehtoa joista valita 8)
Varmaan tuo kampanjan jatkuminen tulee tehtaan/mahaantuojan päätöksellä, jos kaupankäynti näyttää plussaa.
Tämä ei suoranaisesti liity aiheseen, mutta miksi kaikki merkit nykyään kikkailee kaiken maailman kampanjoilla.
Ottaisivat sen hinnasta pois ja täts it.
Lainaus käyttäjältä: tet - 01.08.16 - klo:22:21
Kysy sitten myös kuluttajaviranomaisilta, miksi antoivat aikoinaan uhkasakkoja SuomiSoffalle ikuisesti jatkuvasta loppuunmyynnistä.
Ja mikö oli ero? Jatkuvasta alennus/loppuumyynnistä.
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.08.16 - klo:21:46
En ole Bob Smith, mutta onhan siinä se kikkailu, että asiakas "painostuu" tekemään ostopäätöksen väärällä tiedolla "vielä saa jos heti ostat, mutta ensi kuussa ei saa".
Oletetaan, että kilpailevalla merkillä olisi tulossa ensi kuussa esittelyyn uusi malli, mutta et voi odottaa minkälainen se olisi, koska Seatin tarjous menisi ohi suun. Jos Seat reilusti ilmoittaisi että tarjous kestää pidempään, ehtisi pohtimaan muitakin vaihtoehtoja.
Byhyy. Ostajalla oli tarve jonka alennusmyynti laukaisi. Tässä tapauksessa kyse ei ole alennusmyynnistä, vaan valmistsjan/maahantuojan antamasta lisäedusta. Jos sitä ei ymmärrä niin ota selvää.
Tää o n näitä helmiä tapauksia missä päästään siihen, että ostaminen perustuu tunteisiin ei järkeen ja sitten pillitetään. Voihan kyynel. Onneksi ei tarvitse enään katsoa tuota, kun aikuiset miehet jolla on munat ja kaikki tulee tuollaisesta pillittämään ;). Minulle luvattiin viiden vuoden takuu vain viime kuussa. Miksi naapurin Pera saa sen tässäkin kuussa. Itse sain katsella näitä vinkujia, että miksi en saa tässä kuussa pidempää takuuta, kun sen sai viime kuussa ;).
Väännä vielä kerran rautalangasta:Takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän LIS,,ETU ei mikään pakko Suomessa. Virhevastuu on erikseen...
Tuo kampanja on siis ainakin kolmannen neljänneksen loppuun, eli 30.9 asti. Tämän enempää ei ainakaan tampereen laakkosella asiasta tiedetty.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:22:41
Tää o n näitä helmiä tapauksia missä päästään siihen, että ostaminen perustuu tunteisiin ei järkeen ja sitten pillitetään.
Se on se mielikuvamainonta kun puree ;D Vai kuinka moni voi oikeasti sanoa ettei ole mitään automerkkiä kohtaan henk.koht. suosimista tai dissaamista, tai ettei auton ulkoväri tai vaikka nahkajakkaran saumaus vaikuttaisi ostopäätöksen tekoon? Se on sitä miltä asiat näyttää, millaisia tunteita auto potentiaalisessa ostajassaan herättää, se on se millä autokauppa tänä päivänä käy, valitettavasti :-\
Jos laitetaan viivalle ihan vain excelillä kylmää faktaa vs. mitä ostaja autoltaan oikeasti tarvitsee, voisi moni auton ostopäätös olla hieman toisenlainen. Moni tuttukin on valitellut kun firman status vaatii sitä ja tätä autopolitiikaltakin, vaan kun se ei sitten kuitenkaan kohtaa sen auton käyttäjän, sen firman työntekijän tarpeisiin. Mutta kun ne valinnat on joko firman auto tai firmasta ulos, niin... :-\
Unohtamatta faktoja, että auto on monen ihmisen toiseksi kallein ostos asunnon jälkeen. Kyseessä on myös status-symbooli jolla mennään, joka paikkaan toisin kuin asunto. Tämä korostuu varsinkin miehissä ;).
^ Itse en tuota (ainakaan toistaiseksi) voi allekirjoittaa, sillä meillä tuohon asunnon ja auton väliin kiilaa as.vaunu, jolla myös kesäisin mennään aika moneenkin paikkaan ;D Mutta sen lisäksi siellä pitää viihtyä, asua se n. 1 kk vuodesta nyt ainakin 8)
Mutta ans'kattoo nyt, muuttuuko tilanne tulevana syksynä, Seatkin kun saa tuon Atecan oikeasti esille, koeajettavaksi ja myyntiin - ja ehkä vielä tuohonkin saa otsikon 5v takuun ;)
Eipä pidennetty takuu toistaiseksi ole näkynyt rekisteröintitilastoissa kovinkaan voimakkaana. Toki tehdastoimituksissa kestää, ennenkuin ne saadaan Suomeen saakka, joten palataan asiaan syksymmällä.
Seatin rekisteröinnit alkuvuonna:
tammikuu 262 kpl
helmikuu 171 kpl
maaliskuu 139 kpl
huhtikuu 236 kpl
toukokuu 219 kpl
kesäkuu 259 kpl
heinäkuu 152 kpl
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 02.08.16 - klo:10:40
Eipä pidennetty takuu toistaiseksi ole näkynyt rekisteröintitilastoissa kovinkaan voimakkaana. Toki tehdastoimituksissa kestää, ennenkuin ne saadaan Suomeen saakka, joten palataan asiaan syksymmällä.
Seatin rekisteröinnit alkuvuonna:
tammikuu 262 kpl
helmikuu 171 kpl
maaliskuu 139 kpl
huhtikuu 236 kpl
toukokuu 219 kpl
kesäkuu 259 kpl
heinäkuu 152 kpl
Ja miksiköhän kamppanjaa jatkettiin?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.08.16 - klo:09:42
Tämä korostuu varsinkin miehissä ;).
