VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Skoda => Fabia III (14-) => Aiheen aloitti: AquaBlue - 21.07.15 - klo:09:41

Otsikko: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: AquaBlue - 21.07.15 - klo:09:41
Nämä Fabiat alkaa yleistymään täällä ja yleisaiheessa sivutaan välillä kulutuksen,  joten Näille kun voisi olla uusi aihe.

Itse olen viikossa ehtinyt ajamaan 1700 km ja ajotietokone näyttää 5.6-5.8 l/100 km. Aika samoilla lukeminen olen laskenut kulutuksen olevan. Pitäisi rekisteröityä jollekin kulutuksen seurantasivuille, jonne voi kerätä tankkauslukemia.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: the_raz - 21.07.15 - klo:09:57
Ainakin oma kokemukseni 7000 km jälkeen on se että ajotietokone on erittäin tarkka, ja että siihen voi luottaa. Olen itse kesän pitkiin matkoihin laittanut vähän RE85 mukaan tankkiin, ja silti 200 km lenkki josta 130 km oli moottoritienopeutta pääsin keskikulutuksella 6,5. Hitaammissa vauhdissa maantieajo sujuu helposti matalilla vitosilla.

Yksi hyvä vinkki olisi http://www.spritmonitor.de/en/ (http://www.spritmonitor.de/en/)
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: Jokkeri - 22.10.15 - klo:12:41
Noin 8000 km jälkeen keskikulus alusta alkaen 6,4 l/100km. Paljon kaupunkiajoa, joten kohtuu kulutus mielestäni.
Uusilla Nokian nastoilla kokeilin ajaa vakkarilla 80 km/h 250 km matkan ja kulutus 4,9 l/100km. Takaisin tullessa märkä tie ja nopeus 100 km/h ja kulutus 5,8 l/100km.

Lainaus käyttäjältä: AquaBlue - 21.07.15 - klo:09:41
Nämä Fabiat alkaa yleistymään täällä ja yleisaiheessa sivutaan välillä kulutuksen,  joten Näille kun voisi olla uusi aihe.

Itse olen viikossa ehtinyt ajamaan 1700 km ja ajotietokone näyttää 5.6-5.8 l/100 km. Aika samoilla lukeminen olen laskenut kulutuksen olevan. Pitäisi rekisteröityä jollekin kulutuksen seurantasivuille, jonne voi kerätä tankkauslukemia.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: JFabiaK - 22.10.15 - klo:12:53
Eilen katsoin ajotietokoneesta 4000 km:n keskikulutuksen: 5,7 l/100 km.
Taustatiedot: 110 hv:n moottori + DSG + 215/45R16 Dunlopit + Sport-alusta - ja vaimo ajaa etupäässä kaupungissa ja itse enemmän maantiellä. Liikenteessä ei olla jarruina. Polttoaineena 95E10.  :)
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: kt - 24.10.15 - klo:17:08
Kombi 1,2 (110)TSI+dsg. Ajettu 5650 km  ja kulutus 5,5 ( 100 tuntia tuli täyteen ja trip nollautui). Rengas 185x60x15. Tulos on muutaman viikko sitten .
Tänään vaihtui tuliterät Nokialaiset 7 nastat alle. Mittarissa taisi olla 6600 km.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: kt - 07.07.16 - klo:17:54
Tänään sateisena kosteana päivänä, lämpötila +15 astetta, tyyni. Ajettu 125 km yhteen soittoon, ka-nopeus 78 kmh, kulutus 5,0 l/100km ajotietokoneen mukaan. Autona Fabia Combi, 1,2 TSI dsg vm 2015 ajettu 15500 km.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: kt - 20.08.16 - klo:13:56
Pari päivää sitten noin 350 km, ka nopeus 77 kmh, ja kulutus 4,6 l/100km. Mukavan pieni kulutus ja tasainen kulku. Siitä huolimatta auto vaihtui, mutta konsernituotteessa pysytään.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: Stepforward - 10.12.16 - klo:22:18
Autoni kulutus tankkuksesta tankkaukseen mitattuna ja kulutus/kilometreillä on 5.53l/100 km.
Ajoa 80% kantatietä ja 20% kaupunkiajoa vähäisin liikennevalopysäyksin.
Aika pienellä menee!
Auto:
Fabia Combi Style 1.2 TSI 110 Rio Red.
Erittäin hyväkulkuinen peli ja mukava kaupungissakin. Melkoinen myönteinen yllätys.
Adaptiivinen vakkari on loistava! Ajelu sujuu kuin valssia vaan. Ilman kireyttä ja kyttäämistä jonoissa.
Uudet ostoa harkitsevat: Ruksatkaa ihmeessä. Ei vikoja, vielä. Ajettu vasta toinen täysi tankillinen menossa. Jotain 800 km. Olen laiska ajuri, kun ei ole liiemmin ajoja.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: Kootalahanmie - 19.08.18 - klo:09:15
4.2 työmatkaa.18 malli
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: Hesse - 11.09.18 - klo:21:07
Spritmonitorin mukaan tämän vuoden keskikulutus on ollut 4,85 l/100km. Nyt kesällä kulutus on ollut 4,6 paikkeilla ja viime talvena hiukan päälle viiden litran.
1,2 TSI Combi manuaali.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: Hesse - 12.02.19 - klo:22:28
Koko vuoden 2018 keskikulutus 4,90 l/100km, noin 30 tkm pääasiassa pitkää työmatkaa. 1,2 TSI Combi manuaali.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: Arttu - 19.05.19 - klo:09:00
Vaimon ajossa ollut Fabia 1,0 manuaali, 95 heppainen malli. Työmatka-ajoa pk-seudulla keskimäärin 5,0 kulutuksella ajotietokoneen mukaan.
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: -zippe- - 10.08.20 - klo:16:39
Nyt ensimmäinen tankillinen ajettu, josta osa myös moottoritietä ajelua 120km/h cruisella ja ehkäpä enimmäkseen maantie ajoa. En tajunnut katsoa keskinopeutta, mutta keskikulutustus paperilla laskettuna 5,09L/100km.
Erittäin positiivinen yllätys. Menee hetki kun opettelee ajamaan vielä "taloudellisemmin", jos enää pystyy parempaan.  ;D
Ja autona Fabia HB 1.2TSI 110hp manuaali
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: -zippe- - 12.08.20 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: Hesse - 12.02.19 - klo:22:28
Koko vuoden 2018 keskikulutus 4,90 l/100km, noin 30 tkm pääasiassa pitkää työmatkaa. 1,2 TSI Combi manuaali.

Onko tämä 90hp vai 110hp?
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: -zippe- - 16.11.20 - klo:08:53
Nyt vaimon ajamaan Fabiaan on saatu kilometrejä lisää mittariin n. 4300km ja näiden tankkauksien keskiarvo kulutus on ollut 5,41L/100km.
Joten keskikulutuksen suunta ollut ylöspäin, taitaa vaimon kaasujalka olla raskaampi kuin itsellä  ;D
Otsikko: Vs: Fabia III -kulutuksia ja niiden seurantaa
Kirjoitti: b1mpo - 16.11.20 - klo:09:02
Tai vain ennakointi puuttuu ajamisesta. Sinänsä ei tarvitse sen enempää. Pikkujutut ennakointiin liittyen vaikuttaa huomattavasti kulutukseen. Voipi olla, että jarrut kuluvat myös enemmän.