Volkswagenin tuska kasvaa â€" Nyt autot lähtevät itsestään käyntiin
http://yle.fi/uutiset/volkswagenin_tuska_kasvaa__nyt_autot_lahtevat_itsestaan_kayntiin/8629432 (http://yle.fi/uutiset/volkswagenin_tuska_kasvaa__nyt_autot_lahtevat_itsestaan_kayntiin/8629432)
Volkswagen on kutsunut 67 000 Caddy-malliston tila-autoaan takaisin korjaukseen. Asennusvirheen takia ovien kauko-ohjaimen käyttö saattaa käynnistää auton moottorin.
Päästöhuijauksissa mainettaan ryvettänyt Volkswagen-yhtiö ilmoitti keskiviikkona kutsuvansa maailmanlaajuisesti 67 000 Caddy-mallista autoa huollettavaksi. Ongelma on harvinainen ja vaarallinen: autot saattavat lähteä käyntiin, kun kuljettaja avaa ajoneuvon ovet käyttämällä lukituksen avaavaa kaukosäädintä. :( :(
Jos autossa sattuu olemaan vaihde päällä, seuraukset voivat olla erittäin vakavat, sillä silloin auto lähtee mahdollisesti itsestään liikkeelle. Volkswagenin mukaan ongelma ei koske automaattivaihteisia autoja. :-X
Autoilijat pelästyivät itsestään starttaavia autoja
Euroopan suurin autoyhtiö sai tiedon ongelmasta asiakkailtaan, kun kauhistuneet ihmiset ilmoittivat itsestään liikkeelle lähteneistä autoista. Kukaan ei tiettävästi ole loukkaantunut yllättävistä tilanteista huolimatta.
VW-yhtiöllä ei ole vielä täyttä varmuutta siitä, mistä ongelma juontaa juurensa. Todennäköisesti auton tietokonejärjestelmän kaapeloinnissa on tehty virhe, yhtiön tiedottaja kertoo. :o :o
Ongelma koskee niitä Caddy-autoja, jotka on valmistettu vuoden 2012 toukokuun ja 2013 tammikuun välillä. Tarkastukseen kutsu on maailmanlaajuinen.
Saksalaisyhtiön ongelmat ovat näkyneet jo myös Suomessa. Maahantuojan, VV-Auto Group Oy:n mukaan Suomessa on 39 riskimallin Caddya. Kaikkia auton omistajia on informoitu ongelmasta ja ensimmäiset kutsuttiin tarkastuksiin jo joulukuussa.
â€" Meille tuli muutama ilmoitus moottorin erikoisesta käynnistymisestä, sen tarkemmin en osaa sanoa, VV-Auto Group Oy:n viestintäpäällikkö Riitta Karjalainen sanoo.
Pikkasen hymyilyttää tässäkin uutisessa, että tähänkin uutistekstiin piti vetää mukaan se kuuluisa päästöhuijaus, vaikka se ei mitenkään asiaan liity.
Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 28.01.16 - klo:08:32
Pikkasen hymyilyttää tässäkin uutisessa, että tähänkin uutistekstiin piti vetää mukaan se kuuluisa päästöhuijaus, vaikka se ei mitenkään asiaan liity.
Toimittajat on aina toimittajia, vaikka mitä tekisi...
Enteileeköhän itsestään käynnistyvä ja liikkeelle lähtevä auto paljon hehkutetun itsetään ajavan auton tuloa... ? :o
Tällä kertaa, kummallista kyllä, takaisinkutsuttavien autojen lkm on jo tarkkaan tiedossa. ::)
Onko nykyään paljon ihmisiä, jotka eivät käytä käsijarrua? Ei sen auton pitkälle luulisi startilla/tyhjäkäyntikierroksilla liikkuvan jos jarru on päällä. Saattaa siinä toki mielenkiintoisia tilanteita tulla jos vaikka sattuu pitämään autoa tallissa vaihde päällä.
Jännä kyllä, miten tuo onkin mahdollista saada käyntiin ilman avainta, miten noissa ajonesto pelaa?