,,lä kuule nyt ala.... 8)
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.08.16 - klo:21:12
En edelleenkään katso hyvällä sitä kikkailua, että pidennetystä takuusta ilmoitellaan kuukausi kerrallaan. Ensin se oli kesäkuun loppuun. Sitten tekstiä korjattiin, että heinäkuun loppuun. Nyt kun elokuu on alkanut, niin kampanja jatkuukin elokuun loppuun. Mitä tämän jälkeen? Ei tuollainen ole reilua markkinointipolitiikkaa. Fordillekin sai tietyille malleille viiden vuoden takuun, mutta en ole huomannut, että sitä kikkaa käytettäisiin tällaiseen lypsämiseen.
No mitenkä on sitten nämä jatkuvat talvirengas- yms erikoispaketti-tarjoukset. Niitähän on joka vuosi melkein joka automerkin osalla. Pitäisikö ne oikein lailla kieltää? Liiallisena viekotteluna auto-ostoksille?
Fabian talvirengas- ja talvipakettitarjous piti muistaakseni päättyä 31.1., mutta sitä on saanut näihin päiviin asti. Ymmärrän kyllä niiden mielipahaa, jotka ovat tehneet ostopäätöksen väärän tiedon perusteella.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.08.16 - klo:22:41
Byhyy. Ostajalla oli tarve jonka alennusmyynti laukaisi. Tässä tapauksessa kyse ei ole alennusmyynnistä, vaan valmistsjan/maahantuojan antamasta lisäedusta. Jos sitä ei ymmärrä niin ota selvää.
Tää o n näitä helmiä tapauksia missä päästään siihen, että ostaminen perustuu tunteisiin ei järkeen ja sitten pillitetään. Voihan kyynel. Onneksi ei tarvitse enään katsoa tuota, kun aikuiset miehet jolla on munat ja kaikki tulee tuollaisesta pillittämään ;). Minulle luvattiin viiden vuoden takuu vain viime kuussa. Miksi naapurin Pera saa sen tässäkin kuussa. Itse sain katsella näitä vinkujia, että miksi en saa tässä kuussa pidempää takuuta, kun sen sai viime kuussa ;).
Väännä vielä kerran rautalangasta:Takuu on valmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän LIS,,ETU ei mikään pakko Suomessa. Virhevastuu on erikseen...
Sinulla taitaa nyt olla itsellä tunteet pinnassa.
Minä en ole itkenyt 5v vuoden takuun loppumisista/jatkumisista yhtään mitään,
kirjoitin vain miksi mielestäni takuutarjouksen loppumisen uhalla voidaan vauhdittaa kauppaa.
En ole juuri nyt ostamassa Seattia, enkä ole ostanut Seattia vanhalla takuulla, ei ole tarvetta itkulle.
Tietysti takuussa on kysymys lisäedusta, ja mitä pitempi takuu sen suurempi rahaetu. Eli tuo lisäetu on rahanarvoista. Kuten tarjouksetkin.
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.08.16 - klo:20:07
Sinulla taitaa nyt olla itsellä tunteet pinnassa.
Minä en ole itkenyt 5v vuoden takuun loppumisista/jatkumisista yhtään mitään,
kirjoitin vain miksi mielestäni takuutarjouksen loppumisen uhalla voidaan vauhdittaa kauppaa.
En ole juuri nyt ostamassa Seattia, enkä ole ostanut Seattia vanhalla takuulla, ei ole tarvetta itkulle.
Tietysti takuussa on kysymys lisäedusta, ja mitä pitempi takuu sen suurempi rahaetu. Eli tuo lisäetu on rahanarvoista. Kuten tarjouksetkin.
Nyt meni taas arpa ohi. Minä en ole uutta autoa ostamassa joten minua ei tuo takuu kosketa milläänlailla. En myöskään ole nähnyt, että Bobsmith olisi ostanut!
Kauppoja vauhditetaan mitä ihmeellisimmillä lisäeduilla ja tarjouksilla. Näin kala saadaan kiinni ja rahat pois. Näin se elämä menee ja tyhmyydestä sakotetaan. Kuten totesin jo monta viestiä aikaisemmin, että itse ostan tarpeeseen en sen takia, että saan paljon alennuksia tai kylkiäisiä! Toki pyrin saamaan tuotteen mahdollisimman edulliseen hintaan ja hyvillä eduilla!
Olen yrittänyt tuoda omaa mielipidettäni esiin, mutta jotkut eivät sitä halua ymmärtää. Kysymys ei siis todellakaan ole kateudesta. Kysymys ei ole siitä, saako joku viiden vuoden takuun ja toinen ei. Kysymys on siitä, että kuukausi kerrallaan lypsetään tällä myyntiargumentilla ihmisiä ja pyritään vauhdittamaan kauppaa lyömällä rumpua, että "osta pian ennenkuin tarjous loppuu". Ensin pidennetyn takuun piti olla voimassa vain kesäkuun loppuun. Kesäkuu meni ja tuli uusi teksti, pidennetty takuu voimassa heinäkuun loppuun. Ja sitten uudestaan elokuun loppuun. Ja joku tiesi, että vielä syyskuussakin tämä kampanja tulee olemaan päällä. Tämä jos mikä on harhaanjohtavaa mainontaa, jolla yritetään manipuloida ihmisiä ja saada heidät tekemään hätäisiä päätöksiä.
Höpöttäminen mielikuvamainonnasta ja tunteiden pohjalta tehdystä kaupasta ei nyt liity tähän.
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 02.08.16 - klo:22:07
Olen yrittänyt tuoda omaa mielipidettäni esiin, mutta jotkut eivät sitä halua ymmärtää. Kysymys ei siis todellakaan ole kateudesta. Kysymys ei ole siitä, saako joku viiden vuoden takuun ja toinen ei. Kysymys on siitä, että kuukausi kerrallaan lypsetään tällä myyntiargumentilla ihmisiä ja pyritään vauhdittamaan kauppaa lyömällä rumpua, että "osta pian ennenkuin tarjous loppuu". Ensin pidennetyn takuun piti olla voimassa vain kesäkuun loppuun. Kesäkuu meni ja tuli uusi teksti, pidennetty takuu voimassa heinäkuun loppuun. Ja sitten uudestaan elokuun loppuun. Ja joku tiesi, että vielä syyskuussakin tämä kampanja tulee olemaan päällä. Tämä jos mikä on harhaanjohtavaa mainontaa, jolla yritetään manipuloida ihmisiä ja saada heidät tekemään hätäisiä päätöksiä.
