VAGarena.fi

Yleiset => Foorumin yleiset asiat => Aiheen aloitti: matsoni - 10.06.15 - klo:21:45

Otsikko: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: matsoni - 10.06.15 - klo:21:45
Meni 30 litraa bensaa  dieselin sekaan ja pohjalla oli valmiina 15 litran tankkaus ja ennenkuin huomasin virheen olin ajannut 125   km.Arvatkaa mitä kävi  ? Kyseessä oli  vm -2004  Fiat Ducato.A: auto meni nk.romuttamolle.B: suuttimet ja pumppu uusiksi. C:ei juuri mitään pelkkä puhdistus ja ajo jatkunut moitteetta.Halusin lisätä taman jutun tähän nk. bensaa dieselin  sekaan tarinoiden virtaan.
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: spede - 10.06.15 - klo:21:58
Yllätys jos auto pelasi 125 km tuolla blandiksella?
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: Rauska - 10.06.15 - klo:22:03
Vastaan C .....
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: Eka Golf - 10.06.15 - klo:22:14
C
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: SNG - 10.06.15 - klo:22:18
C kuitenkin noin litran 2-tahtiöljyä lisäten?
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: apo - 10.06.15 - klo:22:54
Sen verran vanhaa ja väljää tekniikkaa kyseessä, että todennäköisesti putkesta tuli harmaata pöllyä, muuten ei kauheasti tuntunut missään.
Ainoastaan viimeinen käyttöpäivä läheni koneella ja määrätyillä apulaitteilla aika reilusti. Eli C
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: matsoni - 10.06.15 - klo:23:47
Naapurin iäkäs dieseltohtori veikkasi postilaatikolla  B-vaihtoehtoa ja 7000 euroa.Tässä kävi niin mukavasti että vaihtoehto C oli oikea.Autolla on päästelty menemään parituhatta kilometriä ja mitään ei ole ilmennyt.Saattaa olla että auton elinkaari lyheni mutta tarinan pointti on se että ei se pahin aina käy toteen vaikka sitä bensaa sinne lurahtaa vähän enemmänkin.
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: matsoni - 11.06.15 - klo:20:14
Toki  C-Vaihtoehtoa täytyy vielä tarkentaa että suodatin ja puhdistus maksoi 200 euroa :o
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: kt - 11.06.15 - klo:21:00
Minä laitoin kerran vahingossa tyhjään tankkiin aluksi 5 litraa bensaa ennen kuin huomasin virheeni. Päälle tankkasin kylmästi 40 litraa dieseliä ja ajoin 200 km ja lisäsin dieseliä taas 20 litraa, eikä ole perästä kuulunut.
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: tet - 11.06.15 - klo:21:16
En lähtisi CR-koneella ehkä kokeilemaan. Täälläkin foorumilla on hyvä juttu oikein kuvan kanssa, millaista jälkeä tulee kun Boschin CP4-korkeapainepumppu korkkaa. Jenkeissä noita on mennyt jopa vitsaukseksi asti, heillä kun on huonommin voitelevaa dieseliä kuin Euroopassa.
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: kt - 12.06.15 - klo:10:24
Joo tuossa tet on täysin oikeassa, että nämä uudet commonrail-dieselit on syytä ottaa vakavasti.!!!
Tuo oma koneeni oli "vanha 1,9 TDI" jakajapumpuilla ja 10 vuoden takaa ja tuo pumppusysteemi ei liene niin herkkä polttoaineen laadun suhteen.
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: Eka Golf - 12.06.15 - klo:23:33
Lainaus käyttäjältä: kt - 12.06.15 - klo:10:24
Joo tuossa tet on täysin oikeassa, että nämä uudet commonrail-dieselit on syytä ottaa vakavasti.!!!
Tuo oma koneeni oli "vanha 1,9 TDI" jakajapumpuilla ja 10 vuoden takaa ja tuo pumppusysteemi ei liene niin herkkä polttoaineen laadun suhteen.
Rantuiksi on menneet nykymotit. Ennen pelas pensselinpesuvedellä ja valopetroolilla jos hätä tuli, eikä tämä ole palturia!  ???
Otsikko: Vs: bensaa dieseltankkiin
Kirjoitti: lemmentalja - 13.06.15 - klo:13:21
Joo, kyllä nykyään kannatta nielasta avain kun huomaa tankkausvirheen, ettei vaan lyö mottooria tulille...