Lainaus käyttäjältä: vwp - 28.01.16 - klo:08:41
Onko nykyään paljon ihmisiä, jotka eivät käytä käsijarrua?
Is this a trick guestion? ;D
Jos omistaa VW:n sähköisellä käsijarrulla, niin kuka hullu sitä talvisin käyttää esim yötä vasten? Jos ei muuten saa autoa parkkiin silleen että tietää ettei se lähde meneen itekseen niin sitten on pakko laittaa, mutta muuten ei.
On tossa VW:n sähköjarrussa se hyvä puoli että kun päättää olla kiinni niin ei lähde edes tuolla kaukokäynnistyksellä irti...
Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 28.01.16 - klo:09:25
Is this a trick guestion? ;D
Jos omistaa VW:n sähköisellä käsijarrulla, niin kuka hullu sitä talvisin käyttää esim yötä vasten?
Minä. Aina. Kaikkialla :D
No kyseessähän on juurikin itsestään ajavan auton "pilotointi", jota varten nimetyn asiakasjoukon autoihin on asennettu softa....
Kohta tehdas pahoittelee ettei muistanut mainita tästä asiakkaille. Nouhätä, "GoodWillinä" marmori maksaa 1/3 osan softan tarkistuksesta + poistosta ja saat hypistellä hetken sijaisaton avaimia kädessäsi...
Lainaus käyttäjältä: vwp - 28.01.16 - klo:08:41
Jännä kyllä, miten tuo onkin mahdollista saada käyntiin ilman avainta, miten noissa ajonesto pelaa?
Jutusta ei ilmene se, jäikö moottori käyntiin vai sammuiko myös itsekseen. Vagien immo toimi ainakin ennen siten, että kone starttaa mutta sammuu hetimiten jos ei ole käyntilupaa. Mahtanee toimia nykyisissäkin samoin, jolloin tuo automaattiloikka kakesta klikkaamalla ei kovin pitkä olisi.
Juuri ikinä ei tule käsijarrua käytettyä, mut toihan olis kiva lisävaruste toi kaukokäynnistys, amerikan ihmeissähän noita on ollut jo vuosia.
Lainaus käyttäjältä: Finnhopper - 28.01.16 - klo:09:25
Jos omistaa VW:n sähköisellä käsijarrulla, niin kuka hullu sitä talvisin käyttää esim yötä vasten?
Miksi ei käyttäisi? Meinaatko että kun volkkari ei käynnisty talvella, niin sitä seisontajarruakaan ei saa auki epäonnistuneen käynnistysyrityksen tyhjennettyä akun? Onhan tuo kai teoriassa mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Omassa autossa on kontissa vara-akku hätätapauksia varten. Oma auto ei ole siitä apuvirtaa tarvinnut, muiden autot kylläkin.
Mekaanisesti mitään syytä talven pelkoon ei sinänsä ole, koska seisontajarrun sähkömoottori painaa satulan mäntää säältä suojassa. Mikäli vettä pääsee järjestelmään sisään, niin se hajoaa ilman talveakin pian..
Lainaus käyttäjältä: repomies - 28.01.16 - klo:17:26
Miksi ei käyttäisi? Meinaatko että kun volkkari ei käynnisty talvella, niin sitä seisontajarruakaan ei saa auki epäonnistuneen käynnistysyrityksen tyhjennettyä akun? Onhan tuo kai teoriassa mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Omassa autossa on kontissa vara-akku hätätapauksia varten. Oma auto ei ole siitä apuvirtaa tarvinnut, muiden autot kylläkin.
Mekaanisesti mitään syytä talven pelkoon ei sinänsä ole, koska seisontajarrun sähkömoottori painaa satulan mäntää säältä suojassa. Mikäli vettä pääsee järjestelmään sisään, niin se hajoaa ilman talveakin pian..
Kummassakaan 3C/B7 Paskatissa autom. päälle kytkeytyvässä seisontajarrussa ei (kop.) ole ollut häikkää. Jos kuori menee rikki eli halkeaa, vesi kyllä turmelee moottórin. ???