Höpöttäminen mielikuvamainonnasta ja tunteiden pohjalta tehdystä kaupasta ei nyt liity tähän.
Edelleen byhyy. Kyseessä on kaupan päättämis argumentti. Samaa hommaa tehdään missä tahansa kaupassa. Mä näen jo autonmyyjän luona itkevät asiakkaat itkupotkuraivareita vetämässä, kun eivät tee päätöstä ja kamppanja loppuu eivätkä tehneet päätöstä ;).
Ei kukaan pakota aseella uhaten ostamaan sitä seattia.
Esitän vielä kerran kysymyksen keneltä tuo takuun jatkaminen on pois?
Sinulle esitän vielä toisen kysymyksen: Oletko tai olitko ostamassa seattia vai muutenko vain jankutat?
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 11.04.16 - klo:19:11
Ford tarjosi uuteen Mondeoon 5v. takuuta, jos sen tilasi ennakkoon ennen ensiesittelyä (naapuri tilasi). Muistelen, että joihinkin Focus kampanjamalleihin olisi myös saanut 5v. takauksen.
Sain 5 vuoden takuun 9.4.2016 rekisteröimääni Ford Fiesta ST:hen.
Kaikesta te kanssa väittelette. Ettekö te kukaan ymmärrä kieltämme.
Osta nyt uusi Seat. Toimi nopeasti 5 vuoden takuu on voimassa kesäkuun loppuun. Onhan se ihan samanlailla voimassa kesäkuun loppuun kuin heinä- ja elokuunkin loppuun.
Itsekin ostin auton jonka takuu on voimassa 2020 loppuun. Ai mutta sehän on sitten kyllä voimassa 21 vuodenkin loppuun mutta myös 20 vuoden loppuun. Onhan se voimassa 2019 vuodenkin loppuun.
Kuten Karppa kirjoitti, ei kannata ostaa autoa silloin jos on hyvät takuu yms tarjoukset vaan silloin kun on tarve.
Ei niin, kannattaa ostaa auto tarpeeseen silloin kun on hyvät tarjoukset.
Ps. Itse ostan auton tarpeeseen kun saan vähintään 38% alennusta verottomasta hinnasta, koron 0,29% ilman kuluja, 5 vuoden takuun, metallivärin ja talvirenkaat vanteineen veloituksetta ja viiden vuoden huollot.
Koska autonostokuume vaivaa aina, niin varsinainen akti suoritetaan silloin, kun säästää eniten. 8)
Lainaus käyttäjältä: kt - 03.08.16 - klo:18:47
Koska autonostokuume vaivaa aina, niin varsinainen akti suoritetaan silloin, kun säästää eniten. 8)
Asiaa ei voi tuon paremmin ilmaista. Bravooooo. ;)
Lainaus käyttäjältä: kt - 03.08.16 - klo:18:47
Koska autonostokuume vaivaa aina, niin varsinainen akti suoritetaan silloin, kun säästää eniten. 8)
Itse kun olen aina luullut, että silloin kun tarvitsee eniten?
Kaiken ydin on ikävä kyllä siinä, että VW-konsernin auto muuttuu hyvin paljon kiinnostavammaksi silloin, kun siinä on 5 vuoden takuu. Se houkuttelee tekemään kauppoja vaikka ei muuten niin kiimassa olisikaan.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.16 - klo:20:15
Itse kun olen aina luullut, että silloin kun tarvitsee eniten?
Kyllä sitä kovassa autokuumeessa vaikka keksii ne "tarpeet" auton vaihdolle jos ei muuten ;D
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 03.08.16 - klo:20:32
Kaiken ydin on ikävä kyllä siinä, että VW-konsernin auto muuttuu hyvin paljon kiinnostavammaksi silloin, kun siinä on 5 vuoden takuu. Se houkuttelee tekemään kauppoja vaikka ei muuten niin kiimassa olisikaan.
Ford (Rinta-Jouppi) mainostaa Kugaa Frozen White erikoisvärillä 1.5 EcoBoost padalla 5v. takuulla alle 30.000, -
tästä tulee paineita muillekin kamppiksiin.
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.08.16 - klo:21:30
Kyllä sitä kovassa autokuumeessa vaikka keksii ne "tarpeet" auton vaihdolle jos ei muuten ;D
Ne tunteet ohjailee kummasti ;)
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.08.16 - klo:22:18
Ne tunteet ohjailee kummasti ;)
Juu. Mutta enää ei ole tullut autoa joka tekee sen tunteen, että tämä on saatava, maksoi mitä maksoi. Taitaa olla ne ajat takanapäin, koska nykyään ei enää tehdä autoja joissa olisi sitä jotain.
Luulin kun hain koeajoon Honda Civic Type R:n että se olisi sellainen. Ensin tuntui että on, mutta kun oli 500 km takana, ei se enää ollutkaan niin hauska auto. Nopeasti tottui.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 03.08.16 - klo:22:17
Ford (Rinta-Jouppi) mainostaa Kugaa Frozen White erikoisvärillä 1.5 EcoBoost padalla 5v. takuulla alle 30.000, -
tästä tulee paineita muillekin kamppiksiin.
Samalla tavalla Ford näemmä lypsää ostajaehdokkaita. Kampanjan piti olla heinäkuun loppuun saakka. Vielä eilen nettisivuilla oli päivittämätön teksti, mutta nyt se on muutettu, niin että kampanjaa on jatkettu elokuun loppuun.
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 04.08.16 - klo:08:01
Samalla tavalla Ford näemmä lypsää ostajaehdokkaita. Kampanjan piti olla heinäkuun loppuun saakka. Vielä eilen nettisivuilla oli päivittämätön teksti, mutta nyt se on muutettu, niin että kampanjaa on jatkettu elokuun loppuun.
Keneltä tämä on pois paitsi palvelee nimenomaan ostavaa kuluttajaa?
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 04.08.16 - klo:08:01
Samalla tavalla Ford näemmä lypsää ostajaehdokkaita. Kampanjan piti olla heinäkuun loppuun saakka. Vielä eilen nettisivuilla oli päivittämätön teksti, mutta nyt se on muutettu, niin että kampanjaa on jatkettu elokuun loppuun.
Käsittääkseni
myyntitavoitteet asetetaan kuukausittain ja vuosittain, ehkä myös kvartaaleittain ja puolivuosittain. Ja niitä seurataan ainakin viikoittain. Autoteollisuudessa on ylikapasiteettia.
Maahantuoja neuvottelee hinnat ja kamppikset tehtaan kanssa. Kamppikseen voi olla eri aiheita, yritän hieman avata taustaa :
Jos myynti onkin vetänyt heikommin kuin tavoitteet => kamppis (erikoismalli, varustepaketti, halpa rahoitus, pitkä takuu)
Jos on menetetty markkinaosuutta kilpailijoille => kamppis kuten yllä
Jos halutaan voittaa markkinaosuutta kilpailijoilta => kamppis
Myynti onkin vetänyt yllättävän hyvin / paremmin kuin tavoitteet => kamppis jatkuu
Tehdas ilmoittaa, että erikoismallia on vielä saatavana ja myynti on vetänyt hyvin => kamppis jatkuu
Tottakai tavoitteet ja strategia (business ja marketing plan) pidetään kassakaapissa kilpailulla alalla. Maahantuoja tekee niinkuin tehdas määrittelee, sopparithan ovat katkolla muutaman vuoden välein. Jopa liikkeiden valon värisävy sisällä on käyty ratsaamassa....
Esimerkkinä voin kertoa, että ex 3c oli Luxline (=Trendline + varusteita) ja myyjä mainitsi, että sitä myydään niin kauan kuin tehdas sitä toimittaa, eikä siitä ole parempaa tietoa. No sitä myytiin muistaakseni vielä pari vuotta.
Ostin nyk. B7 -13 ja eikös tästäkin tullut Luxline myyntiin -14 ja totta Mooses taas halvemmalla. Tulinko petetyksi ? :o
Omasta mielestäni en.
Tuossahan on pahaa aavistamaton kuluttaja kohta kahden katumaasturin loukussa (Ateca ja Kuga), kun kerran halvalla saa. :P
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 04.08.16 - klo:08:01
Samalla tavalla Ford näemmä lypsää ostajaehdokkaita. Kampanjan piti olla heinäkuun loppuun saakka. Vielä eilen nettisivuilla oli päivittämätön teksti, mutta nyt se on muutettu, niin että kampanjaa on jatkettu elokuun loppuun.
Joo alunperin tuo kamppis on alkanut toukokuussa ja takuu 7v silloin.
Lainaus käyttäjältä: skriko - 03.08.16 - klo:22:33
Mutta enää ei ole tullut autoa joka tekee sen tunteen, että tämä on saatava, maksoi mitä maksoi.
Itsellä todella pitkästä aikaa on pientä tuollaista fiilistä tällä hetkellä havaittavissa, eräs auto on kiikarissa, kylmätyypeillä käyty jo useammankin kerran, alustavia neuvottelujakin jo käyty jne. ja kyllä se kummasti vaan yhä pitää otteessaan, ruokkii kaikkia tarpeitani (myös itselle keksittyjä sellaisia ;-) ) ihan kummasti eikä juuri parempaa vaihtoehtoakaan tunnu enää löytyvän. Tiedä vaikka jopa ihan koeajollakin tässä vielä kävisin ;D
Mutta eipä tässä nyt kiire mihinkään ole, markkinoilla tulee tapahtumaan aika paljon taas tänä syksynä, joten istutaan vaan ihan rauhassa alas ja ootellaan mitä kamppiksia noista on itse kultakin merkiltä vielä koht'sillään tulossa 8)
Ja taas kuukaudella jatkettu hyvää takuuta..... 8)
Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 01.09.16 - klo:14:43
Ja taas kuukaudella jatkettu hyvää takuuta..... 8)
Uudet asiakkaat taputtavat karvaisia käsiään tyytyväisinä ja hyvä niin!
Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 01.09.16 - klo:14:43
Ja taas kuukaudella jatkettu hyvää takuuta..... 8)
Niin. Posiitiivista tässä on (pl. jotkut mielensäpahoittajat), että kehitys kulkee kohti pidempiä takuuaikoja. :o
70-luvun alussa ainakin eur. autojen yleinen takuu oli ½ vuotta, sitten 1 vuosi ja vasta 2000-luvun alussa (?) 2 vuotta.
Tästä syntyy painetta kilpailijoille ja uusi kilpailukeino. Varmasti asiaa on seurattu tarkkaan pääkallonpaikoilla.
Ehkä jonain päivänä eurooppalaiset valmistajat antavatkin 5v. ja 100 tai 150 tkm takuun vapaaehtoisesti--- ::)
Se mitä odotan mielenkiinnolla - jatkuuko kamppis vielä 2017---
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.09.16 - klo:19:56
Ehkä jonain päivänä eurooppalaiset valmistajat antavatkin 5v. ja 100 tai 150 tkm takuun vapaaehtoisesti--- ::)
Niin paitsi että kun tulee KM rajat niin käytännössä takuu heikkenee kun km:ä tulee reilummin.
Lainaus käyttäjältä: Taky - 01.09.16 - klo:19:59
Niin paitsi että kun tulee KM rajat niin käytännössä takuu heikkenee kun km:ä tulee reilummin.
Toki, tätä vartenhan nytkin myydään VW:llä (euroilla) esim. Saksassa lisätakuuta aina 5 vuoteen saakka:
http://www.volkswagen.de/de/angeboteaktionen/garantie.html (http://www.volkswagen.de/de/angeboteaktionen/garantie.html)
36 kk hintaesim :
Modell Gesamtfahrleistung bis 50.000 km Gesamtfahrleistung bis 100.000 km Gesamtfahrleistung bis 150.000 km
Golf Variant 575 , 755 , 1.075 ,
Entscheiden Sie sich für ein ALLSTAR Sondermodell, sind 5 Jahre Garantie sogar serienmäßig.
(suomeksi: ALLSTAR malleissa 5 vuoden takuu jopa vakiona ;D )
Ihre Vorteile:
• bis zu 5 Jahre Rundumschutz vor unerwarteten Reparaturkosten
• höherer Wiederverkaufswert durch Verbleib der Garantie beim Fahrzeug
• Laufzeit individuell wählbar " passend zu Ihrer Fahrleistung
• Gesamtfahrleistung von 30.000 bis 150.000 km wählbar
• Reparaturen mit Originalteilen in Volkswagen Vertragswerkstätten
•
gilt für alle Volkswagen Modelle** bei Neubestellung eines Volkswagen ab 23.4.2015 tuosta -> kaikkiin uusiin tilauksiin
Gesamtfahrleistung lienee kokonaisajomatka, joten yli 150 tkm:n ei takuuta saa jatkettua rahallakaan. Tosin omassa edellisessä Golf V:ssä ei olisi ollut takuuasioita 3-5 vuoden ikäisenä.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.09.16 - klo:19:56
jotkut mielensäpahoittajat
Jotenkin tuli vaikutelma, että tuo heitto kohdistui minuun.
Sanon sen vielä kerran -
ei minulla mitään pitkää takuuta vastaan ole. Minua vain ärsyttää, miten epäasiallista tuo mainonta on. Kuukausi kerrallaan katsotaan, montako asiakasta on saatu narrattua koukkuun. Ihmisiä yritetään painostaa tekemään hätäisiä päätöksiä, "osta nyt, koska ei voi tietää mikä on takuun pituus, jos ensi kuussa teet kaupat".
Painostus ja hätäiset päätökset. Ihmiset on niin käsittämättömiä "mietiskelijöitä" että pitääkin potkia perseelle ja vähän painostaa (varsinkaan kun siltikään ei kai ole pakko ostaa?).
En ymmärrä mitä se on keltään pois, jos kampanjaa kk kerrallaan jatketaan.
Ps. Vaikka persaukinen olenkin pystyin viime auton vaihdossa(kin) tekemään kaupat samana päivänä kun kysyin tarjoukset.
Lainaus käyttäjältä: bustedi - 01.09.16 - klo:22:31
Painostus ja hätäiset päätökset. Ihmiset on niin käsittämättömiä "mietiskelijöitä" että pitääkin potkia perseelle ja vähän painostaa (varsinkaan kun siltikään ei kai ole pakko ostaa?).
En ymmärrä mitä se on keltään pois, jos kampanjaa kk kerrallaan jatketaan.
Ps. Vaikka persaukinen olenkin pystyin viime auton vaihdossa(kin) tekemään kaupat samana päivänä kun kysyin tarjoukset.
Tätä samaa yritin vääntää pari sivua ;)
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 01.09.16 - klo:20:19
Toki, tätä vartenhan nytkin myydään VW:llä (euroilla) esim. Saksassa lisätakuuta aina 5 vuoteen saakka:
Modell Gesamtfahrleistung bis 50.000 km Gesamtfahrleistung bis 100.000 km Gesamtfahrleistung bis 150.000 km
Golf Variant 575 , 755 , 1.075 ,
150tkm, 2,5 vuotta normi 2v. sijaan ja tonni lisää, hmmmm eipä kovasti kiinnosta.
Lainaus käyttäjältä: Taky - 02.09.16 - klo:08:20
150tkm, 2,5 vuotta normi 2v. sijaan ja tonni lisää, hmmmm eipä kovasti kiinnosta.
Onkohan tuo joku Kesi-Eurooppalainen tyyli myydä lisävakuutusta? Tuossa eräälläkin merkillä ihan sama juttu, lisäturvaa aikaan ja km perustuen, mutta myös se otetaanko turva uuteen vaiko wanhempaan (max. 3v) autoon. Ja toki tuota saa sitten myös pakettina, huollot mukaanluettuina 8)
Kävin tänään ohiajaessani koeistumassa uuden Atecan. Kysyessäni 5v. takuukamppiksen jatkumista myyjä kertoi maahantuojan vierailleen heillä viikolla. Viesti oli, että kamppis jatkuu tämän kuun. Katsotaan miten käy. Oma autonvaihtoni menee kuitenkin vasta kesään 2018, jolloin oma Klonkswagen on 5-vuotias eli vielä tarhaikäinen.
OT: seurataan, onko lastentaudit saatu omasta korjattua pois siihen mennessä vai menevätkö Paskatin mukana vaihtoon. :o
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 11.04.16 - klo:20:16
Autostadiumin puolella on keskustelu tuosta ford protect-takuulaajennuksesta. Ainakaan muutamalla kirjoittajalla, se ei ole enään 2v jälkeen vastannut "tehtaan takuuta". Takuuehdoissa on takuun piiriin kuuluvia asioita supistettu ja normaalin kulumisen ja takuunalaisen vian raja on häilynyt.
Omia kokemuksia tästä ei siis ole...
Joo. Olen itsekin lukenut myös saman asian kyseiseltä palstalta ( tosin olen kirjautunut sinne uudella nimimerkillä kun tuo 18.12.2014 annettu
kuukauden bannini jatkuu vain ). Toivottavasti ei tule omia kokemuksia että auto pysyisi ehjänä tai vaihtuisi ennen kun 3 vuotta on kulunut. :D ;D
En tiedä sitten mistä ovat autostadiumilaiset Fordinsa hankkineet. Kyllä minulla on ainakin 3 vuotta/100 000 km tehtaan takuu ja tuo laajennettu on 5 v/100 000. Eli Ford protectissa kilometrien takuu ei lisäänny, aika vain lisääntyy 2 vuotta. Se on hyvä vähän ajaville.
Ps.Taitaa olla lestadiolaiskäärmeellä sormensa pelissä. Eikös ne sieltä Limingalta tule ne Lestat.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 10.09.16 - klo:15:04
Kävin tänään ohiajaessani koeistumassa uuden Atecan. Kysyessäni 5v. takuukamppiksen jatkumista myyjä kertoi maahantuojan vierailleen heillä viikolla. Viesti oli, että kamppis jatkuu tämän (eli syys)kuun. Katsotaan miten käy. Oma autonvaihtoni menee kuitenkin vasta kesään 2018, jolloin oma Klonkswagen on 5-vuotias eli vielä tarhaikäinen.
OT: seurataan, onko lastentaudit saatu omasta korjattua pois siihen mennessä vai menevätkö Paskatin mukana vaihtoon. :o
Tänään
http://seat.fi/seat/seat3.nsf/html/5vuodentakuu?open (http://seat.fi/seat/seat3.nsf/html/5vuodentakuu?open)
NYT 5 VUODEN TAKUU KAIKKIIN SEAT-MALLEIHIN.
SEAT on takuulla hyvä vaihtoehto. Tarjoamme rajoitetun ajan saksalaista teknologiaa viiden vuoden tai 100 000 kilometrin takuulla. Jos kaipaat lisää syitä autonvalintaan, tässä niitä on: yli 100 testivoittoa, 4Drive-nelivetomallisto, täydet viisi tähteä törmäystestissä, tehokkaat ja taloudelliset TDI- ja TSI-moottorit sekä maailmanluokan ajo-ominaisuudet suomalaiselle lompakolle sopivaan hintaan.
Toimi pian, tarjous koskee 31.10.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia+ 1
Myös Fordin kamppis jatkaa 5v. takuulla.... OKTOBERTEST TARJOUS- JA KOEAJOP,,IVILL,, 10.-22.10.2016!
http://www.autokeskus.fi/ford/oktobertest/c25d4d4848ec2ee912e2cbf6eda636b7/ (http://www.autokeskus.fi/ford/oktobertest/c25d4d4848ec2ee912e2cbf6eda636b7/)
TALVIRENKAAT 1 ,
sis. renkaat ja vanteet
L,,MPÖPAKETTI 1 ,
sis. moottori- ja sisätilalämmitin
METALLIV,,RI* 1 ,
Koskee rajattua erää värejä
TAKUU
5 vuotta / 100.000 km
RAHOITUSKORKO** 0,99 %
Ford Credit -rahoitus
Tämäkin on siis vain rajoitetun ajan ja osa eduista koskee rajattua erää..... mutta se kerrotaan selvästi.... ;)
Vuosi sitten Autokeskuksella oli vähän vastaava kanpanja Octaviaan. Kun katselin tarjousta, totesin myyjälle, että näkyy kampanja otettu huomioon aika selvästi vaihtoauton hyvityshinnassa. Myyjä totesi, että kyllähän se niin on. Kilpilevalta ketjulta sai aika paljon paremman tarjouksen. Kilpailutus kannattaa.
Lainaus käyttäjältä: jlsko16 - 13.10.16 - klo:11:08
Vuosi sitten Autokeskuksella oli vähän vastaava kampaaja Octaviaan. Kun katselin tarjousta, totesin myyjälle, että näkyy kampanja otettu huomioon aika selvästi vaihtoauton hyvityshinnassa. Myyjä totesi, että kyllähän se niin on. Kilpailevalta ketjulta sai aika paljon paremman tarjouksen. Kilpailutus kannattaa.
Asiakashan maksaa aina kaiken; kulut, palkat ja autoliikkeen voitonkin jos sitä vain jää.
Kilpailuttaa kannattaa kaikki, söhkösoppari, vakuutukset, ja autonkin hankinta. Työpaikkakin jos osaaminen & referenssit vain riittää.
Parhaimmillaan olen tutulta kuullut, että ison maasturin (tässä vastaavan kilpailijan) sai noin 10.000, halvemmalla kuin oman merkin liikkeestä.
OT: Näytti sama 5v. takuu Fordiin olevan myös Vehossa.
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 03.10.16 - klo:10:58
Toimi pian, tarjous koskee 31.10.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia
Sain eilen uuden Leon ST:n. Huolenpitosopimuksessa on hinnoitteluosiossa rivi "Takuu 5v/100tkm tai 150tkm (1.4.-31.12.2016)". Seatin sivuilla näyttää edelleen olevan 5v takuukampanja lokakuun loppuun, spoilaako huolenpitosopimus takuukamppiksen jatkumisen :)
Lainaus käyttäjältä: jlsko16 - 13.10.16 - klo:11:08
Vuosi sitten Autokeskuksella oli vähän vastaava kanpanja Octaviaan. Kun katselin tarjousta, totesin myyjälle, että näkyy kampanja otettu huomioon aika selvästi vaihtoauton hyvityshinnassa. Myyjä totesi, että kyllähän se niin on. Kilpilevalta ketjulta sai aika paljon paremman tarjouksen. Kilpailutus kannattaa.
Niin autokaupassa, kuten kaikessa kaupassa kannattaa muistaa, että mitään ilmaista ei ole.
Nyt 5v. takuun saa Fordilta 100.000km saakka ja Seatin kotisivulla lukee:
http://www.seat.fi/omistajille/takuu.html (http://www.seat.fi/omistajille/takuu.html)
TAKUU NYT 5 VUODEKSI!
Tarjoamme rajoitetun ajan koko SEAT-malliston viiden vuoden tai 100 000 kilometrin takuulla riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin. Tarjous on voimassa 31.1.2017 saakka.
Takuuajan ensimmäisen 24 kuukauden aikana ei ole kilometrirajoitusta. Takuut alkavat takuutodistukseen merkitystä luovutuspäivästä.
Tässä SEATin takuuehdot. Pitäisi olla käypäset myös 5 vuoden takuullekkin.
https://drive.google.com/open?id=0B8dSR6vBtP-4VnlJQ1Qza0dhLVk (https://drive.google.com/open?id=0B8dSR6vBtP-4VnlJQ1Qza0dhLVk)
https://drive.google.com/open?id=0B8dSR6vBtP-4RG5QUFpXMXJqUms (https://drive.google.com/open?id=0B8dSR6vBtP-4RG5QUFpXMXJqUms)
VV-Autolla on kamppis, jossa ainakin HS mainosten mukaan 5v. (jatkotakuun -> 100tkm) on saanut Poloon ja Passat sedaniin.
Eli niinkuin hieman ennustinkin, pidemmästä takuusta alkaa tulla arkipäivää tai ainakin kamppiksiin "sisäänvetotuote". :o
Ja:
Tarjoamme rajoitetun ajan koko SEAT-malliston viiden vuoden tai 100 000 kilometrin takuulla riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin. Tarjous on voimassa 28.2.2017 saakka.
Takuuajan ensimmäisen 24 kuukauden aikana ei ole kilometrirajoitusta. Takuut alkavat takuutodistukseen merkitystä luovutuspäivästä. ;)
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 01.08.16 - klo:13:46
Mitäpä minä sanoin... (ei kun siis kirjoitin).
"Toimi pian, tarjous koskee 31.8.2016 mennessä tehtyjä uusia tilaussopimuksia."
Minä jo hiukan närkästyisin tuollaisesta markkinointipolitiikasta.
Tänään 2.1. 2019:
TAKUU NYT 5 VUODEKSI!
Tarjoamme rajoitetun ajan koko SEAT-malliston viiden vuoden tai 100 000 kilometrin takuulla riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin.
Tarjous voimassa rajoitetun ajan.Takuuajan ensimmäisen 24 kuukauden aikana ei ole kilometrirajoitusta.
https://www.seat.fi/omistajille/takuu.html (https://www.seat.fi/omistajille/takuu.html)
(hmm.) :o
Niin? Vwmies vaan ostaa Seatin kun noin paljon kuumottaa. Itse ostin kesällä kolmannen, hyvin menee mutta menköön. 8) Ja on muuten viiden (5) vuoden takuulla. :P
300, saa 5 vuotta ja 150tkm saakka ;)
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.01.19 - klo:12:16
Niin? Vwmies vaan ostaa Seatin kun noin paljon kuumottaa. Itse ostin kesällä kolmannen, hyvin menee mutta menköön. 8) Ja on muuten viiden (5) vuoden takuulla. :P
Joo, olen ajanut aikanaan 3 työsuhdesellaisella joista viim. lunastin itselleni. Hieman hymyilyttää ja hämmästyttää tuo .. rajoitetun ajan. ;D
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 02.01.19 - klo:16:41
Joo, olen ajanut aikanaan 3 työsuhdesellaisella joista viim. lunastin itselleni. Hieman hymyilyttää ja hämmästyttää tuo .. rajoitetun ajan. ;D
Kuten olen aikaisemmin jo todennut, niin totean uudelleen. Suomalainen maahantuoja maksaa tuon lisätakuun! Sitten kun ei enää maksa, niin kamppis loppuu.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.01.19 - klo:22:06
Kuten olen aikaisemmin jo todennut, niin totean uudelleen. Suomalainen maahantuoja maksaa tuon lisätakuun! Sitten kun ei enää maksa, niin kamppis loppuu.
Näin varmaan onkin, tässä yritetään saada pienehkö markkinaosuus kasvamaan. Seat on jäänyt pahasti konsernissa neljänneksi jopa Skodan varjoon. IMO silti, että vanha maine saattaa rasittaa vähän niinkuin ranskiksia helposti ruostuvina.....
No, auton jm-arvo kertoo maineesta & luotettavuudesta ehkä lahjomattomasti parhaiten.... mitkäs merkit ne parhaat muuten olivatkaan ? :P
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 02.01.19 - klo:22:33
Näin varmaan onkin, tässä yritetään saada pienehkö markkinaosuus kasvamaan. Seat on jäänyt pahasti konsernissa neljänneksi jopa Skodan varjoon. IMO silti, että vanha maine saattaa rasittaa vähän niinkuin ranskiksia helposti ruostuvina.....
No, auton jm-arvo kertoo maineesta & luotettavuudesta ehkä lahjomattomasti parhaiten.... mitkäs merkit ne parhaat muuten olivatkaan ? :P
Asian voisi myös esittää toisin päin: miksi muilla VAG-konsernintuotteilla ei ole suoraan viiden vuoden takuuta?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.01.19 - klo:22:38
Asian voisi myös esittää toisin päin: miksi muilla VAG-konsernintuotteilla ei ole suoraan viiden vuoden takuuta?
Niin. VW on myynyt ainakin WLTP päivitykseen saakka hyvin ja Skoda kuin häkä (markkinaosuuden kasvu on huolestuttanut jopa VW:n työntekijöitä...). Audi on pärjännyt melko hyvin omassa sarjassaan (tässä mallien uudistuminen vaikuttaa paljon). Ford on tarjonnut ilman lisähintaa 5v. takuuta . Ehkä kehitys kuitenkin menee tähän.... :o
Vielä 15...20 vuotta sitten Skoda oli suomalaistavikselle itäblokin automerkki, jota piti vähintääkin maanrakoon haukkua huonoksi valinnaksi. Mutta sitten tuli Octavia II, joka löi hyvät myyntilukemat ja leukojen louskutus pikkuhiljaa väheni.
Nythän jokainen suomalainen ymmärtää, että Skodia tehtiin jo 12o vuotta sitten keski-Euroopan silloisessa autoteollisuuden kehdossa. Silloin Uudessakaupungissa vedeltiin vasta kalaverkkoja ja veneen tapin veisto oli teknillisistä suorituksista parhaimpia.
No nyt varsinaisia itäautoja ovat kommunistikiinalaiset automerkit, mutta siihen ryhmään joutuneen Volvon menekkiä ei itämaine vielä ole ravisuttanut. Kovapäistä porukkaa ovat suomalaiset, aina ostavat väärin!
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 02.01.19 - klo:12:08
Tarjoamme rajoitetun ajan koko SEAT-malliston viiden vuoden tai 100 000 kilometrin takuulla riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin.
Minä päädyin Seattiin osaltaan juuri tuon hyvän takuun takia. Silloinkin (kaksi vuotta sitten) sitä mainostettiin määräaikaisena. On kuitenkin jatkunut siitä asti taukoamatta. Leon on pelannut kuin junan vessa. Ei vian vikaa toistaiseksi. Pitkä takuu tuo kuitenkin mielenrauhaa. Omilla 20 tkm/v kilometreillä takuu tulee vielä käytettyä täysimääräisesti sekä matkallisesti että ajallisesti.
En enää ostaisi autoa, jolle myönnettäisiin vain kahden vuoden takuu.
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.01.19 - klo:09:12
Minä päädyin Seattiin osaltaan juuri tuon hyvän takuun takia. Silloinkin (kaksi vuotta sitten) sitä mainostettiin määräaikaisena. On kuitenkin jatkunut siitä asti taukoamatta. Leon on pelannut kuin junan vessa. Ei vian vikaa toistaiseksi. Pitkä takuu tuo kuitenkin mielenrauhaa. Omilla 20 tkm/v kilometreillä takuu tulee vielä käytettyä täysimääräisesti sekä matkallisesti että ajallisesti.
En enää ostaisi autoa, jolle myönnettäisiin vain kahden vuoden takuu.
Jos sattuis käymään niin että Seatin ”5-vuoden takuu” loppuu eli palaisin 2- vuoteen.
Mihin merkkiin pihistelijä siirtyisit?
Jäiskö kaasuautot kokonaan pois kuvioista??
Octavialle seuraajaa kuumeisesti katson ja kyllähän pitkä takuu tuntuisi hyvältä. Seattia muuten pidän ihan tasavertaisena skodaan nähden mut miten siihen käytettynä suhtaudutaan ? Ilmeisesti vähän huonompi hyvitys kun skodassa ?
Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 03.01.19 - klo:09:53
Mihin merkkiin pihistelijä siirtyisit?
Todennäköisesti Ford Focus. Tosin autonvaihto on edessä aikaisintaan kolmen vuoden päästä.
Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 03.01.19 - klo:09:53
Jäiskö kaasuautot kokonaan pois kuvioista??
Jäisi. Kaasuautot eivät kannata minun kilometreillä eikä jokapäiväisen ajoreitin varrella ole tankkausasemaa. Pitäisi lähteä erikseen tankkaamaan.
Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 03.01.19 - klo:10:07
Octavialle seuraajaa kuumeisesti katson ja kyllähän pitkä takuu tuntuisi hyvältä. Seattia muuten pidän ihan tasavertaisena skodaan nähden mut miten siihen käytettynä suhtaudutaan ? Ilmeisesti vähän huonompi hyvitys kun skodassa ?
Yksi vaihtoehto Seatin pitkälle takuulle on yksityisleasing, silloin ei tarvitse huolehtia korjausten (takuu vai ei) ja huoltojen kustannuksista ja hyvitysarvosta autosta luovuttaessa ja moni "piilokulu" on myös huomioitu.
https://sivustot.kaleva.fi/autotalli/2019/01/02/onko-yksityisleasing-edullinen-autotalli/
Autovalinta kohdistui maa- ja biokaasua käyttävään farmarimalliseen ja automaattivaihteiseen Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC -malliin. Yksityisleasingin sopimuskaudeksi Oranen valitsi 36 kuukautta ja 60 000 kilometriä, joiden myötä kuukausihinnaksi tuli huoltosopimuksen kanssa noin 450 euroa.
Kaasuauton käyttökulujen edullisuus on yllättänyt Orasen, ja yksityisleasingissa hän arvostaa etenkin helppoutta ja huolettomuutta. Hänen mukaansa yksityisleasing on hyvä vaihtoehto autoilijalle, joka haluaa varmuutta ja kiinteitä selkeitä kuluja ilman yllätyksiä.
Seatilla on edelleen tuo 5 vuoden ja 100tkm takuu. Aikaisemmin takuun pystyi laajentamaan 299 eurolla 5 vuoteen ja 150tkm. Nyt tuosta takuunlaajennuksesta peritään 500 euroa. Onko muilla kokemusta, että tuo hinta on noussut 200 eurolla?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.11.21 - klo:20:48
Seatilla on edelleen tuo 5 vuoden ja 100tkm takuu. Aikaisemmin takuun pystyi laajentamaan 299 eurolla 5 vuoteen ja 150tkm. Nyt tuosta takuunlaajennuksesta peritään 500 euroa. Onko muilla kokemusta, että tuo hinta on noussut 200 eurolla?
Ainakin seat.fi hinnastoissa 2.11. lisävarusteissa on tuo tarjolla hintaan 300. Sama hinta jonka huhtikuussa maksoin
Itsekin sain nyt vielä viikko ennen luovutusta ostettua tuon lisätakuun 300 ,. Aikaisemmin tilauksen yhteydessä tuosta ei ollut mitään puhetta.
Voisiko hinta olla eri automallien välillä?
Eli esim. Tarraco voisi olla 500e ja Leon 300e (nämä siis hatusta vedettyjä esimerkkejä)
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 05.11.21 - klo:10:51
Voisiko hinta olla eri automallien välillä?
Eli esim. Tarraco voisi olla 500e ja Leon 300e (nämä siis hatusta vedettyjä esimerkkejä)
Kyllä tämä 500 euron hinta tuli vastaan hybridi tarracossa.
Taitaa olla just näin että hinta vaihtelee automallista toiseen kuten muutkin lisävarusteena myytävät tuotteet.
Tarraco: https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a0db22d6-b7b6-4961-b355-09294b043e93